- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (258 opinii)
- 2 Niespokojna noc na gdańskich drogach (27 opinii)
- 3 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (138 opinii)
- 4 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (778 opinii)
- 5 Kultowa "Górka" i widok na morze (139 opinii)
- 6 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (57 opinii)
Brama Wyżynna "przyozdobiona"
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/20/300x0/20539__kr.webp)
Właścicielem obiektu jest gmina Gdańsk, użytkownikiem wieczystym (na prawach właściciela) Muzeum Historyczne Miasta Gdańska. - Reklamę zawieszono bez zezwolenia konserwatora zabytków - mówi Jan Tusk, inspektor ds. zabytków nieruchomych z Urzędu Wojewódzkiego. - Jeśli w tym miejscu byłyby prowadzone prace konserwatorskie, reklama mogłaby zawisnąć, ale pod warunkiem, że nie zasłaniałaby całkowicie fasady obiektu - tłumaczy. - W przypadku, gdy reklama nie zostanie zdjęta, przeprowadzimy rozmowy z właścicielami obiektu celem polubownego załatwienia sprawy, jeśli te nie poskutkują, zostanie wydany nakaz zdjęcia jej w określonym terminie - informuje Tusk. - Jeśli mimo to reklama nie zostanie zdjęta, zostanie przeprowadzone postępowanie egzekucyjne.
- Czy my musimy uzyskać zgodę konserwatora zabytków na ratowanie zabytków? - pyta Mariusz Lewandowski, zastępca dyrektora ds. ekonomicznych Muzeum Historycznego Miasta Gdańska.
- Jest nam zupełnie obojętne, czy będziemy odpowiadać za to, że pozyskujemy środki na prace konserwatorskie, czy za to, że prowadzimy do zaniedbania obiektu - mówi Mariusz Lewandowski.
- Dostaliśmy obiekt w złym stanie, m.in. musimy naprawić dach, zanim nastanie zima. W tegorocznym budżecie nie ma środków na konserwację Bramy Wyżynnej, a orientacyjny koszt niezbędnych prac wyniesie ok. 150 tys. zł - dodaje.
Środki uzyskane dzięki umieszczeniu reklamy na Bramie Wyżynnej zostaną przeznaczone na cele statutowe muzeum, głównie na renowację bramy. Ale Mariusz Lewandowski nie chciał powiedzieć, o jaką kwotę chodzi, zasłaniając się tajemnicą handlową. Nie wiadomo również, jak długo reklama będzie wisiała na bramie.
- Wiele muzeów pozyskuje środki właśnie w ten sposób - twierdzi Adam Koperkiewicz, dyrektor Muzeum Historycznego Miasta Gdańska. - Poza tym reklama nie została powieszona na murze, tylko na rusztowaniu, które i tak musi być przykryte siatką budowlaną - dodaje.
Do wojewódzkiego konserwatora zabytków zgłasza się wielu właścicieli, którzy chcieliby, aby na ich budynku zawisła reklama wielkoformatowa. - Wnioski najczęściej rozpatrywane są negatywnie, bowiem w większość te obiekty nie są objęte pracami konserwatorskimi - mówi Jak Tusk.
Opinie (56)
-
2003-07-17 08:04
a wiecie powiem wam – nie wiadomo czy ta reklama nie wygląda lepiej niż wymagająca remontu Brama ;P
oczywiście wolę samą budowlę niż dużą ilość „papieru”, ale nie razi a mam nadzieję ze za uzyskane fundusze uda się zabytek trochę wyremontować
hi hi zrobili kolaż z kilku gdańskich budowli ale sympatycznie im wyszło- 0 0
-
2003-07-17 08:11
nie lubię takich reklam na zabytkach, tym bardziej w sezonie
jednak ta jeszcze nie jest tragiczna, nie zasłania wszystkiego
jeśli dzięki kasie na tym zdobytej będzie można z dumą odsłonić fasadę, to niech wisi
"Jeśli w tym miejscu byłyby prowadzone prace konserwatorskie, reklama mogłaby zawisnąć" - no, ale jak nie ma kasy, to jak prowadzić prace konserwatorskie???- 0 0
-
2003-07-17 08:29
hi hi alex
w tym sprawa że zasłania właśnie całość
ale stara się być wiarygodna ;)
ta brama tak na prawdę wygląda nieco inaczej- 0 0
-
2003-07-17 08:32
zgadzam się z alexem - ta reklama mało zasłania i jest jedyną prawdowpodobnie szaną ratowania obracjaącego sie w ruinę zabytku. miast ma w nosie to, co sie z tym stanie tak długo, póki sięnie zawali, jak zielona brama.
czasem nie mam wyjście, i trzeba robić ustępstwa. a że w sezonie letnim to wisi hmmm, a kto by to chciał oglądać jesienią?-mały efekt - mniejsza kasa...
bywa. nie ma sprawiedliwości. choć jeśli by zwolnic kilku adamowiczów i innych pracusiów, to kasa nie tylko na tą, ale na kilka innych bydowli zabytkowych by była bezwątpienia.- 1 0
-
2003-07-17 08:46
mamo, no co ty, dach widać ;)
i tylne ściany
i w ogóle to faktycznie, świetnie pomyślane, wprawdzie wprowadza w błąd niewprawne oko, ale nie narusza widoku :D w przeciwieństwie do np. wielkiej butelki specjala- 0 0
-
2003-07-17 08:56
ktory wazniejszy?
Takie reklamy na fasadach znanych i nawet zabytkowych budynkow to zadna nowinka w swiecie.
NIeszukajac daleko podam jedynie analogiczny przyklad bramy... brandenburskiej w berlinie.
Na niej to przez cale dwa lata wisiala podobna reklama ktora jakby retuszowala cala budowle. Co jakis czas zmieniali sie tylko reklamodawcy.
Ale motyw byl ten sam - brama w tle.
Widzi mi sie, ze to nie o sama reklame chodzi tylko o to kto pomysl zrealizowal.
Wojewodzki konserwator abrazil sie na muzeum, ze to nie on parafowal przyzwolenie i natychmiast rozniecil pozar ktory nota bene nie przynosi mu chwaly.
Skoro sam jest taka niedojda, ze nie moze wykombinowac sponsorow na takie przedsiewziecia niech przynajmniej zajmie obywatelska postawe wobec obrotniejszych.- 0 0
-
2003-07-17 09:02
Krakowskie Sukiennice moze i faktycznie ucierpialy na wieszaniu reklam, ale ta na Bramie Wyzynnej jest przytwierdzona do rusztowan, wiec w zaden sposob nie powinna zagrazac budowli. Nareszcie znalazly sie pieniadze od sponsora na remont zabytkowego obiektu i ktos kto potrafil to zalatwic i od razu dobry pomysl, inicjatywa i samodzielnosc znalazly swoich przeciwnikow.
- 0 0
-
2003-07-17 10:10
brawa dla konserwatora
oczywiście - lepiej niech się zawali, niż przez jakiś czas ma wisieć szpecąca według konserwatora reklama
Winston Churchil mówił, że lepiej dać wędkę zamiast ryby, a gdański konserwator uważa, że należy zabrać wędkę i nie dać ryby - w ten sposób Gdańsk raczej nie doczeka swojego drugiego tysiąclecia
no ale pan konserwator bedzie zadowolony - wilk padł z głodu i owca też
brawo- 0 0
-
2003-07-17 10:52
ale sensacja, z igły widły.
Malkontenci jak jest kasa to zle bo na co wydać , jak jej nie mam to reklama przeszkaDZA.
cORAZ GLUPSZE SA TE ARTYKUŁY I MALKONTENCKIE.
Wracam do pracy- 0 0
-
2003-07-17 11:39
czepianie sie
juz lepsze reklamy, na ktorych oprocz elementow reklamowych widac wyraznie to, co jest pod spodem niz wielkoformatowe reklamy piwa
a najlatwiej marudzic, ze srodkow na konserwacje zabytkow nie ma- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.