• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Centralwings: nie będzie bazy, połączeń i pracy

Jacek Stańczyk
10 marca 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 22:57 (10 marca 2008)
Najnowszy artykuł na ten temat Loty z Gdańska na Maderę od października 2024
Czy Centralwings poderwie się jeszcze do lotu? Władze spółki zapewniają, że tak, muszą tylko zmienić plany rozwoju.  Na razie więc rezygnują z bazy operacyjnej w Rębiechowie. Czy Centralwings poderwie się jeszcze do lotu? Władze spółki zapewniają, że tak, muszą tylko zmienić plany rozwoju.  Na razie więc rezygnują z bazy operacyjnej w Rębiechowie.

Miało być więcej samolotów, nowe miejsca pracy i atrakcyjne połączenia. Jednak, z ambitnego planu najprawdopodobniej nic nie będzie. Tania linia lotnicza Centralwings nie otworzy w Rębiechowie swojej bazy operacyjnej.



O tym, że polska tania linia lotnicza Centralwings chce się rozwijać w Trójmieście pisaliśmy w grudniu ubiegłego roku. Od marca na pasie lotniska im. Lecha Wałęsy miały stacjonować trzy nowe boeingi 737, a na początek kwietnia planowano otwarcie nowych tras: do Barcelony, Amsterdamu i Manchesteru. Dodatkowo, dzięki inwestycji przewoźnika w gdańskim porcie lotniczym miało znaleźć pracę ok. 100 dodatkowych osób.

Tymczasem kilka dni temu okazało się, że z bazy będą nici.- Musieliśmy wstrzymać otwarcie naszej bazy w Gdańsku - powiedział nam Kamil Wnuk, rzecznik prasowy Centralwings. - Nie wykluczone jednak, że w przyszłości do tego pomysłu powrócimy - zaznacza.

W te słowa ciężko jednak uwierzyć. Powodem rezygnacji Centralwings z Trójmiasta są słabe wyniki finansowe linii, która ubiegły rok linia zakończyła z 73-milionową stratą i tym samym zabrała większość zysków swojego właściciela - Polskich Linii Lotniczych LOT.

- Wyniki spółki są następstwem osłabienia się całego rynku przewozów nisko-kosztowych w Polsce. Sytuacja Centralwings jest również spowodowana warunkami makroekonomicznymi w Europie oraz wciąż rosnącymi kosztami. Największy wpływ na nią miała jednak ostra walka na rynku tanich połączeń z większymi przewoźnikami zagranicznymi, na korzyść których działają również inne niż polskie regulacje prawne, stawiające ich na uprzywilejowanej pozycji - wyjaśnia powody słabej kondycji finansowej oficjalne oświadczenie firmy.

Gwoździem do trumny dla gdańskiej bazy było to, że LOT nie wypożyczy swojej spółce-córce dwóch dodatkowych maszyn, które miały stacjonować w Rębiechowie. Dlatego w Trójmieście będzie tylko jedna biało-czerwona maszyna.

Brak bazy w Gdańsku oznacza, że pod znakiem zapytania stanęło uruchomienie zapowiadanych trzech nowych połączeń. - Zlikwidowane zostaną połączenia do Amsterdamu i Manchesteru - przyznaje prezes portu lotniczego im. Lecha Wałęsy Włodzimierz Machczyński. Nie wiadomo również, co z rejsami do Barcelony, ale tę lukę niemal na pewno zapełni Wizzair, który zamierza uruchomić tego lata połączenie do słonecznej Hiszpanii.

- W tej chwili nie mam żadnych informacji na temat likwidacji naszych nie uruchomionych jeszcze połączeń - uspokaja Kamil Wnuk. Dodaje jednocześnie, że ostateczne decyzje powinny zapaść w ciągu dwóch tygodni. Na razie linia wciąż sprzedaje bilety na wszystkie wymienione trasy.

Rezygnacja z otwarcia bazy w Rębiechowie postawiła w kłopotliwej sytuacji osoby, który miały w niej pracować. Nasz czytelnik, pan Mariusz miał w poniedziałek rozpocząć szkolenie dla obsługi naziemnej i pokładowej. O tym, że szkolenia i pracy w Gdańsku nie będzie, dowiedział się w piątek.

- Z powodu oferty Centralwings wiele osób złożyło wymówienia w swoich dotychczasowych miejscach pracy. Jedna z nich specjalnie przeniosła się z tego powodu do Gdańska - opisuje nam sytuację i zapowiada, że kilkanaście osób zamierza dochodzić swoich racji na drodze prawnej.

- Musieliśmy wstrzymać proces rekrutacji i jest nam z tego powodu bardzo przykro. Wiemy, że była to bardzo ważna sprawa dla wielu mieszkańców regionu - tłumaczy się rzecznik prasowy linii.

Jeśli spełni się czarny scenariusz i do Amsterdamu, Manchesteru i Barcelony jednak nie polecimy z Centralwings, będzie to oznaczało, że Rębiechowo straci w tym roku osiem połączeń. Pod koniec lutego rezygnację z lotów do Edynburga, Londynu (Gatwick), Bristolu i Belfastu zapowiedział inny tani przewoźnik - EasyJet. Do Hamburga nie poleci z kolei LOT.

Opinie (103) ponad 10 zablokowanych

  • nie będzie niczego :))) (14)

    co się dziwić, że Gdańsk rękoma i nogami broni się przed konkurencją Gdyni - może odpowiednie działania Gdyni potrafiłyby przyciągnąć skutecznie linie

    przypominam, że Kraków nie siedział i nie czekał aż ktoś zechce przyjść, oferował współpracę i ma efekty

    • 0 0

    • gdy (6)

      Rozśmieszyłeś mnie do łez, Kraków tak się starał, że Sky Europe uciekł stamtąd szybciej niz przyszedł. Tak czy owak to lotnisko GDN sie najszybciej rozwija w PL.

      • 0 0

      • chyba żarty sobie stroisz z naiwnych (5)

        to że coś rośnie z zera do 100 - czyli o 100%, nie oznacza że może konkurować z czymś co urosło o 20% ale ma 200

        Kraków ma największy ruch, ale nie ma go od zeszłego lata tylko od paru ładnych lat i na tym zarabia

        Kraków robił reklamy w Londynie, do tego łączył promocje z liniami, wciągając i wiążąc je - co przynosiło wymierne efekty

        przejedź się kiedyś do Krakowa i zobacz sobie co znaczy zarabiać na turystach i co oznacza rozwój

        • 0 0

        • a po co go wysylasz do krakowa? (4)

          zapros go do siebie do miasta wielkiego biznesu to zobaczy.... rozwoj..?
          jaki rozwoj?
          co bys pokazalas?
          co jest symbolem rozwoju gdyni?
          plany szczurka? bicie piany?
          a moze luzycka office park czy jak to sie tam nazywa?

          • 0 0

          • twoja wypowiedź świadczy o tobie (2)

            przykre to, ale jest kompletnie BEZ jakiegokolwiek sensu

            • 0 0

            • zapomniales dodac: "jest mi ciebie naprawde zal" (1)

              • 0 0

              • absolutnie takich jak ty nie jest mi żal :)))

                • 0 0

          • Ma rację, niech jedzie zobaczyc do Krakowa, bo to świetny przykład, a ty człowieku z zaścianka zamilcz :)

            • 0 0

    • to niech Gdynia sobie dopłaca do Ryana (2)

      • 0 0

      • i zobaczymy,jak wyjdzie na konkurencji z EPGD ;] (1)

        Ale można tłumaczyć i tłumaczyć,ty i tak w koło Macieju będziesz dowodził,że drugie lotnisko to prestiż,warunek konieczny rozwoju i ę ą wielkie.
        Popatrz na strukturę ruchu w takim EPGD nawet - low costy wyrabiają pewnie z 50% obciążenia,jak nie więcej,skończą się saksy w GB,to wszystko padnie na pysk. Rębiechowo sobie poradzi,bo ludzie muszą latać tak czy inaczej,ale EPOK będzie leżał i kwiczał w takiej sytuacji,a Gdynia wraz z nim.
        Aha i jeszcze stracicie na rzecz Krakowa HOF,tak naprawdę jedyną atrakcę turystyczną Gdyni, i to ze szkodą dla całego 3city.

        • 0 0

        • wiecęj tlsów, mać

          • 0 0

    • Smiechu warte (2)

      TAK SIE ZASTANWAIM KTO PISZE TE WSZYTKIE KOMENTARZE TYPU GDANSK VS GDYNIA??
      Wydaje mi sie ze jakies malolaty lub zakompleksieni ludzie z tych dzielnic.
      Po co sie kłocic ze gdynia lepsza ze gdansk lepszy.
      Ludzie jestesmy TROJMIASTEM Wiec powinnismy sie wspierac. Powinnismy pokazac innym miastom w PL ze trojmiasto sie rozwija a przedewszytkim ze jest lepsze od Wawy.
      Wiec skonczcie z tymi docinkami co gdańsk spierniczyl lub co gdynia spierniczyla.
      ps to tak jak z piłkarzami widze, ostatnio jechalem z gdyni do gdanska patrze a obok mnie jedzie gosciu CIVICiem Honda i ma koszulke-zawieszke piłkarska ARKI , wjezdalismy juz do Oliwy a on NAgle ja sciagnal. SMIAC MI SI ECHCIALO

      • 0 0

      • masz 100 proc. racji

        szkoda tylko,ze tak malo ludzi mysli tak samo.pzdr.

        • 0 0

      • dokładnie to jest żałosne

        jestem z gdańska, mam koleżankę z gdyni, ile ona sie nie naprodukuje żeby mi udowodnić że gdańsk jest gorszy pod każdym względem, że się wolniej od gdyni rozwija itd.
        nie wiem po co, i tak jej nie słucham bo mnie to nie interesuje. interesuje mnie rozwój trójmiasta jako całości. bo rynek działa bardziej jako całość, chociażby jeśli chodzi o pracę.
        a ludzie którzy tak się produkują rzeczywiście mają jakieś kompleksy. nie wiem, że Gdańsk jest 20 razy starszy i ma zbytki a gdynia nie? w czym problem? ja nie czuję się obywatelem dzielnicy, miasta czy jednego trawnika tylko Polakiem i z tego jestem dumny, nie potrzebuję się dowartościowywać.

        • 0 0

    • TSA

      super koncert, a 2 kwietni CREE Riedla w Gdyni. Zapraszam

      • 0 0

  • eee spokojnie (1)

    Przeca w gdyni ma byc super hiper, lepsze pod kazdym wzgledem lotnisko. Placzki tylko nie probujcie plakac! Nawet jesli bedzie nierentowne, to prezydent zasponsoruje tylko po to zeby bylo.

    • 0 0

    • cd

      zeby gdynia mogla sie pochwalic, zeby czuc sie lepszym od gdansk, zeby na portalu trojmiasto.pl tacy ludzie jak "gdy" (patrz pierwszy post) mogli wciaz pisac ;]

      • 0 0

  • jak co miesiąca obetną po 8 połaczeń, to do lata zamkną Rębiechowo (1)

    :)))

    • 0 0

    • no,a BD w ogóle nie otworzą,ciesz pałe ;D

      • 0 0

  • brak polaczen z bristolem? (2)

    czy ja dobrze zrozumialam? ledwo otworzyli bristol-gdansk juz easyjet rezygnuje?ta linia ruszyla w pazdzierniku i dzieki temu co miesiac bez problemow widzialam sie z rodzina...trzeba bedzie wrocic do tulaczki ze stansted do bristolu.jaka porazka...

    • 0 0

    • dobrze zrozumiałeś (1)

      Bristol wylatuje z siatki połączeń. O ile Londyn, czy Edynburg, czy nawet Barcelone zastąpią inne linie, o tyle Bristol i Belfast znikają na amen.

      • 0 0

      • Do tego easyJet dotąd nie oddał pieniędzy ludziom, którzy kupili bilety na lot do Bristolu w lipcu.

        • 0 0

  • Pozdrawiam zakompleksionych gdynian. (1)

    Jezeli przwoznicy rezygnuja z polaczen to sprawa jest oczywista ze nie jest to wina regionu tylko koniunktory. I nawet jezeli przyziemienia w gdyni beda tansze o kilka dolcow to i tak nic nie zmieni jezeli nie bedzie chetnych do latania.

    • 0 0

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • Juz mam bilety na WizzAir do Barcelony w lipcu. (1)

    cenowo Centralwings był tym razem konkurencyjny.. ale mogło by się okazać że nie dożyją do lipca

    • 0 0

    • haha - a mogłes poleciec LOT do Barcelony, a nie Barcelony-Girony, za niecałe 600 zł tylko z przesiadką w W-wie

      • 0 0

  • A tak wogole to nudza mnie te wasze komentarze typu GDANSK kontra GDYNIA

    Dobrze ze mieszkam w Sopocie.

    • 0 0

  • Gandalf - jesteś strasznym smutasem i nie rozumiesz ironii (8)

    moje złośliwości na temat powodów jakie ma Rębiechowo/Gdańsk by blokować Gdynię odnoszą się do komentarzy jakie tu się pojawiają, a są pisane zwykle przez zawistnych gdańszczan

    nie rozumiesz, że wyśmiewam taką postawę?

    bo nie rozumiem kompletnie dlaczego mało kto na tym forum potrafi rozumować w kategoriach Trójmiasta, a nie zapyziałej dzielnicy

    a w interesie Trójmiasta i pomorza, jest mieć drugie lotnisko

    • 0 0

    • POPIERAM POPIERAM POPIERAM POPIERAM POPIERAM POPIERAM

      W końcu ktoś mnie tu popiera.

      • 0 0

    • Prośba (6)

      Jestem gdańszczaninem. Zgodnie z licznymi postami powinienem być zawistny. Sorry, ale proszę o bliższe instrukcje co do przedmiotu zazdrości. Może jestem nienormalny, ale nie kręci mnie posiadanie lotniska pod domem. Gorszy może być chyba tylko tartak albo ferma norek. Żeby nie było wątpliwości - nie mam nic przeciwko tej inwestycji, ale cieszę się, że to nie na mojej dzielni.

      • 0 0

      • wybacz ale to rozmowa jak dziada z obrazem (5)

        poprzeglądaj sobie wątki do artykułów o lotnisku w Gdyni (było ich sporo), to zrozumiesz i może będziesz mógł odpowiedzieć z sensem, jeśli będziesz czuł taką potrzebę by zabierać głos

        co do osiedli przy lotniskach... wybacz, ale kto kazał ci tam mieszkać?

        co było pierwsze lotnisko czy osiedle?

        • 0 0

        • gdy (2)

          Po co mam przeglądać jakieś wątki, mam ciekawsze zajęcia. Pisałeś w poście powyżej o zawistnych gdańszczanach. Ja jestem gdańszczaninem i pytam przedmówcę z jakiego powodu miałbym być zawistny? Tylko tyle.

          • 0 0

          • wybacz ale pienisz się niepotrzebnie (1)

            cytuję:
            ------------
            Może jestem nienormalny, ale nie kręci mnie posiadanie lotniska pod domem
            ------------
            z pewnością źle zrozumiałem twoją wypowiedź, że mieszkasz pod lotniskiem - przecież jasno napisałeś, że tam nie mieszkasz :)))

            • 0 0

            • gdy

              Ok, może nieprecyzyjnie się wyraziłem. Chodzi mi o co innego - o ciągłe teksty o "gdańskich kompleksach" i "zazdrości" wytłumacz mi, proszę, na czym by one miały polegać.

              • 0 0

        • Jeszcze

          Dodam jeszcze, że (na szczęście) nie mieszkam przy lotnisku - czytaj ze zrozumieniem.

          • 0 0

        • przejrzałem ten wątek, jak radziłeś, ale wybacz gdy, wyszedłeś w nim na KRETYNA:)

          i dalej to ciągniesz:) Dawno się tak nie uśmiałem, kiedy zobaczyłem jak Yossarian i inni udowadniają z bezwzględną precyzją twoją niewiedzę:)
          Skoro jesteś tak głupi, jak wynika z tamtych postów, czy możesz mieć rację? chyba tylko przez przypadek.
          A jak tam kodeks drogowy, to najbardziej mnie ubawiło, kiedy zrobiłeś z siebie kretyna wobec oczywistych przepisów:):)

          • 0 0

  • kaczy a czy jestes jakims autorytetem?

    medrcem, znawca zycia? osoba z ktorej zdaniem powinnismy sie liczyc?

    • 0 0

  • przecież na ich miejsce wskoczy Ryan (2)

    na 100% do Bristol, Belfast i Manchester. A w dodatku cosik słyszał o Paryzu i Brukseli

    • 0 0

    • (1)

      miasto dopłaca do kazdego połączenia RyanAir - nawet do połączen na wyspy. To po co nam kolejne kierunki - ja za loty RyanAir nie chcę doplacac bo tej lini nie lubię i nie będę nią latał. A dopłaty do lotów na wyspy są chore - Ryan kaze doplacac prawie kazdemu miastu w Polsce

      • 0 0

      • jaszczurek będzie płacił każdej linii

        aby tylko z Gdyni latali ...
        i będzie więcej rayanowatych linii lotniczych i połączeń na wyspy ;)

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane