• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Centralwings: nie będzie bazy, połączeń i pracy

Jacek Stańczyk
10 marca 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 22:57 (10 marca 2008)
Najnowszy artykuł na ten temat Loty z Gdańska na Maderę od października 2024
Czy Centralwings poderwie się jeszcze do lotu? Władze spółki zapewniają, że tak, muszą tylko zmienić plany rozwoju.  Na razie więc rezygnują z bazy operacyjnej w Rębiechowie. Czy Centralwings poderwie się jeszcze do lotu? Władze spółki zapewniają, że tak, muszą tylko zmienić plany rozwoju.  Na razie więc rezygnują z bazy operacyjnej w Rębiechowie.

Miało być więcej samolotów, nowe miejsca pracy i atrakcyjne połączenia. Jednak, z ambitnego planu najprawdopodobniej nic nie będzie. Tania linia lotnicza Centralwings nie otworzy w Rębiechowie swojej bazy operacyjnej.



O tym, że polska tania linia lotnicza Centralwings chce się rozwijać w Trójmieście pisaliśmy w grudniu ubiegłego roku. Od marca na pasie lotniska im. Lecha Wałęsy miały stacjonować trzy nowe boeingi 737, a na początek kwietnia planowano otwarcie nowych tras: do Barcelony, Amsterdamu i Manchesteru. Dodatkowo, dzięki inwestycji przewoźnika w gdańskim porcie lotniczym miało znaleźć pracę ok. 100 dodatkowych osób.

Tymczasem kilka dni temu okazało się, że z bazy będą nici.- Musieliśmy wstrzymać otwarcie naszej bazy w Gdańsku - powiedział nam Kamil Wnuk, rzecznik prasowy Centralwings. - Nie wykluczone jednak, że w przyszłości do tego pomysłu powrócimy - zaznacza.

W te słowa ciężko jednak uwierzyć. Powodem rezygnacji Centralwings z Trójmiasta są słabe wyniki finansowe linii, która ubiegły rok linia zakończyła z 73-milionową stratą i tym samym zabrała większość zysków swojego właściciela - Polskich Linii Lotniczych LOT.

- Wyniki spółki są następstwem osłabienia się całego rynku przewozów nisko-kosztowych w Polsce. Sytuacja Centralwings jest również spowodowana warunkami makroekonomicznymi w Europie oraz wciąż rosnącymi kosztami. Największy wpływ na nią miała jednak ostra walka na rynku tanich połączeń z większymi przewoźnikami zagranicznymi, na korzyść których działają również inne niż polskie regulacje prawne, stawiające ich na uprzywilejowanej pozycji - wyjaśnia powody słabej kondycji finansowej oficjalne oświadczenie firmy.

Gwoździem do trumny dla gdańskiej bazy było to, że LOT nie wypożyczy swojej spółce-córce dwóch dodatkowych maszyn, które miały stacjonować w Rębiechowie. Dlatego w Trójmieście będzie tylko jedna biało-czerwona maszyna.

Brak bazy w Gdańsku oznacza, że pod znakiem zapytania stanęło uruchomienie zapowiadanych trzech nowych połączeń. - Zlikwidowane zostaną połączenia do Amsterdamu i Manchesteru - przyznaje prezes portu lotniczego im. Lecha Wałęsy Włodzimierz Machczyński. Nie wiadomo również, co z rejsami do Barcelony, ale tę lukę niemal na pewno zapełni Wizzair, który zamierza uruchomić tego lata połączenie do słonecznej Hiszpanii.

- W tej chwili nie mam żadnych informacji na temat likwidacji naszych nie uruchomionych jeszcze połączeń - uspokaja Kamil Wnuk. Dodaje jednocześnie, że ostateczne decyzje powinny zapaść w ciągu dwóch tygodni. Na razie linia wciąż sprzedaje bilety na wszystkie wymienione trasy.

Rezygnacja z otwarcia bazy w Rębiechowie postawiła w kłopotliwej sytuacji osoby, który miały w niej pracować. Nasz czytelnik, pan Mariusz miał w poniedziałek rozpocząć szkolenie dla obsługi naziemnej i pokładowej. O tym, że szkolenia i pracy w Gdańsku nie będzie, dowiedział się w piątek.

- Z powodu oferty Centralwings wiele osób złożyło wymówienia w swoich dotychczasowych miejscach pracy. Jedna z nich specjalnie przeniosła się z tego powodu do Gdańska - opisuje nam sytuację i zapowiada, że kilkanaście osób zamierza dochodzić swoich racji na drodze prawnej.

- Musieliśmy wstrzymać proces rekrutacji i jest nam z tego powodu bardzo przykro. Wiemy, że była to bardzo ważna sprawa dla wielu mieszkańców regionu - tłumaczy się rzecznik prasowy linii.

Jeśli spełni się czarny scenariusz i do Amsterdamu, Manchesteru i Barcelony jednak nie polecimy z Centralwings, będzie to oznaczało, że Rębiechowo straci w tym roku osiem połączeń. Pod koniec lutego rezygnację z lotów do Edynburga, Londynu (Gatwick), Bristolu i Belfastu zapowiedział inny tani przewoźnik - EasyJet. Do Hamburga nie poleci z kolei LOT.

Opinie (103) ponad 10 zablokowanych

  • A niezniszczalny czarnokapelusznik do Hajfy nie otwiera???

    WSZYSTKO rozłoży ten kapucyn!!!

    • 0 0

  • blad techniczny

    Jednak, że z ambitnego planu najprawdopodobniej nic nie będzie. - to nie po polsku!
    Od marca na pasie lotniska im. Lecha Wałęsy miały stacjonować trzy nowe boeingi 737. - jak mozna stacjonowac na pasie ?

    • 0 0

  • Szkoda, miejmy nadzieje, ze przyjda w to miejsce (1)

    inne prezniejsze firmy.
    Najlepsze komentarze to te w stylu:
    " w interesie Trójmiasta i pomorza, jest mieć drugie lotnisko "
    Jedno nie jest w stanie przyciagnac duzej liczby polaczen, ale otworzenie lotniska w Gdyni ma to zmienic!?
    Gdzie tu sens, a gdzie logika?
    Przeciez takie myslenie, to totalna bzdura!

    • 0 0

    • faktycznie - także 2 terminale promowe i kontenerowe

      też nie mają sensu, już nie wspomnę o aż 3 niepotrzebnych stacjach PKP :))))

      • 0 0

  • A to Dziady-niech spadają-tylko Amsterdamu szkoda

    ale przyjdą inni-silniejsi finansowo a z tymi to nie wiadomo gdzie sie zaleci bo se zalatują...

    • 0 0

  • nie dziwi mnie to wcale

    zastanawiam się czy nie taniej jest zrobić szybką kolej gdanśk-warszawa. Stawianie lotnisk w takiej dziurze jak trójmiasto nie jest jak widać żyłą złota.

    • 0 0

  • Z ukosa (5)

    No i wszyscy widzimy jak zaściankowi gdańszczanie przesadzili z tą egzaltacją Rębiechowem(jego rozwojem, itd), skokami cywilizacyjnymi itp, a zwłaszcza dla rozwoju istniejącego lotnictwa w Gdyni "nie bo nie", wolą ozłocić Kraków, Poznań, nie wspominając o W-wie a teraz może być podobnie
    z EURO 2012, jak się nie weżniemy do roboty nie dostaniemy forsy to będzie klapa a nie skok. Sukces to jest ale na razie wirtualny, jeszcze tych stadionów, autostrad, hoteli, restauracji i tysięcy turystów nie widać. Mało, nasi ludzie będą musieli wydłużyć i kosztowo zwiększyć swój sentyment do rodziny i miasta tu powracając. Trochę trzeźwego spojrzenia, samo za darmo się nie zrobi, a i koszty dla mieszkańców rozkopanego placu budowy przed NOT, dziesiątkami poprawek drogowych i innymi kwiatkami jakim jest Gdańsk i jakim się niebawem ma stać to miasto będą duże. Tak choćby po trupach, ale Gdyni nic nie oddamy z tego tortu choć by ona przynosiła pomoc w zębach:)) Wspomnijcie moje słowa potem stojąc i klnąc za 4 lata, a czy lepiej bedzie z:
    1-połączeniami lotniczymi - bedzie ich wiecej?? widać, że mniej
    2-gdańsk bedzie znany w calej europie? co sie przełoży na wiecej turystow?? ale jakich"KIBICOWATYCH"
    3-hotele powstana tylko w calym Gdańsku, a nie w Trójmieście, a może tylko blisko stadionu??
    4-czy powstana ulepszenia w komunikacji miejskiej w tym KM - na pewno "muzeum starych niemieckich tramwai" i dworca PKS, az sie prosi by wlaczyc Kolej Metropolitalną i pociągi w komunikacje podmiejska( no tak, ale Gdańsk woli "T" nawet do Rębiechowa. Czy zostaną poprawione i rozszerzone ulice, poprawione trasy dojazdowe i wylotowe?
    5- czy centrum, wrzeszcz,..(Zaspa, Przymorze - dokonały tego z kasy mieszkańców) ulegnie "odmalowaniu i oczyszczeniu" ?- za wszelka cene bedziemy poprawiac dalej ścieżki rowerowe, wybudowane w miejscach o najniższym obciążeniu ruchu rowerowego - natomiast w dużych nowych dzielnicach niech jeżdżą po chodnikach:))
    az staniemy sie znanni(..), a wiec i bardziej "atrkacyjni":)) - nie tylko dla tursytow, ale zapewne i dla inestorow bo i prowizja, itd.. tylko pod taką imprezę można wiele, i nikt nie zapszeczy - no niech spróbuje???
    A czy może się to mu później nie zwrócić, tym bardziej że przez tyle lat o czym się trąbi na około nie potrafimy nawet porządnie jezdni wybudować,..
    W Gdańsku jest za mało atrakcji, zwiedzić Gdańsk można w 3,5 godziny oglądając w wiekszości falsyfikaty a co dalej?

    Tak broniony Port Lotniczy w Rebiechowie a to m.in. dlatego (przez marszałka woj.)bo zaczyna on podupadać a jakże, a deklaracje Gdyni o komplemetarności i współpracy są postrzegane jako najgorsze zło a ludzi wyciagajacych rekę obrzuca sie błotem.
    Do tych ludzi nie może trafić prawda, ale i - co sie dziwie usługobiorców-pasażerów, w dwóch lotniskach widzą jakiegoś konia trojańskiego.
    Z tym się wiąże wiadomo, opłacalność linii lotniczych, lepiej niech pouciekają z miasta inwestorzy, firmy, turysci => mało połączeń.
    Ale "małego" lotniska nie oddamy, choćby po trupach:(( Czemu mamy takie korki w mieście zwłaszcza na SŁowackiego i komunikacja niedomaga, bo np. nie możemy wydzielić osobnych pasów dla autobusów. Nie widze tu dużych możliwości rozwoju, chyba że pójdziemy w przepisy prawne, ale zielonej fali też widać nie będzie.
    Może zaczniemy od dziś pisać CZEGO W GDAŃSKU NIE BEDZIE???

    • 0 0

    • waszka (2)

      zwłaszcza

      • 0 0

      • (1)

        .....że przeciętny "gdańszczanin" jak i "gdynianin" a nawet ludek z przygranicznych wiosek, ma z tym wszystkim o czympiszesz tyle wspólnego co kot napłakał. Niczym się chłopie nie różnisz od tych o których piszesz. Pozdrawiam.

        • 0 0

        • No na pewno różnimy sie między soba, a to już sukces - zastanów sie tylko kogo???

          Jak bardzo ludzie różnią się między sobą widać już na pierwszy rzut oka i wcale nie trzeba wypisywać tu elboratów. Jednak gdy przyjrzymy się naszemu DNA okazuje się, iż ponad 99proc. kodu u wszystkich jest takie samo. Powszechnie uważa się, że za wszystkie różnice między nami odpowiada 0,1prc. naszego DNA, ale też szympansa i człowieka różni się tylko w 1-1,2 proc.. Ostatnie badania wykazują, że różnice te mogą być nieco większe.
          Jaki z tego wnisek, jak sądzisz??
          Myślisz, że latanie a może obecnie bardziej nie latanie z Centralwings coś tu zmieni??
          Dla takich twardogłowych jak Ty!!
          Bo ja mysle, gdybyście odblokowali Gdynie-Kosakowo na pewno zmieniłoby to dla pasażerów i rozwoju tego regionu.

          • 0 0

    • (1)

      podpisuję się pod tym obiema rękami i nogami też :] zapyziały, zaściankowy gdańsk poprostu nie może się pogodzic z tym że w gdyni jest pod każdym względem lepiej, bo przecież jak to tak, przecież tak nie może byc ! przecież my (gdańsk) jesteśmy więksi i mamy 1000 lat, niech gdynia lepiej siedzi cicho i broń boże nie próbuje z nami w czymkolwiek konkurowac, ma tylko cały czas nas wspierac, chociaż nie, to za mało, ma nas wspierac ale jeszcze na klęczkach... gdynia i sopot to miasta europejskie, a gdańsk to taki nasz miejscowy zaścianek, to widac chocby po wpisach tutaj na forum, gdańszczanom się wydaje że to oni będą decydowac o co gdynia będzie się ubiegac, a o co nie, im się wydaje że my z czegoś zrezygnujemy, żeby oni to mieli, otóż TAK NIE BĘDZIE ! jak w gdyni będzie lotnisko, to będzie - tak jak wszystko w gdyni - na najwyższym poziomie i nie zdziwił bym sie gdyby w perspektywie kilkunastu lat stało się głównym lotniskiem trójmiasta, a rębiechowo tylko pomocniczym, przy zdolnościach gdańszczan do zarządzania, to tak będzie napewno, oni się poprostu nas boją, bo wiedzą że my to zrobimy lepiej - tak jak wszystko

      • 0 0

      • my czyli kto ?

        Pomożecie ? pomożemy ....

        to już było

        • 0 0

  • waszka gryzoniowy przydupasie

    nie bełkocz to własnie dowód że kurnik w kosakowie sobie nie poradzi.
    Lansowanie tezy o super wzroście pasażerów jest bajeczką i wioska nie potrzebuje lotniska tak twierdzą wszyscy oprócz gryzoniowych propagandzistów.

    Choć ja całym sercem popieram gryzonia chetnie zobacze kolajna jego porazke.

    • 0 0

  • Do gdy (2)

    człowieku pozbądźcie się wreszcie tych kompleksów na punkcie Gdańska. jesli w gdańsku likwiduja połączenia to na pewno nie przeniosą się do gdyni. To jest własnie memento dla Gdyni. czy jest sens budowac lotnisko jesli spada liczba połączeń. Nie można budopwać nowego portu i wydawac na to kupe p[ieniędzy tylko po to by sobie cos udowodnić... kompleksy niższości to straszna rzecz. Nie warto sie wygłupiac dla chorych ambicji

    • 0 0

    • odsyłam do odpowiedzi dla Gandalfa

      ty także nic nie zrozumiałeś - w wielu miejscach pisałem, że dziwię się tej mentalności kibolskiej, oraz podziałom na Gdynię i Gdańsk, i nie rozumiem dlaczego nie potraficie myśleć w kategoriach Trójmiasta

      to że czasem piszę ironicznie, choćby w wątku o artykule o Klifie, że 'gdańszczanie powinni od razu napisać, że przecież centrum handlowe w Gdyni nie jest potrzebne, bo są te w Gdańsku' - nie świadczy, że myślę w ten sposób...

      wybacz, ale nieco dystansu, oraz w miarę możliwości czytania ze zrozumieniem życzę :))

      • 0 0

    • Taaak

      Tylko gdynia od lat się rozwija, a gdańsk jak stał tak stoi. Nic się w nim nie zmienia. Nic się nie inwestuje. A nocą strach tam jechać....

      • 0 0

  • I jeszcze oszukali 12 osób (1)

    Oszukali 12 osób w związku z pracą przyjeli nas a dwa dni przed rozpoczęciem kursu zawiadomili nas że niestety ale bazy nie otworzą!!!!! To nic że 12 osób porezygnowało z pracy !!!!!!

    • 0 0

    • Aha Centralwings to oszuści jakich mało myslą, że mozna zostawić bezkarnie 12 osób których przyjęło się do pracy!!!

      • 0 0

  • Gdy się o czymś pisze to trochę trzeba mieć rozeznania w temacie,śledzić prasę i inną literaturę fachową i być dobrym obserwatorem.
    Waszka ma rację pisząc w ten sposób.Mieszkam w Gdańsku od urodzenia i to miasto jest mi bardzo bliskie ale to nie znaczy że nie mam popierać tego wszystkiego dobrego co ostatnio dzieje się w Gdyni i Sopocie.Uważam że Gdynia i Sopot są o klasę lepiej zarządzane niż Gdańsk.Prezydent Szczurek jest kontynuatorem osiągnięć pani Cegielskiej,Prezydenta Sopotu cenię za odwagę i perspektywiczne spojrzenie w przyszłość natomiast Gdańsk - stoi w miejscu.Prezydent Adamowicz mógłby zrobić znaczne więcej.Najlepszy dowód to to że nie przybył na spotkanie do Urzędu Marszałkowskiego poświęcone planom budowy tras drogowych w kontekscie Euro 2012,a w tym czasie jak pisze prasa wręczał nagrodę literacką.Śmieszne.Zamiast wspierać starania Gdyni dot. rozbudowy lotniska - działa w odwrotnym kierunku.Przez 10 lat od wybudowania 2-giej szczątkowej nitki Słowackiego nie zrobiono nic, a można było chociaż doprowadzić ją do lotniska.Nie uporządkowano terenu wokół lotniska, i pewnie na terenach gdzie ma powstać stadion dalej nic do jesieni by się nie działo gdyby nie naciski opinii bublicznej (chodzi o makroniwelację terenu).Nie będę pisał o innych rzeczach aby nie podnosić sobie ciśnienia.Pozdrawiam

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane