• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Centralwings: nie będzie bazy, połączeń i pracy

Jacek Stańczyk
10 marca 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 22:57 (10 marca 2008)
Najnowszy artykuł na ten temat Loty z Gdańska na Maderę od października 2024
Czy Centralwings poderwie się jeszcze do lotu? Władze spółki zapewniają, że tak, muszą tylko zmienić plany rozwoju.  Na razie więc rezygnują z bazy operacyjnej w Rębiechowie. Czy Centralwings poderwie się jeszcze do lotu? Władze spółki zapewniają, że tak, muszą tylko zmienić plany rozwoju.  Na razie więc rezygnują z bazy operacyjnej w Rębiechowie.

Miało być więcej samolotów, nowe miejsca pracy i atrakcyjne połączenia. Jednak, z ambitnego planu najprawdopodobniej nic nie będzie. Tania linia lotnicza Centralwings nie otworzy w Rębiechowie swojej bazy operacyjnej.



O tym, że polska tania linia lotnicza Centralwings chce się rozwijać w Trójmieście pisaliśmy w grudniu ubiegłego roku. Od marca na pasie lotniska im. Lecha Wałęsy miały stacjonować trzy nowe boeingi 737, a na początek kwietnia planowano otwarcie nowych tras: do Barcelony, Amsterdamu i Manchesteru. Dodatkowo, dzięki inwestycji przewoźnika w gdańskim porcie lotniczym miało znaleźć pracę ok. 100 dodatkowych osób.

Tymczasem kilka dni temu okazało się, że z bazy będą nici.- Musieliśmy wstrzymać otwarcie naszej bazy w Gdańsku - powiedział nam Kamil Wnuk, rzecznik prasowy Centralwings. - Nie wykluczone jednak, że w przyszłości do tego pomysłu powrócimy - zaznacza.

W te słowa ciężko jednak uwierzyć. Powodem rezygnacji Centralwings z Trójmiasta są słabe wyniki finansowe linii, która ubiegły rok linia zakończyła z 73-milionową stratą i tym samym zabrała większość zysków swojego właściciela - Polskich Linii Lotniczych LOT.

- Wyniki spółki są następstwem osłabienia się całego rynku przewozów nisko-kosztowych w Polsce. Sytuacja Centralwings jest również spowodowana warunkami makroekonomicznymi w Europie oraz wciąż rosnącymi kosztami. Największy wpływ na nią miała jednak ostra walka na rynku tanich połączeń z większymi przewoźnikami zagranicznymi, na korzyść których działają również inne niż polskie regulacje prawne, stawiające ich na uprzywilejowanej pozycji - wyjaśnia powody słabej kondycji finansowej oficjalne oświadczenie firmy.

Gwoździem do trumny dla gdańskiej bazy było to, że LOT nie wypożyczy swojej spółce-córce dwóch dodatkowych maszyn, które miały stacjonować w Rębiechowie. Dlatego w Trójmieście będzie tylko jedna biało-czerwona maszyna.

Brak bazy w Gdańsku oznacza, że pod znakiem zapytania stanęło uruchomienie zapowiadanych trzech nowych połączeń. - Zlikwidowane zostaną połączenia do Amsterdamu i Manchesteru - przyznaje prezes portu lotniczego im. Lecha Wałęsy Włodzimierz Machczyński. Nie wiadomo również, co z rejsami do Barcelony, ale tę lukę niemal na pewno zapełni Wizzair, który zamierza uruchomić tego lata połączenie do słonecznej Hiszpanii.

- W tej chwili nie mam żadnych informacji na temat likwidacji naszych nie uruchomionych jeszcze połączeń - uspokaja Kamil Wnuk. Dodaje jednocześnie, że ostateczne decyzje powinny zapaść w ciągu dwóch tygodni. Na razie linia wciąż sprzedaje bilety na wszystkie wymienione trasy.

Rezygnacja z otwarcia bazy w Rębiechowie postawiła w kłopotliwej sytuacji osoby, który miały w niej pracować. Nasz czytelnik, pan Mariusz miał w poniedziałek rozpocząć szkolenie dla obsługi naziemnej i pokładowej. O tym, że szkolenia i pracy w Gdańsku nie będzie, dowiedział się w piątek.

- Z powodu oferty Centralwings wiele osób złożyło wymówienia w swoich dotychczasowych miejscach pracy. Jedna z nich specjalnie przeniosła się z tego powodu do Gdańska - opisuje nam sytuację i zapowiada, że kilkanaście osób zamierza dochodzić swoich racji na drodze prawnej.

- Musieliśmy wstrzymać proces rekrutacji i jest nam z tego powodu bardzo przykro. Wiemy, że była to bardzo ważna sprawa dla wielu mieszkańców regionu - tłumaczy się rzecznik prasowy linii.

Jeśli spełni się czarny scenariusz i do Amsterdamu, Manchesteru i Barcelony jednak nie polecimy z Centralwings, będzie to oznaczało, że Rębiechowo straci w tym roku osiem połączeń. Pod koniec lutego rezygnację z lotów do Edynburga, Londynu (Gatwick), Bristolu i Belfastu zapowiedział inny tani przewoźnik - EasyJet. Do Hamburga nie poleci z kolei LOT.

Opinie (103) ponad 10 zablokowanych

  • PO rządzi Gdańskiem hahahahahaha

    po co mają na wioskę latać, już na wyspy wszystkich wywieźli ci co zostali to praca po układzie jak spece w centralwings lub zarobki 1500zł na waciki

    • 0 0

  • Gdańsk

    na tle dużych miast to wieś.

    • 0 0

  • Taaaaa

    Taaaaa,ale o co wam(gdanszczanom)chodzi?

    • 0 0

  • (1)

    Gdańszczanie przejrzyjcie na oczy! Gdzie wy żyjecie - syf i nędza. Wizytówka Starówka i co poza nia? Plaże? Jak wyglada Brzeźno? byle wioski maja lepsze dojscia do morza. Dzielnice: Pd Gdańska, wjazd od Warszawy ostatnio widziałem pare byłych PGR - mozecie brac od nich wzór, cały wschodni Gdańsk to samo, Pd zachód - wielotysieczne nowe dzielnice bez instalacji gazowych ze wspaniała bryza w powietrzu z polna droga dojazdowa do centrum, apropo centrum Wrzeszcz, obraz nędzy i rozpaczy. Wizytówka miasta dworzec centralny - na autobusowym to jak ktos przejdzie tunelami bez puszczenia pawia to gratuluje a forma wizualna, przystanki to idealne miejsce do krecenia filmow o nedzy. Z całego Gdańska to najlepiej prezentuja sie co ciekawe Zaspa i Przymorze ale to tylko dzieki samym spółdzilenia.
    Tak, tak, syf i nedza a o rozwiazaniach komunikacyjnych to trzeba byłoby załozyc nowy watek.
    Tu trzeba miec jakas wizje i trzeba tez podejmowac trudne decyzje niezawsze tak łatwo akceptowalne przez ogół.
    Przedewszystkim wpółpraca na lini trzech miast, mało tego na lini orbitalnych miast rozniez takich jak np Elbląg. Wspólpraca portów, lotnisko w Gdyni wspólna kolej metroplitarna, to sa sprawy gdzie powinno mowic sie wspolnym głosem. Rozwój jednego miasta bedzie ciagneło rozwoj sasiedniego i to samo w druga strone, marginizacja jednego osłabi sasiednie a tym samy cały region. Bliskość miast to nie zagrozenie to jest szansa i tak to trzeba postrzegac. Krótko wzrocznosc obecnych włodarzy i za przeproszeniem płytkosc myslenia zaprzepaszcza niesamowita szanse rozwoju jaka obecnie stoi przed całym regionem.

    • 0 0

    • zgadzam się

      Ostatnie remonty na Klinicznej i skm - nieskoordynowane czasowo. najlepiej przekopać jednocześnie całe Trójmiasto. Gdzie ta osławiona współpraca trzech miast.

      • 0 0

  • Pan/i AS my sie zgadzamy a co z reszta? Czy ludzie sa w jakims amoku? Czemu ciagle wybieraja te same zło?

    • 0 0

  • Zgadzam sie z Przyjednym. Pracuje w GE przy Marynarki Polskiej. Firma zatrudnia pare tys osób w Gdańsku. Pracownicy nie maja gdzie stawiac samochodów i parkuja czesciowo na praktycznie nie uczeszczanym chodniku wzdłuz ulicy Marynarki Polskiej. Miasto zamiast przerobic pas zieleni na miejsca parkingowe dla pracowników tak duzego płatnika przysyła straz miejska która wystawia manadaty na kwote 300 zł. To jest współpraca z inwestorem? tak wyglada przyjazne miasto?
    Ge ze wzgledu na rozboje musi wynajmowac ochroniarzy do pilnowania swoich pracowników wracajacych wieczorem do domu tunelem na dworzec politechniki. Czy miasto nie mogło zainstalowac monitoringu dla wszystkich mieszkanców a tym samym zrobic ukłon dla firmy?
    Jeden zadowolony inwestor to kolejka kolejnych pukajacych do naszych drzwi. Czy to jest tak trudne do zrozumienia?

    • 0 0

  • "Jednak, że z ambitnego planu najprawdopodobniej nic nie będzie."
    Panie Jacku, gdzie odbywał Pan lekcje języka polskiego? Proponuję ograniczać się do słów i zwrotów, co do których ma Pan pewność znaczenia i pisowni...

    • 0 0

  • Tagline Centralwings brzmi...

    ... "Centralwings - Niska cena, pewność lotu"

    No comments

    • 0 0

  • Hmmm tak na chłodno (1)

    To skoro padają połączenia na gdańskim lotnisku to gdyńskie jako komercyjne również nie ma dużych szans.

    • 0 0

    • otóż ma

      po ppierwsze obsłuiwać będzie loty cargo czego na taką skalę nie robi Rębiechowo

      i druga sprawa - opłaty lotniskowe - BD mają mieć niższe

      • 0 0

  • odwołali loty do Shannon!!!!!!!!

    Tak się miała rozwijać firma Centralwings, a teraz jak się okazało, od początku kwietnia odwołali wszystkie loty z Gdańska do Shannon i z powrotem!! Co gorsze - nie poinformowali pasażerów! Gdyby nie poczta pantoflowa, to pewnie do dziś nie wiedziałabym o całej sprawie i błogo czekała na urlop, nie martwiąc się o lot.
    Rozumiem, że firma ma problemy finansowe, jednakże uważam, że ich OBOWIąZKIEM jest poinformowanie klientów o wszelkich zmianach. Zwłaszcza tak dużych.

    Mam nadzieję, że jakaś inna firma uruchomi takie połączenia.
    Pozdrawiam

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane