• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Centralwings: nie będzie bazy, połączeń i pracy

Jacek Stańczyk
10 marca 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 22:57 (10 marca 2008)
Najnowszy artykuł na ten temat Loty z Gdańska na Maderę od października 2024
Czy Centralwings poderwie się jeszcze do lotu? Władze spółki zapewniają, że tak, muszą tylko zmienić plany rozwoju.  Na razie więc rezygnują z bazy operacyjnej w Rębiechowie. Czy Centralwings poderwie się jeszcze do lotu? Władze spółki zapewniają, że tak, muszą tylko zmienić plany rozwoju.  Na razie więc rezygnują z bazy operacyjnej w Rębiechowie.

Miało być więcej samolotów, nowe miejsca pracy i atrakcyjne połączenia. Jednak, z ambitnego planu najprawdopodobniej nic nie będzie. Tania linia lotnicza Centralwings nie otworzy w Rębiechowie swojej bazy operacyjnej.



O tym, że polska tania linia lotnicza Centralwings chce się rozwijać w Trójmieście pisaliśmy w grudniu ubiegłego roku. Od marca na pasie lotniska im. Lecha Wałęsy miały stacjonować trzy nowe boeingi 737, a na początek kwietnia planowano otwarcie nowych tras: do Barcelony, Amsterdamu i Manchesteru. Dodatkowo, dzięki inwestycji przewoźnika w gdańskim porcie lotniczym miało znaleźć pracę ok. 100 dodatkowych osób.

Tymczasem kilka dni temu okazało się, że z bazy będą nici.- Musieliśmy wstrzymać otwarcie naszej bazy w Gdańsku - powiedział nam Kamil Wnuk, rzecznik prasowy Centralwings. - Nie wykluczone jednak, że w przyszłości do tego pomysłu powrócimy - zaznacza.

W te słowa ciężko jednak uwierzyć. Powodem rezygnacji Centralwings z Trójmiasta są słabe wyniki finansowe linii, która ubiegły rok linia zakończyła z 73-milionową stratą i tym samym zabrała większość zysków swojego właściciela - Polskich Linii Lotniczych LOT.

- Wyniki spółki są następstwem osłabienia się całego rynku przewozów nisko-kosztowych w Polsce. Sytuacja Centralwings jest również spowodowana warunkami makroekonomicznymi w Europie oraz wciąż rosnącymi kosztami. Największy wpływ na nią miała jednak ostra walka na rynku tanich połączeń z większymi przewoźnikami zagranicznymi, na korzyść których działają również inne niż polskie regulacje prawne, stawiające ich na uprzywilejowanej pozycji - wyjaśnia powody słabej kondycji finansowej oficjalne oświadczenie firmy.

Gwoździem do trumny dla gdańskiej bazy było to, że LOT nie wypożyczy swojej spółce-córce dwóch dodatkowych maszyn, które miały stacjonować w Rębiechowie. Dlatego w Trójmieście będzie tylko jedna biało-czerwona maszyna.

Brak bazy w Gdańsku oznacza, że pod znakiem zapytania stanęło uruchomienie zapowiadanych trzech nowych połączeń. - Zlikwidowane zostaną połączenia do Amsterdamu i Manchesteru - przyznaje prezes portu lotniczego im. Lecha Wałęsy Włodzimierz Machczyński. Nie wiadomo również, co z rejsami do Barcelony, ale tę lukę niemal na pewno zapełni Wizzair, który zamierza uruchomić tego lata połączenie do słonecznej Hiszpanii.

- W tej chwili nie mam żadnych informacji na temat likwidacji naszych nie uruchomionych jeszcze połączeń - uspokaja Kamil Wnuk. Dodaje jednocześnie, że ostateczne decyzje powinny zapaść w ciągu dwóch tygodni. Na razie linia wciąż sprzedaje bilety na wszystkie wymienione trasy.

Rezygnacja z otwarcia bazy w Rębiechowie postawiła w kłopotliwej sytuacji osoby, który miały w niej pracować. Nasz czytelnik, pan Mariusz miał w poniedziałek rozpocząć szkolenie dla obsługi naziemnej i pokładowej. O tym, że szkolenia i pracy w Gdańsku nie będzie, dowiedział się w piątek.

- Z powodu oferty Centralwings wiele osób złożyło wymówienia w swoich dotychczasowych miejscach pracy. Jedna z nich specjalnie przeniosła się z tego powodu do Gdańska - opisuje nam sytuację i zapowiada, że kilkanaście osób zamierza dochodzić swoich racji na drodze prawnej.

- Musieliśmy wstrzymać proces rekrutacji i jest nam z tego powodu bardzo przykro. Wiemy, że była to bardzo ważna sprawa dla wielu mieszkańców regionu - tłumaczy się rzecznik prasowy linii.

Jeśli spełni się czarny scenariusz i do Amsterdamu, Manchesteru i Barcelony jednak nie polecimy z Centralwings, będzie to oznaczało, że Rębiechowo straci w tym roku osiem połączeń. Pod koniec lutego rezygnację z lotów do Edynburga, Londynu (Gatwick), Bristolu i Belfastu zapowiedział inny tani przewoźnik - EasyJet. Do Hamburga nie poleci z kolei LOT.

Opinie (103) ponad 10 zablokowanych

  • mozliwe ze nie jestem tak inteligentny i blyskotliwy jak ty.

    ale nic dziwnego - nie jestem z gdyni.

    • 0 0

  • Klasyczne postępowanie Centralwings. Ładują kasę w reklamy, a rzeczywistość skrzeczy (1)

    Ileż to razy C0 kasował świeżo uruchomione trasy, ileż to razy znienacka zmieniał plany i wystawiał niedoszłych pasażerów do wiatru?

    To jedyny tzw. tani przewoźnik, który - zupełnie bezpodstawnie - traktuje pasażerów w sposób charakterystyczny dla rynkowych monopolistów... a gdyby nie wsparcie kapitałowe udzielane przez LOT, to ten pseudo-przewoźnik dawno zniknąłby z polskiego nieba.

    Firma, zamiast zatrudnić prawdziwych fachowców od planowania, daje pracę zaprzyjaźnionym "specjalistom", którzy bawią się w eksperymenty.
    Wiadomo, że wpadki wszystkim się zdarzają, ale w przypadku C0 mamy do czynienia z ciągłym pasmem porażek.. dziwne w ogóle, że ktokolwiek chce tym latać :]

    A co do EasyJet, to w letnim sezonie jest zbyt dużo ciekawych i dochodowych kierunków (np. nowe loty z Londynu do Egiptu), żeby użerać się cenowo z konkurencją na trasach GDN-UK. Cierpliwości, skończy się sezon, to i loty powrócą...

    • 0 0

    • nie jedyny

      niestety to nie jedyny tani przewoźnik, który tak traktuje pasażerów ...
      Ryanair, easyJet, dawna AirPolonia, Direkt Fly itd.

      od nich tez ciężko wydusić pieniądze za skasowane loty.

      • 0 0

  • uuu. szkoda ze ryanair nie zalozyl u nas bazy...bylaby praca i turysci.

    centralwings cienko leci odkad wystartowal..chyba piloci awionetki sie dobrali do boeinga..

    • 0 0

  • LOT - co to jest? (1)

    zapyziala, zadufana w sobie komusza firma!
    zarzadzana przez ludzi z partyjnego klucza raz z prawa raz z lewa,
    i co sie dziwowac Centralowi jako nieslubnemu dziecku takiego ukladu...
    Co to sa 2 samolociki B-737???

    A swoja droga gratuluje poczucia czarnego humoru fanatykom gdynskiego ladowiska...
    tak, Air France, Lufthansa, China Airlines, SAS, i reszta najwiekszych przewoznikow lotniczych czeka w kolejce na otwarcie wodnolotniska w Kosakowie...

    • 0 0

    • To szcurek z wójtem będą rzucać papierowe samolociki ze skarpy do morza?

      Wodno lądowe lotnisko?

      • 0 0

  • Kupiłam bilet do Amsterdamu :(

    I co teraz? Oddadzą pieniądze czy nagle splajtują jak Airpolonia, przez którą straciłam kiedyś 5 stów? Plany wzięły w łeb. Można się załamać :(

    • 0 0

  • Do Belfastu...

    powinna być jakaś linia lotnicza, czy Ryanair wątpię, no chyba że do City, bo na International go nie wpuszczą raczej, jak już to tylko Wizzar, Bmi baby też tylko na City lata .

    • 0 0

  • noo...

    a ja już prawie kupiłam lot do Barcelony. A co z tymi, którzy kupili??

    • 0 0

  • LOT Z TAKIM MYSLENIEM ZBANKRUTUJEE

    te kierownictw polskich przeewoznikow to buraki . WIDZE JACY SA DRODZYYYYYA SERVIS MARNYY. PRZEGRYWAJA CENOWO Z WIEKSZOSCIA PRZEWOZNIKOW PCHAJA SIE BURAKI NA DLUUGIE TRASY JAK PALIWO TYLE KOSZTUJEEE, A NA KRAJOWYCH KROTKICH POLACZENIACH MIELI BY PROFIT. SZCZEGOLNIE TAKA ATRAKCYJNE POLACZENIE JAK GDANSK KRAKOWWWW, ZYLA ZLOTA TYLKO CENY POWINNY BYC DLA RODAKOW I WIEKSZY SAMOLOT ICO NAJMNIE 2 POLACZENIA DZIENIE Z RANA I WIECZOREM POWROT KTO BY NIE CHCIAL ZWIEDZAC KRAKOWA PRZEZ CALY DZIEN I WRUCIC WIECZOREM I IODWROTNIE . POLSKIE TUMANY GDZIE ONI SZKOLY BIZNESU ZARZADZANIA KONCZYLI PCHAJA SIE W SWIAT JAK LEDWO DUKAJA PO ANGIELSKUUUU

    • 0 0

  • OOOOOO

    taka mala linia a jest w takim dole . za tyle pieniedzy mozna samolot kupic w dobrym staniee. chyba lot ma jakies ulgi podatkowe ze sobie inna firmewe zafundowal , jak skoncza sie subsydiowanie to firma zniknie jak air polonia pojawi sie inna pod inna nazwa.

    • 0 0

  • Jak najszybciej wybudować nowy terminal w Gdyni (1)

    To jest rozwiązanie wszelkich trudności z komunikacją pow. w Trójmieście i naszym regionie

    • 0 0

    • a gdzie będzie latał ten terminal w Gdyni ?

      jak się dobrze ciepnie to do zatoki

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane