- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (172 opinie)
- 2 Okradała drogerie, zmieniając peruki (37 opinii)
- 3 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (324 opinie)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (214 opinii)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (79 opinii)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (70 opinii)
Centralwings: nie będzie bazy, połączeń i pracy
Miało być więcej samolotów, nowe miejsca pracy i atrakcyjne połączenia. Jednak, z ambitnego planu najprawdopodobniej nic nie będzie. Tania linia lotnicza Centralwings nie otworzy w Rębiechowie swojej bazy operacyjnej.
O tym, że polska tania linia lotnicza Centralwings chce się rozwijać w Trójmieście pisaliśmy w grudniu ubiegłego roku. Od marca na pasie lotniska im. Lecha Wałęsy miały stacjonować trzy nowe boeingi 737, a na początek kwietnia planowano otwarcie nowych tras: do Barcelony, Amsterdamu i Manchesteru. Dodatkowo, dzięki inwestycji przewoźnika w gdańskim porcie lotniczym miało znaleźć pracę ok. 100 dodatkowych osób.
Tymczasem kilka dni temu okazało się, że z bazy będą nici.- Musieliśmy wstrzymać otwarcie naszej bazy w Gdańsku - powiedział nam Kamil Wnuk, rzecznik prasowy Centralwings. - Nie wykluczone jednak, że w przyszłości do tego pomysłu powrócimy - zaznacza.
W te słowa ciężko jednak uwierzyć. Powodem rezygnacji Centralwings z Trójmiasta są słabe wyniki finansowe linii, która ubiegły rok linia zakończyła z 73-milionową stratą i tym samym zabrała większość zysków swojego właściciela - Polskich Linii Lotniczych LOT.
- Wyniki spółki są następstwem osłabienia się całego rynku przewozów nisko-kosztowych w Polsce. Sytuacja Centralwings jest również spowodowana warunkami makroekonomicznymi w Europie oraz wciąż rosnącymi kosztami. Największy wpływ na nią miała jednak ostra walka na rynku tanich połączeń z większymi przewoźnikami zagranicznymi, na korzyść których działają również inne niż polskie regulacje prawne, stawiające ich na uprzywilejowanej pozycji - wyjaśnia powody słabej kondycji finansowej oficjalne oświadczenie firmy.
Gwoździem do trumny dla gdańskiej bazy było to, że LOT nie wypożyczy swojej spółce-córce dwóch dodatkowych maszyn, które miały stacjonować w Rębiechowie. Dlatego w Trójmieście będzie tylko jedna biało-czerwona maszyna.
Brak bazy w Gdańsku oznacza, że pod znakiem zapytania stanęło uruchomienie zapowiadanych trzech nowych połączeń. - Zlikwidowane zostaną połączenia do Amsterdamu i Manchesteru - przyznaje prezes portu lotniczego im. Lecha Wałęsy Włodzimierz Machczyński. Nie wiadomo również, co z rejsami do Barcelony, ale tę lukę niemal na pewno zapełni Wizzair, który zamierza uruchomić tego lata połączenie do słonecznej Hiszpanii.
- W tej chwili nie mam żadnych informacji na temat likwidacji naszych nie uruchomionych jeszcze połączeń - uspokaja Kamil Wnuk. Dodaje jednocześnie, że ostateczne decyzje powinny zapaść w ciągu dwóch tygodni. Na razie linia wciąż sprzedaje bilety na wszystkie wymienione trasy.
Rezygnacja z otwarcia bazy w Rębiechowie postawiła w kłopotliwej sytuacji osoby, który miały w niej pracować. Nasz czytelnik, pan Mariusz miał w poniedziałek rozpocząć szkolenie dla obsługi naziemnej i pokładowej. O tym, że szkolenia i pracy w Gdańsku nie będzie, dowiedział się w piątek.
- Z powodu oferty Centralwings wiele osób złożyło wymówienia w swoich dotychczasowych miejscach pracy. Jedna z nich specjalnie przeniosła się z tego powodu do Gdańska - opisuje nam sytuację i zapowiada, że kilkanaście osób zamierza dochodzić swoich racji na drodze prawnej.
- Musieliśmy wstrzymać proces rekrutacji i jest nam z tego powodu bardzo przykro. Wiemy, że była to bardzo ważna sprawa dla wielu mieszkańców regionu - tłumaczy się rzecznik prasowy linii.
Jeśli spełni się czarny scenariusz i do Amsterdamu, Manchesteru i Barcelony jednak nie polecimy z Centralwings, będzie to oznaczało, że Rębiechowo straci w tym roku osiem połączeń. Pod koniec lutego rezygnację z lotów do Edynburga, Londynu (Gatwick), Bristolu i Belfastu zapowiedział inny tani przewoźnik - EasyJet. Do Hamburga nie poleci z kolei LOT.
Opinie (103) ponad 10 zablokowanych
-
2008-03-10 23:10
nie będzie niczego :))) (14)
co się dziwić, że Gdańsk rękoma i nogami broni się przed konkurencją Gdyni - może odpowiednie działania Gdyni potrafiłyby przyciągnąć skutecznie linie
przypominam, że Kraków nie siedział i nie czekał aż ktoś zechce przyjść, oferował współpracę i ma efekty- 0 0
-
2008-03-10 23:19
gdy (6)
Rozśmieszyłeś mnie do łez, Kraków tak się starał, że Sky Europe uciekł stamtąd szybciej niz przyszedł. Tak czy owak to lotnisko GDN sie najszybciej rozwija w PL.
- 0 0
-
2008-03-10 23:27
chyba żarty sobie stroisz z naiwnych (5)
to że coś rośnie z zera do 100 - czyli o 100%, nie oznacza że może konkurować z czymś co urosło o 20% ale ma 200
Kraków ma największy ruch, ale nie ma go od zeszłego lata tylko od paru ładnych lat i na tym zarabia
Kraków robił reklamy w Londynie, do tego łączył promocje z liniami, wciągając i wiążąc je - co przynosiło wymierne efekty
przejedź się kiedyś do Krakowa i zobacz sobie co znaczy zarabiać na turystach i co oznacza rozwój- 0 0
-
2008-03-10 23:37
a po co go wysylasz do krakowa? (4)
zapros go do siebie do miasta wielkiego biznesu to zobaczy.... rozwoj..?
jaki rozwoj?
co bys pokazalas?
co jest symbolem rozwoju gdyni?
plany szczurka? bicie piany?
a moze luzycka office park czy jak to sie tam nazywa?- 0 0
-
2008-03-10 23:40
twoja wypowiedź świadczy o tobie (2)
przykre to, ale jest kompletnie BEZ jakiegokolwiek sensu
- 0 0
-
2008-03-10 23:42
zapomniales dodac: "jest mi ciebie naprawde zal" (1)
- 0 0
-
2008-03-11 09:39
absolutnie takich jak ty nie jest mi żal :)))
- 0 0
-
2008-03-11 08:03
Ma rację, niech jedzie zobaczyc do Krakowa, bo to świetny przykład, a ty człowieku z zaścianka zamilcz :)
- 0 0
-
2008-03-11 00:01
to niech Gdynia sobie dopłaca do Ryana (2)
- 0 0
-
2008-03-11 00:07
i zobaczymy,jak wyjdzie na konkurencji z EPGD ;] (1)
Ale można tłumaczyć i tłumaczyć,ty i tak w koło Macieju będziesz dowodził,że drugie lotnisko to prestiż,warunek konieczny rozwoju i ę ą wielkie.
Popatrz na strukturę ruchu w takim EPGD nawet - low costy wyrabiają pewnie z 50% obciążenia,jak nie więcej,skończą się saksy w GB,to wszystko padnie na pysk. Rębiechowo sobie poradzi,bo ludzie muszą latać tak czy inaczej,ale EPOK będzie leżał i kwiczał w takiej sytuacji,a Gdynia wraz z nim.
Aha i jeszcze stracicie na rzecz Krakowa HOF,tak naprawdę jedyną atrakcę turystyczną Gdyni, i to ze szkodą dla całego 3city.- 0 0
-
2008-03-11 07:33
wiecęj tlsów, mać
- 0 0
-
2008-03-11 09:30
Smiechu warte (2)
TAK SIE ZASTANWAIM KTO PISZE TE WSZYTKIE KOMENTARZE TYPU GDANSK VS GDYNIA??
Wydaje mi sie ze jakies malolaty lub zakompleksieni ludzie z tych dzielnic.
Po co sie kłocic ze gdynia lepsza ze gdansk lepszy.
Ludzie jestesmy TROJMIASTEM Wiec powinnismy sie wspierac. Powinnismy pokazac innym miastom w PL ze trojmiasto sie rozwija a przedewszytkim ze jest lepsze od Wawy.
Wiec skonczcie z tymi docinkami co gdańsk spierniczyl lub co gdynia spierniczyla.
ps to tak jak z piłkarzami widze, ostatnio jechalem z gdyni do gdanska patrze a obok mnie jedzie gosciu CIVICiem Honda i ma koszulke-zawieszke piłkarska ARKI , wjezdalismy juz do Oliwy a on NAgle ja sciagnal. SMIAC MI SI ECHCIALO- 0 0
-
2008-03-11 10:31
masz 100 proc. racji
szkoda tylko,ze tak malo ludzi mysli tak samo.pzdr.
- 0 0
-
2008-03-12 12:19
dokładnie to jest żałosne
jestem z gdańska, mam koleżankę z gdyni, ile ona sie nie naprodukuje żeby mi udowodnić że gdańsk jest gorszy pod każdym względem, że się wolniej od gdyni rozwija itd.
nie wiem po co, i tak jej nie słucham bo mnie to nie interesuje. interesuje mnie rozwój trójmiasta jako całości. bo rynek działa bardziej jako całość, chociażby jeśli chodzi o pracę.
a ludzie którzy tak się produkują rzeczywiście mają jakieś kompleksy. nie wiem, że Gdańsk jest 20 razy starszy i ma zbytki a gdynia nie? w czym problem? ja nie czuję się obywatelem dzielnicy, miasta czy jednego trawnika tylko Polakiem i z tego jestem dumny, nie potrzebuję się dowartościowywać.- 0 0
-
2008-03-11 10:05
TSA
super koncert, a 2 kwietni CREE Riedla w Gdyni. Zapraszam
- 0 0
-
2008-03-10 23:12
eee spokojnie (1)
Przeca w gdyni ma byc super hiper, lepsze pod kazdym wzgledem lotnisko. Placzki tylko nie probujcie plakac! Nawet jesli bedzie nierentowne, to prezydent zasponsoruje tylko po to zeby bylo.
- 0 0
-
2008-03-10 23:14
cd
zeby gdynia mogla sie pochwalic, zeby czuc sie lepszym od gdansk, zeby na portalu trojmiasto.pl tacy ludzie jak "gdy" (patrz pierwszy post) mogli wciaz pisac ;]
- 0 0
-
2008-03-10 23:15
jak co miesiąca obetną po 8 połaczeń, to do lata zamkną Rębiechowo (1)
:)))
- 0 0
-
2008-03-11 00:00
no,a BD w ogóle nie otworzą,ciesz pałe ;D
- 0 0
-
2008-03-10 23:25
brak polaczen z bristolem? (2)
czy ja dobrze zrozumialam? ledwo otworzyli bristol-gdansk juz easyjet rezygnuje?ta linia ruszyla w pazdzierniku i dzieki temu co miesiac bez problemow widzialam sie z rodzina...trzeba bedzie wrocic do tulaczki ze stansted do bristolu.jaka porazka...
- 0 0
-
2008-03-10 23:28
dobrze zrozumiałeś (1)
Bristol wylatuje z siatki połączeń. O ile Londyn, czy Edynburg, czy nawet Barcelone zastąpią inne linie, o tyle Bristol i Belfast znikają na amen.
- 0 0
-
2008-03-11 00:14
Do tego easyJet dotąd nie oddał pieniędzy ludziom, którzy kupili bilety na lot do Bristolu w lipcu.
- 0 0
-
2008-03-10 23:30
Pozdrawiam zakompleksionych gdynian. (1)
Jezeli przwoznicy rezygnuja z polaczen to sprawa jest oczywista ze nie jest to wina regionu tylko koniunktory. I nawet jezeli przyziemienia w gdyni beda tansze o kilka dolcow to i tak nic nie zmieni jezeli nie bedzie chetnych do latania.
- 0 0
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2008-03-10 23:32
Juz mam bilety na WizzAir do Barcelony w lipcu. (1)
cenowo Centralwings był tym razem konkurencyjny.. ale mogło by się okazać że nie dożyją do lipca
- 0 0
-
2008-03-11 15:06
haha - a mogłes poleciec LOT do Barcelony, a nie Barcelony-Girony, za niecałe 600 zł tylko z przesiadką w W-wie
- 0 0
-
2008-03-10 23:33
A tak wogole to nudza mnie te wasze komentarze typu GDANSK kontra GDYNIA
Dobrze ze mieszkam w Sopocie.
- 0 0
-
2008-03-10 23:39
Gandalf - jesteś strasznym smutasem i nie rozumiesz ironii (8)
moje złośliwości na temat powodów jakie ma Rębiechowo/Gdańsk by blokować Gdynię odnoszą się do komentarzy jakie tu się pojawiają, a są pisane zwykle przez zawistnych gdańszczan
nie rozumiesz, że wyśmiewam taką postawę?
bo nie rozumiem kompletnie dlaczego mało kto na tym forum potrafi rozumować w kategoriach Trójmiasta, a nie zapyziałej dzielnicy
a w interesie Trójmiasta i pomorza, jest mieć drugie lotnisko- 0 0
-
2008-03-10 23:43
POPIERAM POPIERAM POPIERAM POPIERAM POPIERAM POPIERAM
W końcu ktoś mnie tu popiera.
- 0 0
-
2008-03-11 08:47
Prośba (6)
Jestem gdańszczaninem. Zgodnie z licznymi postami powinienem być zawistny. Sorry, ale proszę o bliższe instrukcje co do przedmiotu zazdrości. Może jestem nienormalny, ale nie kręci mnie posiadanie lotniska pod domem. Gorszy może być chyba tylko tartak albo ferma norek. Żeby nie było wątpliwości - nie mam nic przeciwko tej inwestycji, ale cieszę się, że to nie na mojej dzielni.
- 0 0
-
2008-03-11 09:21
wybacz ale to rozmowa jak dziada z obrazem (5)
poprzeglądaj sobie wątki do artykułów o lotnisku w Gdyni (było ich sporo), to zrozumiesz i może będziesz mógł odpowiedzieć z sensem, jeśli będziesz czuł taką potrzebę by zabierać głos
co do osiedli przy lotniskach... wybacz, ale kto kazał ci tam mieszkać?
co było pierwsze lotnisko czy osiedle?- 0 0
-
2008-03-11 09:53
gdy (2)
Po co mam przeglądać jakieś wątki, mam ciekawsze zajęcia. Pisałeś w poście powyżej o zawistnych gdańszczanach. Ja jestem gdańszczaninem i pytam przedmówcę z jakiego powodu miałbym być zawistny? Tylko tyle.
- 0 0
-
2008-03-11 10:05
wybacz ale pienisz się niepotrzebnie (1)
cytuję:
------------
Może jestem nienormalny, ale nie kręci mnie posiadanie lotniska pod domem
------------
z pewnością źle zrozumiałem twoją wypowiedź, że mieszkasz pod lotniskiem - przecież jasno napisałeś, że tam nie mieszkasz :)))- 0 0
-
2008-03-11 11:07
gdy
Ok, może nieprecyzyjnie się wyraziłem. Chodzi mi o co innego - o ciągłe teksty o "gdańskich kompleksach" i "zazdrości" wytłumacz mi, proszę, na czym by one miały polegać.
- 0 0
-
2008-03-11 09:56
Jeszcze
Dodam jeszcze, że (na szczęście) nie mieszkam przy lotnisku - czytaj ze zrozumieniem.
- 0 0
-
2008-03-11 17:35
przejrzałem ten wątek, jak radziłeś, ale wybacz gdy, wyszedłeś w nim na KRETYNA:)
i dalej to ciągniesz:) Dawno się tak nie uśmiałem, kiedy zobaczyłem jak Yossarian i inni udowadniają z bezwzględną precyzją twoją niewiedzę:)
Skoro jesteś tak głupi, jak wynika z tamtych postów, czy możesz mieć rację? chyba tylko przez przypadek.
A jak tam kodeks drogowy, to najbardziej mnie ubawiło, kiedy zrobiłeś z siebie kretyna wobec oczywistych przepisów:):)- 0 0
-
2008-03-10 23:40
kaczy a czy jestes jakims autorytetem?
medrcem, znawca zycia? osoba z ktorej zdaniem powinnismy sie liczyc?
- 0 0
-
2008-03-10 23:43
przecież na ich miejsce wskoczy Ryan (2)
na 100% do Bristol, Belfast i Manchester. A w dodatku cosik słyszał o Paryzu i Brukseli
- 0 0
-
2008-03-11 15:08
(1)
miasto dopłaca do kazdego połączenia RyanAir - nawet do połączen na wyspy. To po co nam kolejne kierunki - ja za loty RyanAir nie chcę doplacac bo tej lini nie lubię i nie będę nią latał. A dopłaty do lotów na wyspy są chore - Ryan kaze doplacac prawie kazdemu miastu w Polsce
- 0 0
-
2008-03-11 22:20
jaszczurek będzie płacił każdej linii
aby tylko z Gdyni latali ...
i będzie więcej rayanowatych linii lotniczych i połączeń na wyspy ;)- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.