• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Centralwings: nie będzie bazy, połączeń i pracy

Jacek Stańczyk
10 marca 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 22:57 (10 marca 2008)
Najnowszy artykuł na ten temat Loty z Gdańska na Maderę od października 2024
Czy Centralwings poderwie się jeszcze do lotu? Władze spółki zapewniają, że tak, muszą tylko zmienić plany rozwoju.  Na razie więc rezygnują z bazy operacyjnej w Rębiechowie. Czy Centralwings poderwie się jeszcze do lotu? Władze spółki zapewniają, że tak, muszą tylko zmienić plany rozwoju.  Na razie więc rezygnują z bazy operacyjnej w Rębiechowie.

Miało być więcej samolotów, nowe miejsca pracy i atrakcyjne połączenia. Jednak, z ambitnego planu najprawdopodobniej nic nie będzie. Tania linia lotnicza Centralwings nie otworzy w Rębiechowie swojej bazy operacyjnej.



O tym, że polska tania linia lotnicza Centralwings chce się rozwijać w Trójmieście pisaliśmy w grudniu ubiegłego roku. Od marca na pasie lotniska im. Lecha Wałęsy miały stacjonować trzy nowe boeingi 737, a na początek kwietnia planowano otwarcie nowych tras: do Barcelony, Amsterdamu i Manchesteru. Dodatkowo, dzięki inwestycji przewoźnika w gdańskim porcie lotniczym miało znaleźć pracę ok. 100 dodatkowych osób.

Tymczasem kilka dni temu okazało się, że z bazy będą nici.- Musieliśmy wstrzymać otwarcie naszej bazy w Gdańsku - powiedział nam Kamil Wnuk, rzecznik prasowy Centralwings. - Nie wykluczone jednak, że w przyszłości do tego pomysłu powrócimy - zaznacza.

W te słowa ciężko jednak uwierzyć. Powodem rezygnacji Centralwings z Trójmiasta są słabe wyniki finansowe linii, która ubiegły rok linia zakończyła z 73-milionową stratą i tym samym zabrała większość zysków swojego właściciela - Polskich Linii Lotniczych LOT.

- Wyniki spółki są następstwem osłabienia się całego rynku przewozów nisko-kosztowych w Polsce. Sytuacja Centralwings jest również spowodowana warunkami makroekonomicznymi w Europie oraz wciąż rosnącymi kosztami. Największy wpływ na nią miała jednak ostra walka na rynku tanich połączeń z większymi przewoźnikami zagranicznymi, na korzyść których działają również inne niż polskie regulacje prawne, stawiające ich na uprzywilejowanej pozycji - wyjaśnia powody słabej kondycji finansowej oficjalne oświadczenie firmy.

Gwoździem do trumny dla gdańskiej bazy było to, że LOT nie wypożyczy swojej spółce-córce dwóch dodatkowych maszyn, które miały stacjonować w Rębiechowie. Dlatego w Trójmieście będzie tylko jedna biało-czerwona maszyna.

Brak bazy w Gdańsku oznacza, że pod znakiem zapytania stanęło uruchomienie zapowiadanych trzech nowych połączeń. - Zlikwidowane zostaną połączenia do Amsterdamu i Manchesteru - przyznaje prezes portu lotniczego im. Lecha Wałęsy Włodzimierz Machczyński. Nie wiadomo również, co z rejsami do Barcelony, ale tę lukę niemal na pewno zapełni Wizzair, który zamierza uruchomić tego lata połączenie do słonecznej Hiszpanii.

- W tej chwili nie mam żadnych informacji na temat likwidacji naszych nie uruchomionych jeszcze połączeń - uspokaja Kamil Wnuk. Dodaje jednocześnie, że ostateczne decyzje powinny zapaść w ciągu dwóch tygodni. Na razie linia wciąż sprzedaje bilety na wszystkie wymienione trasy.

Rezygnacja z otwarcia bazy w Rębiechowie postawiła w kłopotliwej sytuacji osoby, który miały w niej pracować. Nasz czytelnik, pan Mariusz miał w poniedziałek rozpocząć szkolenie dla obsługi naziemnej i pokładowej. O tym, że szkolenia i pracy w Gdańsku nie będzie, dowiedział się w piątek.

- Z powodu oferty Centralwings wiele osób złożyło wymówienia w swoich dotychczasowych miejscach pracy. Jedna z nich specjalnie przeniosła się z tego powodu do Gdańska - opisuje nam sytuację i zapowiada, że kilkanaście osób zamierza dochodzić swoich racji na drodze prawnej.

- Musieliśmy wstrzymać proces rekrutacji i jest nam z tego powodu bardzo przykro. Wiemy, że była to bardzo ważna sprawa dla wielu mieszkańców regionu - tłumaczy się rzecznik prasowy linii.

Jeśli spełni się czarny scenariusz i do Amsterdamu, Manchesteru i Barcelony jednak nie polecimy z Centralwings, będzie to oznaczało, że Rębiechowo straci w tym roku osiem połączeń. Pod koniec lutego rezygnację z lotów do Edynburga, Londynu (Gatwick), Bristolu i Belfastu zapowiedział inny tani przewoźnik - EasyJet. Do Hamburga nie poleci z kolei LOT.

Opinie (103) ponad 10 zablokowanych

  • spokojnie :D

    Moze i zlikwiduja czesc polaczen ale i dojda nowe... chocby luthansy do fraknfurtu, finnara do helisinek, finnar byl juz zmyl sie po czasie ale wrocil bo mnostwo ludzi kupuje bilety do helsinek np. ale przez kopenhage niestety.. Tak samo zapewne bedzie tutaj na jakis czas nie bedzie ale wroca, a to czy dane polaczenie bedzie to zalezy od tego gdzie najczesciej kupujemy bilety i gdzie sie poprostu oplaca ;)Ja marze o tym by do turcji puscili bezposredni z gdanska ale poki co latam przez wawke albo przez fraknfurt, ale jak bedzie duzo takich jak ja to napewno puszcza bezposredni, bo to jest biznes.

    • 0 0

  • Jakie dzialania Gdyni?? (1)

    Chodzi o otwarcie ewentualnego lotniska cywilnego w Gdyni Kosakowo? Jesli tak to zapraszam o zapoznania sie z artykulem "Streszczenie Raportu PWHC" na stronie lotniska w Rebiechowie: http://www.airport.gdansk.pl/service/pl/index2.php?click=aktualnosci&akt_id=1301#ID1301 z ktorego wynika bezcelowosc otwarcia takiego lotniska..

    • 0 0

    • Dlaczego za pieniadze Rębiechowa robi się czarny PiaR Gdyni

      W Gdyni było wcześniej lotnisko niż w Rębiechowie i żadne fałszywe srebrniki tego nie zmienia

      • 0 0

  • moze by tak

    moze by tak jeszcze w sopocie otworzyc lotnisko,bedzie weselej

    • 0 0

  • no tak to teraz beda kajakami wracać:)

    przez Holandie:)

    • 0 0

  • Skoro tak się dzieje, to po co nam lotnisko w Gdyni

    Jesli nawet powstanie tansze lotnisko w Gdyni, to o ile tansze ? i wogole skąd ten pomysł na boom lotniczy w Gdyni ?

    • 0 0

  • Czy milionowa aglomeracja potrzebuje dwóch lotnisk?? (3)

    Gdyby te pieniądze wydać na skomunikowanie Gdyni z lotniskiem w Rębiechowie, to Gdynianie jeździli by na lotnisko metrem. Albo czteropasmową autostradą.

    • 0 0

    • w odpowiedzie na twoje pytanie "Czy milionowa aglomeracja potrzebuje dwóch lotnisk??" - PO 100-KROC TAK !!!

      • 0 0

    • nie masz racji (1)

      po pierwsze za 'te' pieniądze ani metra ani autostrady (nawet jednopasmowej), nie zbudujesz, lotniska w Gdyni nie buduje się od podstaw

      po drugie, ani milionowa ani 10-cio milionowa 2 lotnisk NIE potrzebuje, jeśli jedno spełnia warunki, ale WARTO mieć, z wielu względów, o których mówiono już wielokrotnie

      po trzecie, to nie milionowe miasto potrzebuje lotniska, ale CAŁE Pomorze

      • 0 0

      • pewnie, w KAŻDYM mieście europejskim są po dwa, a nawet po trzy lotniska!!!!

        • 0 0

  • Szkoda...

    Najbardziej szkoda mi połączenia z Amsterdamem:-(
    Oj szkoda, szkoda bardzo...

    • 0 0

  • :(

    a tak mi zależało na tym połączeniu do manchesteru :(

    • 0 0

  • GDYNSKIE LOTNISKO (1)

    Gdynskie lotnisko jeszcze nie zostalo jeszcze otwarte ...... trwa jego modernizacja a juz odbiera przewozinikow gdanskiemu lotnisku ! ! ! Nie zdziwie sie gdy Centralwings otworzy swoja baze w GDYNII ! ! ! Ha ha ha

    • 0 0

    • i tak powinno byc !!!

      • 0 0

  • I DLATEGO WŁAŚNIE POTRZEBNE JEST LOTNISKO W GDYNI

    które będzie miało niższe opłaty (tego tak się boi gdańsk - boi się konkurencji, boi się tego że też będzie musiał obniżyc opłaty, na czym wszyscy skorzystamy) i w Gdyni bazę będzie mogło miec nie jakieś tam Centralwings (chociaż lepsze to niż nic) tylko np. Easy Jet, albo Ryan Air !!! Zobaczymy czy marszałek Kozłowski z PO pomoże swojemu kumplowi Adamowiczowi w stłamszeniu inicjatywy Gdyni, czy też wzniesie się ponad partyjniacką klike platwormianą i pozwoli na powstanie lotniska w Gdyni...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane