• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chcieli przebudować Świętojańską. Nie było chętnych

Patryk Szczerba
10 maja 2024, godz. 08:00 
Opinie (238)
  • Ulica Świętojańska miała być przebudowana. Na razie nie wiadomo, czy nowe władze będą kontynuować w tym zakresie pomysły poprzedniej ekipy.
  • Ulica Świętojańska
  • Ulica Świętojańska
  • Ulica Świętojańska
  • Ulica Świętojańska

Ogłoszony jeszcze przez poprzednie władze Gdyni przetarg na przebudowę Świętojańskiej, pl. Kaszubskiego i Portowej na odcinku od 10 lutego do PortowejMapka został unieważniony. Nie było ofert. W planach były m.in. likwidacja niektórych sygnalizatorów oraz skrętu w prawo z 10 lutego w Świętojańską. Nie wiadomo, czy postępowanie będzie powtórzone.




Jak oceniasz planowane zmiany na Świętojańskiej i 10 lutego w Gdyni?

Przetarg ogłoszono 15 kwietnia. Przygotowana inwestycja zakładała spore zmiany w centrum Gdyni, zwłaszcza na Świętojańskiej - poniżej ul. 10 lutego.

Przebudowane miały być:


Szczegółowy opis planowanych zmian

Najważniejsze planowane zmiany



Z najważniejszych zmian warto wymienić likwidację sygnalizacji na skrzyżowaniu placu Kaszubskiego z ul. Starowiejską i ulicą Jana z Kolna. Projektanci przewidzieli w ciągu ulicy Świętojańskiej pas ruchu w kierunku ulicy Portowej o szerokości 4 m oraz pas ruchu dla pojazdów i pas ruchu dla rowerów w kierunku alei Piłsudskiego o szerokości łącznej 4,5 m.

To oznaczało likwidację pasu ruchu do skrętu w prawo w ulicę 10 Lutego ze Świętojańskiej.

Na ulicy 10 Lutego zaprojektowano po jednym pasie ruchu w każdym kierunku wraz z pasami rowerowymi. W rejonie skrzyżowania ulicy 10 Lutego z ulicą Abrahama zaplanowano przejście dla pieszych.

Maj pełen prac drogowych w Gdyni Maj pełen prac drogowych w Gdyni

  • Ulica Świętojańska
  • Ulica Świętojańska
  • Ulica Świętojańska
  • Ulica Świętojańska
  • Ulica Świętojańska

Nowe przystanki, mniej miejsc do parkowania



Na ul. Świętojańskiej zaplanowano likwidację prawoskrętu w ulicę Pułaskiego oraz w ul. Derdowskiego. Na wysokości budynku Świętojańska 3 zaplanowano budowę przystanku autobusowego o długości 30 m. Kolejny przystanek o podobnej długości zaplanowano na wysokości budynków Portowa 9-11.

Z poważniejszych zmian warto wymienić projekt wyspy dzielącą pomiędzy pasami ruchu na pl. Kaszubskim. Szerokość pasów ruchu min. 4,0 m. Na odcinku od ul. Św. Wojciecha do ul. T. Wendy zaprojektowano pasy ruchu o szerokości 4,5 m.

Zakładano likwidację istniejących miejsc postojowych i wykonanie nowych, równoległych do
krawędzi jezdni. Przy budynku Portowa 15 zaprojektowano 5 miejsc postojowych o wymiarach 2,5 x 6,0 m.

W przetargu nie było ofert, więc został unieważniony. O tym, czy będzie kontynuowany, zdecydują nowe władze Gdyni, a konkretnie Bartłomiej Austen - nowy wiceprezydent Gdyni ds. inwestycji. Na razie - jak sam mówi - wciąż porządkuje sprawy zawodowe i jeszcze nie rozpoczął na dobre pracy.



Projekt do zmiany, idea słuszna?



O tym, co trzeba zrobić dalej, nie ma wątpliwości Łukasz Piesiewicz, świeżo upieczony radny miasta z Koalicji Obywatelskiej, który od lat aktywnie próbuje zmieniać śródmieście.

- To był zły projekt, zrealizowany pod złe pomysły Marka Łucyka i jego bliskich współpracowników z Wydziału Inwestycji. W samym projekcie był jeden element, o który mieszkańcy dopominali się od dawna - odtworzenie przejścia pieszego na wysokości Abrahama. Jednocześnie było sporo złych rozwiązań. Likwidacja przejścia przez Świętojańską na wysokości Starowiejskiej, brak oczekiwanych przejść na placu Kaszubskim. Nie było pomysłu na sam plac Kaszubski, jakieś pozorne działania estetyczne w miejscu, które - głównie ze względu na złe zaprojektowanie - jest martwe - opowiada Piesiewicz.
Dodaje, że nielogicznie rozplanowana zieleń też nie dodałaby obszarowi objętemu opracowaniem walorów.

"Zacznijmy od przejść dla pieszych"



- Pomijam już antyrowerowe rozwiązania, z których Wydział Inwestycji jest znany, ale warto pamiętać, że to też rozwiązania tworzące konflikt między kierowcami a użytkownikami jednośladów. Liczę, że uda się opracować nowy projekt i przeprowadzić go etapami. Np. zaczynając od przejść dla pieszych - wskazuje.

Miejsca

Opinie (238) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Dziś jedziemy bronić przed Peło (4)

    • 24 36

    • (1)

      kogo będziecie bronić i gdzie będzie ta reduta ?

      • 10 4

      • na Nowogrodzkiej

        I na wszelki wypadek zablokują dojazd na Białołękę (KMWTW)

        • 4 1

    • brońcie , brońcie !

      • 2 2

    • Jeden już pojechał

      Jeden już na Białorusi broni się ....

      • 4 0

  • Gdynia (7)

    prężnie rozwija się w lumpexy i to w samym centrum.

    • 81 4

    • Do takiego stanu doprowadziła ekipa (5)

      rządząca krajem przez 8 lat. Społeczeństwo tak zubożało, że większość stać na zakupy tylko w lumpeksach.

      • 7 6

      • Lumpexy nie są złe każdego prywatna sprawa gdzie się ubiera. Tylko trzeba zaznaczyć iż nie służy do tego główna ulica miasta i wszystkie pobocza.
        Miasto gdzie tak się chwali iż orężnie się rozwija a na samych przednich widokach na głównej ulicy dużo do ogarnięcia.

        • 8 1

      • W jaki sposób (3)

        w wolnym kraju można zakazać otworzenia lumpeksu?

        • 0 4

        • Nikt nie zamierza zakazywać (2)

          Ale zamienianie eleganckich sklepów odzieżowych w samym centrum miasta w obleśne szmateksy jest niewłaściwe. Miejsc na takie przybytki jest mnóstwo, poza tym i rzeczami używanymi można handlować zachowując estetykę i poziom. Na pewno taki nie jest wielki sklep przy Władysława IV vis a vis Batorego, albo na rogu Świętojańskiej i Starowiejskiej

          • 5 0

          • Eleganckie sklepy odzieżowe nie zagnieżdżą się w starych norach na Świętojańskiej, bo właściciele od 35ciu lat jak patologiczni flipperzy rżną czynsze za pobiałkowane rudery

            • 1 0

          • Na Starowiejskiej od lat czuć zgnilizną aż odrzuca.

            • 2 0

    • I w Ccentrach Handlowych

      I w centrach handlowych np Szperk.

      • 0 0

  • (4)

    Coś czuje że Piesiewicz po tej wypowiedzi zostanie radnym tylko na jedną kadencję

    • 57 10

    • Oby

      Oby jak najszybciej, bo robi z siebie eksperta od wszystkiego i wszystko wie lepiej, jak Łucyk...

      • 27 7

    • Koalicja to brak spójności. (1)

      Piesiewicz swoimi wypowiedziami bardzo mocno przyczynił się do porażki Szemiota.

      • 12 3

      • Szwmiot to lewica

        Kogo wprowadzil z list KO do rady miasta? Piesiewicza, 3 z lewicy, zielonych.....

        • 3 4

    • A może wielu ludzi jednak go popiera, skoro uzyskał mandat?

      A może to Twoje poglądy są w mniejszości i czeka Ciebie nieodwracalne zderzenie ze ścianą?

      • 1 5

  • W planach likwidacja prawoskrętu i miejsc postojowych (4)

    Czyli przebudowa po gdyńsku. Rozkopać na 2 lata a na koniec pogorszyć to co było wcześniej.

    • 111 4

    • Trzeba wygnac blachosmrody z centrum i zwrócić je mieszkancom (3)

      Na poczatek deptak na Świętojanskiej

      • 2 12

      • (1)

        Taaa... Zróbcie deptak na Świętojańskiej, a reszta sklepów i lokali gastronomicznych się stamtąd wyniesie. Świętojańska nigdy nie będzie porównywalna do Monciaka czy Długiej z prostego powodu - nie prowadzi do żadnych atrakcji turystycznych, jak deptaki w Sopocie czy Gdańsku. Ulicami "spacerowymi" w Gdyni są Skwer Kościuszki z Aleją JP II i Piłsudskiego.

        • 4 2

        • Trzeba by jakiś dekret zrobić, łapanki na Świętojańskiej i wywozić na Skwer

          • 0 0

      • Mieszkańcy to inna kasta która nie ma aut? Czyli zostawić Gdynię dziadkom roczniki 1920 -1939 bo wtedy to było a teraz nie jest. Nie zrobicie psiej wólki z Gdyni.

        • 2 1

  • Opinia wyróżniona

    Dlaczego ekipa Szczurk przegrała? (17)

    Właśnie przez takie pomysły drogowe kosztujące miliony i złe dla mieszkańców.

    • 320 15

    • Kupę kasy publicznej od lat się marnuje wylewa się kleksami dziury w ulicach. Nawet pachołka się nie postawi za sekundę jadą tam pojazdy. Robota na marne nikt tego nie kontroluje jest bo jest i jedziemy dalej proszę państwa.

      • 16 3

    • Pomysły były bardzo dobre (2)

      Ludzie za głupi nie rozumieją niczego.

      • 13 39

      • mam inne zdanie.....

        Ale to nie znaczy, że możesz mnie obrażać.
        Może coś dla dzielnic.

        • 3 0

      • Szczur z Kucykiem są wspaniali

        tylko głupie ludzie tego nierozumiejo!

        Nie rozumieli jak im się polepszyło i nie poznali się na blasku Słońca Skweru

        • 10 2

    • Mieszkam w centrum i mi się to podoba. (1)

      • 12 37

      • W centrum Kocborowa Ci się podoba? To fajnie :)

        • 14 10

    • złe dla mieszkańców spoza Gdyni (4)

      dla tych z Gdyni - dobre

      • 17 39

      • Wybory pokazały jak dobre. Idź spać bo masz urojenia.

        • 24 7

      • Tia, i dlatego mieszkancy Gdyni wywalili go z ekipà (1)

        Na zbity pysk

        • 28 8

        • nie mieszkańcy Gdyni

          A właściciele mieszkań na wynajem, mieszkający poza miastem.

          • 5 0

      • Mieszkam ma Świętojańskiej.

        I dla mnie są złe!

        • 2 2

    • mieszkam w Śródmieściu (1)

      i absolutnie popieram wszystkie zmiany ograniczające ruch samochodowy i dzikie parkingi w mojej dzielnicy - nowa ekipo odwagi!

      • 9 34

      • Nie bylo ofert, bo nowa ekipa

        PO cichu obiecała oferentom lepsze warunki. Zobaczymy czy Fiona że szmretem zejdą z długiem czy dobija PO roku do 1,5 mld

        • 1 4

    • Te uczucie, gdy...

      ... uświadamiasz sobie, że "ulubiony" przez wszystkich Marek Ł. wydatnie się do tej porażki przyczynił. :-)

      • 6 0

    • (2)

      Ciesze sie ze w koncu uznano pieszych i rowerzystow za mieszkancow :) Bo projekt jest zly tylko dla pieszych i rowerzystow

      • 4 3

      • Jakich rowerzystów? (1)

        Ile osób jeździ rowerem po Gdyni? Wszystkie ścieżki puste.

        • 8 7

        • mnóstwo

          • 2 5

  • Lepsze jest wrogiem dobrego (7)

    Nie widzę rzeczy które by tam wymagały natychmiastowych działań, natomiast jest takich miejsc mnóstwo w innych częściach miasta, mam nadzieje, że nowa władza się za to weźmie bo kurz wyborczy już opadł. Piesiewicz niech przestanie robić miasto pod siebie bo nie jest pępkiem świata. Czy nowa władza zamierza kontynuować projekt obwodnicy witomina? To jest prawdziwie ważna sprawa

    • 88 8

    • Oooooooo

      A za przystankiem Traugutta na Świętojańskiej syf kiła i mogiła od lat.
      Wszystko tam odpada i to jest wizerunek głównej ulicy.

      • 1 2

    • Obwodnicy nie będzie. (3)

      Natomiast będzie w mieście więcej udogodnień dla pieszych i rowerzystów. Nareszcie.

      • 3 21

      • Oby jak najszybciej

        Obwodnica nie potrzebna.

        • 0 14

      • I bardzo dobrze żeby tam nie było obwodnicy (1)

        Trzeba by było wyciąć tysiące drzew z lasu witominskiego a korki jak były tak i będą.

        • 0 3

        • Chciałbym poznać tych intelektualistów, którzy napisali ze obwodnica nie jest potrzebna, musza to być wybitnie uzdolnione jednostki

          • 2 0

    • Nowy plan dla przystanków jest dobry

      Jeden przy Starowiejskiej - bliżej i drugi w okolicach rozbudowanej Portowej, tam teraz nie ma żadnego

      • 1 0

    • Dokładnie

      to nie jest sprawa priorytetowa dla miasta. W innych dzielnicach jest mnóstwo pilniejszych zmian do przeprowadzenia

      • 3 1

  • Ale że nadworny wykonawca nie wystartował (2)

    Coś się jednak w tej Gdyni zmieniło...

    • 52 4

    • A kto teraz podpisywałby im aneksy na święte nigdy

      • 7 1

    • Przeciez ich kupili

      Przed wyborami. Deweloper szemiota i uśmiechnięta grubaska. Będzie jak w Gdańsku, sołtysiara na festynie

      • 0 0

  • Albo normalny deptak, albo ulica z pełnowymiarowym ruchem drogowym (7)

    Wszystkie warianty pośrednie to zarzynanie tej ulicy.

    • 86 5

    • Trzeba naprawić miasto po szczurze a nie brnąć w to dalej (1)

      Jak zrobią deptak to ta ulica już w ogóle zdechnie, że nie będzie co zbierać poza butelkami po entuzjastach napojów wyskokowych. Nie jest to żadna starówka, żeby takie działania były potrzebne, wole się przejść bulwarem nad morzem, trzeba przywrócić ruch w obie strony

      • 21 8

      • To tylko twoje zdanie.

        Niestety mylne.

        • 5 16

    • Mozna zrobic Deptak ma 4 letnie miesiace a docelowo na Cały rok (4)

      • 3 7

      • Ale po co (3)

        po co na siłę robić deptaki z normalnych ulic. To nie są miejsca nad samym morzem. Tam ma być normalny ruch związany z restauracjami, sklepami i usługami a więc normalna ruch drogowy, miejsca parkingowe bo to wszystko umrze totalnie

        • 12 3

        • A do restauracji musisz do samego stolika dojechać autem? (1)

          Wystarczający ruch drogowy jest parę metrów obok na równoległej Władysława IV. Zaparkować możesz tam, albo w okolicznych uliczkach albo na wyznaczonych parkingach pod parkiem i/lub przy/pod Batorym.

          • 2 4

          • Ale wiesz ze ludzie w budynkach przy Świetojanskiej tez mają samochody?

            I nie do każdego podwórza da się przebić wjazd od ulicy z tyłu?

            • 0 1

        • O miejsca parkingowe to kwilą Janusze z tych knajp

          Mają w duszy gdzie klienci zaparkują, ważne żeby swoją furę miał 10m. od wejścia bo się spaślak spoci

          • 1 2

  • Opinia wyróżniona

    Apel do nowej Władzy (25)

    Proszę czytać artykuły i czytać, ze zrozumieniem, to co piszą mieszkańcy. Proszę wsłuchać się w nasze głosy, a nie robiąc po swojemu wbrew woli mieszkańców.
    Pozdrawiam

    • 228 22

    • Większość mieszkańców nie czyta Trojmiasto.pl (9)

      Większość czytających nie komentuje. Dlatego opinie na tym portalu nie są wyznacznikiem tego co myśli większość mieszkańców.

      • 25 5

      • ale są wyznacznikiem tego co myślą pieniacze (1)

        • 14 1

        • Tak, z rowerowej Gdyni

          zakały tego miasta

          • 0 1

      • A cześć komentujących nie czyta artykułu

        • 10 0

      • Dokładnie (4)

        W każdy artykule pro/antysamochodowym wydaje się, że większość mają prosamochodowe poglądy. Jednak absolutnie wszystkie badania i statystyki potwierdzają, że dramatyczna mniejszość ludzi porusza się po mieście samochodem. 25% samochodem, 75% w inny sposób.

        • 3 9

        • Najlepszy sposób na przerżnięcie kolejnych wyborów to atak na kierowców (2)

          Już Szczurek za to zapłacił, chociaż wpychał ścieżki rowerowe, bo bez nich ciężko o dofinansowanie UE. Ile osób jeździ rowerem do miasta lub po mieście? Wystarczy się rozejrzeć każdego dnia. Rowerzyści to jakieś pojedyncze sierotki.

          • 1 2

          • Nie ośmieszaj się gościu. Ludzie z gdyńskiej (1)

            Konfederacji mieli mocne prosamochodowe postulaty i co? Przepadli.

            A dodatkowo ośmieszasz się tym, że większość rowerzystów na Szczurka nie głosowała, bo jak wypadł jego rowerowy radny Jakub Furkal?

            Też nie wszedł do RM.

            Zatem nie pisz bzdur, że rowerzyści to sierotki. Zaprzeczeniem twego ignoranctwa są liczby podawane przez liczniki rowerowe jak chociażby przez ten przy PPNT.

            • 0 0

            • WJ nie bredz

              Jeżdżę po Gdyni centrum, ścieżki są przez 9 mcy w roku puste i pustawe.

              • 0 0

        • A jakież to są "badania i statystyki"? Poproszę o konkretne dane i źródła

          • 0 1

      • Widać piszą komentarze stojąc w korkach.

        • 0 2

    • Co do apelu... (1)

      Radni czyli władza to w zasadzie też mieszkańcy. Czyli robiąc coś "po swojemu" robią to jednak zgodnie z wolą mieszkańców (bo swoją). Można co najwyżej polemizować jaki procent społeczności to popiera.

      • 6 8

      • Nie bardzo można z tym polemizować

        Bo w radzie jest dany procent radnych reprezentujący dany procent mieszkańców, którzy na nich zagłosowali. Innymi słowy, jeśli ludzie wybrali 3 radnych antysamochodowych i 1 radnego prosamochodowego, to nie ma tu pola do polemiki na zasadzie "mi się wydaje, że jednak więcej ludzi jest prosamochodowa".

        • 2 2

    • Apel do nowej władzy byrobili to co obiecali i nie reagowali na głosy garstka szkodników w blachosmrodach (6)

      bo obecnie 60% mieszkańców nie posiada własnego auta albo korzysta z komunikacji miejskiej

      • 2 24

      • Ciekawe.... 700 samochodów na 1000 mieszkańców, ale 60% nie posiada i to "garstka". (4)

        Jaki procent mieszkańców jeździ po mieście rowerem?

        • 8 2

        • NIE ma takiego miasta na świecie, które w centrum pomieściłoby (1)

          700 pojazdów na 1000 mieszkańców.
          Centrum dla takiego "zapotrzebowania" powinno być jednym wielkim parkingiem.
          Nie ma możliwości, że kierowcy za darmo dysponowali gruntem miejskim na cele postojowe.

          • 2 3

          • Tobie, tak jak i Szczurkowi już podziękujemy

            Pa pa

            • 1 1

        • A wszystkie auta bez wyjątku są codziennie

          uruchamiane?

          Zatem nie schlebiaj sobie tą liczbą aut na 1000 mieszkańców.

          • 0 0

        • I dla przypomnienia - mocno prosamochodowi

          kandydaci z Konfy i PiSu przepadli w tych wyborach.

          • 0 0

      • Ta "garstka" to 80% mieszkańców Gdyni. Zabawne co napisałeś, bo to właśnie TY jesteś

        przedstawicielem szkodliwej, krzykliwej garstki, której reszta mieszkańców nie cierpi

        • 0 1

    • Szkoda

      że prezydent Szczurek oddał nadzór nad inwestycjami Łucykowi, a ten zmienił naczelnika wydziału.

      • 5 0

    • (3)

      Deptak na Swietojanskiej! Goraco prosimy.

      • 5 2

      • To już w ogóle chcecie zaorania ulicy? (1)

        Bez dojazdu samochodem w pobliże nikt się tam nie pojawi.

        • 1 4

        • tak samo jak na Monciaku w Sopocie

          nikt się tam nie pojawia

          • 1 0

      • Czyli upadek resztek biznesu które jeszcze jakimś cudem przetrwały w martwym centrum Gdyni?

        • 1 2

    • Nie schlebiaj sobie tym, ilu mieszkańców tu pisze.

      Garstka gościu. Garstka. Gdyby było inaczej to byłoby widać po "kciukach".

      Zatem nie ma tu zanadto nadreprezentacji mieszkańców, aby opinie tu wyrażane były brane pod uwagę.

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Pisało o tym projekcie stowarzyszenie Rowerowa Gdynia (22)

    Na Placu Kaszubskim zamiast zrobić pas rowerowy o szerokości 1,5 m i pas ruchu o szerokości ok. 3 m, to wolą na siłę skłócać kierowców i rowerzystów na jednym pasie ruchu o szerokości autostradowej (4-4,5 m). A to wszystko na międzynarodowej trasie rowerowej EuroVelo. No i ten projekt nie wprowadza większych zmian na skrzyżowaniu Plac Kaszubski/Jana z Kolna, czyli nie ma na przykład brakującego przejścia dla pieszych od strony Placu Kaszubskiego i brak możliwości skrętu rowerem w lewo z Jana z Kolna w Portową. Konia z rzędem też temu, kto zgadnie na podstawie jakich argumentów merytorycznych urzędnicy Wydziału Inwestycji zdecydowali o zachowaniu w projekcie pasów rowerowych na ulicy Portowej, a likwidacji ich z projektu na ulicy Plac Kaszubski i Świętojańskiej (od Placu Kaszubskiego do 10 Lutego).

    • 88 18

    • nie tylko rower jest ważny Panowie ze stowarzyszenia (3)

      może jednak uwzględnicie, że komunikacja publiczna jest ważniejsza i musi czasem mieć pierwszeństwo "nawet" przed rowerem

      • 18 6

      • Jakie pierwszeństwo komunikacji? (2)

        Na pewno sygnalizacja świetlna na tym skrzyżowaniu komunikacji miejskiej nie pomaga. Ile razy widzę, jak autobusy długo czekają na możliwość skrętu. To już lepiej byłoby tam usunąć sygnalizację i wprowadzić pierwszeństwo łamane lub skrzyżowanie równorzędne.

        • 5 2

        • Eh, ludzie (1)

          Dokładnie tak jest w projekcie

          • 4 0

          • Hm

            Chyba faktycznie planowali usunąć sygnalizację w tym miejscu. Ale zostałby lewoskręt w Jana z Kolna i pozostałby problem braku pasów rowerowych, które urywałyby się tuż przed skrzyżowaniem od strony ul. Portowej.

            • 0 0

    • (2)

      O jakim braku "możliwości skrętu rowerem w lewo z Jana z Kolna w Portową" piszesz przyjacielu? Niemal każdego dnia, stojąc na przystanku autobusowym, widzę śmiałków cisnących w lewo w Portową. Nikt się tam nie przejmuje przepisami i projektami.

      • 6 1

      • Sam tak tam robie - WI moze co najwyzej wsadzac papiery w koszulki bo na projektowaniu infry rowerowej nie ma zielonego pojecia

        • 1 2

      • W sumie masz rację, ale dlaczego tak jest? Jadąc kontrpasem rowerowym dojeżdżasz do Placu Kaszubskiego, a tam nie chyba ma znaku zakazu skrętu w lewo w Portową dla rowerzystów więc wydaje im się, że wolno więc jadą.

        • 1 0

    • tylko ronda

      A nie bohomazy z światłami bez sensu Patrz Dąbrowa ,Karwiny ,Witamino. Dlaczego boicie się budować - RĄD- gdzie cały cywilizowany świat to robi

      • 0 4

    • (3)

      A po co skoro rowerami jeżdżą tam pochodnikach?

      • 3 2

      • (1)

        Jezdza bo ich tam kierowcy wyganiaja, nawet na Swietojanskiej wyganiaja ich z pasa rowerowego.

        • 4 4

        • Może i tak bo została bezsensownie przebudowana i zwężona.

          • 0 0

      • co to są pochodniki

        • 0 1

    • Niech sie stowarzyszenie Rowerowa Gdynia zajmie sytuacją drogi rowerowej na Morskiej (5)

      a w zasadzie to jej braku, bo ciężko ten ciąg pieszo rowerowy nazywać porządną drogą rowerową, jest to rozwiązanie na całej prawie długości niebezpieczne dla rowerzystów i pieszych. Świętojańska tak jak i całe centrum jedyne czego potrzebuje jeśli chodzi o ruch rowerowy to likwidacji całej infrastruktury rowerowej. To są spokojne, szerokie ulice, tu się najlepiej jeździ we wspólnym ruchu z samochodami.

      • 10 5

      • (1)

        Tak sie spokojnei jezdzi ze samochody mijaja Ciebie na lusterko ;] Srodmiescie potzrebuej wiecej jednokierunkow dla aut i wiecej kontrpasow dla rowerow plus oczywiscie deptak na Starowiejskiej i Swietojanskiej

        • 3 2

        • A Ty co?

          Ty chyba w Gdyni mieszkasz od niedawna. Centrum nie potrzebuje niczego z Twoich bzdurnych propozycji. Nie robi się sezonowego deptaka z drugiej głównej ulicy miasta gdy nie ma żadnej alternatywy. W centrum jest wiele ulic jednokierunkowych i możesz sobie wybrać którędy chcesz jechać, ale nie wymagaj kontrpasów dla rowerów bo szybko znajdziesz się w szpitalu przy jednokierunkowej oczywiście ulicy Wójta Radkego.

          • 1 1

      • Zanim publiczne pieniądze będą wydane to pytanie - ilu rowerzystów w ogóle z tego korzysta? (2)

        Bo jak się jeździ po Gdyni to wykorzystanie infrastruktury rowerowej jest prawie zerowe.

        • 6 5

        • zza kierownicy samochodu możesz tego nie widzieć

          • 2 4

        • No Morską dużo jeździ to jedyna sensowna droga spójna z większości miejsc w Gdyni w stronę Chyloni Cisowej i dalej tylko że na wielu odcinkach np od budowanej hali sportowej przy stoczni aż do ulicy Kalksztajnów i od estakady do Kcyńskiej to niepoważne coś co czasem jest chodnikiem z kostki szarej i brązowo szarej po 20 latach chodnikiem bez żadnego oddzielenia pieszych od rowerów np ciąg między Chylońską a Kartuską czy chodnikiem z asfaltu tyralierą słupków i kreskami na chodniku jak to jest na Grabówku od Grabowa do Kaksztajnów

          • 1 2

    • to "stowarzyszenie" to grupa wzajemnej adoracji niszcząca naszew miasto... (2)

      • 10 3

      • (1)

        Miasto niszcza samochody i ich kieorwcy ale zgaduje ze jestes jednym z nich wiec oczywiscie nie zauwazysz belki w oku

        • 3 9

        • Zabawne że to co napisałeś idealnie pasuje do ciebie i innych "rogerowców" ;)

          A pomysły Piesiewicza niestety jak zawsze chore!

          • 3 3

    • Przed domem sobie pojezdzij na rowerze

      Przez sciezki rowerowe na Swietojanskiej jest bardziej niebezpiecznie niz przed likwidacja drogi dwukierunkowej

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane