- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (410 opinii)
- 2 Piłeś? Nie włamuj się do auta (51 opinii)
- 3 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (250 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (153 opinie)
- 5 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (22 opinie)
- 6 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (57 opinii)
Chcieli przebudować Świętojańską. Nie było chętnych
Ogłoszony jeszcze przez poprzednie władze Gdyni przetarg na przebudowę Świętojańskiej, pl. Kaszubskiego i Portowej na odcinku od 10 lutego do Portowej został unieważniony. Nie było ofert. W planach były m.in. likwidacja niektórych sygnalizatorów oraz skrętu w prawo z 10 lutego w Świętojańską. Nie wiadomo, czy postępowanie będzie powtórzone.
- Najważniejsze planowane zmiany
- Nowe przystanki, mniej miejsc do parkowania
- Projekt do zmiany, idea słuszna?
- "Zacznijmy od przejść dla pieszych"
Przebudowane miały być:
- Fragment ulicy 10 Lutego na odcinku od ul. Świętojańskiej do Abrahama
,
- Fragment ulic Świętojańskiej, Plac Kaszubski, Portowa na odcinku od ul.10 Lutego do ul.T. Wendy
.
Szczegółowy opis planowanych zmian
Najważniejsze planowane zmiany
Z najważniejszych zmian warto wymienić likwidację sygnalizacji na skrzyżowaniu placu Kaszubskiego z ul. Starowiejską i ulicą Jana z Kolna. Projektanci przewidzieli w ciągu ulicy Świętojańskiej pas ruchu w kierunku ulicy Portowej o szerokości 4 m oraz pas ruchu dla pojazdów i pas ruchu dla rowerów w kierunku alei Piłsudskiego o szerokości łącznej 4,5 m.
To oznaczało likwidację pasu ruchu do skrętu w prawo w ulicę 10 Lutego ze Świętojańskiej.
Na ulicy 10 Lutego zaprojektowano po jednym pasie ruchu w każdym kierunku wraz z pasami rowerowymi. W rejonie skrzyżowania ulicy 10 Lutego z ulicą Abrahama zaplanowano przejście dla pieszych.
![Maj pełen prac drogowych w Gdyni](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3724/150x100/3724768__kr.webp)
Nowe przystanki, mniej miejsc do parkowania
Na ul. Świętojańskiej zaplanowano likwidację prawoskrętu w ulicę Pułaskiego oraz w ul. Derdowskiego. Na wysokości budynku Świętojańska 3 zaplanowano budowę przystanku autobusowego o długości 30 m. Kolejny przystanek o podobnej długości zaplanowano na wysokości budynków Portowa 9-11.
Z poważniejszych zmian warto wymienić projekt wyspy dzielącą pomiędzy pasami ruchu na pl. Kaszubskim. Szerokość pasów ruchu min. 4,0 m. Na odcinku od ul. Św. Wojciecha do ul. T. Wendy zaprojektowano pasy ruchu o szerokości 4,5 m.
Zakładano likwidację istniejących miejsc postojowych i wykonanie nowych, równoległych do
krawędzi jezdni. Przy budynku Portowa 15 zaprojektowano 5 miejsc postojowych o wymiarach 2,5 x 6,0 m.
W przetargu nie było ofert, więc został unieważniony. O tym, czy będzie kontynuowany, zdecydują nowe władze Gdyni, a konkretnie Bartłomiej Austen - nowy wiceprezydent Gdyni ds. inwestycji. Na razie - jak sam mówi - wciąż porządkuje sprawy zawodowe i jeszcze nie rozpoczął na dobre pracy.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania w centrum Gdyni do kupienia
Projekt do zmiany, idea słuszna?
O tym, co trzeba zrobić dalej, nie ma wątpliwości Łukasz Piesiewicz, świeżo upieczony radny miasta z Koalicji Obywatelskiej, który od lat aktywnie próbuje zmieniać śródmieście.
- To był zły projekt, zrealizowany pod złe pomysły Marka Łucyka i jego bliskich współpracowników z Wydziału Inwestycji. W samym projekcie był jeden element, o który mieszkańcy dopominali się od dawna - odtworzenie przejścia pieszego na wysokości Abrahama. Jednocześnie było sporo złych rozwiązań. Likwidacja przejścia przez Świętojańską na wysokości Starowiejskiej, brak oczekiwanych przejść na placu Kaszubskim. Nie było pomysłu na sam plac Kaszubski, jakieś pozorne działania estetyczne w miejscu, które - głównie ze względu na złe zaprojektowanie - jest martwe - opowiada Piesiewicz.
Dodaje, że nielogicznie rozplanowana zieleń też nie dodałaby obszarowi objętemu opracowaniem walorów.
"Zacznijmy od przejść dla pieszych"
- Pomijam już antyrowerowe rozwiązania, z których Wydział Inwestycji jest znany, ale warto pamiętać, że to też rozwiązania tworzące konflikt między kierowcami a użytkownikami jednośladów. Liczę, że uda się opracować nowy projekt i przeprowadzić go etapami. Np. zaczynając od przejść dla pieszych - wskazuje.
Miejsca
Opinie (238) ponad 10 zablokowanych
-
2024-05-10 08:50
STOP!!!! co 5 lat remont świętojańskiej. (2)
Urzędnicy sobie coś udowadniają za nasze pieniądze!!!!. Ludzie ta głupota musi się skończyć.
Podobnie w nazwą przystanku na Chwarznie. Zebrania, druki kart, światło w szkole itd. Co to za szajba?????- 41 0
-
2024-05-10 08:52
Kiedyś 30 lat było bez zmian i ulica kwitła. (1)
Teraz hula wiatr.
- 11 0
-
2024-05-10 09:05
Ach, jaka naiwna bywa młodość, zwłaszcza gdy czerpie całą mądrość z Netflixa a nie z ekonomii, historii i fizyki...
- 1 6
-
2024-05-10 09:05
Czyste szalenstwo (1)
Do zwolnienia wszyscy odpowiedzialni za ten projekt
- 26 0
-
2024-05-10 20:10
Wysłać ich na front
Razem z flagą Ukrainy i Ukraińcami. UM Gdynia tylko świętuje cudowne bohaterstwo Ukrainy i ich bohaterskich pijaków. Najlepiej nich wywieszą wielką flagę nad UM i nic już się nie liczy.
- 0 0
-
2024-05-10 09:15
Niech te porobione pomysly zakopia raz na zawsze
Razem z historia poprzedniej ekipy i wyczynami Marka Łucyka
- 34 0
-
2024-05-10 09:16
Chwarznieńska
A ja się pytam kiedy zostanie przywrócony normalny ruch do osiedla Chwarzno do ulic Apollina, Ateny, Artemidy, Izydy po dewastującej nowej inwestycji Chwarznieńskiej? Syndrom ulicy Anyżowej na Dąbrowie. Czy nowa pani prezydent czytała pismo protestujących mieszkańców, bo odpowiedzi dalej nie ma.
- 23 3
-
2024-05-10 09:21
Kolejna odklejka ekipy która walczyła z kierowcami
I budowała centrum dla warszawki
Dobrze ze to tylko złe wspomnienie- 37 1
-
2024-05-10 09:26
Miejmy nadzieje że nowy zarząd miasta powyrzuca (1)
osoby decyzyjne z ZDiZ i Wydziału Inwestycji a pan Austen wykaże się wiekszą wiedzą na temat urbanistyki
- 36 1
-
2024-05-10 13:29
Austen zrobi ci co najwyżej targowisko
Bo kiedyś było a teraz nie ma
- 2 0
-
2024-05-10 09:36
W Gdyni mieszkają nowobogaccy kierowcy którzy muszą wozić swoje 4 litery pod sam sklep, żenada (2)
Gdynia była wsią i mentalnie dalej nią jest a Fiona jest tego apoteozą.
- 7 47
-
2024-05-10 09:42
Widzisz, nie kazdy mieszka z mamą i nie ma samochodu
- 10 3
-
2024-05-10 10:01
Problemem jest to, ze na swietojanska nie ma zupelnie po co jezdzic, wiec twoje twierdzenie z zalozenia jest błedne.
- 5 0
-
2024-05-10 09:41
Mowa o ul Śmierciojańskiej? Tam juz od dawna wszystko jest martwe (1)
- 35 2
-
2024-05-10 10:00
Dlatego tezeba zrobic deptak!
- 0 8
-
2024-05-10 09:42
To byli szaleńcy (1)
Z Łucykiem i Wołkiem na czele
- 38 1
-
2024-05-10 20:12
Łucek to zero
Parszywy manipulator i pajac. Żył tylko dzięki swojego kochankowi - siwemu szkodnikowi. Był jak Rasputin i car. 2 głupole.
- 0 0
-
2024-05-10 09:46
Potrzeba fachowców
Mam nadzieje, że nowy projekt przygotują fachowcy znający się na infrastrukturze drogowej w przeciwieństwie do poprzedników łącznie ze starym oficerem rowerowym nie mającym bladego pojęcia o przepisach ruchu drogowego.
Zlecajcie projekty fachowcom a nie amatorom mającym utopijne wizje.- 27 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.