• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cztery warianty budowy buspasa na Spacerowej

Maciej Korolczuk
7 maja 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Obecnie autobusy poruszające się w godzinach szczytu ul. Spacerową muszą stać w korkach. Trasa między Osową a Oliwą to jedna z najczęściej korkujących się ulic w Gdańsku. Obecnie autobusy poruszające się w godzinach szczytu ul. Spacerową muszą stać w korkach. Trasa między Osową a Oliwą to jedna z najczęściej korkujących się ulic w Gdańsku.

Z trzech do czterech wzrosła liczba wariantów buspasa, jaki ma powstać na SpacerowejMapka między Osową a Oliwą. Miasto robi kolejny krok w kierunku jego budowy i w ciągu kilku dni zamierza ogłosić przetarg na opracowanie szczegółowej koncepcji. Ma być ona gotowa w ciągu 12 miesięcy.



Na który wariant buspasa na Spacerowej powinno się zdecydować miasto?

Po raz pierwszy o planach drogowców zamierzających przebudować ul. Spacerową, by usprawnić na niej ruch transportu publicznego pisaliśmy w 2015 r.

W 2018 r. temat wrócił, ale jako kiełbasa wyborcza, którą przerzucali się kandydaci na prezydenta Gdańska.

Konkrety poznaliśmy jesienią 2020 r. gdy o trwających pracach koncepcyjnych informował Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska.

- Mamy pomysł na buspas na Spacerowej - prawdopodobnie zmiennego kierunku, a więc rano w kierunku Oliwy, a po południu w stronę Osowej. Na pewno będzie to przedsięwzięcie inwestycyjne, potrzebne będą i środki finansowe i uzgodnienia m.in. z Trójmiejskim Parkiem Krajobrazowym i Lasami Państwowymi. Będziemy w przyszłości szukać finansowania dla tej inwestycji - mówił przed dwoma laty Grzelak.
Ogólny zarys tych ustaleń poznaliśmy latem zeszłego roku, gdy drogowcy przygotowali trzy warianty buspasa na ul. Spacerowej.

W kolejnych miesiącach przygotowano dodatkowy, czwarty wariant.

Teraz pora na szczegóły.

Docelowo Spacerowa ma zostać poszerzona o trzeci pas, którym poruszać się będą pojazdy komunikacji miejskiej. Docelowo Spacerowa ma zostać poszerzona o trzeci pas, którym poruszać się będą pojazdy komunikacji miejskiej.

Buspas na Spacerowej długi na prawie 6 km



- W przyszłym tygodniu ogłosimy przetarg na opracowanie wariantowej koncepcji dla buspasa na ul. Spacerowej. Prace projektowe mają potrwać 12 miesięcy od daty podpisania umowy - informuje Aneta NiezgodaDyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Efektem zmian ma być przekształcenie ulicy, poprzez utworzenie buspasa oraz ścieżki rowerowej na odcinku od ul. Opackiej do Węzła Wysoka (ok. 5,8 km), co zapewni bezpieczną i sprawniejszą komunikację oraz spełni potrzeby mieszkańców. Koncepcja będzie zawierała cztery warianty i ma uwzględniać etapowanie inwestycji.
  1. Pierwszy wariant zakłada przekrój 1x3, w tym środkowy pas ruchu będzie buspasem o zmiennym kierunku ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia.
  2. Drugi wariant wprowadzi przekrój 1x3, zewnętrzny pas ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia/nocy będzie buspasem.
  3. Trzeci wariant będzie dotyczył wprowadzenia buspasów w obu kierunkach.
  4. Ostatni, czwarty wariant nie uwzględnia budowy wydzielonej drogi rowerowej. Rowerzyści mieliby poruszać się po buspasie. Trasa rowerowa wskazana w wariantach I i II ma mieć postać wydzielonej drogi rowerowej lub pasów rowerowych.

W ramach opracowania koncepcji przedstawione zostaną m.in. kosztorysy dla wszystkich wariantów, z podziałem na etapy realizacji. Prace projektowe mają potrwać 12 miesięcy. Ogłoszenie przetargu planowane jest w najbliższych dniach.

  • Pierwszy wariant zakłada przekrój 1x3, w tym środkowy pas ruchu będzie buspasem o zmiennym kierunku ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia.
  • Drugi wariant wprowadzi przekrój 1x3, zewnętrzny pas ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia/nocy będzie buspasem.
  • Trzeci wariant będzie dotyczył wprowadzenia buspasów w obu kierunkach.
  • Czwarty wariant nie uwzględnia budowy wydzielonej drogi rowerowej. Rowerzyści mieliby poruszać się po buspasie.

Opinie (381) ponad 20 zablokowanych

  • Kolejka linowa

    Nie dziękujcie

    • 1 1

  • Niczego nie ruszac!!!

    Niech zostanie tak jak jest.Wole ten syf niz 5 lat paralizu drogi na Osowe.

    • 2 2

  • Super artykuł

    • 0 0

  • Ile będziemy jeszcze tolerować spaliniaki w centrach miast (2)

    Kiedy w końcu Gdańsk ze strefą czystego transportu ?

    • 1 6

    • Kup sobie koło i rąbnij się w czoło ! (1)

      Kiedy w końcu auta elektryczne będą miały zakaz wjazdu do miast !??? Gdańsk miastem rozumnych ludzi a nie młotków Niech sobie wsadzą w du,,,ę tą strefę pseudo czystego transportu to tylko wyciąganie pieniędzy z kieszeni zwykłego mieszkańca czyste złodziejstwo bo Popieprzona Bruksela tak sobie życzy ciekawe czy w Brukseli by wprowadzili coś co Polska zarządziła ?

      • 1 2

      • Widać że spaliny

        Już ci mocno wpłynęły na układ nerwowy

        • 1 2

  • Dobra decyzja

    Mam nadzieje ze jak najszybciej!

    • 1 0

  • Ile tu frustratów z balchosmrodów

    Co to Świata nie widzieli. Tkwią w tych bańkach samochodowych. Nie da się ! Czym ja lodówkę przewiozę ? Łamagi pod szkoły podwożą co za 10 lat bez nawigacji nie trafia 3 ulice od domu. Masakra. Ludzie gdzie my zmierzamy ?

    • 2 3

  • Dwa pasy dla autobusów i dwa dla rowerów

    A dla aut jak jest.

    • 0 1

  • Ruch

    Po 3 pasy w obu kierunkach minimum,bez względu na koszty.

    • 0 0

  • A co z tunelem pod pachołkiem?

    O połączeniu wylotu z tunelu z ul. Słowackiego nie wspominając. Obecny urząd ma gdzieś płynny ruch i bezpieczeństwo pieszych, za wszelką cenę chcąc wstrzymać jak najwiecej samochodów blisko centrum, utrudniając przejazd i wyjazd z miasta.

    • 2 4

  • Cztery warianty buspasa na spacerowej

    Po dwa pasy w każdym kierunku i to wystarczy. Rowerzyści na tę trasę ? Chyba kogoś pogieło ! Parę lat temu, gdy robiono tę drogę trzeba było zrobić 2 + 2 pasy w każdą stronę i gotowe. To co planiści wyrabiają to w głowie się nie mieści. Według tych planów, to wypadków będzie co nie miara. I znowu będzie przeróbka jezdni. A jeszcze rowerzyści do tego ? Spaliny i ścieżki rowerowe wzdłuż ruchliwej ulicy, tak zrobiono też na al. Grunwaldzkiej. Pomyleńcy i tyle.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane