• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cztery warianty budowy buspasa na Spacerowej

Maciej Korolczuk
7 maja 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Obecnie autobusy poruszające się w godzinach szczytu ul. Spacerową muszą stać w korkach. Trasa między Osową a Oliwą to jedna z najczęściej korkujących się ulic w Gdańsku. Obecnie autobusy poruszające się w godzinach szczytu ul. Spacerową muszą stać w korkach. Trasa między Osową a Oliwą to jedna z najczęściej korkujących się ulic w Gdańsku.

Z trzech do czterech wzrosła liczba wariantów buspasa, jaki ma powstać na SpacerowejMapka między Osową a Oliwą. Miasto robi kolejny krok w kierunku jego budowy i w ciągu kilku dni zamierza ogłosić przetarg na opracowanie szczegółowej koncepcji. Ma być ona gotowa w ciągu 12 miesięcy.



Na który wariant buspasa na Spacerowej powinno się zdecydować miasto?

Po raz pierwszy o planach drogowców zamierzających przebudować ul. Spacerową, by usprawnić na niej ruch transportu publicznego pisaliśmy w 2015 r.

W 2018 r. temat wrócił, ale jako kiełbasa wyborcza, którą przerzucali się kandydaci na prezydenta Gdańska.

Konkrety poznaliśmy jesienią 2020 r. gdy o trwających pracach koncepcyjnych informował Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska.

- Mamy pomysł na buspas na Spacerowej - prawdopodobnie zmiennego kierunku, a więc rano w kierunku Oliwy, a po południu w stronę Osowej. Na pewno będzie to przedsięwzięcie inwestycyjne, potrzebne będą i środki finansowe i uzgodnienia m.in. z Trójmiejskim Parkiem Krajobrazowym i Lasami Państwowymi. Będziemy w przyszłości szukać finansowania dla tej inwestycji - mówił przed dwoma laty Grzelak.
Ogólny zarys tych ustaleń poznaliśmy latem zeszłego roku, gdy drogowcy przygotowali trzy warianty buspasa na ul. Spacerowej.

W kolejnych miesiącach przygotowano dodatkowy, czwarty wariant.

Teraz pora na szczegóły.

Docelowo Spacerowa ma zostać poszerzona o trzeci pas, którym poruszać się będą pojazdy komunikacji miejskiej. Docelowo Spacerowa ma zostać poszerzona o trzeci pas, którym poruszać się będą pojazdy komunikacji miejskiej.

Buspas na Spacerowej długi na prawie 6 km



- W przyszłym tygodniu ogłosimy przetarg na opracowanie wariantowej koncepcji dla buspasa na ul. Spacerowej. Prace projektowe mają potrwać 12 miesięcy od daty podpisania umowy - informuje Aneta NiezgodaDyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Efektem zmian ma być przekształcenie ulicy, poprzez utworzenie buspasa oraz ścieżki rowerowej na odcinku od ul. Opackiej do Węzła Wysoka (ok. 5,8 km), co zapewni bezpieczną i sprawniejszą komunikację oraz spełni potrzeby mieszkańców. Koncepcja będzie zawierała cztery warianty i ma uwzględniać etapowanie inwestycji.
  1. Pierwszy wariant zakłada przekrój 1x3, w tym środkowy pas ruchu będzie buspasem o zmiennym kierunku ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia.
  2. Drugi wariant wprowadzi przekrój 1x3, zewnętrzny pas ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia/nocy będzie buspasem.
  3. Trzeci wariant będzie dotyczył wprowadzenia buspasów w obu kierunkach.
  4. Ostatni, czwarty wariant nie uwzględnia budowy wydzielonej drogi rowerowej. Rowerzyści mieliby poruszać się po buspasie. Trasa rowerowa wskazana w wariantach I i II ma mieć postać wydzielonej drogi rowerowej lub pasów rowerowych.

W ramach opracowania koncepcji przedstawione zostaną m.in. kosztorysy dla wszystkich wariantów, z podziałem na etapy realizacji. Prace projektowe mają potrwać 12 miesięcy. Ogłoszenie przetargu planowane jest w najbliższych dniach.

  • Pierwszy wariant zakłada przekrój 1x3, w tym środkowy pas ruchu będzie buspasem o zmiennym kierunku ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia.
  • Drugi wariant wprowadzi przekrój 1x3, zewnętrzny pas ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia/nocy będzie buspasem.
  • Trzeci wariant będzie dotyczył wprowadzenia buspasów w obu kierunkach.
  • Czwarty wariant nie uwzględnia budowy wydzielonej drogi rowerowej. Rowerzyści mieliby poruszać się po buspasie.

Opinie (381) ponad 20 zablokowanych

  • Były trzy ,teraz cztery a wybiorą piąty tani i do ....

    • 1 0

  • 4 masy ruchu

    4 pasy I może jeden bus pas na środku.
    2 razy już tam drzewa wycinali.

    • 2 0

  • A co z podkopem pod lasem dla drogi zielonej,przecież jeszcze Adamowicz z podpisał zgodę.

    • 4 0

  • wrócić do pomysłu tunelu

    jednorazowo duża inwestycja ale na lata. Po dwa pasy w każdą stronę. Autobusy i rowery zostawić na Spacerowej, z wykorzystaniem obecnych pasów. Jestem pełen podziwu rozwiązań z Barcelony, wszystko może działać bez zakłóceń przy dużo większym ruchu ulicznym i podziemnym. Bierzmy przykład z wielkich miast z podobnym ukształtowaniem terenu.

    • 3 0

  • Deweloper.

    Deweloperzy wchodzą coraz dalej w Park Krajoznawczy. Blisko ZOO w Oliwie ,np. Dlaczego wogole miasto zezwala na to!!
    Zaorajcie cały Las i postawcie hipermarkety i nowe apartamentowce ,a po środku puśćcie drogę szybkiego ruchu.

    • 1 0

  • 4 pasy łącznie dla wszystkich (1)

    Zrobić po 2 pasy w każdym kierunku dla wszystkich uczestnikow drogi i po problemie

    • 1 0

    • 6, po trzy w każdym kierunku

      • 0 0

  • tak jak 4 warianty Nowej Kielnieńskiej 4 lata temu

    a teraz guzik z tego . Nie projektujcie czegoś czego nie możecie wykonać , bo to kasa w błoto.

    • 0 0

  • Na Spacerowej nie chodzi o ilość pasów

    To skrzyżowania że światłami na obu końcach są problemem. Z centrum Osowa wyjazd/ wjazd trzeba zrobić w innym miejscu

    • 4 0

  • Na gorze przy obwodnicy można zrobić bypas

    Bypas na wysokości zjazdu do centrum handlowego, omijający światła zlikwidował by problem korków na górę. Proste i tanie rozwiązanie.

    • 2 0

  • Mieszkaniec

    Jak czytam ostatnio takie artykuły o wielkich planach w tym mieście to zbiera mi się na wymioty od zwykłej obłudy tych tekstów, odnośnie Spacerowej już przy ostatnim remoncie tej ulicy są badania że o żadnym poszerzeniu nie ma mowy z jednej prostej przyczyny, nic to nie da ponieważ nie można poszerzyć ulicy w jej dolnym odcinku od młyna w dół bo po prostu nie ma miejsca, budowa kolejki na południu Gdańska za 1 miliard, plus parę innych pomysłów na wybory, to wszystko to jedno wielkie oszustwo żeby tylko utrzymać władzę

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane