• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cztery warianty budowy buspasa na Spacerowej

Maciej Korolczuk
7 maja 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Obecnie autobusy poruszające się w godzinach szczytu ul. Spacerową muszą stać w korkach. Trasa między Osową a Oliwą to jedna z najczęściej korkujących się ulic w Gdańsku. Obecnie autobusy poruszające się w godzinach szczytu ul. Spacerową muszą stać w korkach. Trasa między Osową a Oliwą to jedna z najczęściej korkujących się ulic w Gdańsku.

Z trzech do czterech wzrosła liczba wariantów buspasa, jaki ma powstać na SpacerowejMapka między Osową a Oliwą. Miasto robi kolejny krok w kierunku jego budowy i w ciągu kilku dni zamierza ogłosić przetarg na opracowanie szczegółowej koncepcji. Ma być ona gotowa w ciągu 12 miesięcy.



Na który wariant buspasa na Spacerowej powinno się zdecydować miasto?

Po raz pierwszy o planach drogowców zamierzających przebudować ul. Spacerową, by usprawnić na niej ruch transportu publicznego pisaliśmy w 2015 r.

W 2018 r. temat wrócił, ale jako kiełbasa wyborcza, którą przerzucali się kandydaci na prezydenta Gdańska.

Konkrety poznaliśmy jesienią 2020 r. gdy o trwających pracach koncepcyjnych informował Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska.

- Mamy pomysł na buspas na Spacerowej - prawdopodobnie zmiennego kierunku, a więc rano w kierunku Oliwy, a po południu w stronę Osowej. Na pewno będzie to przedsięwzięcie inwestycyjne, potrzebne będą i środki finansowe i uzgodnienia m.in. z Trójmiejskim Parkiem Krajobrazowym i Lasami Państwowymi. Będziemy w przyszłości szukać finansowania dla tej inwestycji - mówił przed dwoma laty Grzelak.
Ogólny zarys tych ustaleń poznaliśmy latem zeszłego roku, gdy drogowcy przygotowali trzy warianty buspasa na ul. Spacerowej.

W kolejnych miesiącach przygotowano dodatkowy, czwarty wariant.

Teraz pora na szczegóły.

Docelowo Spacerowa ma zostać poszerzona o trzeci pas, którym poruszać się będą pojazdy komunikacji miejskiej. Docelowo Spacerowa ma zostać poszerzona o trzeci pas, którym poruszać się będą pojazdy komunikacji miejskiej.

Buspas na Spacerowej długi na prawie 6 km



- W przyszłym tygodniu ogłosimy przetarg na opracowanie wariantowej koncepcji dla buspasa na ul. Spacerowej. Prace projektowe mają potrwać 12 miesięcy od daty podpisania umowy - informuje Aneta NiezgodaDyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Efektem zmian ma być przekształcenie ulicy, poprzez utworzenie buspasa oraz ścieżki rowerowej na odcinku od ul. Opackiej do Węzła Wysoka (ok. 5,8 km), co zapewni bezpieczną i sprawniejszą komunikację oraz spełni potrzeby mieszkańców. Koncepcja będzie zawierała cztery warianty i ma uwzględniać etapowanie inwestycji.
  1. Pierwszy wariant zakłada przekrój 1x3, w tym środkowy pas ruchu będzie buspasem o zmiennym kierunku ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia.
  2. Drugi wariant wprowadzi przekrój 1x3, zewnętrzny pas ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia/nocy będzie buspasem.
  3. Trzeci wariant będzie dotyczył wprowadzenia buspasów w obu kierunkach.
  4. Ostatni, czwarty wariant nie uwzględnia budowy wydzielonej drogi rowerowej. Rowerzyści mieliby poruszać się po buspasie. Trasa rowerowa wskazana w wariantach I i II ma mieć postać wydzielonej drogi rowerowej lub pasów rowerowych.

W ramach opracowania koncepcji przedstawione zostaną m.in. kosztorysy dla wszystkich wariantów, z podziałem na etapy realizacji. Prace projektowe mają potrwać 12 miesięcy. Ogłoszenie przetargu planowane jest w najbliższych dniach.

  • Pierwszy wariant zakłada przekrój 1x3, w tym środkowy pas ruchu będzie buspasem o zmiennym kierunku ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia.
  • Drugi wariant wprowadzi przekrój 1x3, zewnętrzny pas ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia/nocy będzie buspasem.
  • Trzeci wariant będzie dotyczył wprowadzenia buspasów w obu kierunkach.
  • Czwarty wariant nie uwzględnia budowy wydzielonej drogi rowerowej. Rowerzyści mieliby poruszać się po buspasie.

Opinie (381) ponad 20 zablokowanych

  • Raz porządnie wyciąć drzewa i zeobic po 2 pasy plus buspsy i będzie z gloy

    A tak p się co chwila jakieś przetargi, plany sr*ny a kasę ktoś za to bierze i nic się nie dzieje

    • 5 1

  • Kolejka linowa przez ul. Spacerową. (1)

    • 3 1

    • dlaczego tylko tam w całym miescie :) zamiast tramwajów

      • 0 0

  • Poszerzanie niewiele daje poza rujnowaniem lasu. Problem jest na obu końcach. (3)

    Estakady i tunele są potrzebne by rozprowadzić ruch. Osobną sprawą są sieroty skręcające z Rybińskiego w Grunwaldzką - ich czas reakcji na światła to kilka sekund. Jakby byli zaskoczeni, że po pomarańczowym świetle jest zielone.

    • 5 0

    • A to twój las że tak żałujesz ???? (2)

      • 0 1

      • To także mój las i moja kasa na te bezsensowne projekty i wykopy ( o ile do nich dojdzie) (1)

        ale co zrobić. Trzeba uszanować wybór większości.

        • 2 0

        • No to jak masz akt własności na ten las to idź do sądu powiedz że robią szkodę na twoim prywatnym terenie !

          • 0 1

  • To może jeszcze ze cztery warianty, będzie osiem a gdzie roboty?

    • 4 0

  • Niech Dulkiewicz zajmie się lepiej Nową Kielnieńską, bo nikt za nią tego nie zrobi

    • 2 2

  • Niech ul.Spacerowa pozostanie taka jaka jest obecnie. Byłoby barbarzyństwem budować tam autostradę. (1)

    Tylko nie autostrada taka jak na ul.Słowackiego!!! Tam też kiedyś było pięknie, aż do momentu gdy zbudowano koszmarną autostradę przez las i przez Wrzeszcz. Koszmar! Kiedyś na leśnym odcinku ul.Słowackiego było pięknie, droga była wąska, w lesie... Należy zmodernizować komunikację publiczną i tworzyć drogi dla rowerzystów. W przeciwnym razie wszędzie będziemy stać w korkach.

    • 4 8

    • Czas na elektrowstrzasy czubie lewacki!

      • 1 0

  • Niech zrzucają się na to okoliczne wioski z których dojeżdżają ich mieszkańcy do pracy w mieście. Mieszkańcy Trójmiasta nie potrzebują dojeżdżać

    • 4 2

  • Ok... tylko zanim to

    wyregulować drogę na Osowej porządnie to okaże się, że buspasy nie są potrzebne problem nie w ilości pasów a tym, że na prostej drodze tworzą się korki, bo nie ma odpowiedniego przepływu dalej robiąc wcześniej kolejne pasy będzie jeszcze więcej korków... ale jak analizy za grubą kasę robi znajomy króliczka to wiadomo, jak jest... jak z przejściem koło lotu :) więcej korzysta z tego co było niż z nowego a wystarczyło zmodyfikować dobry przykład Gdynia Wzgórze! ale ktoś musi przytulić kasę

    • 5 0

  • Gdańsk miastem wariantów! (2)

    Spacerowa już dawno powinna być rozbudowana do standardu 2+2, plus buspasy w obu kierunkach, bo to wylotówka z miasta! Jednoczesna budowa tunelu pod Pachołkiem i zmiana organizacji ruchu (jednokierunkowa Czyżewskiego w kierunku do Pachołka i dalej oraz Opata Rybińskiego do miasta) rozwiązałby wiele problemów komunikacyjnych.

    • 2 3

    • a do obwodnicy regulacja ruchu na Osowej

      • 2 0

    • Zdajesz sobie sprawę, że Opata Rybinskiego, Czyżewskiego,Cystersów i Stary Rynek Oliwski

      obsluguja ruch lokalny w Oliwie?

      Nam wylotówka nie jest potrzebna, na luzie można się przejść lub podjechać do Słowackiego.

      • 0 1

  • Droga rowerowa przy Spacerowej nie jest potrzebna (1)

    Jaki sens poruszać się rowerem w smrodzie spalin samochodów i autobusów. Jest przecież kilka tras rowerowych przez las.

    • 10 3

    • Jest potrzebna

      żeby dało się wygodnie pojechać e-hulajnogą z kołami 8,5 cali, a nie tylko rowerem

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane