- 1 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (88 opinii)
- 2 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (138 opinii)
- 3 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (181 opinii)
- 4 Sześciu poszukiwanych wpadło w dwa dni (72 opinie)
- 5 Zamkną przystanek SKM na pół roku (125 opinii)
- 6 Woda w zatoce bezpieczna. Można się kąpać (104 opinie)
Jak przebudować Węzeł Szadółki?
Ruszają konsultacje z mieszkańcami w sprawie rozbudowy węzła Szadółki na Obwodnicy Trójmiasta. Projektanci zastanawiają się, jak w przyszłości ma wyglądać splot dróg i mają już pięć wariantów.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Autorzy propozycji przebudowy - po konsultacjach i analizach - przedstawią gdańskim drogowcom zalety i wady rozwiązań. Ci z kolei wytypują wariant, dla którego zostanie opracowany raport o oddziaływaniu inwestycji na środowisko i projekt budowlany.
Aktualnie projektanci proponują pięć rozwiązań połączenia ul. Jabłoniowej z Obwodnicą Trójmiasta. Warto zagłosować na najlepszą koncepcję w ankiecie rozdawanej podczas konsultacji, bowiem jej wyniki będą uwzględnione podczas opracowania dokumentacji dla ZDiZ.
Splot dróg w Szadółkach w obecnym kształcie wybudowany został w latach 70-tych i nie spełnia wymagań stawianych przez obecnie obowiązujące przepisy techniczno-budowlane. Jest też przede wszystkim niezbyt funkcjonalny.
Jednak na razie nie wiadomo nawet, kto miałby sfinansować inwestycję. Teoretycznie należy to do kompetencji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Ta jednak tylko opiniuje dokumentację koncepcji.
Możliwe, że w przyszłości władze Gdańska zachęcą m.in. gotowym projektem Ministra Infrastruktury do sfinansowania drogowego przedsięwzięcia. Na razie nie ma bowiem sygnałów od GDDKiA o zainteresowaniu rozbudową układu dróg na Szadółkach. Jeśli nie uda się porozumieć z urzędnikami z Warszawy, całość kosztów musiałaby zostać pokryta z budżetu Gdańska.
- Na istniejącym splocie ul. Jabłoniowej z Obwodnicą Trójmiasta ruch odbywa się teraz bez większych trudności. W tej części miasta będzie jednak realizowanych wiele inwestycji mieszkaniowych. Ruch z całą pewnością wzrośnie, a dotychczasowy węzeł nie będzie w stanie go obsłużyć - wyjaśnia Konrad Lewicki, kierownik działu planowania w gdańskim ZDiZ.
Węzeł na pewno dociąży też w przyszłości ul. Nowa Jabłoniowa. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla dzielnicy Szadółki uwzględnia rozbudowę istniejącej ul. Jabłoniowej do dwóch jezdni na odcinku od skrzyżowania z ul. Warszawską do wspomnianego węzła. Według Strategicznego Programu Transportowego dla południa Gdańska na lata 2014-2020 ma być ona drugą w kolejności (po ul. Nowej Bulońskiej) budowaną trasą w tej części miasta. Ma kosztować ok. 90 mln zł.
Na tym etapie trudno wskazać datę rozpoczęcia przebudowy węzła. - Ma to nastąpić po 2015 roku. Jednak możliwe jest odsunięcie inwestycji na kolejne lata - przyznaje Lewicki.
3 marca 2011 r. (czwartek) o godz. 18 w sali konferencyjnej Hotelu "Otomin" w Otominie, ul. Żurawia 2. Na spotkanie zapraszamy mieszkańców gminy Kolbudy.
7 marca 2011 r. (poniedziałek) o godz. 18 w sali konferencyjnej Zakładu Utylizacyjnego Sp. z o.o. przy ul. Jabłoniowej 55
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Miejsca
Opinie (126) 1 zablokowana
-
2011-03-02 10:22
Opinia wyróżniona
węzeł Szadółki
Żaden z tych projektów!!! One niczego nie rozwiązują, a tylko pogarszają już i tak trudne warunki na tym węźle.
Jeżeli ktoś z władz miasta rzeczywiście uważa,o że sytuacja na tym węźle jest niezła, to znaczy, że nigdy z niego nie korzystał.
Zjazd z obwodnicy od strony Gdyni w godzinach szczytu, to horror. Podobnie jak zjazd w kierunkuŻaden z tych projektów!!! One niczego nie rozwiązują, a tylko pogarszają już i tak trudne warunki na tym węźle.
Jeżeli ktoś z władz miasta rzeczywiście uważa,o że sytuacja na tym węźle jest niezła, to znaczy, że nigdy z niego nie korzystał.
Zjazd z obwodnicy od strony Gdyni w godzinach szczytu, to horror. Podobnie jak zjazd w kierunku Gdańska od strony Pruszcza.
W tym rejonie powstają duże osiedla mieszkaniowe oraz lada moment zostanie otwarte duże centrum handlowe z Carrefourem i OBI.
Już zaprojektowano węzeł na skrzyżowaniu Armii Krajowej z Jabłoniową, który drastycznie pogorszył zjazdy z Armii Krajowej w kierunku obwodnicy. A przecież z nich korzystają mieszkańcy Jasienia, Ujeściska, ale także będa mieszkańcy nowo budowanych osiedli, klienci centrum handlowego w Szadółkach, nie mówiąc o mieszkańcach Otomina.
Mniej więcej projekt tego węzła jest na poziomie rozwiązań planowanych dla węzła Szadółki, czyli idiotyzm do kwadratu ( może to ta sama pracownia).- 7 0
Wszystkie opinie
-
2011-03-02 06:09
Czy konsultacje społeczne są traktowane przez władze miasta, GDDKiA poważnie? (3)
Odnoszę wrażenie, że konsultacje to jedna wielka ściema co najwyżej wysłucha się najbardziej krzyczących coś się tam dla nich zrobi ale i tak będzie jak oni wcześniej sobie zaplanowali.
- 40 13
-
2011-03-02 09:06
najlepszy wariant 4a
reszta chyba po to by odrzucić!!
- 1 0
-
2011-03-02 09:09
(1)
Dokładnie tak jest. Konsultacje to taki listek figowy.
- 2 1
-
2011-03-02 09:45
dokładnie
A potem i tak zrobią swoje bo wiedza lepiej itd itp-tak samo bylo z 3 koncepcjami wygladu petli na Świętokrzyskiej i z obwodnicą Kaszubską:]]]
- 2 0
-
2011-03-02 06:09
A zjazd na Kowale? (13)
Jest bardzo kolizyjny...Przy Auchan jest identyczny zjazd z obwodnicy, ale postawili tam światła. Niektórzy mają problemy, żeby włączyć się do ruchu i czasem baaardzo długi się stoi.
- 42 17
-
2011-03-02 07:56
(3)
Dokładnie, obecnie zjazd na Kowale, szczególnie od strony Tczewa to jedna wielka MASAKRA, jadący drogą 221 Gdańsk- Kościerzyna bardzo rzadko wykazują się kulturą i nie przepuszczają czekających w kolejce aut, co powoduje strasznie długie oczekiwanie na wjazd na tą drogę. Można by pomyśleć o jakimś rozwiązaniu tej sytuacji
- 14 1
-
2011-03-02 08:32
prostym rozwiązaniem jest spowolnienie ruchu na drodze 221 (1)
wolniej ale płynniej
spowalnianie ruchu do 30 km/h zwiększa przepustowość - mniejsze odstępy między samochodami, mniejszy hałas, większa gotowość do wpuszczania z boku- 4 11
-
2011-03-02 08:38
jakiś dziwny jesteś
spowolnić i zwęzić, wprowadzając ruch wahadłowy, to usprawni ruch :)
- 6 4
-
2011-03-02 08:36
jesteś egocentrykiem
"nie przepuszczają czekających w kolejce aut" - a to dlatego, że w tej kolejce stoi przeważnie kilka samochodów, a na drodze głównej korek zaczyna się w Lublewie a do tego 2 kilometry samochodów stojących na poboczu obwodnicy
- 1 3
-
2011-03-02 07:57
a kogo obchodzą jakieś kowale (1)
uważajcie jak zjeżdżacie to będzie bezpiecznie
- 1 18
-
2011-03-02 10:23
pewnie jakieś 50-60 tysięcy mieszkańców Gdańska i okolic
- 7 0
-
2011-03-02 08:35
Zjazd na Kowalach (1)
Może po prostu trzeba się nauczyć jeździć, a nie czekać aż będzie po 500 m z lewej i prawej aby się włączać :/
- 8 5
-
2011-03-02 09:34
ja z tym problemów nie mam.
Zwracam jednak uwagę na to, że są również inne problemowe zjazdy.
- 4 0
-
2011-03-02 08:47
jakie swiatla? (3)
czlowieku!! ronda musza byc - tutaj na zadnej koncepcji tez nie ma ronda.. co da nowy wezel jak znow bedzie trzeba stac na swiatlach zaraz za nim..
- 6 2
-
2011-03-02 09:08
dlatego wiekszosc wybiera wariant 4 lub 4a bo tam jest "pelna koniczyna" czyli wezel bezkolizyjny ktory nie wymaga swiatel lub rond
- 3 0
-
2011-03-02 09:42
Wybudować Obwodnicę Metropolitarną! Ona rozwiąże problem hehehe (1)
- 2 1
-
2011-03-02 10:21
OM
Będzie ale za 5-10 lat, o ile Vicek nie rozpieprzy do końca Polski. A wtedy OT będzie w zarządzie gmin i kasy na jej utrzymanie może zabraknąć, nie mówiąc o rozbudowie. Popatrz na Wieloletni Plan dla Gdańska, w jakiej kolejności i w jakich terminach miasto planuje inwestycje drogowe. A pamiętaj o silnym lobby developerskim, które potrafi skutecznie taki plan roztentegować.
A co do owych cudownych pelnych koniczynek - mam wrażenie, że niektrozy z głosujących na tak nie zadali sobie trudu i nie przypomnieli chocby w pamięci, jak tam wygląda ukształtowanie terenu. Wiadukt nad Jabłoniową jest na wyraźnym wzniesieniu. Średnica łuku wyprowadzającego wjazdy na obwodnicę i odległość od wzniesienia uniemożliwią cięższym pojazdom nabranie jakiejkolwiek sensownej prędkości przed włączeniem się do Obwodowej. I będzie takie kongo, że ciężkie samochody wyjeżdżajace np. z Przywidzkiej od razu władują się na OT, bo inaczej nie będa mogły. A ty czy ja zasuwamy 100 ileś tam i pod koła wyjeżdża ci taki misiek. Lewy pas oczywiście dla przedstawicieli handlowych zarzynających swoje służbówki. Masakra.- 1 0
-
2011-03-02 10:43
światła by się przydały...
...i morda w kubeł psy które szczekają że nie potrzeba - wystarczy jeden niezdecydowany czy zdąży czy nie zdąży i albo czekasz 5 min aż ruszy, albo 30 bo jednak nie zdążył i jest bum
- 2 2
-
2011-03-02 06:10
Wstyd ! Jakie stare mapy nawet na ul. Przywidzkiej nie ma CH. "Kotlet" (3)
- 20 21
-
2011-03-02 06:35
(2)
drogi kolego żebyś ty choć troche znał się na temacie to byś wiedział że koncepcje robi się na mapach topogrficznych. Zaś mapy te są aktualizoane raz na 10 lat. Pomyśl zanim coś napiszesz.
- 21 4
-
2011-03-02 07:28
e (1)
Ee, panie amator. Nie jest przestępstwem dorysować schematycznie aktualną zabudowę.
- 6 14
-
2011-03-02 08:19
jest błędem projektowym
baranku bez szkoły
- 14 2
-
2011-03-02 06:14
Władze miasta nie panują nad porządkiem w ZDiZ? (2)
Co to ma być ? Co to za warianty? Przecież tam już dawno jest zabudowa.
Jeżeli inwestujący czyli ZDiZ projektuje na starych mapach nie wiedząc co obok się znajduje to później nie dziwi mnie to, że nagle pojawiają się opóźnienia w realizacji.
Wszyscy później są zaskoczeni.- 21 17
-
2011-03-02 11:33
SMRÓD SZADÓŁEK
- 0 1
-
2011-03-02 15:44
Przecież za obwodnicę nie odpowiada ZDiZ!!! Uwagi i pretensje należy kierować do GDDKiA.
- 1 0
-
2011-03-02 06:17
Celowa manipulacja przed mieszkańcami i firmami? (8)
Pokazuje się publicznie nie aktualne mapy bez obecnej zabudowy to znaczy że komuś zależy aby społeczeństwo uwierzyło, iż tam są "pola i kilka budynków na krzyż" aby nie protestowali i nie wiedzieli co za ich plecami się szykuje.
- 31 16
-
2011-03-02 06:37
(7)
jak pisałem wsześniej. Kolego żebyś ty choć troche znał się na temacie to byś wiedział że koncepcje robi się na mapach topograficznych. Zaś mapy te są aktualizoane raz na 10 lat. Pomyśl zanim coś napiszesz.
- 13 6
-
2011-03-02 06:50
(6)
Co za bzdury pleciesz. Urzędnikiem jesteś z ZDiZ?
Już dawno są dostępne aktualne mapy topograficzne ale cóż władze miasta nie wiedzą gdzie ich szukać, więc robią na starych nieaktualnych.
Gratuluję- 7 7
-
2011-03-02 06:53
(5)
Nie pozwalam. Są mapy tajne przez poufne. Pozdroweienia dla pani Głównej Geodetki Kraju. Wizytacja w trójmieście?
- 4 1
-
2011-03-02 06:58
(4)
Instrukaja techniczna K-1 (odnośnie prowadzenia map do celów gospodarczych)
Par.8 Mapy objęte niniejszą instrukcją podlegają aktualizacji okresowej w odstępach 5 - 15 letnich, zależnie od tempa zmian zachodzących w terenie. A z tego co wiem na tym terenie ostatnia aktualizacja przeprowadzana była jakieś 8 lat temu.- 2 2
-
2011-03-02 07:03
oj wkradł się chochlok K-2 nie K-1
- 0 0
-
2011-03-02 07:04
Błąd K-2 nie K-1
- 0 0
-
2011-03-02 07:05
Cóż "Mietek z ZDiZ" wyjął z szuflady takie mapy jakie miał (1)
A szukać mu się dokładnie nie chciało, bo ten projekt to i tak na razie S-F jak powstanie do 2025 roku to będzie dobrze.
- 7 3
-
2011-03-02 14:22
mapy to sobie biuro opracowujące koncepcje samo we własnym zakresie organizuje. I nie projektuje tylko na topograficznych, bo na pewno ma już wersje robocze map dc. projektowych, tyle że do ORIENTACJI topograficzne są znacznie czytelniejsze dla ludu- nie każdy jest przecież projektantem i potrafi zczytać każdą linię z mapy...
- 1 0
-
2011-03-02 06:20
Konsultacje w sali konferencyjnej.
A czy będzie ekspres do kawy i czy będzie można napić się smacznej kawki?
- 21 6
-
2011-03-02 06:26
(5)
Słusznie przedmówca zauważył, że nie ma zaznaczonych istniejących budynków.
Z punktu widzenia funkcjonalności wybrałbym wariant nr. 4a Węzła Szadółki.- 17 6
-
2011-03-02 06:32
(4)
Po co zakładasz nowy wątek, jeśli odnosisz się do wpisu poprzednika? Nie mogłeś po prostu odpowiedzieć na jego post? Musisz zaistnić własnym?
- 7 5
-
2011-03-02 07:53
(3)
Tak, lubię zaistnieć DDD.
Twierdząc, że wybrałbym wariant nr. 4a podkreśliłem chwaląc spostrzegawczość poprzednika, że nie znam układu istniejących budynków i ten mój wybór jest wyłącznie z punktu widzenia funkcjonalności - oczywiście wg mnie.- 1 4
-
2011-03-02 10:36
(2)
Po skrócie "nr" nie stawiamy kropki, pisarzu. Poza tym masz problem z interpunkcją. Brakuje przecinków. Doucz się, skoro już się uparłeś być tutaj alfą i omegą.
- 3 2
-
2011-03-02 12:47
(1)
Ktoś z tobą wytrzymuje?
- 1 0
-
2011-03-02 18:43
DDD
V tak już ma że lubi ład i porządek.
DDD- 0 0
-
2011-03-02 06:34
A co będzie jak UE nie da tyle pieniędzy w budżecie na lata 2014-2020
Wówczas władze miasta będą zaskoczone i będzie wielkie rozczarowanie i zrzucanie winy na "dziurę budżetową, dług publiczny, zaciągnięte kredyty, kryzys w na świecie i Ułan Bator itd".
Miasto i tak jest już dostatecznie zadłużone a po 2012 r. nadejdą dla Gdańska ciężkie lata spłacania zachcianek i fanaberii a inwestorów jak nie było tak nie ma...- 19 3
-
2011-03-02 06:40
Nim powstanie węzeł to deweloperzy do tego czasu dookoła całość zabudują (3)
I będziemy mieli typowe dla Polski - deweloperzy otrzymują od władz miasta pozwolenie na budowę, oni realizują swoje plany a władze miast odpowiedzialne za rzeczywisty rozwój dróg tylko planują, przykładów mamy w Trójmieście pełno jak np. Sokółka czy Wiczlino w Gdyni a w Gdańsku Ujeścisko, Zakoniczyn itd.
- 29 6
-
2011-03-02 07:54
teren obsługuje 174 jeżdżący co pół godziny a bloki jak grzyby po deszczu rosną (1)
os.Lawendowe i to które postaje obok Outletu
- 0 0
-
2011-03-02 08:01
Osiedle Lawendowe, ha ha ale się usmiałem!!!!
Na pewno trzeba mieć pod nosem lawendę aby mieszkać obok
wysypiska śmieci w Szadółkach im. prezydenta Pawła Adamowicza- 7 1
-
2011-03-02 08:33
Już jest prawie zabudowana. Jak chcą ten węzeł przebudować, skoro kolejne sklepy tam budują, np. biedronka
- 1 0
-
2011-03-02 06:44
(6)
Jeżeli znajdziesz dewelopera, który chce się budować w pobliżu śmierdzielni to Tobie gratuluję. Ps. te bloki naprzeciwko Fasionhouse'a to TBS-y-made by M.Gdańsk :)
- 17 20
-
2011-03-02 07:06
(1)
tam mieszka margines i patologia
- 4 8
-
2011-03-02 07:44
nie oceniaj ludzi po sobie
sa tam takze budynki wynajete przez WAM
- 5 2
-
2011-03-02 07:07
dewelopera znajde i chetnych na zamieszkanie w tym rejonie (1)
- 3 0
-
2011-03-02 07:13
to na co czekasz. Wykupuj działki i buduj. Ps jeżeli miejscowy plan Tobie na to pozwoli. No jeśli masz kase to możesz spróboać nowy plan uchwalić, ale jeżeli plan na ten teren już jest, to raczej gwarantuje Tobie że nic tam nie zbudujesz, ponieważ napewno ujęliby wariant poszerzenia pasa drogowego.
- 0 1
-
2011-03-02 10:24
Pudło (1)
A bloki przy Guderskiego budowane i sprzedawane przez Kokoszki to też twoim zdaniem TBS-y?
- 1 2
-
2011-03-02 11:32
Patologia z TBSów i smród Szadółek
pasują do siebie
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.