• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak przebudować Węzeł Szadółki?

Maciej Naskręt
2 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
W pobliżu Węzła Szadółki po 2015 roku Obwodnica Trójmiasta ma liczyć po trzy pasy ruchu w każdym kierunku. W pobliżu Węzła Szadółki po 2015 roku Obwodnica Trójmiasta ma liczyć po trzy pasy ruchu w każdym kierunku.

Ruszają konsultacje z mieszkańcami w sprawie rozbudowy węzła Szadółki na Obwodnicy Trójmiasta. Projektanci zastanawiają się, jak w przyszłości ma wyglądać splot dróg i mają już pięć wariantów.



Który wariant powinien zostać zrealizowany?

Już w czwartek mieszkańcy gminy Kolbudy, a w poniedziałek osoby zamieszkujące południowo-zachodnią część Gdańska, będą mogli zapoznać się szczegółowo z planami przebudowy węzła Szadółki, który zlokalizowany jest w ciągu Obwodnicy Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska. Projektanci ze spólki Tebodin Poland, działając na zlecenie gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, będą chcieli usłyszeć, co o przebudowie myślą mieszkańcy i który wariant preferują.

Autorzy propozycji przebudowy - po konsultacjach i analizach - przedstawią gdańskim drogowcom zalety i wady rozwiązań. Ci z kolei wytypują wariant, dla którego zostanie opracowany raport o oddziaływaniu inwestycji na środowisko i projekt budowlany.

Aktualnie projektanci proponują pięć rozwiązań połączenia ul. Jabłoniowej z Obwodnicą Trójmiasta. Warto zagłosować na najlepszą koncepcję w ankiecie rozdawanej podczas konsultacji, bowiem jej wyniki będą uwzględnione podczas opracowania dokumentacji dla ZDiZ.

Wariant nr 1 Wariant nr 1
Wariant nr 2 Wariant nr 2
Wariant nr 3 Wariant nr 3
Wariant nr 4 Wariant nr 4
Wariant nr 4a Wariant nr 4a
Koncepcja programowa, oprócz przebudowy samego węzła, obejmuje też rozbudowę jezdni Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów ruchu na odcinku o długości 3,5 km oraz przebudowę ul. Jabłoniowej do przekroju dwujezdniowego (dwa pasy ruchu dla każdego kierunku) na długości ok. 860 m w pobliżu węzła.

Splot dróg w Szadółkach w obecnym kształcie wybudowany został w latach 70-tych i nie spełnia wymagań stawianych przez obecnie obowiązujące przepisy techniczno-budowlane. Jest też przede wszystkim niezbyt funkcjonalny.

Jednak na razie nie wiadomo nawet, kto miałby sfinansować inwestycję. Teoretycznie należy to do kompetencji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Ta jednak tylko opiniuje dokumentację koncepcji.

Możliwe, że w przyszłości władze Gdańska zachęcą m.in. gotowym projektem Ministra Infrastruktury do sfinansowania drogowego przedsięwzięcia. Na razie nie ma bowiem sygnałów od GDDKiA o zainteresowaniu rozbudową układu dróg na Szadółkach. Jeśli nie uda się porozumieć z urzędnikami z Warszawy, całość kosztów musiałaby zostać pokryta z budżetu Gdańska.

- Na istniejącym splocie ul. Jabłoniowej z Obwodnicą Trójmiasta ruch odbywa się teraz bez większych trudności. W tej części miasta będzie jednak realizowanych wiele inwestycji mieszkaniowych. Ruch z całą pewnością wzrośnie, a dotychczasowy węzeł nie będzie w stanie go obsłużyć - wyjaśnia Konrad Lewicki, kierownik działu planowania w gdańskim ZDiZ.

Węzeł na pewno dociąży też w przyszłości ul. Nowa Jabłoniowa. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla dzielnicy Szadółki uwzględnia rozbudowę istniejącej ul. Jabłoniowej do dwóch jezdni na odcinku od skrzyżowania z ul. Warszawską do wspomnianego węzła. Według Strategicznego Programu Transportowego dla południa Gdańska na lata 2014-2020 ma być ona drugą w kolejności (po ul. Nowej Bulońskiej) budowaną trasą w tej części miasta. Ma kosztować ok. 90 mln zł.

Na tym etapie trudno wskazać datę rozpoczęcia przebudowy węzła. - Ma to nastąpić po 2015 roku. Jednak możliwe jest odsunięcie inwestycji na kolejne lata - przyznaje Lewicki.

Terminy spotkań z mieszkańcami w sprawie przebudowy Węzła Szadółki:

3 marca 2011 r. (czwartek) o godz. 18 w sali konferencyjnej Hotelu "Otomin" w Otominie, ul. Żurawia 2. Na spotkanie zapraszamy mieszkańców gminy Kolbudy.
7 marca 2011 r. (poniedziałek) o godz. 18 w sali konferencyjnej Zakładu Utylizacyjnego Sp. z o.o. przy ul. Jabłoniowej 55 zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Na spotkanie zapraszamy mieszkańców Gdańska.

Miejsca

Opinie (126) 1 zablokowana

  • Brakuje mi wariantu

    A gdzie jest wariant z barierami zapachochłonnymi i aromatyzerami powietrza.
    Po drugie z kim oni chcą konsultować się społecznie - przecież w rejonie tej przebudowy nikt nie mieszka - chyba że liczą okoliczne wrony, kruki i mewy.
    Po trzecie: Obawiam się niestety że miłośnicy tych ptaków wraz z miłośnikami aromoterapii ceniących walory uzdrowiskowe Szadółek zablokują i oprotestują tą inwestycje.

    • 12 2

  • a od kiedy się pyta jak ma wyglądac węzeł????

    ma być i do roboty!!!
    a nei jedna komisja za drugą
    i kaska na wypłaty

    • 9 3

  • Wariant 4 lub 4a - tylko pełne węzły! (1)

    Żadne tam półśrodki w stylu 1-3 nie zapewnią że na węźle a tym samym na Obwodowej nie będą tworzyły się korki. Długie zjazdy i wjazdy (oczekiwanie na zjazd na Jabłoniową i rozpęd na wjazd na obwodową) to konieczność.

    • 14 2

    • Aby do emerytury... a lata lecą

      Plan działań:
      1. Przeprowadzi się "konsultacje" społeczne
      2. Zaprojektuje się niepełny węzeł
      3. Zaprezentuje się wizualizację przed wyborami
      4.. Zastanawiać się będą kto to sfinansuje
      5. Wbiją przed kolejnymi wyborami łopatę
      6. Będą wpływać protesty że węzeł już jest przestarzały i nie pełny
      7. Zastanawiać się będą nad rozbudową
      8. Przeprowadzi się konsultacje społeczne
      9. Obietnice przed wyborcze że już nie długo powstanie nowy projekt
      10. Zaprojektuje się nowy węzeł
      11. Zastanawia się będą kto to sfinansuje
      12. Pokaże się wizualizację przed wyborami
      13. Okaże się że nie ma na razie pieniędzy z racji kryzysu w Peru itd

      • 3 0

  • skonczcie najsampierw karczemki

    a z inwestycji to skonczcie i rozliczcie stadion

    • 8 3

  • (3)

    "Autorzy propozycji przebudowy - po konsultacjach i analizach - przedstawią gdańskim drogowcom zalety i wady rozwiązań"

    chyba powinno być na odwrót?
    najpierw zalety i wady, a potem konsultacje?

    • 7 8

    • ty jesteś cały na odwrót (1)

      • 4 5

      • i to jest pewne.

        • 3 0

    • ja już go nawet nie czytam, bo zawsze te same bzdury, od razu stawiam minusika:)

      • 1 0

  • S6 na Tczew ?

    Już mają 5 wariantów ! jeszcze trochę a będzie 12

    • 5 1

  • trochę nie na temat ale wczoraj nad Wielkim Kackiem w stronę Chwaszczyna wydarzyło się coś dziwnego (4)

    Patrząc od strony Fikakowa, na wysokości masztu w Chwaszczynie, widziałem na niebie trzy obiekty świecące zielono-czerwonym światłem pulsacyjnym. Czy ktoś z Was coś widział? Wiem, że to brzmi dość dziwnie, ale sam jestem w kropce.

    • 6 1

    • spokojnie, to tylko UFO

      • 4 0

    • To był TU154M...

      albo jego duch!

      • 2 3

    • (1)

      samolot lewe i prawe światło nawigacyjne ,albo śmigłowiec

      • 0 0

      • przez dwie godziny w jednym miejscu???

        niemożliwe

        • 0 0

  • na TVN leciał 1 odcinek visitorsów

    stąd te światła

    • 3 3

  • przyszłościowo!

    Z jak największą przepustowością i płynnością ruchu!
    A nie jak wszystko w polsce "na teraz"!

    To ma być na kolejne 30-40 lat gdzie ruch będzie wzrastał!
    W polsce myślą tylko o tym że: " Przecież im budujemy" , "Otwieramy co nowe wstęgi" a wszystko to bubel!!

    Proponowałbym zrobić to w lepszym standardzie niż wszystko jest planowane!
    Jak widać po ostatnich inwestycjach zdziwienie, że dużo taniej .. BO KAŻĄ PROJEKTOWAć w jak najniższym standardziej .. i po otwarciu drogi można robić remont ...

    • 5 2

  • Totalna bzdura! Do 2030 roku nic nie zrobią! (2)

    Niech skończą Nową Słowackiego do 2015 roku,
    Spacerową trzeba będzie remontować, Marynarki Polskiej, Jana z Kolna itd.
    Nie będzie już Euro więc UE nie da kasy na takie bzdety!
    A jeszcze Kolej Metropolitalna, Trasa Kaszubska!
    Opamiętajcie się po co snuć takie plany które nie będą realizowane?
    Tylko po to by dać zarobić projektantom? Oni i tak jak widać z planów są 10 lat do tyłu!

    • 8 4

    • prędzej

      sławoj bzdetek

      • 1 0

    • bo papier cirepliwy,a kasa za plony jest lepsza niż z brudną budowę

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane