• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak przebudować Węzeł Szadółki?

Maciej Naskręt
2 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
W pobliżu Węzła Szadółki po 2015 roku Obwodnica Trójmiasta ma liczyć po trzy pasy ruchu w każdym kierunku. W pobliżu Węzła Szadółki po 2015 roku Obwodnica Trójmiasta ma liczyć po trzy pasy ruchu w każdym kierunku.

Ruszają konsultacje z mieszkańcami w sprawie rozbudowy węzła Szadółki na Obwodnicy Trójmiasta. Projektanci zastanawiają się, jak w przyszłości ma wyglądać splot dróg i mają już pięć wariantów.



Który wariant powinien zostać zrealizowany?

Już w czwartek mieszkańcy gminy Kolbudy, a w poniedziałek osoby zamieszkujące południowo-zachodnią część Gdańska, będą mogli zapoznać się szczegółowo z planami przebudowy węzła Szadółki, który zlokalizowany jest w ciągu Obwodnicy Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska. Projektanci ze spólki Tebodin Poland, działając na zlecenie gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, będą chcieli usłyszeć, co o przebudowie myślą mieszkańcy i który wariant preferują.

Autorzy propozycji przebudowy - po konsultacjach i analizach - przedstawią gdańskim drogowcom zalety i wady rozwiązań. Ci z kolei wytypują wariant, dla którego zostanie opracowany raport o oddziaływaniu inwestycji na środowisko i projekt budowlany.

Aktualnie projektanci proponują pięć rozwiązań połączenia ul. Jabłoniowej z Obwodnicą Trójmiasta. Warto zagłosować na najlepszą koncepcję w ankiecie rozdawanej podczas konsultacji, bowiem jej wyniki będą uwzględnione podczas opracowania dokumentacji dla ZDiZ.

Wariant nr 1 Wariant nr 1
Wariant nr 2 Wariant nr 2
Wariant nr 3 Wariant nr 3
Wariant nr 4 Wariant nr 4
Wariant nr 4a Wariant nr 4a
Koncepcja programowa, oprócz przebudowy samego węzła, obejmuje też rozbudowę jezdni Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów ruchu na odcinku o długości 3,5 km oraz przebudowę ul. Jabłoniowej do przekroju dwujezdniowego (dwa pasy ruchu dla każdego kierunku) na długości ok. 860 m w pobliżu węzła.

Splot dróg w Szadółkach w obecnym kształcie wybudowany został w latach 70-tych i nie spełnia wymagań stawianych przez obecnie obowiązujące przepisy techniczno-budowlane. Jest też przede wszystkim niezbyt funkcjonalny.

Jednak na razie nie wiadomo nawet, kto miałby sfinansować inwestycję. Teoretycznie należy to do kompetencji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Ta jednak tylko opiniuje dokumentację koncepcji.

Możliwe, że w przyszłości władze Gdańska zachęcą m.in. gotowym projektem Ministra Infrastruktury do sfinansowania drogowego przedsięwzięcia. Na razie nie ma bowiem sygnałów od GDDKiA o zainteresowaniu rozbudową układu dróg na Szadółkach. Jeśli nie uda się porozumieć z urzędnikami z Warszawy, całość kosztów musiałaby zostać pokryta z budżetu Gdańska.

- Na istniejącym splocie ul. Jabłoniowej z Obwodnicą Trójmiasta ruch odbywa się teraz bez większych trudności. W tej części miasta będzie jednak realizowanych wiele inwestycji mieszkaniowych. Ruch z całą pewnością wzrośnie, a dotychczasowy węzeł nie będzie w stanie go obsłużyć - wyjaśnia Konrad Lewicki, kierownik działu planowania w gdańskim ZDiZ.

Węzeł na pewno dociąży też w przyszłości ul. Nowa Jabłoniowa. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla dzielnicy Szadółki uwzględnia rozbudowę istniejącej ul. Jabłoniowej do dwóch jezdni na odcinku od skrzyżowania z ul. Warszawską do wspomnianego węzła. Według Strategicznego Programu Transportowego dla południa Gdańska na lata 2014-2020 ma być ona drugą w kolejności (po ul. Nowej Bulońskiej) budowaną trasą w tej części miasta. Ma kosztować ok. 90 mln zł.

Na tym etapie trudno wskazać datę rozpoczęcia przebudowy węzła. - Ma to nastąpić po 2015 roku. Jednak możliwe jest odsunięcie inwestycji na kolejne lata - przyznaje Lewicki.

Terminy spotkań z mieszkańcami w sprawie przebudowy Węzła Szadółki:

3 marca 2011 r. (czwartek) o godz. 18 w sali konferencyjnej Hotelu "Otomin" w Otominie, ul. Żurawia 2. Na spotkanie zapraszamy mieszkańców gminy Kolbudy.
7 marca 2011 r. (poniedziałek) o godz. 18 w sali konferencyjnej Zakładu Utylizacyjnego Sp. z o.o. przy ul. Jabłoniowej 55 zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Na spotkanie zapraszamy mieszkańców Gdańska.

Miejsca

Opinie (126) 1 zablokowana

  • w Szadółkach pobudować Park Narodowy

    • 2 0

  • A jak dla mnie to niech to miasto zadłuża się, wtedy łatwiej będzie wysiudać z siodełka Pawełka i jego bandę, bo zostanie wprowadzony zarząd komisaryczny. Róbmy jak najwięcej inwestycji naraz. Popieram. A na dodatek to podobno po 2012 r. UE przestanie nas tak wspomagać przy realizacji inwestycji. Niech wreszcie to miasto zbankrutuje.

    • 2 1

  • Po 2015 trzy pasy to bedzie za mało (2)

    Ogólnie już teraz widać ze obwodnica robi się coraz ciaśniejsza.Budowanie trzech pasów w okolicach zjazdów to rozwiązanie tylko na jakiś czas.Biorąc pod uwagę że obwodowa jest główną drogą prowadzącą do autostrady,można na "chłopski" rozum wnioskować że będzie się tu odbywał zwiększony ruch.Jak narazie wszystko wskazuje na to że utopimy się we własnym sosie,zamykając sobie drogę do rozwoju regionu przez jakieś nieprzemyślane decyzje i brak prawdziwych funkcjonalnych rozwiązań.

    • 4 0

    • 3 pasy powinny byc na jutro a nie na przyszlosc ! w NEW YORKU SA 16 PASMOWE DROGI ALE KTO TO ZROZUMIE! (1)

      • 0 0

      • Co tak mało? 50 pasów w jedną strone zróbmy! Problem USA polega na tym, że wiele miast, a już szczególnie przedmieść pozbawionych jest JAKIEJKOLWIEK komunikacji miejskiej i po prostu bez auta nie da się żyć.

        • 0 0

  • Według Strategicznego Programu Transportowego dla południa Gdańska na lata 2014-2020 ma być ona drugą w kolejności (po ul.

    Nowej Bulońskiej) budowaną trasą w tej części miasta. Ma kosztować ok. 90 mln zł. Na tym etapie trudno wskazać datę rozpoczęci -- I PO CO TAKIE PIERDOŁY?--CO BEDZIE ZA 10-15 LAT,,,po co to?--budujcie teraz i szybko!

    • 1 0

  • plany?!

    Czy ktoś z projektujących wie, że przy ul. Lubowidzkiej ( odcinek równoległy do obwodnicy )jest zabudowany: Iveco, Daf i Blachy Pruszyński, a kawałek dalej 2 duże salony Plichta?

    A duże centrum handlowe przy ul. Przywidzkiej: Carrefour, Obi, Fashion House, Rental Park i nowobudowana Biedronka ul. Jabłoniowa.
    A droga do Otomina biegnie wzdłuż obwodnicy od Iveco do Daf, a nie jakieś 800 m dalej za Zakładem Utylizacji. Gdyby tak poprowadzić drogę do Otomina, to wiodła by przez jeziorka i nowo wybudowane osiedle.
    A Otomin, to nie klika domów za Zakładem Utylizacyjnym, ale duża wieś z nowymi domami.

    To tak, jakby autorzy projektów mieli dostęp do map sprzed wielu lat, i w ogóle nie mieli pojęcia o zabudowie powstałych w ciągu ostatnich 10 lat.

    Mieszkańcy Otomina mają już dość problemów z dojazdami. Wybudowanie węzła Szadółki musi uwzględnić, że do Otomina trzeba dojechać, a na drogę z Bąkowa przez las nie ma co liczyć, podobnie jak z Kiełpina przez las. Bo dla samochodów nieprzejezdne. Chyba, że nam miasto Gdańsk zafunduje helikoptery.

    • 3 1

  • Budyniowy Gdańsk

    morze wizualizacji.....

    • 5 0

  • ....

    tak zeby bylo dobrze nad czym tu rozmyslac?

    • 0 0

  • co znow sie bawia w mydlenie oczu ! BUDOWAC NIE GADAC NIE RYSOWAC -po prostu BUDOWAC ! NIE MYDLIC OCZU!!!

    BEDA PROJEKTOWAC JAK DZIURE KOLO NOT-u ! hahahahaha

    • 1 0

  • nie rozumiem czemu w Polsce poddaje się pod głosowanie dla zwykłych ludzi (wiadomo, ze każdy Polak na wszystkim zna się najlepiej) to jaki wariant drogi sie im podoba, jaka będzie najładniejsza fontanna, kolor elewacji czy projekt jakiegos budynku. Niech sie tym zajmą rozgarnięci ludzie, proszę

    • 4 0

  • PO nie wybuduje dróg na EURO. Mało tego trzeba zapłacić odzszkodowania ze tych dróg nie będzie

    Firmy budujące drogi chcą od rządu 2,5 mld zł za zerwane kontrakty i dodatkowe prace. Za taką kwotę można wybudować ok. 80 km autostrad – podaje "Rzeczpospolita".

    • 2 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane