- 1 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (89 opinii)
- 2 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (138 opinii)
- 3 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (182 opinie)
- 4 Sześciu poszukiwanych wpadło w dwa dni (72 opinie)
- 5 Zamkną przystanek SKM na pół roku (125 opinii)
- 6 Woda w zatoce bezpieczna. Można się kąpać (104 opinie)
Jak przebudować Węzeł Szadółki?
Ruszają konsultacje z mieszkańcami w sprawie rozbudowy węzła Szadółki na Obwodnicy Trójmiasta. Projektanci zastanawiają się, jak w przyszłości ma wyglądać splot dróg i mają już pięć wariantów.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Autorzy propozycji przebudowy - po konsultacjach i analizach - przedstawią gdańskim drogowcom zalety i wady rozwiązań. Ci z kolei wytypują wariant, dla którego zostanie opracowany raport o oddziaływaniu inwestycji na środowisko i projekt budowlany.
Aktualnie projektanci proponują pięć rozwiązań połączenia ul. Jabłoniowej z Obwodnicą Trójmiasta. Warto zagłosować na najlepszą koncepcję w ankiecie rozdawanej podczas konsultacji, bowiem jej wyniki będą uwzględnione podczas opracowania dokumentacji dla ZDiZ.
Splot dróg w Szadółkach w obecnym kształcie wybudowany został w latach 70-tych i nie spełnia wymagań stawianych przez obecnie obowiązujące przepisy techniczno-budowlane. Jest też przede wszystkim niezbyt funkcjonalny.
Jednak na razie nie wiadomo nawet, kto miałby sfinansować inwestycję. Teoretycznie należy to do kompetencji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Ta jednak tylko opiniuje dokumentację koncepcji.
Możliwe, że w przyszłości władze Gdańska zachęcą m.in. gotowym projektem Ministra Infrastruktury do sfinansowania drogowego przedsięwzięcia. Na razie nie ma bowiem sygnałów od GDDKiA o zainteresowaniu rozbudową układu dróg na Szadółkach. Jeśli nie uda się porozumieć z urzędnikami z Warszawy, całość kosztów musiałaby zostać pokryta z budżetu Gdańska.
- Na istniejącym splocie ul. Jabłoniowej z Obwodnicą Trójmiasta ruch odbywa się teraz bez większych trudności. W tej części miasta będzie jednak realizowanych wiele inwestycji mieszkaniowych. Ruch z całą pewnością wzrośnie, a dotychczasowy węzeł nie będzie w stanie go obsłużyć - wyjaśnia Konrad Lewicki, kierownik działu planowania w gdańskim ZDiZ.
Węzeł na pewno dociąży też w przyszłości ul. Nowa Jabłoniowa. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla dzielnicy Szadółki uwzględnia rozbudowę istniejącej ul. Jabłoniowej do dwóch jezdni na odcinku od skrzyżowania z ul. Warszawską do wspomnianego węzła. Według Strategicznego Programu Transportowego dla południa Gdańska na lata 2014-2020 ma być ona drugą w kolejności (po ul. Nowej Bulońskiej) budowaną trasą w tej części miasta. Ma kosztować ok. 90 mln zł.
Na tym etapie trudno wskazać datę rozpoczęcia przebudowy węzła. - Ma to nastąpić po 2015 roku. Jednak możliwe jest odsunięcie inwestycji na kolejne lata - przyznaje Lewicki.
3 marca 2011 r. (czwartek) o godz. 18 w sali konferencyjnej Hotelu "Otomin" w Otominie, ul. Żurawia 2. Na spotkanie zapraszamy mieszkańców gminy Kolbudy.
7 marca 2011 r. (poniedziałek) o godz. 18 w sali konferencyjnej Zakładu Utylizacyjnego Sp. z o.o. przy ul. Jabłoniowej 55
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Miejsca
Opinie (126) 1 zablokowana
-
2011-03-02 08:35
A gdzie bezpośredni wjazd do centrum handlowego przy ul Przywidzkiej ?? (2)
Niebawem rusza centrum handlowe przy ulicy Przywidzkiej .. czy nie można od razu podłączyć go bezkolizyjnie z obwodnicą??
- 3 0
-
2011-03-02 09:13
Niech centrum sobie samo to sfinansuje! Tak jak Auchan płaci za swój zjazd... (1)
- 2 0
-
2011-03-02 09:56
to finansowac sobie moga, ale w projekcie mozna to uwzglednic
a nie jak zwykle, ze zbuduja jedno, a pozniej beda przerabiac bez sensu.
- 2 0
-
2011-03-02 08:40
3 pasy ruchu
powinny być chociaż przy wszystkich węzłach na obwodnicy, nie mówiąc już o całości...
- 2 0
-
2011-03-02 08:57
Szanowny Panie Lewicki
Nie jest tak, że "ruch odbywa się bez większych trudności", ruch odbywa się z zarąbistymi trudnościami, szczególnie w godzinach popołudniowych, gdy zjechanie z obwodnicy wiąże się z 10-20 minutowym staniem w korku (od zjazdu do przywidzkieJ). Jak pan nie wie, to lepiej milczeć.
- 8 0
-
2011-03-02 09:02
niech najpierw naprawią na obwodnicy uszkodzony w styczniu przez koparkę wiadukt, o!
Do połowy lutego miał być rozebrany a przynajmniej te części co miały być rozebrane a dalej nic tam się chyba nie dzieje, co???
- 5 0
-
2011-03-02 09:10
Tylko wariant 4a
Jest to pełna "koniczyna"; dodatkowo ma lepsze promienie zakrętów niż w wariancie 4.
- 4 1
-
2011-03-02 09:17
Trzy pasy to lepiej na odcinku
Auchan-Osowa
- 4 0
-
2011-03-02 09:24
Wszystko to samo
Wszystkie projekty przedstawiają modyfikację jednego rozwiązania.
Brak alternatywnych, np ze skrzyżowaniami typu rondo, brak innych typów
węzłów. Jeden wielki bajzel - do poprawy!!!- 2 1
-
2011-03-02 09:31
ciekawe
już ucichł temat drogi metropolitalnej? Jeszcze jednego tematu nie zamkneli, a już biorą się za następny. Na spotkaniach w sprawie drogi metropolitalnej GDDKIA nawet nie chciał słyszeć o rozbudowie obwodnicy do 3 pasów, a tu raptem po 3 miesiącach są gotowi do rozbudowy. Ciekawe!
- 4 0
-
2011-03-02 09:46
Wystarczy zwykła "koniczynka" z rozbiegówkami
Po co tak komplikować ???
- 3 0
-
2011-03-02 09:48
obwodnica 4 pasy
obwodnicę trzeba poszerzyć do 4 pasów w obu kierunkach ,ruch lokalny 2 zewnętrzne i tranzyt 2 wewnętrzne, brak dróg w Gdańsku powoduje że obwodnica wybudowana dla ruchu tranzytowego stała się drogą wewnętrzną,i jej przepustowość jest już wyczerpana ,lepiej od razu wybudować z zapasem niż co pięć lat przebudowywać,a stare mapy, to wilka arogancja ,tereny pod obwodnicę i węzły należało wykupić 20 lat temu,nikt by nie protestował ,wszak istniej Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ,
- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.