• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak przebudować Węzeł Szadółki?

Maciej Naskręt
2 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
W pobliżu Węzła Szadółki po 2015 roku Obwodnica Trójmiasta ma liczyć po trzy pasy ruchu w każdym kierunku. W pobliżu Węzła Szadółki po 2015 roku Obwodnica Trójmiasta ma liczyć po trzy pasy ruchu w każdym kierunku.

Ruszają konsultacje z mieszkańcami w sprawie rozbudowy węzła Szadółki na Obwodnicy Trójmiasta. Projektanci zastanawiają się, jak w przyszłości ma wyglądać splot dróg i mają już pięć wariantów.



Który wariant powinien zostać zrealizowany?

Już w czwartek mieszkańcy gminy Kolbudy, a w poniedziałek osoby zamieszkujące południowo-zachodnią część Gdańska, będą mogli zapoznać się szczegółowo z planami przebudowy węzła Szadółki, który zlokalizowany jest w ciągu Obwodnicy Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska. Projektanci ze spólki Tebodin Poland, działając na zlecenie gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, będą chcieli usłyszeć, co o przebudowie myślą mieszkańcy i który wariant preferują.

Autorzy propozycji przebudowy - po konsultacjach i analizach - przedstawią gdańskim drogowcom zalety i wady rozwiązań. Ci z kolei wytypują wariant, dla którego zostanie opracowany raport o oddziaływaniu inwestycji na środowisko i projekt budowlany.

Aktualnie projektanci proponują pięć rozwiązań połączenia ul. Jabłoniowej z Obwodnicą Trójmiasta. Warto zagłosować na najlepszą koncepcję w ankiecie rozdawanej podczas konsultacji, bowiem jej wyniki będą uwzględnione podczas opracowania dokumentacji dla ZDiZ.

Wariant nr 1 Wariant nr 1
Wariant nr 2 Wariant nr 2
Wariant nr 3 Wariant nr 3
Wariant nr 4 Wariant nr 4
Wariant nr 4a Wariant nr 4a
Koncepcja programowa, oprócz przebudowy samego węzła, obejmuje też rozbudowę jezdni Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów ruchu na odcinku o długości 3,5 km oraz przebudowę ul. Jabłoniowej do przekroju dwujezdniowego (dwa pasy ruchu dla każdego kierunku) na długości ok. 860 m w pobliżu węzła.

Splot dróg w Szadółkach w obecnym kształcie wybudowany został w latach 70-tych i nie spełnia wymagań stawianych przez obecnie obowiązujące przepisy techniczno-budowlane. Jest też przede wszystkim niezbyt funkcjonalny.

Jednak na razie nie wiadomo nawet, kto miałby sfinansować inwestycję. Teoretycznie należy to do kompetencji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Ta jednak tylko opiniuje dokumentację koncepcji.

Możliwe, że w przyszłości władze Gdańska zachęcą m.in. gotowym projektem Ministra Infrastruktury do sfinansowania drogowego przedsięwzięcia. Na razie nie ma bowiem sygnałów od GDDKiA o zainteresowaniu rozbudową układu dróg na Szadółkach. Jeśli nie uda się porozumieć z urzędnikami z Warszawy, całość kosztów musiałaby zostać pokryta z budżetu Gdańska.

- Na istniejącym splocie ul. Jabłoniowej z Obwodnicą Trójmiasta ruch odbywa się teraz bez większych trudności. W tej części miasta będzie jednak realizowanych wiele inwestycji mieszkaniowych. Ruch z całą pewnością wzrośnie, a dotychczasowy węzeł nie będzie w stanie go obsłużyć - wyjaśnia Konrad Lewicki, kierownik działu planowania w gdańskim ZDiZ.

Węzeł na pewno dociąży też w przyszłości ul. Nowa Jabłoniowa. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla dzielnicy Szadółki uwzględnia rozbudowę istniejącej ul. Jabłoniowej do dwóch jezdni na odcinku od skrzyżowania z ul. Warszawską do wspomnianego węzła. Według Strategicznego Programu Transportowego dla południa Gdańska na lata 2014-2020 ma być ona drugą w kolejności (po ul. Nowej Bulońskiej) budowaną trasą w tej części miasta. Ma kosztować ok. 90 mln zł.

Na tym etapie trudno wskazać datę rozpoczęcia przebudowy węzła. - Ma to nastąpić po 2015 roku. Jednak możliwe jest odsunięcie inwestycji na kolejne lata - przyznaje Lewicki.

Terminy spotkań z mieszkańcami w sprawie przebudowy Węzła Szadółki:

3 marca 2011 r. (czwartek) o godz. 18 w sali konferencyjnej Hotelu "Otomin" w Otominie, ul. Żurawia 2. Na spotkanie zapraszamy mieszkańców gminy Kolbudy.
7 marca 2011 r. (poniedziałek) o godz. 18 w sali konferencyjnej Zakładu Utylizacyjnego Sp. z o.o. przy ul. Jabłoniowej 55 zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Na spotkanie zapraszamy mieszkańców Gdańska.

Miejsca

Opinie (126) 1 zablokowana

  • A gdzie bezpośredni wjazd do centrum handlowego przy ul Przywidzkiej ?? (2)

    Niebawem rusza centrum handlowe przy ulicy Przywidzkiej .. czy nie można od razu podłączyć go bezkolizyjnie z obwodnicą??

    • 3 0

    • Niech centrum sobie samo to sfinansuje! Tak jak Auchan płaci za swój zjazd... (1)

      • 2 0

      • to finansowac sobie moga, ale w projekcie mozna to uwzglednic

        a nie jak zwykle, ze zbuduja jedno, a pozniej beda przerabiac bez sensu.

        • 2 0

  • 3 pasy ruchu

    powinny być chociaż przy wszystkich węzłach na obwodnicy, nie mówiąc już o całości...

    • 2 0

  • Szanowny Panie Lewicki

    Nie jest tak, że "ruch odbywa się bez większych trudności", ruch odbywa się z zarąbistymi trudnościami, szczególnie w godzinach popołudniowych, gdy zjechanie z obwodnicy wiąże się z 10-20 minutowym staniem w korku (od zjazdu do przywidzkieJ). Jak pan nie wie, to lepiej milczeć.

    • 8 0

  • niech najpierw naprawią na obwodnicy uszkodzony w styczniu przez koparkę wiadukt, o!

    Do połowy lutego miał być rozebrany a przynajmniej te części co miały być rozebrane a dalej nic tam się chyba nie dzieje, co???

    • 5 0

  • Tylko wariant 4a

    Jest to pełna "koniczyna"; dodatkowo ma lepsze promienie zakrętów niż w wariancie 4.

    • 4 1

  • Trzy pasy to lepiej na odcinku

    Auchan-Osowa

    • 4 0

  • Wszystko to samo

    Wszystkie projekty przedstawiają modyfikację jednego rozwiązania.
    Brak alternatywnych, np ze skrzyżowaniami typu rondo, brak innych typów
    węzłów. Jeden wielki bajzel - do poprawy!!!

    • 2 1

  • ciekawe

    już ucichł temat drogi metropolitalnej? Jeszcze jednego tematu nie zamkneli, a już biorą się za następny. Na spotkaniach w sprawie drogi metropolitalnej GDDKIA nawet nie chciał słyszeć o rozbudowie obwodnicy do 3 pasów, a tu raptem po 3 miesiącach są gotowi do rozbudowy. Ciekawe!

    • 4 0

  • Wystarczy zwykła "koniczynka" z rozbiegówkami

    Po co tak komplikować ???

    • 3 0

  • obwodnica 4 pasy

    obwodnicę trzeba poszerzyć do 4 pasów w obu kierunkach ,ruch lokalny 2 zewnętrzne i tranzyt 2 wewnętrzne, brak dróg w Gdańsku powoduje że obwodnica wybudowana dla ruchu tranzytowego stała się drogą wewnętrzną,i jej przepustowość jest już wyczerpana ,lepiej od razu wybudować z zapasem niż co pięć lat przebudowywać,a stare mapy, to wilka arogancja ,tereny pod obwodnicę i węzły należało wykupić 20 lat temu,nikt by nie protestował ,wszak istniej Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ,

    • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane