- 1 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (89 opinii)
- 2 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (138 opinii)
- 3 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (182 opinie)
- 4 Sześciu poszukiwanych wpadło w dwa dni (72 opinie)
- 5 Zamkną przystanek SKM na pół roku (125 opinii)
- 6 Woda w zatoce bezpieczna. Można się kąpać (104 opinie)
Jak przebudować Węzeł Szadółki?
Ruszają konsultacje z mieszkańcami w sprawie rozbudowy węzła Szadółki na Obwodnicy Trójmiasta. Projektanci zastanawiają się, jak w przyszłości ma wyglądać splot dróg i mają już pięć wariantów.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Autorzy propozycji przebudowy - po konsultacjach i analizach - przedstawią gdańskim drogowcom zalety i wady rozwiązań. Ci z kolei wytypują wariant, dla którego zostanie opracowany raport o oddziaływaniu inwestycji na środowisko i projekt budowlany.
Aktualnie projektanci proponują pięć rozwiązań połączenia ul. Jabłoniowej z Obwodnicą Trójmiasta. Warto zagłosować na najlepszą koncepcję w ankiecie rozdawanej podczas konsultacji, bowiem jej wyniki będą uwzględnione podczas opracowania dokumentacji dla ZDiZ.
Splot dróg w Szadółkach w obecnym kształcie wybudowany został w latach 70-tych i nie spełnia wymagań stawianych przez obecnie obowiązujące przepisy techniczno-budowlane. Jest też przede wszystkim niezbyt funkcjonalny.
Jednak na razie nie wiadomo nawet, kto miałby sfinansować inwestycję. Teoretycznie należy to do kompetencji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Ta jednak tylko opiniuje dokumentację koncepcji.
Możliwe, że w przyszłości władze Gdańska zachęcą m.in. gotowym projektem Ministra Infrastruktury do sfinansowania drogowego przedsięwzięcia. Na razie nie ma bowiem sygnałów od GDDKiA o zainteresowaniu rozbudową układu dróg na Szadółkach. Jeśli nie uda się porozumieć z urzędnikami z Warszawy, całość kosztów musiałaby zostać pokryta z budżetu Gdańska.
- Na istniejącym splocie ul. Jabłoniowej z Obwodnicą Trójmiasta ruch odbywa się teraz bez większych trudności. W tej części miasta będzie jednak realizowanych wiele inwestycji mieszkaniowych. Ruch z całą pewnością wzrośnie, a dotychczasowy węzeł nie będzie w stanie go obsłużyć - wyjaśnia Konrad Lewicki, kierownik działu planowania w gdańskim ZDiZ.
Węzeł na pewno dociąży też w przyszłości ul. Nowa Jabłoniowa. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla dzielnicy Szadółki uwzględnia rozbudowę istniejącej ul. Jabłoniowej do dwóch jezdni na odcinku od skrzyżowania z ul. Warszawską do wspomnianego węzła. Według Strategicznego Programu Transportowego dla południa Gdańska na lata 2014-2020 ma być ona drugą w kolejności (po ul. Nowej Bulońskiej) budowaną trasą w tej części miasta. Ma kosztować ok. 90 mln zł.
Na tym etapie trudno wskazać datę rozpoczęcia przebudowy węzła. - Ma to nastąpić po 2015 roku. Jednak możliwe jest odsunięcie inwestycji na kolejne lata - przyznaje Lewicki.
3 marca 2011 r. (czwartek) o godz. 18 w sali konferencyjnej Hotelu "Otomin" w Otominie, ul. Żurawia 2. Na spotkanie zapraszamy mieszkańców gminy Kolbudy.
7 marca 2011 r. (poniedziałek) o godz. 18 w sali konferencyjnej Zakładu Utylizacyjnego Sp. z o.o. przy ul. Jabłoniowej 55
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Miejsca
Opinie (126) 1 zablokowana
-
2011-03-02 10:02
Dobrze by było, gdyby zarówno na Szadółki, jak i na Kowale,
było więcej autobusów, skoro miasto Gdańsk zakupiło kolejne nowe, dlaczego starsze nie można dać na powyższe trasy, bo na razie tam jeździ autobus
raz na kilkadzisiąt minut, a tereny okołoobwodnicowe zabudowują się coraz intensywniej.- 4 0
-
2011-03-02 10:19
wariant polepszenia dróg ok szczególnie od ul. Warszawskiej w kierunku Otomin droga masakra samochód można sobie zepsuć.
Dla osób poruszających się komunikacją miejską proponowałabym żeby ZTM wprowadziła dodatkowy autobus w kierunku OTOMINA ponieważ kursuję raz na godziną KOSZMAR nie do pomyślenia jeżeli jeszcze spóźnia się jeszcze o 50 min :(
a bilety od maja mają podrożeć
Pomyślcie o mieszkańcach i o pracownikach Fashion House- 4 0
-
2011-03-02 10:22
Opinia wyróżniona
węzeł Szadółki
Żaden z tych projektów!!! One niczego nie rozwiązują, a tylko pogarszają już i tak trudne warunki na tym węźle.
Jeżeli ktoś z władz miasta rzeczywiście uważa,o że sytuacja na tym węźle jest niezła, to znaczy, że nigdy z niego nie korzystał.
Zjazd z obwodnicy od strony Gdyni w godzinach szczytu, to horror. Podobnie jak zjazd w kierunku Gdańska od strony Pruszcza.
W tym rejonie powstają duże osiedla mieszkaniowe oraz lada moment zostanie otwarte duże centrum handlowe z Carrefourem i OBI.
Już zaprojektowano węzeł na skrzyżowaniu Armii Krajowej z Jabłoniową, który drastycznie pogorszył zjazdy z Armii Krajowej w kierunku obwodnicy. A przecież z nich korzystają mieszkańcy Jasienia, Ujeściska, ale także będa mieszkańcy nowo budowanych osiedli, klienci centrum handlowego w Szadółkach, nie mówiąc o mieszkańcach Otomina.
Mniej więcej projekt tego węzła jest na poziomie rozwiązań planowanych dla węzła Szadółki, czyli idiotyzm do kwadratu ( może to ta sama pracownia).- 7 0
-
2011-03-02 10:28
Na istniejącym splocie ul. Jabłoniowej z Obwodnicą Trójmiasta ruch odbywa się teraz bez większych trudności. W tej części miasta będzie jednak realizowanych wiele inwestycji mieszkaniowych. Ruch z całą pewnością wzrośnie, a dotychczasowy węzeł nie będzie w stanie go obsłużyć
Pan chyba nie wie co Pan mówi Nie dość że cała Jabłonowa wygląda jak po bombardowaniu nie wspominając już o warszawskiej, tiry sobie jeżdżą jak chcą brak pobocza i chodników. Nie raz widziałem pieszych idących tą ruchliwą ulicą i nie raz widziałem jak osobówki przed tirami uciekały w bok. Już nie wspomnę co się działo w ostatnią zimę Budujące się nowe osiedla wzdłuż drogi- nikt nawet o przystankach autobusowych dla tych ludzi nie pomyślał. Jak wszyscy urzędnicy czy osoby na wysokich stanowiskach w tak nie odpowiedzialny sposób się wypowiada jak ten pan to ja wcale się nie dziwie że taki syf jest w całym kraju- 9 0
-
2011-03-02 10:29
jak zwykle bez sensu każdy węzeł inny jednym słowem brak systemu
- 1 0
-
2011-03-02 10:29
Po co te konsultacje?
To tylko wezel, drogowcy powinni sami wiedziec jak zbudowac aby spelnial swoja role. Ktos chyba przesadza albo cos kombinuja...
- 2 0
-
2011-03-02 10:30
dojazd do Otomina
Gdzie się podziała ulica Lubowidzka od zjazdu z obwodnicy przy Iveco do DAFA?
Wynika z tego, że mieszkańcy Otomina będą musieli fruwać.
A skrzyżowanie ul. Przywidzkiej z Jabłoniowa już korkuje zjazdy z obwodnicy. Po otwarciu Carrefoura i wybudowaniu planowanych osiedli w tym rejonie przebudowa węzła nic nie da, bo wszystko się zatka na tym skrzyżowaniu.
Płakać się chce.
A środki z Unii? W tym rejonie komunikacja jest bardzo trudna już dziś, pogorszy się po otwarciu Carrefoura, a za 2-3 lata to już będzie horror ( proszę zobaczyć ile tu się buduje osiedli).- 4 0
-
2011-03-02 10:31
Dodam jeszcze że niedługo tam sie Cerffur otwiera ok kwietania to juz ruch bedzie spory pomijając "gienialne promocje" na FH gdzie połowa miasta jedzie
- 4 0
-
2011-03-02 10:47
jak to jak lopatami
- 2 0
-
2011-03-02 11:32
Jak przebudować węzeł Szadółki????? Tak jak Karczemki!!!!!!!
Póżniej tak samo Matarnie i Osowę i cały Gdański ruch skomulować na wężłach niech sobie jeżdżą w kółko .
wypuśćić wszystkich na obwodnice bo i tak miasto jest zpchane no i nikomu zaniedbane dziurawe ulice w mieście nie będą przeszkadzały !
VIVA GDAŃSKA WŁADZO! VIVA!!!!!!!- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.