• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak przebudować Węzeł Szadółki?

Maciej Naskręt
2 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
W pobliżu Węzła Szadółki po 2015 roku Obwodnica Trójmiasta ma liczyć po trzy pasy ruchu w każdym kierunku. W pobliżu Węzła Szadółki po 2015 roku Obwodnica Trójmiasta ma liczyć po trzy pasy ruchu w każdym kierunku.

Ruszają konsultacje z mieszkańcami w sprawie rozbudowy węzła Szadółki na Obwodnicy Trójmiasta. Projektanci zastanawiają się, jak w przyszłości ma wyglądać splot dróg i mają już pięć wariantów.



Który wariant powinien zostać zrealizowany?

Już w czwartek mieszkańcy gminy Kolbudy, a w poniedziałek osoby zamieszkujące południowo-zachodnią część Gdańska, będą mogli zapoznać się szczegółowo z planami przebudowy węzła Szadółki, który zlokalizowany jest w ciągu Obwodnicy Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska. Projektanci ze spólki Tebodin Poland, działając na zlecenie gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, będą chcieli usłyszeć, co o przebudowie myślą mieszkańcy i który wariant preferują.

Autorzy propozycji przebudowy - po konsultacjach i analizach - przedstawią gdańskim drogowcom zalety i wady rozwiązań. Ci z kolei wytypują wariant, dla którego zostanie opracowany raport o oddziaływaniu inwestycji na środowisko i projekt budowlany.

Aktualnie projektanci proponują pięć rozwiązań połączenia ul. Jabłoniowej z Obwodnicą Trójmiasta. Warto zagłosować na najlepszą koncepcję w ankiecie rozdawanej podczas konsultacji, bowiem jej wyniki będą uwzględnione podczas opracowania dokumentacji dla ZDiZ.

Wariant nr 1 Wariant nr 1
Wariant nr 2 Wariant nr 2
Wariant nr 3 Wariant nr 3
Wariant nr 4 Wariant nr 4
Wariant nr 4a Wariant nr 4a
Koncepcja programowa, oprócz przebudowy samego węzła, obejmuje też rozbudowę jezdni Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów ruchu na odcinku o długości 3,5 km oraz przebudowę ul. Jabłoniowej do przekroju dwujezdniowego (dwa pasy ruchu dla każdego kierunku) na długości ok. 860 m w pobliżu węzła.

Splot dróg w Szadółkach w obecnym kształcie wybudowany został w latach 70-tych i nie spełnia wymagań stawianych przez obecnie obowiązujące przepisy techniczno-budowlane. Jest też przede wszystkim niezbyt funkcjonalny.

Jednak na razie nie wiadomo nawet, kto miałby sfinansować inwestycję. Teoretycznie należy to do kompetencji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Ta jednak tylko opiniuje dokumentację koncepcji.

Możliwe, że w przyszłości władze Gdańska zachęcą m.in. gotowym projektem Ministra Infrastruktury do sfinansowania drogowego przedsięwzięcia. Na razie nie ma bowiem sygnałów od GDDKiA o zainteresowaniu rozbudową układu dróg na Szadółkach. Jeśli nie uda się porozumieć z urzędnikami z Warszawy, całość kosztów musiałaby zostać pokryta z budżetu Gdańska.

- Na istniejącym splocie ul. Jabłoniowej z Obwodnicą Trójmiasta ruch odbywa się teraz bez większych trudności. W tej części miasta będzie jednak realizowanych wiele inwestycji mieszkaniowych. Ruch z całą pewnością wzrośnie, a dotychczasowy węzeł nie będzie w stanie go obsłużyć - wyjaśnia Konrad Lewicki, kierownik działu planowania w gdańskim ZDiZ.

Węzeł na pewno dociąży też w przyszłości ul. Nowa Jabłoniowa. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla dzielnicy Szadółki uwzględnia rozbudowę istniejącej ul. Jabłoniowej do dwóch jezdni na odcinku od skrzyżowania z ul. Warszawską do wspomnianego węzła. Według Strategicznego Programu Transportowego dla południa Gdańska na lata 2014-2020 ma być ona drugą w kolejności (po ul. Nowej Bulońskiej) budowaną trasą w tej części miasta. Ma kosztować ok. 90 mln zł.

Na tym etapie trudno wskazać datę rozpoczęcia przebudowy węzła. - Ma to nastąpić po 2015 roku. Jednak możliwe jest odsunięcie inwestycji na kolejne lata - przyznaje Lewicki.

Terminy spotkań z mieszkańcami w sprawie przebudowy Węzła Szadółki:

3 marca 2011 r. (czwartek) o godz. 18 w sali konferencyjnej Hotelu "Otomin" w Otominie, ul. Żurawia 2. Na spotkanie zapraszamy mieszkańców gminy Kolbudy.
7 marca 2011 r. (poniedziałek) o godz. 18 w sali konferencyjnej Zakładu Utylizacyjnego Sp. z o.o. przy ul. Jabłoniowej 55 zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Na spotkanie zapraszamy mieszkańców Gdańska.

Miejsca

Opinie (126) 1 zablokowana

  • Dobrze by było, gdyby zarówno na Szadółki, jak i na Kowale,
    było więcej autobusów, skoro miasto Gdańsk zakupiło kolejne nowe, dlaczego starsze nie można dać na powyższe trasy, bo na razie tam jeździ autobus
    raz na kilkadzisiąt minut, a tereny okołoobwodnicowe zabudowują się coraz intensywniej.

    • 4 0

  • wariant polepszenia dróg ok szczególnie od ul. Warszawskiej w kierunku Otomin droga masakra samochód można sobie zepsuć.
    Dla osób poruszających się komunikacją miejską proponowałabym żeby ZTM wprowadziła dodatkowy autobus w kierunku OTOMINA ponieważ kursuję raz na godziną KOSZMAR nie do pomyślenia jeżeli jeszcze spóźnia się jeszcze o 50 min :(
    a bilety od maja mają podrożeć
    Pomyślcie o mieszkańcach i o pracownikach Fashion House

    • 4 0

  • Opinia wyróżniona

    węzeł Szadółki

    Żaden z tych projektów!!! One niczego nie rozwiązują, a tylko pogarszają już i tak trudne warunki na tym węźle.
    Jeżeli ktoś z władz miasta rzeczywiście uważa,o że sytuacja na tym węźle jest niezła, to znaczy, że nigdy z niego nie korzystał.
    Zjazd z obwodnicy od strony Gdyni w godzinach szczytu, to horror. Podobnie jak zjazd w kierunku Gdańska od strony Pruszcza.
    W tym rejonie powstają duże osiedla mieszkaniowe oraz lada moment zostanie otwarte duże centrum handlowe z Carrefourem i OBI.
    Już zaprojektowano węzeł na skrzyżowaniu Armii Krajowej z Jabłoniową, który drastycznie pogorszył zjazdy z Armii Krajowej w kierunku obwodnicy. A przecież z nich korzystają mieszkańcy Jasienia, Ujeściska, ale także będa mieszkańcy nowo budowanych osiedli, klienci centrum handlowego w Szadółkach, nie mówiąc o mieszkańcach Otomina.
    Mniej więcej projekt tego węzła jest na poziomie rozwiązań planowanych dla węzła Szadółki, czyli idiotyzm do kwadratu ( może to ta sama pracownia).

    • 7 0

  • Na istniejącym splocie ul. Jabłoniowej z Obwodnicą Trójmiasta ruch odbywa się teraz bez większych trudności. W tej części miasta będzie jednak realizowanych wiele inwestycji mieszkaniowych. Ruch z całą pewnością wzrośnie, a dotychczasowy węzeł nie będzie w stanie go obsłużyć

    Pan chyba nie wie co Pan mówi Nie dość że cała Jabłonowa wygląda jak po bombardowaniu nie wspominając już o warszawskiej, tiry sobie jeżdżą jak chcą brak pobocza i chodników. Nie raz widziałem pieszych idących tą ruchliwą ulicą i nie raz widziałem jak osobówki przed tirami uciekały w bok. Już nie wspomnę co się działo w ostatnią zimę Budujące się nowe osiedla wzdłuż drogi- nikt nawet o przystankach autobusowych dla tych ludzi nie pomyślał. Jak wszyscy urzędnicy czy osoby na wysokich stanowiskach w tak nie odpowiedzialny sposób się wypowiada jak ten pan to ja wcale się nie dziwie że taki syf jest w całym kraju

    • 9 0

  • jak zwykle bez sensu każdy węzeł inny jednym słowem brak systemu

    • 1 0

  • Po co te konsultacje?

    To tylko wezel, drogowcy powinni sami wiedziec jak zbudowac aby spelnial swoja role. Ktos chyba przesadza albo cos kombinuja...

    • 2 0

  • dojazd do Otomina

    Gdzie się podziała ulica Lubowidzka od zjazdu z obwodnicy przy Iveco do DAFA?
    Wynika z tego, że mieszkańcy Otomina będą musieli fruwać.
    A skrzyżowanie ul. Przywidzkiej z Jabłoniowa już korkuje zjazdy z obwodnicy. Po otwarciu Carrefoura i wybudowaniu planowanych osiedli w tym rejonie przebudowa węzła nic nie da, bo wszystko się zatka na tym skrzyżowaniu.
    Płakać się chce.
    A środki z Unii? W tym rejonie komunikacja jest bardzo trudna już dziś, pogorszy się po otwarciu Carrefoura, a za 2-3 lata to już będzie horror ( proszę zobaczyć ile tu się buduje osiedli).

    • 4 0

  • Dodam jeszcze że niedługo tam sie Cerffur otwiera ok kwietania to juz ruch bedzie spory pomijając "gienialne promocje" na FH gdzie połowa miasta jedzie

    • 4 0

  • jak to jak lopatami

    • 2 0

  • Jak przebudować węzeł Szadółki????? Tak jak Karczemki!!!!!!!

    Póżniej tak samo Matarnie i Osowę i cały Gdański ruch skomulować na wężłach niech sobie jeżdżą w kółko .
    wypuśćić wszystkich na obwodnice bo i tak miasto jest zpchane no i nikomu zaniedbane dziurawe ulice w mieście nie będą przeszkadzały !
    VIVA GDAŃSKA WŁADZO! VIVA!!!!!!!

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane