- 1 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (89 opinii)
- 2 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (138 opinii)
- 3 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (182 opinie)
- 4 Sześciu poszukiwanych wpadło w dwa dni (72 opinie)
- 5 Zamkną przystanek SKM na pół roku (125 opinii)
- 6 Woda w zatoce bezpieczna. Można się kąpać (104 opinie)
Jak przebudować Węzeł Szadółki?
Ruszają konsultacje z mieszkańcami w sprawie rozbudowy węzła Szadółki na Obwodnicy Trójmiasta. Projektanci zastanawiają się, jak w przyszłości ma wyglądać splot dróg i mają już pięć wariantów.
Autorzy propozycji przebudowy - po konsultacjach i analizach - przedstawią gdańskim drogowcom zalety i wady rozwiązań. Ci z kolei wytypują wariant, dla którego zostanie opracowany raport o oddziaływaniu inwestycji na środowisko i projekt budowlany.
Aktualnie projektanci proponują pięć rozwiązań połączenia ul. Jabłoniowej z Obwodnicą Trójmiasta. Warto zagłosować na najlepszą koncepcję w ankiecie rozdawanej podczas konsultacji, bowiem jej wyniki będą uwzględnione podczas opracowania dokumentacji dla ZDiZ.
Splot dróg w Szadółkach w obecnym kształcie wybudowany został w latach 70-tych i nie spełnia wymagań stawianych przez obecnie obowiązujące przepisy techniczno-budowlane. Jest też przede wszystkim niezbyt funkcjonalny.
Jednak na razie nie wiadomo nawet, kto miałby sfinansować inwestycję. Teoretycznie należy to do kompetencji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Ta jednak tylko opiniuje dokumentację koncepcji.
Możliwe, że w przyszłości władze Gdańska zachęcą m.in. gotowym projektem Ministra Infrastruktury do sfinansowania drogowego przedsięwzięcia. Na razie nie ma bowiem sygnałów od GDDKiA o zainteresowaniu rozbudową układu dróg na Szadółkach. Jeśli nie uda się porozumieć z urzędnikami z Warszawy, całość kosztów musiałaby zostać pokryta z budżetu Gdańska.
- Na istniejącym splocie ul. Jabłoniowej z Obwodnicą Trójmiasta ruch odbywa się teraz bez większych trudności. W tej części miasta będzie jednak realizowanych wiele inwestycji mieszkaniowych. Ruch z całą pewnością wzrośnie, a dotychczasowy węzeł nie będzie w stanie go obsłużyć - wyjaśnia Konrad Lewicki, kierownik działu planowania w gdańskim ZDiZ.
Węzeł na pewno dociąży też w przyszłości ul. Nowa Jabłoniowa. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla dzielnicy Szadółki uwzględnia rozbudowę istniejącej ul. Jabłoniowej do dwóch jezdni na odcinku od skrzyżowania z ul. Warszawską do wspomnianego węzła. Według Strategicznego Programu Transportowego dla południa Gdańska na lata 2014-2020 ma być ona drugą w kolejności (po ul. Nowej Bulońskiej) budowaną trasą w tej części miasta. Ma kosztować ok. 90 mln zł.
Na tym etapie trudno wskazać datę rozpoczęcia przebudowy węzła. - Ma to nastąpić po 2015 roku. Jednak możliwe jest odsunięcie inwestycji na kolejne lata - przyznaje Lewicki.
3 marca 2011 r. (czwartek) o godz. 18 w sali konferencyjnej Hotelu "Otomin" w Otominie, ul. Żurawia 2. Na spotkanie zapraszamy mieszkańców gminy Kolbudy.
7 marca 2011 r. (poniedziałek) o godz. 18 w sali konferencyjnej Zakładu Utylizacyjnego Sp. z o.o. przy ul. Jabłoniowej 55 w Gdańsku. Na spotkanie zapraszamy mieszkańców Gdańska.
Miejsca
Opinie (126) 1 zablokowana
-
2011-03-02 23:17
za rok obwodnica będzie płatna - więc 2 pasy wystarczą
- 1 0
-
2011-03-03 05:46
Wierzyć się nie chce, jak łatwo można manipulować ciemnym ludem.
Przecież tu nie chodzi o mieszkańców kochana gawiedzi, tylko o dogodny dojazd transportów śmieci z całego regionu w związku z planowaną spalarnią.
Dyskutujcie dalej - czy koniczynka, czy kwiatuszek. Właśnie o to chodziło droga maso wyborcza.- 2 0
-
2011-03-03 21:47
Ekrany dźwiękochłonne
Wybierzmy taki wariant przy którym GDDKiA wybuduje ekrany dzwiękochłonne i zjazd bezkolizyjny dla Kowal !!! Upss ale takiego nie ma w planach...
- 0 0
-
2011-03-06 15:52
to proste......
zdetonowac ladunek konwencjonalny i wyrownac spychami.......
- 0 0
-
2011-04-01 11:18
Zjazd do OBI i Carrefour
Najgorsze jest to, że żaden z wariantów nie uwzględnia bezpośredniego zjazdu z obwodnicy na parking przy OBI i Carrefour. Bez tego, to skrzyżowanie będzie nieustannie zakorkowane.
- 0 0
-
2012-10-18 19:03
droga rowerowa
czy oprócz rozbudowy jezdni planowana jest budowa ścieżek rowerowych z szadółek w kierunku gdańska głównego. Codziennie dojeżdzam do pracy rowerem z otomina i na jabłoniowej "walczę o życie". przy budowie AK zapomniano o rowerzystach choć w pasie drogowym jest miejsce na budowę ścieżki
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.