- 1 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (139 opinii)
- 2 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (89 opinii)
- 3 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (183 opinie)
- 4 Sześciu poszukiwanych wpadło w dwa dni (72 opinie)
- 5 Autobus nie przyjechał? Oddadzą za taxi (109 opinii)
- 6 Zamkną przystanek SKM na pół roku (125 opinii)
Jak przebudować Węzeł Szadółki?
Ruszają konsultacje z mieszkańcami w sprawie rozbudowy węzła Szadółki na Obwodnicy Trójmiasta. Projektanci zastanawiają się, jak w przyszłości ma wyglądać splot dróg i mają już pięć wariantów.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Autorzy propozycji przebudowy - po konsultacjach i analizach - przedstawią gdańskim drogowcom zalety i wady rozwiązań. Ci z kolei wytypują wariant, dla którego zostanie opracowany raport o oddziaływaniu inwestycji na środowisko i projekt budowlany.
Aktualnie projektanci proponują pięć rozwiązań połączenia ul. Jabłoniowej z Obwodnicą Trójmiasta. Warto zagłosować na najlepszą koncepcję w ankiecie rozdawanej podczas konsultacji, bowiem jej wyniki będą uwzględnione podczas opracowania dokumentacji dla ZDiZ.
Splot dróg w Szadółkach w obecnym kształcie wybudowany został w latach 70-tych i nie spełnia wymagań stawianych przez obecnie obowiązujące przepisy techniczno-budowlane. Jest też przede wszystkim niezbyt funkcjonalny.
Jednak na razie nie wiadomo nawet, kto miałby sfinansować inwestycję. Teoretycznie należy to do kompetencji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Ta jednak tylko opiniuje dokumentację koncepcji.
Możliwe, że w przyszłości władze Gdańska zachęcą m.in. gotowym projektem Ministra Infrastruktury do sfinansowania drogowego przedsięwzięcia. Na razie nie ma bowiem sygnałów od GDDKiA o zainteresowaniu rozbudową układu dróg na Szadółkach. Jeśli nie uda się porozumieć z urzędnikami z Warszawy, całość kosztów musiałaby zostać pokryta z budżetu Gdańska.
- Na istniejącym splocie ul. Jabłoniowej z Obwodnicą Trójmiasta ruch odbywa się teraz bez większych trudności. W tej części miasta będzie jednak realizowanych wiele inwestycji mieszkaniowych. Ruch z całą pewnością wzrośnie, a dotychczasowy węzeł nie będzie w stanie go obsłużyć - wyjaśnia Konrad Lewicki, kierownik działu planowania w gdańskim ZDiZ.
Węzeł na pewno dociąży też w przyszłości ul. Nowa Jabłoniowa. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla dzielnicy Szadółki uwzględnia rozbudowę istniejącej ul. Jabłoniowej do dwóch jezdni na odcinku od skrzyżowania z ul. Warszawską do wspomnianego węzła. Według Strategicznego Programu Transportowego dla południa Gdańska na lata 2014-2020 ma być ona drugą w kolejności (po ul. Nowej Bulońskiej) budowaną trasą w tej części miasta. Ma kosztować ok. 90 mln zł.
Na tym etapie trudno wskazać datę rozpoczęcia przebudowy węzła. - Ma to nastąpić po 2015 roku. Jednak możliwe jest odsunięcie inwestycji na kolejne lata - przyznaje Lewicki.
3 marca 2011 r. (czwartek) o godz. 18 w sali konferencyjnej Hotelu "Otomin" w Otominie, ul. Żurawia 2. Na spotkanie zapraszamy mieszkańców gminy Kolbudy.
7 marca 2011 r. (poniedziałek) o godz. 18 w sali konferencyjnej Zakładu Utylizacyjnego Sp. z o.o. przy ul. Jabłoniowej 55
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Miejsca
Opinie (126) 1 zablokowana
-
2011-03-02 15:18
ja wiem , ja wiem jak przebudować !
Mapka no.4 albo no.4a jest najbardziej interesująca !
- takie ładne kółeczka są narysowane .........- 0 0
-
2011-03-02 15:53
Wzystkie warianty są złe ???
Mnie żaden z tych wariantów nie przekonał.
Wg. statystyk jest ponad 55% na wariant 4a
ZDiZ wybierze i tak coś zupełnie innego postawią wszędzie światła i kładki a drogi po miesiącu będą dziurawe.
NA CAŁYM ŚWIECIE BUDUJE SIĘ RONDA a nie stawia światł !!!- 0 1
-
2011-03-02 16:05
A w Kowalach dalej będzie PRL
Czy po to są wybory, aby olewać mieszkańców? W Kowalach Investing zbudował, ksiądz plebanię, jest jakaś świetlica, a gdzie kompleks kulturalny dla młodzieży. Jest źle, a zimą masakra, brud i psie kupy. Paskudnie jest.
- 0 2
-
2011-03-02 16:08
Kolejne propozycje, ktore poniej okaza sie...
... niemozliwe do zrealizowania a miasto samo sobie wybierze opcje najbardziej dogodna? Z checia podalbym ten caly zafajdany system do sadu...
- 1 4
-
2011-03-02 16:08
Kogo to obchodzi..
przecież to jest Polska "B"
- 1 4
-
2011-03-02 16:13
A co z klasycznymi ósemkami ?
Przecież one się najbardziej sprawdzają
- 0 2
-
2011-03-02 16:18
A może tak węzeł Kowale ? (2)
"Na istniejącym splocie ul. Jabłoniowej z Obwodnicą Trójmiasta ruch odbywa się teraz bez większych trudności. W tej części miasta będzie jednak realizowanych wiele inwestycji mieszkaniowych. Ruch z całą pewnością WZROŚNIE, a dotychczasowy węzeł nie będzie w stanie go obsłużyć" A na węźle Kowale JUŻ SĄ problemy, a inwestycje mieszkaniowe sa realizowane w sposób ciągły. Wydaje się że szybsza przebudowa powinna objąć węzęł Kowale a nie perspektywiczne Szadółki...
- 2 1
-
2011-03-02 17:02
Kowale to gmina Kolbudy, a nie Gdańsk
inna skarbonka
- 0 0
-
2011-03-02 21:34
wiem dlaczego nie chcą
Węzeł Kowale leży w gminie Kolbudy - więc Gdańsk go nie sfinansuje, ale Gdańsk "wyciął sobie" z Gminy Kolbudy kawałek - śmietnisko, żeby Kolbudy nie protestowały, że jest na ich terenie. Teraz chcą robić tam spalarnię (tą tradycyjną - nie plazmową) i przerabiać nieco więcej śmieci trując nas wszystkich - ale głownie mieszkańców gminy Kobudy, którzy nie mają nic do gadania , chociaż z mapy wynika , że to właśnie ich problem !!! . No i sprawa jasna. A ludzie , korki .... nie w tym kraju.
- 0 1
-
2011-03-02 16:50
Jak wiadomo każdy Polak zna się na: (1)
-Budowaniu dróg ,,Panie, powinni zrobić inaczej"
-Lotnictwie ,,od razu widać, że to był zamach"
-Piłce nożnej ,,powinien powołać xxx"
-Pogodzie i anomaliach pogodowych ,,kiedyś to były zimy, nie to co teraz" lub ,,kiedyś nie było takich katastrof"- 3 1
-
2011-03-02 21:46
Jak wiadomo, przez lata rządzili "mierni, ale wierni"
Panie : 1/ wszyscy jeździmy i wiemy, że drogi są robione bez szerszego spojrzenia. W wielu miejscach stoimy na prawie pustych skrzyżowaniach i czekamy na zielone swiatło. (W innych korki są permanentne.) Czemu nie ma rond zamiast swiateł. Czemu zamiast budować wielopasmówki ze swiatłami, nie wybudują jednopasmówek, ale z mostem - np. skrzyzowanie Łostowickiej i Kartuskiej.
2/ Zamach był na 100% - polecam stronę Smoleńsk 2010 i czyste fakty. - nie pozostawiają CIENIA wątpliwości. Natomiast spekulować możemy nad tym kto stał za tym oprócz Rosjan ? Biorąc pod uwagę medialna promocję jedynie słusznych wersjii ...
3/"kazdy Polak zna się" - Nie "każdy Polak", bo wiele wpisów wskazuje, że ludzie wiedzą o czym piszą, robią to zwykle po przemysleniu.- 0 0
-
2011-03-02 20:49
Ktoś ma wujka pracującego na śmietnisku
Bo wszystkie warianty poza 2 wydłużają drogę jak ktoś tam jeździ codziennie to w roku zrobi 300km więcej niż obecnie.
Wariant 2 nie różni się prawie w cale od stanu obecnego. Więc puki nie trzeba to zrobić to jak najmniejszym kosztem czyli wydłużyć rozbiegówkę w stronę Łodzi.- 0 0
-
2011-03-02 21:24
DZIURY ŁATAĆ I USPRAWNIĆ PRZEPUSTOWOŚĆ MIASTA
OD TYCH KONIECZYNEK TO WŁADZY GDANSKIEJ SIĘ CHYBA ZAKRĘCIŁO WE ŁBACH!!!
ZANIM SIĘ WEZMA DO ROBOTY TO INWESTYCJA OKAŻE SIĘ NIE TRAFIONA
JAK ZE WSZYSTKIM W GDAŃSKU!!!!!!!!!!!!!!!!- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.