- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (168 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Linia kolejowa przez miasto. Komuś to może przeszkadzać?
Kiedy powstanie PKM Południe, którędy pobiegną jej poszczególne odcinki, jak bardzo uciążliwa będzie budowa i czy pociągi będą powodowały hałas - te i inne pytania zadają sobie mieszkańcy dzielnic, przez które przebiegać będzie nowa linia kolejowa. Odpowiedzi na nie będą mogli poznać podczas cyklu spotkań informacyjnych. Pierwsze z nich już w poniedziałek o godz. 17 w Gdańsku.
By je rozwiać, spółka PKM organizuje cykl spotkań na terenach, przez które poprowadzone zostaną tory.
- Łącznie zaplanowaliśmy pięć spotkań, które odbywać się będą codziennie od poniedziałku 4 kwietnia do piątku 8 kwietnia. Dlatego pierwsze dwa spotkania odbędą się w Gdańsku, a pozostałe trzy w gminach Pruszcz Gdański, Kolbudy i Żukowo - informuje Tomasz Konopacki, rzecznik Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
W związku z dużym zainteresowaniem, zwłaszcza na obu spotkaniach w Gdańsku, pierwotny limit miejsc na każdym z nich został zwiększony z 50 do 70 osób.
Przebieg spotkania można będzie śledzić na żywo na kanale YouTube PKM.
Kolejne cykle spotkań zaplanowane są na czerwiec i wrzesień.
Planowane odcinki PKM Południe:
- Odcinek 1 - budowa/przedłużenie linii kolejowej o długości ok. 4 km od przystanku SKM Gdańsk-Śródmieście w kierunku południowych dzielnic Gdańska do pętli Łostowice - Świętokrzyska, wraz z rozbudową funkcji przesiadkowych istniejącego tam węzła integracyjnego.
- Odcinek 2 - budowa (przedłużenie odcinka 1) nowej linii kolejowej o długości ok. 3,5 km od węzła integracyjnego Gdańsk-Łostowice - Świętokrzyska w kierunku zachodniej obwodnicy Trójmiasta do węzła integracyjnego Kowale wraz z budową tego węzła.
- Odcinek 3 - budowa nowej linii kolejowej o długości ok. 6-7 km (zależnie od ostatecznego przebiegu i trasowania linii kolejowej) od węzła integracyjnego Kowale do włączenia w istniejącą linię kolejową nr 229, pomiędzy Straszynem i Goszynem.
- Odcinek 4 - modernizacja istniejącej linii kolejowej nr 229 na odcinku Stara Piła - Pruszcz Gdański o długości ok. 25 km.
- Odcinek 5 - budowa nowej linii kolejowej o długości ok. 7 km (zależnie od ostatecznego przebiegu i trasowania linii kolejowej) od węzła integracyjnego Kowale do włączenia w linię kolejową nr 248 (PKM), pomiędzy przystankami Gdańsk-Jasień i Gdańsk-Kiełpinek.
W pierwszym etapie powstać ma 7-kilometrowy odcinek od przystanku SKM Śródmieście do węzła przesiadkowego w Kowalach. Na trasie powstanie pięć przystanków oraz wiele obiektów inżynieryjnych.
Obiekty na trasie PKM Południe:
- trzy tunele,
- trzy wiadukty (niezależnie od wariantu),
- most,
- nasypy,
- wykopy. Po zdobyciu finansowania prace nad projektem budowlanym rozpoczną się w 2025 roku. Budowa pierwszego odcinka ma się zakończyć w 2030 roku.
Wydarzenia
Opinie (271) 4 zablokowane
-
2022-04-04 15:06
Opinia wyróżniona
Oczywiście, że linia kolejowa w rozwijającym się mieście jest potrzebna. (20)
Wszystkie poważne miasta na naszej planecie takie linie kolejowe posiadają. Oczywiście by była w pełni funkcjonalna trzeba spełnić jeden warunek. Otóż taka linia powinna być przynajmniej w 90-ciu procentach schowana pod ziemią. Ogólnie przyjęta nazwa dla takiej linii kolejowej to metro. i tu zaczyna się w Polsce problem bo na słowo METRO lokalni
Wszystkie poważne miasta na naszej planecie takie linie kolejowe posiadają. Oczywiście by była w pełni funkcjonalna trzeba spełnić jeden warunek. Otóż taka linia powinna być przynajmniej w 90-ciu procentach schowana pod ziemią. Ogólnie przyjęta nazwa dla takiej linii kolejowej to metro. i tu zaczyna się w Polsce problem bo na słowo METRO lokalni decydenci zaczynają słaniać się z wrażenia na nogach a niektórzy nawet omdlewają. Zaczynają się wrzaski o kosztach ale nikt nie zauważa zysków wynikających z nietkniętego terenu na powierzchni.
- 322 41
-
2022-04-05 15:38
za duże ryzyko i koszt
Sypki, miałki grunt będzie się osuwać od drgań, więc ściany trzeba całkowicie wybetonować, jakby biegły pod wodą. Można by puścić pociąg w półotwartym wykopie, ale problem stanowiłby zbierający się deszcz i śnieg. Można by zatem zadaszyć wykop, a na jego dachu zrobić drogę, bo nikt nie chciałby mieszkać w domu, w którego piwnicy jeżdżą pociągi. Droga na dachu będzie pewnie bardziej hałaśliwa niż pociąg pod nią, więc po co zakopywać pociąg?
- 2 0
-
2022-04-05 05:58
Metro
Słowo - klucz to metro.
Czy wiesz, jaka jest jedna jedyna największa inwestycja budowlana w całej Polsce w całej historii naszego kraju? To... Metro warszawskie.
Metro to nie tylko słowo, ale niezwykłe kosztowna inwestycja.- 2 1
-
2022-04-05 01:48
generalizujesz i nie masz geologicznej wiedzy
jest wiele miast w wysoko rozwiniętych krajach jak USA czy Japonia gdzie kolei idzie po powierzchni a nie pod ziemią. Nie zawsze się da
- 6 1
-
2022-04-04 23:34
widzę że nowy mieszkaniec trójmiasta, który nie wie że trójmiasto leży nad morzem
- 4 2
-
2022-04-04 20:46
Chcą przy SP 56 zburzyć boisko,szkole czy jak? (2)
- 2 3
-
2022-04-05 07:43
Plan zakłada tam tunel i odbudowę boiska po zakończeniu prac
- 1 0
-
2022-04-04 23:36
Boisko od poczatku bylo na terenie przeznaczonym
Pod rezerwę pod drogę i istnieje tylko tymczasowo. Ten teren nawet nie należy do szkoły
- 13 2
-
2022-04-04 19:13
Oczywiście u nas będzie mnóstwo przeszkód aby zrobić najmniej inwazyjnie (1)
Pendeltåg w Sztokholmie i tyle w temacie. Robi się raz a dobrze , niestety u nas królują niedoróbki i poprawki.
- 10 4
-
2022-04-05 07:33
Poza centrum
też jeździ po powierzchni
- 5 0
-
2022-04-04 16:07
metro w trójmieście to co najwyzej w sladzie skm (1)
- 5 1
-
2022-04-04 18:04
SKM bardzo potrzebna do Brzeźna z Gdańska GŁownego przez Nową Letnicę.
- 18 11
-
2022-04-04 15:55
A bierzesz pod uwagę uwarunkowania (8)
gruntów w Trójmieście? Może nie wszędzie da się zrobić bezpieczne tunele, ewentualnie koszt inwestycji byłby wielokrotnie wyzszy
- 31 13
-
2022-04-05 10:35
Nie wszędzie da się zbudować metro (1)
Np. taki Manhattan - bagnisty grunt między dwoma rzekami - musieli zbudować subway, bo metra się nie dało. Może w Gdańsku też subway zamiast metra i PKM?
- 1 5
-
2022-04-05 21:15
Tak samo S - bahn w Berlinie
Jest tam U- bahn czyli ichnie metro, ale jest też S - bahn, taka naziemna kolejka, której stare pociągi zresztą jeżdżą od powojnia w Gdańsku jako SKM
- 1 1
-
2022-04-04 23:49
Jakiś czas temu a nawet dawno temu (1)
tunele przestano kopać łopatami i stemplować deskami. Tak więc nie pleć o uwarunkowaniach tak jak przed tobą setki innych gdy zaczynano projekt tunelu pod Wisłą, którym spokojnie jeżdżę dwa razy dziennie bo na każde uwarunkowanie są sposoby.
- 11 6
-
2022-04-05 08:20
"sa sposoby"
Nalezy dodac, kosztowne sposoby.
Jak w przypadku tunelu pod Wisla, gdzie wykonawca byl zmuszony zamrazac grunt, aby przeprowadzic maszyny przez warstwy wodonosne. Przez co koszty wzrosly niebotycznie i gdyby nie pomoc "kolegow" , to los przedsiewziecia mialby duzy znak zapytania.- 5 3
-
2022-04-04 17:30
xD (3)
dziesiątki miast położonych nad morzami i oceanami ma mnóstwo linii metra, czasem wręcz wzdłuż samej plaży, a Ty takie pierdoły opowiadasz
- 28 17
-
2022-04-04 22:11
Wskaż takie miasto z polodowcowymi wzgórzami ;] (2)
Kto w ogóle głosuje w tych ankietach? :D
teraz 75% głosujących chce kolej
w innym temacie przeszkadzają im światła bo korki :D
na palcach jednej ręki mogę policzyć znajomych, którzy równocześnie korzystają z komunikacji miejskiej i prywatnego auta ;]
to co to za ludzie głosuja? :D- 9 13
-
2022-04-05 22:57
Ehem Ehem
Oslo, Sztokholm. Tu i tu tunele kute praktycznie w skale.
- 1 1
-
2022-04-04 22:28
Normalni :)
Do pracy komunikacja, do babci autem :)
- 17 2
-
2022-04-04 13:36
Opinia wyróżniona
Tramwaj poprowadzony w takiej formie (w oddzielnym, bezkolizyjnym pasie niż ruch drogowy) byłby tańszy i bardziej realny do (30)
Czas jazdy byłby taki sam, dodatkowo możliwa wyższa częstotliwość i mnogość powstani linii o różnych relacjach, brak ograniczeń w taborze - w porównaniu ile jest droższych zespołów trakcyjnych a ile tańszych tramwajów w całym Gdańsku.
A no i gdzie się podział przystanek przy Wielkopolskiej? xD
Nadal uważacie, że to nie jest wał?- 83 155
-
2022-04-05 22:07
Są przymiarki, aby wzorem inny h wprowadzać tramwaj dwusystemowy dlatego lepiej robić torowisko pod kej z późniejszym dostosowaniem pod tramwaj
- 0 0
-
2022-04-05 07:45
(2)
A jeździsz tramwajem przez centrum w godzinach szczytu? Wąskie gardło centrum nie przyjmie kolejnych pojazdów, już są korki tramwajowe, dlatego należy rozwijać także inne komunikacje, zwłaszcza ze i ościenne gminy skorzystają. Będzie mi podziać pod nosem przejeżdżał :/ takie koszty życia w centrum.
- 10 1
-
2022-04-05 10:56
(1)
a wiesz ile linii przebiega przez centrum? i dlaczego linia tramwajowa na 3 Maja nie jest praktycznie użytkowana? Skoro jest taka polityka by posłać niemal wszystkie tramwaje pod dworzec to masz korki
- 5 1
-
2022-04-06 16:16
Wały Jagiellońskie i Podwale Grodzkie powinny być pod ziemię wrzucone w tunel
o takie były plany lata wstecz
- 0 0
-
2022-04-04 17:21
Czas jazdy tramwaju taki sam jak pkm? (8)
Jedyna zaleta tramwaju to brak stania w korku oraz w miare rozsadna czestotliwosc kursowania. Na tym zalety sie konczą. Nawet w sporym ruchu ale jeszcze nie paralizu, autobus wygrywa z tramwajem. Co do pkm to nie ma co sie podniecac. Czas przejazdu jest atrakcyjny ale nie jest to powazny transport skoro czestotliwosc kursowania w szczycie to 30min,
Jedyna zaleta tramwaju to brak stania w korku oraz w miare rozsadna czestotliwosc kursowania. Na tym zalety sie konczą. Nawet w sporym ruchu ale jeszcze nie paralizu, autobus wygrywa z tramwajem. Co do pkm to nie ma co sie podniecac. Czas przejazdu jest atrakcyjny ale nie jest to powazny transport skoro czestotliwosc kursowania w szczycie to 30min, po za szczytem raz na 1h. Gdzie ostatni kurs jest okolo 21:00 :) Zart nie alternatywa dla auta. Dla kogo to? Jak nie zdazysz na 7:30, czekasz 30min lub po prostu korzystasz z auta. Aby to mialo sens, czestotliwosc kursowania powinna byc minimum co 15min w szczycie i do 23:00.
- 27 5
-
2022-04-04 19:44
Jak napisałem wyżej, gdyby linia tramwajowa została poprowadzona trasą planowanej PKM (mosty,wykopy, bezkolizyjność, przystanki (1)
- 1 4
-
2022-04-04 20:56
...to by woziła powietrze :)
- 3 3
-
2022-04-04 17:38
Żartem jest Twoja wypowiedź (5)
pokazująca, że o PKM Południe nie masz zielonego pojęcia.
PKM Południe to bezpośrednie przedłużenie SKMki od Śródmieścia. Z zachowaniem częstotliwości SKMki.- 7 9
-
2022-04-06 16:14
jechałeś kiedyś na te śródmieście tą PKM ?
tak miało być według założeń, ale zrobili ostatni przystanek we Wrzeszczu i jak chcesz jechać dalej to kupuj drugi bilet i się przesiadaj
- 1 0
-
2022-04-05 23:01
Istniejąca PKM też miała często jeździć
A jeździ jak osobowy do Zamościa
- 1 0
-
2022-04-04 20:24
Tia :)
- 1 0
-
2022-04-04 17:49
Chyba sobie jaja robisz,że pkm będzie jeździła co 5minut (1)
Nie życzę sobie tego. Tramwaj tak, pociąg nie.
- 5 23
-
2022-04-04 17:51
Nooo, jak Ty sobie nie życzysz, to na pewno nie będzie jeździć :D
- 25 1
-
2022-04-04 15:56
Jak beznadziejne sa tramwaje w miescie widzimy co dziennie (1)
Tramwaj kosztuje 5 razy więcej niż bus pas
- 17 7
-
2022-04-04 16:02
Ale w przeciwieństwie do buspasa, nie zamienia się w parking dla hołoty, która myśli że ktoś łyka ich "tylko na chwilę"
- 8 8
-
2022-04-04 14:16
Odp. (14)
Nie rozumiesz jednego, w Gdańsku wymyślono centrum biznesowe na przymorzu, ludzie walą w tysiącach każdego poranka, tramwaje nie zdołają przewiać takiej ilości osób w tak krótkim czasie, wiec mało kto będzie tym zainteresowany. PKM to jedyne wyjście dostać się w akceptowalnym czasie na drugi koniec Gdańska. Zagadka rozwiązana.
- 58 4
-
2022-04-04 17:57
Już to widze, ze PKM z Kowal będzie jeździła aż do Oliwy (3)
Tak jak PKM zamiast do Wrzeszcza jeździ do Głównego :))))
- 13 6
-
2022-04-04 20:33
na pewno latwiej jest zrobic na linii PKM lacznice w kierunku Gdyni
Niz zwiekszyc mozliwosci i przepustowosc magistrali kolejowej na odcinku Wrzeszcz - Glowny.
Jednak latwiej to zapewnic przez synchronizacje z komunikacja miejska i sprawne przesiadki na dedykowane OBC autobusowe (elektryczne?) wahadlo.- 3 0
-
2022-04-04 19:06
(1)
Na takiej samej zasadzie możesz zapytać czemu PKM nie kursuje do Chyloni?
- 4 3
-
2022-04-04 20:34
z polaczeniem do Chyloni nie ma problemu
Nie ma jednak takiej potrzeby...
- 3 1
-
2022-04-04 16:26
(5)
w Bydgoszczy tysiące ludzi każdego poranka jeździ tramwajami z Fordonu do Centrum - czyli jednak można! Po za tym Gdańsk to nie tylko Centrum Biznesowe na Przymorzu - wyobraź sobie że więcej ludzi wysiada w Centrum
- 12 22
-
2022-04-04 18:34
ale Gdańsk to również Trójmiasto. (4)
Czy bydgoszczanie do Torunia też jeżdżą tramwajem? A Teri typu przejazdy to w Trójmieście codzienność
- 22 2
-
2022-04-04 19:11
(1)
A ty chcesz budować PKM dla mieszkańców Gdańska i okolic czy dla mieszkańców Gdyni? To może też dla Skarszew odbudujesz linie kolejową?
- 7 4
-
2022-04-04 20:28
na pewno ma kolej wiekszy sens dla Skarszew
Niz dla samego Gdanska.
Caly sukces PKM polega na komunikacji z sasiednimi miejscowosciami. Jak to jest wazne i potrzebne mozna zobaczyc w piatek i niedziele na linii z Tczewa do Szczecinka, ktora komunikuje polodnie wojewodztwa.
W Gdansku, Trojmiescie te linie moga/powinny sie koncentrowac.- 7 2
-
2022-04-04 19:05
(1)
Są plany zrobienia linii tramwajowej z Torunia do Bydgoszczy to jedno a drugie nie do każdej dzielnicy w Gdańsku i Gdyni masz pociąg.
- 2 10
-
2022-04-05 22:59
Tramwaj z Torunia do Bydgoszczy?
Trzy godziny podróży jak obszył.
- 0 0
-
2022-04-04 16:26
super co taniej postawić ? (3)
kilka biurowców przy obwodnicy / przy obecnej PKM + parkingi czy wybudować 40-50 km linii kolejowej (cena od 25 do 70 mln za kilometr w zależności od ukształtowania terenu i infrastruktury dodatkowej)
- 8 25
-
2022-04-04 20:20
zle postawione pytanie. nie "co taniej" a "komu sie to oplaca".
Postawiono OBC, bo ktos mial "sile perswazji" aby szybko uruchomic strumien zwrotu kapitalu. A ze ludzie maja z tego powodu problem, to nikogo nie obchodzi.
Teoretycznie mozliwe jest budowanie takich miejsc w okolicach PKM i obwodnicy, ale nikt nie dopusci do powstania konkurencji. Szczegolnie, ze czasy ida dla biur trudne...
No i niktPostawiono OBC, bo ktos mial "sile perswazji" aby szybko uruchomic strumien zwrotu kapitalu. A ze ludzie maja z tego powodu problem, to nikogo nie obchodzi.
Teoretycznie mozliwe jest budowanie takich miejsc w okolicach PKM i obwodnicy, ale nikt nie dopusci do powstania konkurencji. Szczegolnie, ze czasy ida dla biur trudne...
No i nikt z zarabiajacych na biurowym wynajmie nie ma zamiaru partycypowac w kosztach infrastruktury oraz sprowadzenia "robola". On ma byc i od tego jest partnerstwo publiczno-prywatne... Czyli kapitalizacja zyskow a socjalizacja kosztow...- 16 2
-
2022-04-04 18:02
Najtaniej to będzie wozić ludzi furmankami.
- 14 1
-
2022-04-04 16:50
A jak postawisz biurowce przy obwodnicy, ludzie z Południa się do nich teleportują?
- 31 1
Wszystkie opinie
-
2022-04-04 13:09
do boju!
Działamy, działamy!
- 35 19
-
2022-04-04 13:10
(6)
Nie można zrobić z tego metra po prostu?
- 30 38
-
2022-04-04 13:15
Można, (1)
Jak można pole uprawne nazwać CPK to i to czego nie wybudują w Gdańsku można nazwać metrem
- 22 7
-
2022-04-04 15:08
Nie chodzi chyba w tej wypowiedzi o nazwanie,
tylko o zrobienie z tego metra z prawdziwego zdarzenia. I w sumie nic, poza pieniędzmi nie stoi na drodze, by to faktycznie zrobić. Zresztą skoro większość jest w wykopie, to można ten wykop przykryć zyskując dodatkowy teren na drogę czy budynki. To tylko kwestia pieniędzy.
- 8 8
-
2022-04-04 13:37
(1)
A skąd wziąć pinionszki na to wszystko, jak 3/4 budżetu idzie na kierofczyków?
- 9 17
-
2022-04-04 16:38
po części przez politykę prowadzoną dla rowerzystów - czyli robienie ścieżek rowerowych po rozebraniu linii kolejowych. Nie dość że mało kto z nich korzysta to dodatkowo trzeba wyremontować drogi i zapewnić transport wykluczonym komunikacyjnie
- 4 5
-
2022-04-04 14:22
Ktoś nie uważał na geografii :)
- 7 5
-
2022-04-04 15:28
Po co?
- 3 6
-
2022-04-04 13:10
Bezkolizyjny transport szynowy to jedyne sensowne rozwiązanie.
Tak dla SKM od Lęborka do Tczewa
Tak dla PKM od Pogórza po Łostowice- 67 9
-
2022-04-04 13:10
(9)
I super,oby coś z tego było.Tylko nie zapomnieć o parkingach minimum na 5000 aut,rzecz jasna darmowych,rzucić maksymalnie składy a nie 1 wagon co pół godziny.No i finalo finale dostosować ceny biletów do zarobków.I wtedy może ludzie przesiądą się do pociągu zamiast siedzieć w aucie w kilometrowym korku.
- 36 27
-
2022-04-04 13:19
i na tych parkingach będą parkować auta okolicznych mieszkańców (7)
którzy nie kupili prywatnego miejsca na swoim osiedlu
vide lawendowe wzgórze i parking przy pętli tramwajowej- 27 3
-
2022-04-04 14:47
(6)
Kij ma dwa końce. Na sporej części nowych osiedli można wykupić tylko jedno miejsce parkingowe. Ja chciałam dwa a nie mogłam. Już nie mówię o parkingu dla gości (nie każdy ma rodzinę w Gdańsku, ktora moze przyjechac komunikacją miejską w odwiedziny), bo na ogół na osiedlach z miejscami prywatnymi takich parkingów nie ma. Albo miejsce prywatne albo wcale.
- 5 5
-
2022-04-04 14:51
Są osiedla, gdzie parkingi dla gości są. (5)
Oczywiście są traktowane przez mieszkańców jako dodatkowe miejsca parkignowe.
Zastanawia mnie tylko jedno. Skoro masz jedno miejsce parkingowe, czemu kupujesz drugi samochód?- 10 6
-
2022-04-04 15:12
Nigdzie nie napisała, ze ma dwa (1)
tylko, ze chciała dwa kupić. Może wyraz odpowiedzialności? Na moim osiedlu problemu z miejsca mi nie ma, ale i tak posiadając dwa samochody mam dwa garaże. Jeśli zdecyduje się przeprowadzać, to nie interesuje mnie miejsce, gdzie nie będę mógł kupić 2 miejsc a trzeciego przynajmniej wynająć- choćby dla moich gości
- 4 5
-
2022-04-04 16:03
I to jest poprawne podejście.
Niestety, niesamowicie rzadkie, co widać po ulicach w pobliżu większych osiedli, samozwańczo zmienionych w jednokierunkowe + pas do parkowania.
- 3 1
-
2022-04-04 18:15
(2)
Czemu dwa miejsca? Bo przewidziałam, że będę potrzebować drugi samochód w rodzinie (chociaż przez pracę z domu na razie udaje się z jednym). Poza tym moja rodzina mieszka poza Trójmiastem, mając 2 miejsca mogłabym drugie udostępnić gościom. A tak to nikt nie przyjeżdża, bo nie ma gdzie zaparkować. Zrozumcie, nie każdy kto ma 2 samochody w rodzinie i tylko 1 miejsce parkingowe jest złym, skąpym kierowczykiem, przyspawanym do siedzenia. Trójmiasto jest tak dużym "organizmem", że nie zawsze pracuje się niedaleko domu, z dobrym dojazdem komunikacją.
- 4 6
-
2022-04-04 20:03
(1)
Serio - rodzina nie przyjeżdża, bo nie ma gdzie zaparkować? Każda wymówka dobra...
- 8 4
-
2022-04-05 09:33
Ja się tam rodzinie nie dziwię...
- 0 0
-
2022-04-05 09:25
Nie przesiądą się !!!
Będą musieli podjechać do przystanku ;)))
- 0 0
-
2022-04-04 13:10
Trudne sprawy
Teraz się zaczną kłótnie
- 27 1
-
2022-04-04 13:12
No to się zacznie
polskie sobiepaństwo i piekiełko! Wielu będzie za...ale byle nie za blisko mojego domu...ciemność,widzę ciemność
- 45 9
-
2022-04-04 13:13
Węzeł Kowale (5)
Linia PKM przebiega przez Domy i budynki. Ludzie nie dajcie się nabierać konsultacje są tylko po to bo trzeba jakoś wydać pieniądze. Osoby , które to projektują to chyba nigdy sprzed biurka nie wstały
- 51 76
-
2022-04-04 13:16
Mapka poglądowa jest nie dokładna (1)
Rezerwa terenowa jest. Nie przechodzi przez żadne budynki.
- 39 7
-
2022-04-04 13:19
Głupoty piszesz
Zwyczajna kiełbasa wyborcza. Mieszkam tam od północy miasto postawiło Orlika od południa są osiedla. Zapraszam
- 8 23
-
2022-04-04 13:34
Nie strasz, nie strasz...
- 9 2
-
2022-04-04 13:41
(1)
podobnie myśleli ludzie co mieszkali na Słowackiego jak ją potem budowali hahah, ale zdziwienie było, że nie możliwe, stało się możliwe hahah że od tak dom we Wrzeszczu można zburzyć? co kamienice? no to nie możliwe xD a jednak mogą !!
- 15 8
-
2022-04-04 15:15
To, co było wyburzane wzdłuż Słowackiego
Czy raczej wtedy partyzantów, to nie były kamienice, tylko rozpadające się piętrowe rudery
- 11 2
-
2022-04-04 13:18
Żeby był hałas. To chyba oczywiste (1)
- 16 28
-
2022-04-04 13:42
czy to prawda, że do kolejek będą doczepiane puszki aby było głośniej ?
- 18 1
-
2022-04-04 13:20
(4)
Przy domach kolej,ja pierd...
- 34 36
-
2022-04-04 15:29
A gdzie ma być?
W szczerym polu?
- 17 6
-
2022-04-04 18:38
A jechał kiedyś SKM?
- 8 2
-
2022-04-04 20:44
bo pod te domy sprzedano rezerwe terenowa
Przeznaczona dla planowanych w latach '70 linii kolejowych...
- 8 2
-
2022-04-04 21:12
.. i to jest czynność przy której pozostań!
- 0 4
-
2022-04-04 13:20
kolej w mieście to metro :P (3)
tak przeszkadza to ludziom na całym świecie.
i dla tego kolej w cywilizowanym mieście jeździ tunelami.
ale u na spora część ludzi dalej ma sowieckie wartości w których ludzie jak krety mają poruszać się tunelami- 48 51
-
2022-04-04 13:27
Sam sobie przeczysz
- 17 1
-
2022-04-04 13:35
Metro to ty znasz z obrazka. Wiele linii metra jeździ na ziemi lub na estakadach. Poza tym tunele wcale nie są takie świetne, bo też wywołują drgania. Wystarczy poczytać protesty w Warszawie przeciwko budowie tuneli metra pod budynkami.
- 27 4
-
2022-04-04 14:27
Będzie "pięknie" jak w Chicago
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.