• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Linia kolejowa przez miasto. Komuś to może przeszkadzać?

bra
4 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Dwa korytarze przebiegu PKM Południe na Oruni przez Trakt św. Wojciecha i Kanał Raduni.
  • Planowany przebieg PKM Południe. Trasa pobiegnie wzdłuż ul. Małomiejskiej, a od planowanego przystanku Madalińskiego (przed blokami na środku zdjęcia) linia zostanie poprowadzona w tunelu do pętli Łostowice-Świętokrzyska.
  • W rejonie obecnej pętli Łostowice-Świętorzyska powstanie przystanek PKM 12 m pod ziemią. Dalej, po wyjściu z tunelu linia pobiegnie w kierunku ul. Niepołomickiej częściowo na poziomie gruntu, a częściowo w wykopie.
  • Planowany przebieg PKM między budynkami osiedli na południu Gdańska.

Kiedy powstanie PKM Południe, którędy pobiegną jej poszczególne odcinki, jak bardzo uciążliwa będzie budowa i czy pociągi będą powodowały hałas - te i inne pytania zadają sobie mieszkańcy dzielnic, przez które przebiegać będzie nowa linia kolejowa. Odpowiedzi na nie będą mogli poznać podczas cyklu spotkań informacyjnych. Pierwsze z nich już w poniedziałek o godz. 17 w Gdańsku.



Popierasz budowę PKM Południe?

Zakrojona na szeroką skalę inwestycja, jaką będzie budowa nowej linii kolejowej, która w pierwszej fazie przebiegać będzie przez wiele osiedli w południowej części Gdańska, z pewnością rodzi wśród mieszkańców wiele nadziei, ale i obaw.

By je rozwiać, spółka PKM organizuje cykl spotkań na terenach, przez które poprowadzone zostaną tory.

- Łącznie zaplanowaliśmy pięć spotkań, które odbywać się będą codziennie od poniedziałku 4 kwietnia do piątku 8 kwietnia. Dlatego pierwsze dwa spotkania odbędą się w Gdańsku, a pozostałe trzy w gminach Pruszcz Gdański, Kolbudy i Żukowo - informuje Tomasz Konopacki, rzecznik Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
Terminy spotkań informacyjnych dotyczących budowy PKM Południe. Terminy spotkań informacyjnych dotyczących budowy PKM Południe.
W związku z dużym zainteresowaniem, zwłaszcza na obu spotkaniach w Gdańsku, pierwotny limit miejsc na każdym z nich został zwiększony z 50 do 70 osób.

Przebieg spotkania można będzie śledzić na żywo na kanale YouTube PKM.

Kolejne cykle spotkań zaplanowane są na czerwiec i wrzesień.

Planowane odcinki PKM Południe:



  • Odcinek 1 - budowa/przedłużenie linii kolejowej o długości ok. 4 km od przystanku SKM Gdańsk-Śródmieście w kierunku południowych dzielnic Gdańska do pętli Łostowice - Świętokrzyska, wraz z rozbudową funkcji przesiadkowych istniejącego tam węzła integracyjnego.
  • Odcinek 2 - budowa (przedłużenie odcinka 1) nowej linii kolejowej o długości ok. 3,5 km od węzła integracyjnego Gdańsk-Łostowice - Świętokrzyska w kierunku zachodniej obwodnicy Trójmiasta do węzła integracyjnego Kowale wraz z budową tego węzła.
  • Odcinek 3 - budowa nowej linii kolejowej o długości ok. 6-7 km (zależnie od ostatecznego przebiegu i trasowania linii kolejowej) od węzła integracyjnego Kowale do włączenia w istniejącą linię kolejową nr 229, pomiędzy Straszynem i Goszynem.
  • Odcinek 4 - modernizacja istniejącej linii kolejowej nr 229 na odcinku Stara Piła - Pruszcz Gdański o długości ok. 25 km.
  • Odcinek 5 - budowa nowej linii kolejowej o długości ok. 7 km (zależnie od ostatecznego przebiegu i trasowania linii kolejowej) od węzła integracyjnego Kowale do włączenia w linię kolejową nr 248 (PKM), pomiędzy przystankami Gdańsk-Jasień i Gdańsk-Kiełpinek.

W pierwszym etapie powstać ma 7-kilometrowy odcinek od przystanku SKM Śródmieście do węzła przesiadkowego w Kowalach. Na trasie powstanie pięć przystanków oraz wiele obiektów inżynieryjnych.

Obiekty na trasie PKM Południe:

  • trzy tunele,
  • trzy wiadukty (niezależnie od wariantu),
  • most,
  • nasypy,
  • wykopy.
  • Po zdobyciu finansowania prace nad projektem budowlanym rozpoczną się w 2025 roku. Budowa pierwszego odcinka ma się zakończyć w 2030 roku.

bra

Wydarzenia

Spotkania informacyjne PKM Południe

spotkanie

Opinie (271) 4 zablokowane

  • Pulitzer za ten tytuł, owszem może komuś przeszkadzać kolejny wałek określany mianem inwestycji. Firmy i nazwiska zakładam że jak zwykle te same.

    • 12 6

  • Mieszkańca, tego naiwnego, to trzeba zawsze trzymać w napięciu, (1)

    zrobimy to, zrobimy tamto, wybudujemy zasadzimy, wyrównamy, zaplanujemy. W latach 1977-1982 studiowałem na Politechnice Gdańskiej. Miałem już wtedy malucha, czyli 126p. Jeździłem od polibudy do centrum Aleją Grunwaldzką. Teraz po tylu latach, jak jadę tą trasą, to odczuwam te same wyboje, dziury w asfalcie, jak wtedy. One są dalej, te moje stare, kochane wertepy. One mnie przenoszą w tamten piękny studencki czas. Jak to dobrze, że ten świat w Gdańsku jest taki konserwatywny i nieskłonny do gwałtownych zmian.

    • 19 3

    • Od PG do centrum jest al. Zwycięstwa. 40 lat mieszkasz w Gdańsku i nie rozróżniasz ulic? A może tylko bajki nam opowiadasz o tym maluchu i studiach?

      • 1 4

  • (3)

    PKM na południe to bezdyskusyjnie najbardziej potrzebna inwestycja w Gdańsku. W jej obszarze mieszka jakieś 200 tysięcy osób. Wyobraźcie sobie, że połowa z nich rezygnuje z samochodów.

    • 45 14

    • ale nie zrezygnuje, bo 90% kierowców już przyrosło do samochodu i się nie przesiądą na komunikację miejską lub PKM

      • 11 8

    • zrezygnują czy nie?

      tylko czy zrezygnuja z samochodow,moze wygodniej jednak bedzie samochodem

      • 1 5

    • Około 100 tys mieszkańców

      200 tys to już spora przesada

      • 0 0

  • Metro (2)

    W miastach buduje się metro. Kolej powinna jeździć na powierzchni tylko poza obszarem gęsto zabudowanym.

    • 21 5

    • Jedź do Berlina i powiedz Niemcom, że się nie znają na rzeczy :) (1)

      • 7 4

      • Pojedź do Tokio! Niedościgniony wzór i absolutny komunikacyjny nr 1. Gdańsk nawet nie zbliży się do nr 2 - Singapur.

        • 1 1

  • Ktoś napisał tutaj, że trzeba przed kupnem mieszkania zapoznać się z planami. (2)

    To jest tak, że plany zagospodarowania przestrzennego to można calymi nocami przeglądać,
    tyle tylko, że one są nic nie warte. Były takie plany dotyczące wioski Rotmanka. Miał być stworzony pas zieleni izolacyjnej, który oddzielał te wioskę od Juszkowa. Ale znalazł się facet z grubym portfelem, to ten co w wieku 70 lat poślubił 25-latke, i wykupił te ziemie i sprzedał dalej dla byłego marynarza floty polskie, który nosi takie samo nazwisko jak ten pan co chleby w Straszynie piecze.
    Ten oto obywatel o skłonnościach handlowych nabytych na statkach pływających po wszystkich morzach, zabudował ten teren wieloma budynkami (ulica Sasankowa).
    A co na to plany. Otóż ta pani, co to w kościele w Straszynie w pierwszej ławce siaduje i pilnie księdza wysłuchuje, powiedziała/napisała nam, ze poprzesuwały się mapy ludności w stosunku do map terenowych.
    I tyle, jeżeli chodzi o plany zagospodarowanie przestrzennego.

    • 28 4

    • Niesamowite. Ja jeszcze słyszałem, że ludzie władzy to reptilianie.

      • 3 8

    • Teraz już wiem,skąd pomysły i wykonanie w Nowej Letnicy.

      • 1 0

  • (3)

    Tramwaj,tramwaj i jeszcze raz tramwaj.

    • 6 16

    • tak, tak, tak, yes, yes yes

      • 0 4

    • Problem jest taki, ze na tramwaj nie ma grantow

      • 1 5

    • złom, opóźnienia, awarie.

      • 4 3

  • w latach

    70 tych ubiegłego wieku nauczyciele mówili że SP 56 zostanie wyburzona pod SKM do Jasienia ,zbliżam się do emerytury a szkoła dalej istnieje, ale plany są. Elon Musk w byłym NRD fabrykę samochodów elektrycznych uruchomił w 2,5 roku , car jak wydał pozwolenie na budowę prywatnej firmie linii kolejowej Łódź - Koluszki to powstała w 3 m-ce . Myślę że te 50 lat od pomysłu do realizacji niewiele zmieni jeśli inwestycja wydłuży się o 25 lat , zawsze można stwierdzić że to tylko 50 % poślizgu.

    • 23 0

  • może być

    ale pociągi co 2 min jak w metrze a nie jeden na godzine

    • 15 1

  • Maj gad!

    Boshe, jak tam wszędzie jest brzydko! To już komuniści potraktowali Gdańsk lepiej niż III RP :(

    • 16 0

  • trzeba budować!

    • 9 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane