• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Linia kolejowa przez miasto. Komuś to może przeszkadzać?

bra
4 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Dwa korytarze przebiegu PKM Południe na Oruni przez Trakt św. Wojciecha i Kanał Raduni.
  • Planowany przebieg PKM Południe. Trasa pobiegnie wzdłuż ul. Małomiejskiej, a od planowanego przystanku Madalińskiego (przed blokami na środku zdjęcia) linia zostanie poprowadzona w tunelu do pętli Łostowice-Świętokrzyska.
  • W rejonie obecnej pętli Łostowice-Świętorzyska powstanie przystanek PKM 12 m pod ziemią. Dalej, po wyjściu z tunelu linia pobiegnie w kierunku ul. Niepołomickiej częściowo na poziomie gruntu, a częściowo w wykopie.
  • Planowany przebieg PKM między budynkami osiedli na południu Gdańska.

Kiedy powstanie PKM Południe, którędy pobiegną jej poszczególne odcinki, jak bardzo uciążliwa będzie budowa i czy pociągi będą powodowały hałas - te i inne pytania zadają sobie mieszkańcy dzielnic, przez które przebiegać będzie nowa linia kolejowa. Odpowiedzi na nie będą mogli poznać podczas cyklu spotkań informacyjnych. Pierwsze z nich już w poniedziałek o godz. 17 w Gdańsku.



Popierasz budowę PKM Południe?

Zakrojona na szeroką skalę inwestycja, jaką będzie budowa nowej linii kolejowej, która w pierwszej fazie przebiegać będzie przez wiele osiedli w południowej części Gdańska, z pewnością rodzi wśród mieszkańców wiele nadziei, ale i obaw.

By je rozwiać, spółka PKM organizuje cykl spotkań na terenach, przez które poprowadzone zostaną tory.

- Łącznie zaplanowaliśmy pięć spotkań, które odbywać się będą codziennie od poniedziałku 4 kwietnia do piątku 8 kwietnia. Dlatego pierwsze dwa spotkania odbędą się w Gdańsku, a pozostałe trzy w gminach Pruszcz Gdański, Kolbudy i Żukowo - informuje Tomasz Konopacki, rzecznik Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
Terminy spotkań informacyjnych dotyczących budowy PKM Południe. Terminy spotkań informacyjnych dotyczących budowy PKM Południe.
W związku z dużym zainteresowaniem, zwłaszcza na obu spotkaniach w Gdańsku, pierwotny limit miejsc na każdym z nich został zwiększony z 50 do 70 osób.

Przebieg spotkania można będzie śledzić na żywo na kanale YouTube PKM.

Kolejne cykle spotkań zaplanowane są na czerwiec i wrzesień.

Planowane odcinki PKM Południe:



  • Odcinek 1 - budowa/przedłużenie linii kolejowej o długości ok. 4 km od przystanku SKM Gdańsk-Śródmieście w kierunku południowych dzielnic Gdańska do pętli Łostowice - Świętokrzyska, wraz z rozbudową funkcji przesiadkowych istniejącego tam węzła integracyjnego.
  • Odcinek 2 - budowa (przedłużenie odcinka 1) nowej linii kolejowej o długości ok. 3,5 km od węzła integracyjnego Gdańsk-Łostowice - Świętokrzyska w kierunku zachodniej obwodnicy Trójmiasta do węzła integracyjnego Kowale wraz z budową tego węzła.
  • Odcinek 3 - budowa nowej linii kolejowej o długości ok. 6-7 km (zależnie od ostatecznego przebiegu i trasowania linii kolejowej) od węzła integracyjnego Kowale do włączenia w istniejącą linię kolejową nr 229, pomiędzy Straszynem i Goszynem.
  • Odcinek 4 - modernizacja istniejącej linii kolejowej nr 229 na odcinku Stara Piła - Pruszcz Gdański o długości ok. 25 km.
  • Odcinek 5 - budowa nowej linii kolejowej o długości ok. 7 km (zależnie od ostatecznego przebiegu i trasowania linii kolejowej) od węzła integracyjnego Kowale do włączenia w linię kolejową nr 248 (PKM), pomiędzy przystankami Gdańsk-Jasień i Gdańsk-Kiełpinek.

W pierwszym etapie powstać ma 7-kilometrowy odcinek od przystanku SKM Śródmieście do węzła przesiadkowego w Kowalach. Na trasie powstanie pięć przystanków oraz wiele obiektów inżynieryjnych.

Obiekty na trasie PKM Południe:

  • trzy tunele,
  • trzy wiadukty (niezależnie od wariantu),
  • most,
  • nasypy,
  • wykopy.
  • Po zdobyciu finansowania prace nad projektem budowlanym rozpoczną się w 2025 roku. Budowa pierwszego odcinka ma się zakończyć w 2030 roku.

bra

Wydarzenia

Spotkania informacyjne PKM Południe

spotkanie

Opinie (271) 4 zablokowane

  • To jest tania sztuczka. (1)

    Głosujcie na nas bo wam kolejkę zrobimy tak powiedzą, a po wyborach, no nie ma kasy z UE przez ten zły PiS to nie nasza wina. A kolejna kadencja będzie trwać i tak bez końca, obiecanki, wybory i obiecanki. To takie proste a wszyscy to łykają jak bezzębni.

    • 15 3

    • Dokładnie tak.A kiedy Nowa Wyzwolenia? A kiedy reaktywacja SKM przez Nową Letnicę o Brzeźna?

      • 3 0

  • Jestem ciekaw czy ta linia kolejowa podzieli Południe na pół (3)

    a mieszkańcy będą kombinować jak dostać się na drugą stronę. Popatrzcie co się dzieje na Oruni we Wrzeszczu i innych dzielnicach gdzie kolej przecięła je na dwie części.

    • 17 6

    • Płoty na osiedlach przecież nie dzielą Ulice i tory tramwajowe też nie. (1)

      • 3 2

      • Ulica ma przejścia tak jak i tory tramwajowe. Porównaj to z przejściami pod torami kolejowymi zrozumiesz różnice.

        • 3 4

    • Oczywiście, tory kolejowe to potężna bariera

      Na etapie projektu inwestycji należy zapewnić jak najwięcej przejść pod torami

      • 0 0

  • SKM do Pruszcz Gdańskiego, Tczewa. (2)

    W kierunku Tczewa mieszka ponad 100 000 ludzi. Dobudować dodatkowe tory na tej linii i przy niej budować węzły przesiadkowe.

    • 11 3

    • jak była SKM do Tczewa (1)

      to jeździła z Gdańska pusta. Wszyscy jeździli regionalnymi.

      • 2 4

      • Bzdura

        Zaczęło mniej ludzi jeździć skm gdy rozkład jazdy kolej zmieniła i był dowóz z Tczewa tylko do Gdańska. ludzie latali po peronach w kierunku Gdyni. I wybrali bezpośrednie połączenie z Gdynią kosztem niestety droższego biletu.

        • 3 0

  • Gdansk jak widać ma konkretne pomysly

    dotyczące PKM , władze Gdyni w sprawie północnych dzielnic nie robią nic , mimo że są tory

    • 1 6

  • Najważniejsze w artykule

    Po zdobyciu finansowania prace nad projektem budowlanym rozpoczną się w 2025 roku.

    • 8 0

  • Potrzebna , nie potrzebna (2)

    Były czasy że Sekretarz powiedział budować to budowano

    • 5 0

    • i teraz jest podobnie...

      Tylko "sekretarzy" troche trudniej zlokalizowac...

      • 3 0

    • potem sekretarz został biznesmenem.

      i zarabiał na wszystkim co się dało sprzedać i sprywatyzować. Zapominał o rozwoju i planowaniu.

      • 1 0

  • Nie ma co się martwić

    Przyzwyczają się

    • 3 2

  • dialogi partyjne

    Ty, wybory niedługo i mogą nas nie wybrać. No to trzeba im coś obiecać. Na południu jest 100 tysięcy wyborców to obiecajmy im pociąg. Racja, jak połowa na nas zagłosuje to znowu mamy stołki. Zrobimy projekt i badania to może łykną.

    • 5 0

  • zatroskany (3)

    owszem zbiorowa komunikacja jest potrzebna ale nie naziemna. Metro to jest wersja optymalna . Może jest i droższa ale nie koliduje z inwestycjami drogowymi. Dlaczego Warszawa ma być jedynm miastem gdzie jest metro.Prz rozwoju kolei podziemnej miasto ma szansę rozwoju dróg na powierzchni.Rozwój pkm na południe w wersji naziemnej nie rozwiąże problemów rozwijających się dzielnic południwych.

    • 11 7

    • Byłeś w Paryżu albo chociaż Berlinie? (2)

      • 3 1

      • (1)

        Byłeś w Tokio, albo w Singapurze?

        • 4 1

        • Byłem w Rio, byłem w Bajo

          Byłem nawet na Hawaio

          • 0 0

  • niewygodna prawda jest taka, ze sprawna komunikacja jest kosztowna. (1)

    I nie widac zadnych zrodel, z ktorych miasta moglyby takie przedsiewziecia finansowac.
    Zrobioni interes na mieszkaniowce, zrobiono na biurach, to teraz "zegnaj Gienia" i martw sie sam...

    • 4 1

    • Do Nowej Letnicy brakuje SKM.

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane