• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Linia kolejowa przez miasto. Komuś to może przeszkadzać?

bra
4 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Dwa korytarze przebiegu PKM Południe na Oruni przez Trakt św. Wojciecha i Kanał Raduni.
  • Planowany przebieg PKM Południe. Trasa pobiegnie wzdłuż ul. Małomiejskiej, a od planowanego przystanku Madalińskiego (przed blokami na środku zdjęcia) linia zostanie poprowadzona w tunelu do pętli Łostowice-Świętokrzyska.
  • W rejonie obecnej pętli Łostowice-Świętorzyska powstanie przystanek PKM 12 m pod ziemią. Dalej, po wyjściu z tunelu linia pobiegnie w kierunku ul. Niepołomickiej częściowo na poziomie gruntu, a częściowo w wykopie.
  • Planowany przebieg PKM między budynkami osiedli na południu Gdańska.

Kiedy powstanie PKM Południe, którędy pobiegną jej poszczególne odcinki, jak bardzo uciążliwa będzie budowa i czy pociągi będą powodowały hałas - te i inne pytania zadają sobie mieszkańcy dzielnic, przez które przebiegać będzie nowa linia kolejowa. Odpowiedzi na nie będą mogli poznać podczas cyklu spotkań informacyjnych. Pierwsze z nich już w poniedziałek o godz. 17 w Gdańsku.



Popierasz budowę PKM Południe?

Zakrojona na szeroką skalę inwestycja, jaką będzie budowa nowej linii kolejowej, która w pierwszej fazie przebiegać będzie przez wiele osiedli w południowej części Gdańska, z pewnością rodzi wśród mieszkańców wiele nadziei, ale i obaw.

By je rozwiać, spółka PKM organizuje cykl spotkań na terenach, przez które poprowadzone zostaną tory.

- Łącznie zaplanowaliśmy pięć spotkań, które odbywać się będą codziennie od poniedziałku 4 kwietnia do piątku 8 kwietnia. Dlatego pierwsze dwa spotkania odbędą się w Gdańsku, a pozostałe trzy w gminach Pruszcz Gdański, Kolbudy i Żukowo - informuje Tomasz Konopacki, rzecznik Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
Terminy spotkań informacyjnych dotyczących budowy PKM Południe. Terminy spotkań informacyjnych dotyczących budowy PKM Południe.
W związku z dużym zainteresowaniem, zwłaszcza na obu spotkaniach w Gdańsku, pierwotny limit miejsc na każdym z nich został zwiększony z 50 do 70 osób.

Przebieg spotkania można będzie śledzić na żywo na kanale YouTube PKM.

Kolejne cykle spotkań zaplanowane są na czerwiec i wrzesień.

Planowane odcinki PKM Południe:



  • Odcinek 1 - budowa/przedłużenie linii kolejowej o długości ok. 4 km od przystanku SKM Gdańsk-Śródmieście w kierunku południowych dzielnic Gdańska do pętli Łostowice - Świętokrzyska, wraz z rozbudową funkcji przesiadkowych istniejącego tam węzła integracyjnego.
  • Odcinek 2 - budowa (przedłużenie odcinka 1) nowej linii kolejowej o długości ok. 3,5 km od węzła integracyjnego Gdańsk-Łostowice - Świętokrzyska w kierunku zachodniej obwodnicy Trójmiasta do węzła integracyjnego Kowale wraz z budową tego węzła.
  • Odcinek 3 - budowa nowej linii kolejowej o długości ok. 6-7 km (zależnie od ostatecznego przebiegu i trasowania linii kolejowej) od węzła integracyjnego Kowale do włączenia w istniejącą linię kolejową nr 229, pomiędzy Straszynem i Goszynem.
  • Odcinek 4 - modernizacja istniejącej linii kolejowej nr 229 na odcinku Stara Piła - Pruszcz Gdański o długości ok. 25 km.
  • Odcinek 5 - budowa nowej linii kolejowej o długości ok. 7 km (zależnie od ostatecznego przebiegu i trasowania linii kolejowej) od węzła integracyjnego Kowale do włączenia w linię kolejową nr 248 (PKM), pomiędzy przystankami Gdańsk-Jasień i Gdańsk-Kiełpinek.

W pierwszym etapie powstać ma 7-kilometrowy odcinek od przystanku SKM Śródmieście do węzła przesiadkowego w Kowalach. Na trasie powstanie pięć przystanków oraz wiele obiektów inżynieryjnych.

Obiekty na trasie PKM Południe:

  • trzy tunele,
  • trzy wiadukty (niezależnie od wariantu),
  • most,
  • nasypy,
  • wykopy.
  • Po zdobyciu finansowania prace nad projektem budowlanym rozpoczną się w 2025 roku. Budowa pierwszego odcinka ma się zakończyć w 2030 roku.

bra

Wydarzenia

Spotkania informacyjne PKM Południe

spotkanie

Opinie (271) 4 zablokowane

  • PKM (5)

    Z pewnością jest potrzebna ale bardzo uciążliwa gdy przebiega blisko budynków wielorodzinnych. Jest bardzo głośna. "Kierowcy" tych pojazdów umilają sobie nudną pracę używając bardzo głośny h sygnałów. Wiem co piszę. Pociągi przejeżdżaj 60 m od moich oknie :(

    • 10 3

    • (4)

      Używają sygnałów przed przejazdami kolejowymi. Takich na PKM Południe nie będzie.

      • 0 2

      • Używają sygnałów mijając budynki polożone

        Blisko torów! Na linii PKM między Strzyżą a Brentowem brak....

        • 1 3

      • Używają sygnałów beż potrzebny (2)

        Między Brentowem A Strzyżą brak przejazdów i przejść...

        • 4 1

        • Po pierwsze: Brętowem (1)

          Po drugie: używają teraz, bo trwa elektryfikacja linii i przy torach pracują ludzie.

          Budynki nagle nie wskakują na tory, więc nie ma co ich ostrzegać o zbliżającym się pociągu.

          • 1 3

          • Nie mieszkasz przy PKM, nie wiesz, nie wypowiadaj się

            • 1 1

  • bez sensu , pierw linia pokejowa jak SKM , potem osuedla jak Zaspa ,Przymorze , Zabianka (2)

    przebijanie sie torami przez osiedla to bezsens , ta inwestycja powinna powstac 30 lat temu

    • 18 4

    • Najlepszy czas był 30 lat temu. Kolejny najlepszy wypada dzisiaj. Klasyka, jest potrzeba - szukamy kasy i działamy!

      • 2 0

    • Powinna powstać, ale nie powstała. Ale mimo wszystko jest potrzebna. Więc trzeba ją zbudować

      • 6 2

  • o 30 lat za późno

    • 8 0

  • Od razu połaczyć Sopot i Gdynię wzdłuż obwodnicy !!!!

    • 1 1

  • Jest za pkm i tramwajami czy metrem wszystkim co rozładowało by korki. (7)

    Ale jak oni za 30 lat to zrobia to mnie bedzie juz to rybka bo ja juz wyjade raczej nogami o przodu daj boze ze nie wczesniej.
    Za 30 lat biorac pod uwage wzrost populacji ujemny i starzejace sie spol. nie wiem ktp bedxie jezdzil ta pkm.Troche wczesniej powinny byc takie rzeczy robione juz po upadku prl.

    • 44 6

    • (4)

      akurat te władze miasta nie zrobią ani dróg ani kolejki. Czas na zmiany w magistracie

      • 4 8

      • (1)

        O przepraszam, tu się nie zgodzę - kolejki w urzędach są codziennie

        • 6 0

        • Masz na myśli urząd bezpieczeństwa gdzie biegasz nie wiem po co?

          Bo w UM wszystko idzie w miarę sprawnie a nawet można się telefonicznie umówić co do minuty więc nie jęcz.

          • 0 0

      • Trollownia cięgle w pracy?

        Zmień sobie swój rozumek na rozum i przestań przynudzać.

        • 3 1

      • Wystaw łeb z meliny

        Z pewnością nie poznasz Gdańska ciemna maso.

        • 0 0

    • Prawda

      Infrastruktura teraz rusza, jak już wszyscy, co tam zamieszkali dając się nabrać na mieszkania 10 minut od centrum. Deweloperzy zarobieni, przyjezdni złapani na kredyty w miejscach, gdzie nikt normalny nie chciałby mieszkać. Więcej normalności poza miastem albo w płycie bliżej cywilizacji, już nawet w Baninie chyba lepiej gdzie woda bieżąca bywa problemem

      • 1 0

    • Nie martw się o populację.

      Za 30 lat będzie nas ze 70 milionów a z tego 45 czarnych Afrykańczyków, których tu przygna klimat. Będzie miał kto jeździć.

      • 0 0

  • Warto

    dołożyć tunel pod Pacholkiem. Studium za 2 mln zrobione. Nikt nie widzial? Ale 2 mln wydane na szczytny cel.
    PKM świetna. Szybka, cicha, co parę minut, a parkingow na stacjach od za.... Teraz trzeba ja tylko zelektryffikowac. Myślę, ze jednak lepiej ja jakoś sparowac. Będzie ladniej wyglądać, turystyczniej.

    • 4 0

  • Orunia...

    pieszczotliwe dżwięki sygnału tzw. RP 1 , czyż to nie wystarczy ???

    • 6 0

  • tunel (1)

    Jak linia kolejowa przez miasto to tylko w tunelu.
    1. Nie dzielimy miasta na przed i zatorze
    2. Unikamy hałasu
    3.Popatrzcie na Charków, taki tunel może się przydać

    Tunel powinien zaczynać się na Trakcie i kończyć na Kowalach. Idźmy w nowoczesność a nie taniochę.

    • 11 3

    • dot. opinii p. Bazyli

      propozycja tunelu (metra) super. Popieram . Pomysł cudowny! Do tego projektu dodałbym położone niedaleko kilka zakładów pracy, szczególnie dla osób starszych!

      • 0 2

  • Metro ? Tak !

    Tak dla metra dla południowych i zachodnich dzielnic Gdańska! To jedyne sensowne rozwiązanie.

    • 6 0

  • Za te zmarnowane dotacje (1)

    Metro pod miastem by już było wybudowane.
    I Szybka kolej po torach SKM

    • 9 1

    • Pewnie najpierw będą konkursy na nazwę pociągu,kolory wagoników itp.?

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane