- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (458 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (53 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (196 opinii)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (281 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (174 opinie)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Linia kolejowa przez miasto. Komuś to może przeszkadzać?
Kiedy powstanie PKM Południe, którędy pobiegną jej poszczególne odcinki, jak bardzo uciążliwa będzie budowa i czy pociągi będą powodowały hałas - te i inne pytania zadają sobie mieszkańcy dzielnic, przez które przebiegać będzie nowa linia kolejowa. Odpowiedzi na nie będą mogli poznać podczas cyklu spotkań informacyjnych. Pierwsze z nich już w poniedziałek o godz. 17 w Gdańsku.
By je rozwiać, spółka PKM organizuje cykl spotkań na terenach, przez które poprowadzone zostaną tory.
- Łącznie zaplanowaliśmy pięć spotkań, które odbywać się będą codziennie od poniedziałku 4 kwietnia do piątku 8 kwietnia. Dlatego pierwsze dwa spotkania odbędą się w Gdańsku, a pozostałe trzy w gminach Pruszcz Gdański, Kolbudy i Żukowo - informuje Tomasz Konopacki, rzecznik Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
W związku z dużym zainteresowaniem, zwłaszcza na obu spotkaniach w Gdańsku, pierwotny limit miejsc na każdym z nich został zwiększony z 50 do 70 osób.
Przebieg spotkania można będzie śledzić na żywo na kanale YouTube PKM.
Kolejne cykle spotkań zaplanowane są na czerwiec i wrzesień.
Planowane odcinki PKM Południe:
- Odcinek 1 - budowa/przedłużenie linii kolejowej o długości ok. 4 km od przystanku SKM Gdańsk-Śródmieście w kierunku południowych dzielnic Gdańska do pętli Łostowice - Świętokrzyska, wraz z rozbudową funkcji przesiadkowych istniejącego tam węzła integracyjnego.
- Odcinek 2 - budowa (przedłużenie odcinka 1) nowej linii kolejowej o długości ok. 3,5 km od węzła integracyjnego Gdańsk-Łostowice - Świętokrzyska w kierunku zachodniej obwodnicy Trójmiasta do węzła integracyjnego Kowale wraz z budową tego węzła.
- Odcinek 3 - budowa nowej linii kolejowej o długości ok. 6-7 km (zależnie od ostatecznego przebiegu i trasowania linii kolejowej) od węzła integracyjnego Kowale do włączenia w istniejącą linię kolejową nr 229, pomiędzy Straszynem i Goszynem.
- Odcinek 4 - modernizacja istniejącej linii kolejowej nr 229 na odcinku Stara Piła - Pruszcz Gdański o długości ok. 25 km.
- Odcinek 5 - budowa nowej linii kolejowej o długości ok. 7 km (zależnie od ostatecznego przebiegu i trasowania linii kolejowej) od węzła integracyjnego Kowale do włączenia w linię kolejową nr 248 (PKM), pomiędzy przystankami Gdańsk-Jasień i Gdańsk-Kiełpinek.
W pierwszym etapie powstać ma 7-kilometrowy odcinek od przystanku SKM Śródmieście do węzła przesiadkowego w Kowalach. Na trasie powstanie pięć przystanków oraz wiele obiektów inżynieryjnych.
Obiekty na trasie PKM Południe:
- trzy tunele,
- trzy wiadukty (niezależnie od wariantu),
- most,
- nasypy,
- wykopy. Po zdobyciu finansowania prace nad projektem budowlanym rozpoczną się w 2025 roku. Budowa pierwszego odcinka ma się zakończyć w 2030 roku.
Wydarzenia
Opinie (271) 4 zablokowane
-
2022-04-05 07:48
5 lat będzie budowany 7-kilometrowy odcinek??? DŁUGO!
- 5 2
-
2022-04-05 08:16
Jakoś dziwnym trafem zgrabnie omija się dyskusję o 5 etapie.
Linia kolejowa ma odciąć Kiełpinek od Alfa Parku i Jasienia. Czy będzie tam poprowadzony tunel pod torami? Kładka nad torami? Co z przedłużeniem Osińskiego do ronda? I czy właściciele przyszłych działek na byłym poligonie wiedzieli, że przez sam środek poligonu puszczą im drugą linię pkmki? Mieszkańcy WO już teraz zamiast dogodnego dojścia na autobus 127 brodzą w błocie po kolana, a potem jeszcze zupełnie się tą drogę nam odetnie.
- 1 3
-
2022-04-05 08:35
Częstotliwość
Jedną z rzeczy, która może przyciągnąć osoby do korzystania z tego typu połączeń kolejowych jest częstotliwość kursowania. Na początku istnienia PKM pociągi jeździły regularnie i to był duży plus. Nim ludzie zdążyli przezwyczaić się do nowego tworu zlikwidowano część połączeń przez co oferta jest delikatnie mówiąc nieatrakcyjna.
- 10 2
-
2022-04-05 08:35
trzeba było nie zatrzymywać wiertnicy tunelu z letnicy.
mogło to na południe jechać i kopać metro. Ale ile to można wyrwać kasy ze złomowania maszyny za 80 milionów. Gdańsk bogaty weźmie sobie miliard kredytu i da radę.
- 7 1
-
2022-04-05 09:32
Cóż to z skrzyżowanie na ostatnim zdjęciu?
- 1 0
-
2022-04-05 11:00
To nie można jej postawić nad ziemią? Coś w jak w nowym jorku?
- 1 0
-
2022-04-05 11:44
Ta linia kolejowa to niewypał miasta
- 2 4
-
2022-04-05 12:16
Linia pod ziemią albo do zobaczenia przy urnie wyborczej.
- 2 2
-
2022-04-05 13:08
Tramwaj i nowe drogi są bardziej potrzebne na osiedlach Gdańsk -Południe. (4)
Tramwaj i nowe drogi są bardziej potrzebne na osiedlach Gdańsk-Południe niż PKM. Moim zdaniem osoby mieszkające przy ul. Kampinowskiej lub Kolorowej i tak będą jeździły autobusami. Nie wszyscy maja samochody, żeby spod stacji PKM do domu pojechać autem. Na osiedlach mieszkają też ludzie starsi i niepełnosprawni. Na pieszo ciężko im bedzie dojść do PKM. Podobnie stare Łostowice . Ul,Swietokrzyska jest stale zakorkowana i będzie zakorkowana dopóki nie powstaną nowe główne drogi dojazdowe i tramwaj. PKM nie rozwiąże problemu, ponieważ nie ma tak często przystanków jak tramwaj lub autobus. Ludzie mieszkający np. przy ulicach Kampinowskiej i Kolorowej nie będą chodzili na PKM do pętli Łostowice lub Niepołomickiej. Podobnie mieszkający np. przy ul. Porębskiego , Bergiela lub Guderskiego - nie będą chodzili do węzłów przesiadkowych. I tak będą musieli podjechać autobusem. A osoby z tych okolic, które jeżdżą samochodem to nadal będą nim jeżdzić . Mieszkam przy ul. Świetokrzyskiej niedaleko kościoła i wiem jak to wygląda. Jest koszmar. Jakąkolwiek drogą bym jechała autobusem bądź z kimś samochodem - to zawsze ugrzęznę w korku. Jedyne rozwiązanie to nowe drogi dojazdowe z tramwajem do rozrastającej się tzw. sypialni Gdańska. Pkm jest rozwiazaniem tylko dla dalszych miejscowości , np. Kolbudy
- 6 1
-
2022-04-05 15:23
(3)
Komunikacja tak właśnie działa, że autobus służy do podwożenia do pociągu.
A argument o osobach niepełnosprawnych i starszych kompletnie nietrafiony - bo komunikacja miejska jest właśnie dla nich. Drogi nie poprawią ich sytuacji.- 2 2
-
2022-04-05 20:51
(2)
Czyli wsiadamy pod blokiem do autobusu i w korku pełzniemy do węzła Łostowice czy Madalinskiego i przesiadamy się? Gdzie tu sens. Nam potrzebne są drogi i tramwaj, anie pociąg dla mieszkańców Pomorza.
- 1 1
-
2022-04-05 21:20
Są sprawy, których po prostu nie jesteś w stanie ogarnąć (1)
Patrząc na wszystko przez pryzmat samochodu.
- 0 1
-
2022-04-06 07:18
Nie jeżdżę samochodem tylko autobusem 154. Boję się pomysłu puszczenia pociągu przez osiedla mieszkaniowe. Pociąg to nie tramwaj. To jest za duże aby ludziom pod domami puścić.
- 0 0
-
2022-04-05 15:58
Ja sie pytam:kiedy kolej linowa na gore gradową? (1)
- 4 0
-
2022-04-05 19:13
jak poprawisz
kondycję...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.