• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Linia kolejowa przez miasto. Komuś to może przeszkadzać?

bra
4 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Dwa korytarze przebiegu PKM Południe na Oruni przez Trakt św. Wojciecha i Kanał Raduni.
  • Planowany przebieg PKM Południe. Trasa pobiegnie wzdłuż ul. Małomiejskiej, a od planowanego przystanku Madalińskiego (przed blokami na środku zdjęcia) linia zostanie poprowadzona w tunelu do pętli Łostowice-Świętokrzyska.
  • W rejonie obecnej pętli Łostowice-Świętorzyska powstanie przystanek PKM 12 m pod ziemią. Dalej, po wyjściu z tunelu linia pobiegnie w kierunku ul. Niepołomickiej częściowo na poziomie gruntu, a częściowo w wykopie.
  • Planowany przebieg PKM między budynkami osiedli na południu Gdańska.

Kiedy powstanie PKM Południe, którędy pobiegną jej poszczególne odcinki, jak bardzo uciążliwa będzie budowa i czy pociągi będą powodowały hałas - te i inne pytania zadają sobie mieszkańcy dzielnic, przez które przebiegać będzie nowa linia kolejowa. Odpowiedzi na nie będą mogli poznać podczas cyklu spotkań informacyjnych. Pierwsze z nich już w poniedziałek o godz. 17 w Gdańsku.



Popierasz budowę PKM Południe?

Zakrojona na szeroką skalę inwestycja, jaką będzie budowa nowej linii kolejowej, która w pierwszej fazie przebiegać będzie przez wiele osiedli w południowej części Gdańska, z pewnością rodzi wśród mieszkańców wiele nadziei, ale i obaw.

By je rozwiać, spółka PKM organizuje cykl spotkań na terenach, przez które poprowadzone zostaną tory.

- Łącznie zaplanowaliśmy pięć spotkań, które odbywać się będą codziennie od poniedziałku 4 kwietnia do piątku 8 kwietnia. Dlatego pierwsze dwa spotkania odbędą się w Gdańsku, a pozostałe trzy w gminach Pruszcz Gdański, Kolbudy i Żukowo - informuje Tomasz Konopacki, rzecznik Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
Terminy spotkań informacyjnych dotyczących budowy PKM Południe. Terminy spotkań informacyjnych dotyczących budowy PKM Południe.
W związku z dużym zainteresowaniem, zwłaszcza na obu spotkaniach w Gdańsku, pierwotny limit miejsc na każdym z nich został zwiększony z 50 do 70 osób.

Przebieg spotkania można będzie śledzić na żywo na kanale YouTube PKM.

Kolejne cykle spotkań zaplanowane są na czerwiec i wrzesień.

Planowane odcinki PKM Południe:



  • Odcinek 1 - budowa/przedłużenie linii kolejowej o długości ok. 4 km od przystanku SKM Gdańsk-Śródmieście w kierunku południowych dzielnic Gdańska do pętli Łostowice - Świętokrzyska, wraz z rozbudową funkcji przesiadkowych istniejącego tam węzła integracyjnego.
  • Odcinek 2 - budowa (przedłużenie odcinka 1) nowej linii kolejowej o długości ok. 3,5 km od węzła integracyjnego Gdańsk-Łostowice - Świętokrzyska w kierunku zachodniej obwodnicy Trójmiasta do węzła integracyjnego Kowale wraz z budową tego węzła.
  • Odcinek 3 - budowa nowej linii kolejowej o długości ok. 6-7 km (zależnie od ostatecznego przebiegu i trasowania linii kolejowej) od węzła integracyjnego Kowale do włączenia w istniejącą linię kolejową nr 229, pomiędzy Straszynem i Goszynem.
  • Odcinek 4 - modernizacja istniejącej linii kolejowej nr 229 na odcinku Stara Piła - Pruszcz Gdański o długości ok. 25 km.
  • Odcinek 5 - budowa nowej linii kolejowej o długości ok. 7 km (zależnie od ostatecznego przebiegu i trasowania linii kolejowej) od węzła integracyjnego Kowale do włączenia w linię kolejową nr 248 (PKM), pomiędzy przystankami Gdańsk-Jasień i Gdańsk-Kiełpinek.

W pierwszym etapie powstać ma 7-kilometrowy odcinek od przystanku SKM Śródmieście do węzła przesiadkowego w Kowalach. Na trasie powstanie pięć przystanków oraz wiele obiektów inżynieryjnych.

Obiekty na trasie PKM Południe:

  • trzy tunele,
  • trzy wiadukty (niezależnie od wariantu),
  • most,
  • nasypy,
  • wykopy.
  • Po zdobyciu finansowania prace nad projektem budowlanym rozpoczną się w 2025 roku. Budowa pierwszego odcinka ma się zakończyć w 2030 roku.

bra

Wydarzenia

Spotkania informacyjne PKM Południe

spotkanie

Opinie (271) 4 zablokowane

  • 5 lat będzie budowany 7-kilometrowy odcinek??? DŁUGO!

    • 5 2

  • Jakoś dziwnym trafem zgrabnie omija się dyskusję o 5 etapie.

    Linia kolejowa ma odciąć Kiełpinek od Alfa Parku i Jasienia. Czy będzie tam poprowadzony tunel pod torami? Kładka nad torami? Co z przedłużeniem Osińskiego do ronda? I czy właściciele przyszłych działek na byłym poligonie wiedzieli, że przez sam środek poligonu puszczą im drugą linię pkmki? Mieszkańcy WO już teraz zamiast dogodnego dojścia na autobus 127 brodzą w błocie po kolana, a potem jeszcze zupełnie się tą drogę nam odetnie.

    • 1 3

  • Częstotliwość

    Jedną z rzeczy, która może przyciągnąć osoby do korzystania z tego typu połączeń kolejowych jest częstotliwość kursowania. Na początku istnienia PKM pociągi jeździły regularnie i to był duży plus. Nim ludzie zdążyli przezwyczaić się do nowego tworu zlikwidowano część połączeń przez co oferta jest delikatnie mówiąc nieatrakcyjna.

    • 10 2

  • trzeba było nie zatrzymywać wiertnicy tunelu z letnicy.

    mogło to na południe jechać i kopać metro. Ale ile to można wyrwać kasy ze złomowania maszyny za 80 milionów. Gdańsk bogaty weźmie sobie miliard kredytu i da radę.

    • 7 1

  • Cóż to z skrzyżowanie na ostatnim zdjęciu?

    • 1 0

  • To nie można jej postawić nad ziemią? Coś w jak w nowym jorku?

    • 1 0

  • Ta linia kolejowa to niewypał miasta

    • 2 4

  • Linia pod ziemią albo do zobaczenia przy urnie wyborczej.

    • 2 2

  • Tramwaj i nowe drogi są bardziej potrzebne na osiedlach Gdańsk -Południe. (4)

    Tramwaj i nowe drogi są bardziej potrzebne na osiedlach Gdańsk-Południe niż PKM. Moim zdaniem osoby mieszkające przy ul. Kampinowskiej lub Kolorowej i tak będą jeździły autobusami. Nie wszyscy maja samochody, żeby spod stacji PKM do domu pojechać autem. Na osiedlach mieszkają też ludzie starsi i niepełnosprawni. Na pieszo ciężko im bedzie dojść do PKM. Podobnie stare Łostowice . Ul,Swietokrzyska jest stale zakorkowana i będzie zakorkowana dopóki nie powstaną nowe główne drogi dojazdowe i tramwaj. PKM nie rozwiąże problemu, ponieważ nie ma tak często przystanków jak tramwaj lub autobus. Ludzie mieszkający np. przy ulicach Kampinowskiej i Kolorowej nie będą chodzili na PKM do pętli Łostowice lub Niepołomickiej. Podobnie mieszkający np. przy ul. Porębskiego , Bergiela lub Guderskiego - nie będą chodzili do węzłów przesiadkowych. I tak będą musieli podjechać autobusem. A osoby z tych okolic, które jeżdżą samochodem to nadal będą nim jeżdzić . Mieszkam przy ul. Świetokrzyskiej niedaleko kościoła i wiem jak to wygląda. Jest koszmar. Jakąkolwiek drogą bym jechała autobusem bądź z kimś samochodem - to zawsze ugrzęznę w korku. Jedyne rozwiązanie to nowe drogi dojazdowe z tramwajem do rozrastającej się tzw. sypialni Gdańska. Pkm jest rozwiazaniem tylko dla dalszych miejscowości , np. Kolbudy

    • 6 1

    • (3)

      Komunikacja tak właśnie działa, że autobus służy do podwożenia do pociągu.
      A argument o osobach niepełnosprawnych i starszych kompletnie nietrafiony - bo komunikacja miejska jest właśnie dla nich. Drogi nie poprawią ich sytuacji.

      • 2 2

      • (2)

        Czyli wsiadamy pod blokiem do autobusu i w korku pełzniemy do węzła Łostowice czy Madalinskiego i przesiadamy się? Gdzie tu sens. Nam potrzebne są drogi i tramwaj, anie pociąg dla mieszkańców Pomorza.

        • 1 1

        • Są sprawy, których po prostu nie jesteś w stanie ogarnąć (1)

          Patrząc na wszystko przez pryzmat samochodu.

          • 0 1

          • Nie jeżdżę samochodem tylko autobusem 154. Boję się pomysłu puszczenia pociągu przez osiedla mieszkaniowe. Pociąg to nie tramwaj. To jest za duże aby ludziom pod domami puścić.

            • 0 0

  • Ja sie pytam:kiedy kolej linowa na gore gradową? (1)

    • 4 0

    • jak poprawisz

      kondycję...

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane