• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Linia kolejowa przez miasto. Komuś to może przeszkadzać?

bra
4 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Dwa korytarze przebiegu PKM Południe na Oruni przez Trakt św. Wojciecha i Kanał Raduni.
  • Planowany przebieg PKM Południe. Trasa pobiegnie wzdłuż ul. Małomiejskiej, a od planowanego przystanku Madalińskiego (przed blokami na środku zdjęcia) linia zostanie poprowadzona w tunelu do pętli Łostowice-Świętokrzyska.
  • W rejonie obecnej pętli Łostowice-Świętorzyska powstanie przystanek PKM 12 m pod ziemią. Dalej, po wyjściu z tunelu linia pobiegnie w kierunku ul. Niepołomickiej częściowo na poziomie gruntu, a częściowo w wykopie.
  • Planowany przebieg PKM między budynkami osiedli na południu Gdańska.

Kiedy powstanie PKM Południe, którędy pobiegną jej poszczególne odcinki, jak bardzo uciążliwa będzie budowa i czy pociągi będą powodowały hałas - te i inne pytania zadają sobie mieszkańcy dzielnic, przez które przebiegać będzie nowa linia kolejowa. Odpowiedzi na nie będą mogli poznać podczas cyklu spotkań informacyjnych. Pierwsze z nich już w poniedziałek o godz. 17 w Gdańsku.



Popierasz budowę PKM Południe?

Zakrojona na szeroką skalę inwestycja, jaką będzie budowa nowej linii kolejowej, która w pierwszej fazie przebiegać będzie przez wiele osiedli w południowej części Gdańska, z pewnością rodzi wśród mieszkańców wiele nadziei, ale i obaw.

By je rozwiać, spółka PKM organizuje cykl spotkań na terenach, przez które poprowadzone zostaną tory.

- Łącznie zaplanowaliśmy pięć spotkań, które odbywać się będą codziennie od poniedziałku 4 kwietnia do piątku 8 kwietnia. Dlatego pierwsze dwa spotkania odbędą się w Gdańsku, a pozostałe trzy w gminach Pruszcz Gdański, Kolbudy i Żukowo - informuje Tomasz Konopacki, rzecznik Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
Terminy spotkań informacyjnych dotyczących budowy PKM Południe. Terminy spotkań informacyjnych dotyczących budowy PKM Południe.
W związku z dużym zainteresowaniem, zwłaszcza na obu spotkaniach w Gdańsku, pierwotny limit miejsc na każdym z nich został zwiększony z 50 do 70 osób.

Przebieg spotkania można będzie śledzić na żywo na kanale YouTube PKM.

Kolejne cykle spotkań zaplanowane są na czerwiec i wrzesień.

Planowane odcinki PKM Południe:



  • Odcinek 1 - budowa/przedłużenie linii kolejowej o długości ok. 4 km od przystanku SKM Gdańsk-Śródmieście w kierunku południowych dzielnic Gdańska do pętli Łostowice - Świętokrzyska, wraz z rozbudową funkcji przesiadkowych istniejącego tam węzła integracyjnego.
  • Odcinek 2 - budowa (przedłużenie odcinka 1) nowej linii kolejowej o długości ok. 3,5 km od węzła integracyjnego Gdańsk-Łostowice - Świętokrzyska w kierunku zachodniej obwodnicy Trójmiasta do węzła integracyjnego Kowale wraz z budową tego węzła.
  • Odcinek 3 - budowa nowej linii kolejowej o długości ok. 6-7 km (zależnie od ostatecznego przebiegu i trasowania linii kolejowej) od węzła integracyjnego Kowale do włączenia w istniejącą linię kolejową nr 229, pomiędzy Straszynem i Goszynem.
  • Odcinek 4 - modernizacja istniejącej linii kolejowej nr 229 na odcinku Stara Piła - Pruszcz Gdański o długości ok. 25 km.
  • Odcinek 5 - budowa nowej linii kolejowej o długości ok. 7 km (zależnie od ostatecznego przebiegu i trasowania linii kolejowej) od węzła integracyjnego Kowale do włączenia w linię kolejową nr 248 (PKM), pomiędzy przystankami Gdańsk-Jasień i Gdańsk-Kiełpinek.

W pierwszym etapie powstać ma 7-kilometrowy odcinek od przystanku SKM Śródmieście do węzła przesiadkowego w Kowalach. Na trasie powstanie pięć przystanków oraz wiele obiektów inżynieryjnych.

Obiekty na trasie PKM Południe:

  • trzy tunele,
  • trzy wiadukty (niezależnie od wariantu),
  • most,
  • nasypy,
  • wykopy.
  • Po zdobyciu finansowania prace nad projektem budowlanym rozpoczną się w 2025 roku. Budowa pierwszego odcinka ma się zakończyć w 2030 roku.

bra

Wydarzenia

Spotkania informacyjne PKM Południe

spotkanie

Opinie (271) 4 zablokowane

  • METRO

    Metro budować, tyle w temacie

    • 8 1

  • Kolej w mieście nazywa się metro

    Praktycznie wszystkie duże miasta w Europie mają rozwiniętą sieć kolei.
    Natomiast ta kolej schowana jest pod ziemią i nazywa się metro.

    Kolej na powierzchni w istocie jest bardzo uciążliwa, zajmuje ogromną i cenną powierzchnię miasta, infrastruktura jest rozległa, tworzy poważne bariery transportowe w mieście.

    Dodatkowym bonusem jest to że metro jest też doskonałym schronem na wypadek wojny, a metro głębokie jedną z nielicznych struktur niemożliwych do zniszczenia nawet w ataku jądrowym.

    • 7 5

  • Zamiast pkm trzeba bylo wybudowac metro

    bylo by to lepsze rozwiazanie

    • 7 0

  • (2)

    Za to tez chcecie pozew? A komu przeszkadza juz wplywacie na los pod wplywem lobby

    • 1 7

    • (1)

      Przeszkadza tym, których domy są na tej trasie. Czy w tunelu czy na nasypie, to za duża konstrukcja, aby przez osiedle przebiegała. Czy ktoś widział ile miejsca zajmuje PKM? To nie tramwaj?

      • 5 1

      • Tramwaju na Przymorzu też nie chcą mieszkańcy.

        • 0 1

  • Jest b potrzebna ale tory nie tuz obok domów mieszkalnych i bez ekranow jak to jest na odcinku Sopot Kamienny Potok

    • 5 0

  • TAK - dla kolei
    NIE - dla samochodów

    • 1 5

  • A co z reaktywacja kolejki SKM do Nowego Portu (3)

    W Nowym Porcie też mieszkają ludzie, o czym włodarze miasta zapomnieli. Są to mieszkańcy w dużej części starsi, którzy swoje podatki przez całe życie płacili a na starość ich się odcina i utrudnia dostęp do centrum, lekarzy itp. SKM już dawno zlikwidowali nawet i tory "zwineli", składy tramwajowe to takie, które nadają się do likwidacji. Tramwaj nr "5" to już żenada, przez cały dzień nawet w godzinach szczytu jeździ co 20 minut. W innych krajach "cywilizowanych" takie miejsca jak Nowy Port to się promuje i wykorzystuje potencjał wody. Ogólnie żenada

    • 8 1

    • (2)

      Nawet piątka nie jest przeładowana pasażerami, a jeździ rzadko. O czym to świadczy? O tym, że nie ma potrzeby rozwijać tam przesadnie komunikację miejską.

      • 1 3

      • "O czym to świadczy?"

        O tym, że ludzie wybierają inne środki komunikacji.
        Sądzisz, że ludzie to desperaci i będą czekać aż łaskawie coś podjedzie?

        Twoje myślenie to klasyka "wygaszania popytu" - ludzie nie jeżdżą, bo oferta nie jest przystająca do oczekiwań.

        • 3 0

      • Chyba nie jechałeś w godzinach szczytu

        • 2 0

  • Mam wrażenie, że te optymistyczne opinie o tej PKM piszą tylko mieszkańcy Kowal. Przeanalizujcie mapę. To nie jest "osiedlowa wąskotorówka". To jest potężna konstrukcja z trzema przystankami na krzyż. Jak to ma rozładować korki? Już widzę jak mieszkańcy np. Oruni Górnej biegną na Madalinskiego do kolejki. Bzdura

    • 8 6

  • Trzeba tylko jeszcze uzglednic

    Ktore dzielnice jeszcze sie beda rozbudowywaly i zaplanowac chociaz dojazd do nich. Zeby znow nie powstalo takie nowe ujescisko gdzie iles tysiecy osob bedzie o 4 do pracy musialo wyjezdzac ;-)

    • 5 0

  • Linia kolejowa przez osiedla ? NIE ! (1)

    PKM jest bardzo głośna i uciążliwa dla mieszkańców pobliskich budynków!
    Ma mało przystanków.
    Zdecydowanie tramwaje. Większa częstotliwość, więcej przystanków
    Kolej przez osiedla zdecydowanie NIE!!!

    • 12 11

    • I zdecydowanie dłuższy czas przejazdu.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane