- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (50 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (281 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (172 opinie)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Linia kolejowa przez miasto. Komuś to może przeszkadzać?
Kiedy powstanie PKM Południe, którędy pobiegną jej poszczególne odcinki, jak bardzo uciążliwa będzie budowa i czy pociągi będą powodowały hałas - te i inne pytania zadają sobie mieszkańcy dzielnic, przez które przebiegać będzie nowa linia kolejowa. Odpowiedzi na nie będą mogli poznać podczas cyklu spotkań informacyjnych. Pierwsze z nich już w poniedziałek o godz. 17 w Gdańsku.
By je rozwiać, spółka PKM organizuje cykl spotkań na terenach, przez które poprowadzone zostaną tory.
- Łącznie zaplanowaliśmy pięć spotkań, które odbywać się będą codziennie od poniedziałku 4 kwietnia do piątku 8 kwietnia. Dlatego pierwsze dwa spotkania odbędą się w Gdańsku, a pozostałe trzy w gminach Pruszcz Gdański, Kolbudy i Żukowo - informuje Tomasz Konopacki, rzecznik Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
W związku z dużym zainteresowaniem, zwłaszcza na obu spotkaniach w Gdańsku, pierwotny limit miejsc na każdym z nich został zwiększony z 50 do 70 osób.
Przebieg spotkania można będzie śledzić na żywo na kanale YouTube PKM.
Kolejne cykle spotkań zaplanowane są na czerwiec i wrzesień.
Planowane odcinki PKM Południe:
- Odcinek 1 - budowa/przedłużenie linii kolejowej o długości ok. 4 km od przystanku SKM Gdańsk-Śródmieście w kierunku południowych dzielnic Gdańska do pętli Łostowice - Świętokrzyska, wraz z rozbudową funkcji przesiadkowych istniejącego tam węzła integracyjnego.
- Odcinek 2 - budowa (przedłużenie odcinka 1) nowej linii kolejowej o długości ok. 3,5 km od węzła integracyjnego Gdańsk-Łostowice - Świętokrzyska w kierunku zachodniej obwodnicy Trójmiasta do węzła integracyjnego Kowale wraz z budową tego węzła.
- Odcinek 3 - budowa nowej linii kolejowej o długości ok. 6-7 km (zależnie od ostatecznego przebiegu i trasowania linii kolejowej) od węzła integracyjnego Kowale do włączenia w istniejącą linię kolejową nr 229, pomiędzy Straszynem i Goszynem.
- Odcinek 4 - modernizacja istniejącej linii kolejowej nr 229 na odcinku Stara Piła - Pruszcz Gdański o długości ok. 25 km.
- Odcinek 5 - budowa nowej linii kolejowej o długości ok. 7 km (zależnie od ostatecznego przebiegu i trasowania linii kolejowej) od węzła integracyjnego Kowale do włączenia w linię kolejową nr 248 (PKM), pomiędzy przystankami Gdańsk-Jasień i Gdańsk-Kiełpinek.
W pierwszym etapie powstać ma 7-kilometrowy odcinek od przystanku SKM Śródmieście do węzła przesiadkowego w Kowalach. Na trasie powstanie pięć przystanków oraz wiele obiektów inżynieryjnych.
Obiekty na trasie PKM Południe:
- trzy tunele,
- trzy wiadukty (niezależnie od wariantu),
- most,
- nasypy,
- wykopy. Po zdobyciu finansowania prace nad projektem budowlanym rozpoczną się w 2025 roku. Budowa pierwszego odcinka ma się zakończyć w 2030 roku.
Wydarzenia
Opinie (271) 4 zablokowane
-
2022-04-05 16:59
nie dla naziemnego przystanku Madalińskiego
- 6 0
-
2022-04-05 17:19
dlaczego samorząd woj. nie rozwija zakorkowanej linii Chylonia-Wejherowo? (1)
- 2 1
-
2022-04-05 19:10
bo to całe "zainteresowanie" samorządu koleją jest koniunkturalne i fałszywe
Do czasu powstania PKM dobrze się żyło w spokoju uzyskanym z pozbycia się większości wewnętrznych połączeń.
Kolej mogła jeździć, pod warunkiem, że za tą jazdę ktoś zapłaci. A samorząd nie chciał.
Bo "wszyscy" chcieli samochodów, to nowoczesne i świadczy o zamożności...
Powstanie PKM zaburzyło ten słodki spokój osiągnięty wytrwałym "wygaszaniem popytu". Nawet drastyczne ograniczenie ilości kursów i dziwne godziny połączeń nie zniechęcają podróżnych. No, klęska urodzaju.
Na trasie Chylonia - Wejherowo, samorząd liczy na aktywność głównego interesariusza, czyli PKP. Niech zrobią tory, to sobie po nich samorząd pojedzie. Przecież nie będziemy robić "prezentów" SKM?! Brak współpracy i synergii działań chowany jest za podziałem kompetencji...
A jak na złość, Unia zaczęła koleje w dotacjach preferować...
Kolej przydaje się w jeszcze jednym przypadku, przed każdymi wyborami można coś obiecać.
Przed ostatnimi obiecano połączenie do Bytowa...- 2 0
-
2022-04-05 17:40
I dojazd dla mieszkańców do przystanków
Np. z Oruni Górnej jest 20 minut drogi pieszo do pętli Łostowice-Świętokrzyska, jeździ tam autobus 162 co 20 minut zakorkowanymi ulicami. Miasto czym prędzej pozwoliło zabudować rezerwę terenową na tramwaj przez osiedle. Co z tego, że koleją będzie szybko np. do Wrzeszcza, ale dopiero od przystanku PKM, na dotarcie do którego trzeba będzie przeznaczyć średnio pół godziny komunikacją miejską.
- 3 1
-
2022-04-05 19:44
Rozmieszczenie przystankow na Oruni to zniechcenie ludzi do korzystania z PKM?
Moze radni dzielnicy zrpsza Pania Prezydent, zeby zobaczyla w jakim polu ktos zlokalizowal przystanki PKM. Wiekszosc mieszkancoow nie bedzie zainteresowana 20min spacerem do [rzystanku tylko nadala korzystac bedzie z auta...
- 3 1
-
2022-04-05 23:12
Cud
O min.20 Lat za pozno! Najpierw zabetonowali mieszkaniami teren,a teraz jak korek goni korek,ktos sie obudzil! Normalnie to juz powinno wiele lat temu powstac,zanim te tysiace mieszkan powstalo.Gdansk jest ogolnie zakorkowany i lepiej nie bedzie. Podziekujmy wybitym specjalistom od planowania i tym co mieli jakies wizje:-( Smutne to wszystko..
- 0 0
-
2022-04-05 23:54
A moze przeniesc ja pod ziemie?
Niech na oruni przechodzi w tunel.
- 0 0
-
2022-04-06 07:31
Byłam na spotkaniu PKM z mieszkańcami. Polecam. Taki bełkot, że jeszcze bardziej się boję. Może tunel, a może nie. Może będzie słychać komunikaty z peronu, a może nie. Wszystko zależy od tego ile kasy będzie na to. A co jak mało i będzie w "bieda" wariancie? A co z ludźmi pod których oknami będzie jechał pociąg? Nic, mają pecha, że są w "rezerwie terenowej"
W imię dobra Kowal zamieszkają... na dworcu. Pozdrawiam panią z kamienicy na Oruni, która dziś stoi obok Lidla. Proszę się trzymać.- 1 0
-
2022-04-06 15:44
no i zaczynają wybierac, tu stajemy tutaj nie
dlaczego bana jadąca do Kartuzów staje ado Kłesczezyny na Matarnii nie staje, może ktos wie ?
- 0 0
-
2022-06-20 20:19
Trójmiasto potrzebuje porządnej linii metra.
Wiem ,ze dla maluczkich polskich ludzików to przerażający temat ale nie zmienia to faktu, że oczywisty. Metr kwadratowy tereny w środku miasta jest zbyt drogi by kłaść na nim tory bo tych co są wystarczy.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.