- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (50 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (172 opinie)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Linia kolejowa przez miasto. Komuś to może przeszkadzać?
Kiedy powstanie PKM Południe, którędy pobiegną jej poszczególne odcinki, jak bardzo uciążliwa będzie budowa i czy pociągi będą powodowały hałas - te i inne pytania zadają sobie mieszkańcy dzielnic, przez które przebiegać będzie nowa linia kolejowa. Odpowiedzi na nie będą mogli poznać podczas cyklu spotkań informacyjnych. Pierwsze z nich już w poniedziałek o godz. 17 w Gdańsku.
By je rozwiać, spółka PKM organizuje cykl spotkań na terenach, przez które poprowadzone zostaną tory.
- Łącznie zaplanowaliśmy pięć spotkań, które odbywać się będą codziennie od poniedziałku 4 kwietnia do piątku 8 kwietnia. Dlatego pierwsze dwa spotkania odbędą się w Gdańsku, a pozostałe trzy w gminach Pruszcz Gdański, Kolbudy i Żukowo - informuje Tomasz Konopacki, rzecznik Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
W związku z dużym zainteresowaniem, zwłaszcza na obu spotkaniach w Gdańsku, pierwotny limit miejsc na każdym z nich został zwiększony z 50 do 70 osób.
Przebieg spotkania można będzie śledzić na żywo na kanale YouTube PKM.
Kolejne cykle spotkań zaplanowane są na czerwiec i wrzesień.
Planowane odcinki PKM Południe:
- Odcinek 1 - budowa/przedłużenie linii kolejowej o długości ok. 4 km od przystanku SKM Gdańsk-Śródmieście w kierunku południowych dzielnic Gdańska do pętli Łostowice - Świętokrzyska, wraz z rozbudową funkcji przesiadkowych istniejącego tam węzła integracyjnego.
- Odcinek 2 - budowa (przedłużenie odcinka 1) nowej linii kolejowej o długości ok. 3,5 km od węzła integracyjnego Gdańsk-Łostowice - Świętokrzyska w kierunku zachodniej obwodnicy Trójmiasta do węzła integracyjnego Kowale wraz z budową tego węzła.
- Odcinek 3 - budowa nowej linii kolejowej o długości ok. 6-7 km (zależnie od ostatecznego przebiegu i trasowania linii kolejowej) od węzła integracyjnego Kowale do włączenia w istniejącą linię kolejową nr 229, pomiędzy Straszynem i Goszynem.
- Odcinek 4 - modernizacja istniejącej linii kolejowej nr 229 na odcinku Stara Piła - Pruszcz Gdański o długości ok. 25 km.
- Odcinek 5 - budowa nowej linii kolejowej o długości ok. 7 km (zależnie od ostatecznego przebiegu i trasowania linii kolejowej) od węzła integracyjnego Kowale do włączenia w linię kolejową nr 248 (PKM), pomiędzy przystankami Gdańsk-Jasień i Gdańsk-Kiełpinek.
W pierwszym etapie powstać ma 7-kilometrowy odcinek od przystanku SKM Śródmieście do węzła przesiadkowego w Kowalach. Na trasie powstanie pięć przystanków oraz wiele obiektów inżynieryjnych.
Obiekty na trasie PKM Południe:
- trzy tunele,
- trzy wiadukty (niezależnie od wariantu),
- most,
- nasypy,
- wykopy. Po zdobyciu finansowania prace nad projektem budowlanym rozpoczną się w 2025 roku. Budowa pierwszego odcinka ma się zakończyć w 2030 roku.
Wydarzenia
Opinie (271) 4 zablokowane
-
2022-04-04 13:21
wariant Stęzycka jest lepszy. Przystanek Jasien Park posrodku niczego
- 11 5
-
2022-04-04 13:22
Kiedy PKM na północ Gdyni? (1)
Dlaczego w Gdańsku można a w Gdyni nie da się?
- 11 5
-
2022-04-04 16:59
Dlatego że w Gdyni prezydentem jest dr Szczurek
więc nie da sie.
- 5 1
-
2022-04-04 13:23
Jak to kiedykolwiek powstanie (9)
To będzie cud. Raz że inwestycja wyglada na taka co będzie kosztować miliardy.( a będzie tylko gorzej) dwa kwestia akceptacji społeczeństwa - całkiem słusznie. Bo o kolei jeszcze na wiadukcie, nikt nie mówił kiedy budowane były osiedla, było pełno obiecanek o drodze, tramwajui nawet takich inwestycji miasto nie było wstanie udzwignac, bez wsparcia rzadu. Dlatego tym razem bedzie tak samo, za 20 lat bedziemy nadal czytac o przekladaniu inwestycji pkm poludnie.
- 109 58
-
2022-04-04 14:55
Cud nie cud... (2)
Istniejąca PKM z Wrzeszcza do lotniska i dalej też wydawała się cudem . A istnieje i ma się dobrze....
- 31 4
-
2022-04-04 18:07
(1)
Miało być do GD.Głównego,a nie do Wrzeszcza.
- 3 5
-
2022-04-04 18:56
Linia zawsze była planowana do Wrzeszcza. To że pociągi dojeżdżają tam a nie do Głównego to jest całkowicie osobny temat, niezwiązany z infrastrukturą.
- 4 1
-
2022-04-04 15:11
Już płaczesz?
Wypowiedz się po fakcie a nie przed. Tacy jak ty darli szaty gdy zaczęto napomykać o PKM-ce a ta od dawna sobie jeździ a po zmodernizowaniu ożywi wielki obszar Pomorza.
- 17 4
-
2022-04-04 16:27
pewnie powstanie
deweloper zlecił to UM więc działają, teraz jakoś to argumentują, choć radzę przyglądać się na bieżąco tym trasom i wszelkim nowym inwestycjom budowlanym...
- 3 5
-
2022-04-04 18:56
(2)
Ta linia kolejowa była w planie od wielu lat, może nie w takiej postaci ale jednak była.
- 4 0
-
2022-04-04 20:43
(1)
tak jak Nowa Niepołomicka, Podmiejska bezkolizyjne przejazdy kolejowe na Oruni i wiele innych inwestycji. Wydane worki pieniędzy na planowania kombinacje a na końcu wyszło jak jest czyli nie ma nic
- 6 0
-
2022-04-05 08:40
Nic dodać, nic ująć.
To taki nasz , małosycylijski króliczek.
- 3 0
-
2022-04-05 08:38
Do tego należałoby doliczyć czas trwania takiej budowy.
Obserwując aktualną budowę linii tramwajowej na Havla, to sadzę, że potrzebne będzie na taką inwestycję około dwudziestu lat. Dwadzieścia lat ciągłych "udogodnień" komunikacyjnych. A i taki okres może się okazać zbyt krótki.
- 2 1
-
2022-04-04 13:23
zamiast pociągów i szyn powinna powstać rowerostrada (5)
rowery to nasza przyszłość
- 8 48
-
2022-04-04 13:26
tandemy,tandemy!!
- 7 0
-
2022-04-04 13:34
(3)
Przewieź rowerem walizkę.
- 10 3
-
2022-04-04 13:39
(2)
Codziennie w tramwajach tłok powodują walizki pasażerów. Każdy pracownik korporacji ma obowiązek transportu do pracy walizki. To samo dotyczy kierofczyków - codzienne korki wynikają z troski Polaków, którzy zawsze na 8 rano przewożą teściowe do szpitala.
- 4 15
-
2022-04-04 16:43
(1)
niech przestaną troszczyć się o wszystkowery i nie robić ścieżek rowerowych kosztem linii kolejowych. Dzięki temu mamy korki w miastach bo ludzie nie mają jak dojechać.
- 2 3
-
2022-04-04 18:13
Bilety drożeją,to coraz więcej ludzi dojeżdża do pracy rowerami.
- 1 1
-
2022-04-04 13:23
Zanim to skończą, zdążę już otrzymać obywatelstwo w pewnym zachodnim kraju :D (4)
Dobre i to, że wartość mojego mieszkania wzrośnie. Więcej policzę za wynajem.
- 8 10
-
2022-04-04 13:25
To powodzenia. Pa (3)
My będziemy jeździć PKM
- 10 0
-
2022-04-04 13:27
wrtki na droge!!
- 3 2
-
2022-04-04 14:47
Młodzi może tego dożyją. Ja mam już pięć dych, więc wątpliwe czy się załapię ;)
- 3 0
-
2022-04-04 18:25
Z okien będziecie mogli podziwiać skansen Europy
zakłady zbijania palet, cementownie, hurtownie importowanych materiałów budowlanych i uczelnie teologiczne. Same symbole rozwiniętego kraju. Czasem się chlewnia trafi.
- 3 3
-
2022-04-04 13:26
(3)
Sprawna gęsta sieć kolejowa jest jedynym dobrym rozwiązaniem w tamtym terenie. Pytanie tylko jak zabudowa i działania deweloperów na przestrzeni lat miały się do planów urbanistycznych, jakie były wytyczone jeszcze za komuny. Chodzi o rezerwy terenowe pod przyszłe inwestycje, i to jak je potraktowano i wykorzystano. Chaos, bezwład i kipsz gdańskiego południa jest encyklopedycznym przykładem deweloperskiej wolnej amerykanki. Tak spory kupisz możliwy był dzięki ogromnie dziurawemu prawu i przepisom, zarówno krajowym jak i lokalnym- jedne i drugie są zadziwiające korzystne tylko dla deweloperów. Przykre to, ale obrazuje to wyraźnie jak bardzo dużą jest i była skala układów i korupcji w naszym kraju... No i standardowo: zysk prywatny, koszty publiczne...
- 31 1
-
2022-04-04 13:30
Sami złodzieje? (1)
Tak jak u ciebie w domu?
- 2 9
-
2022-04-04 13:47
Jesteś głupi, czy tylko udajesz? Przez mafijno urzędnicza wolna amerykankę jaka miała miejsce na południu, miasto ma teraz ogromny problem, który będzie spoczywać na moich i twoich podatkach płynących do jego budzetu.
- 10 1
-
2022-04-04 18:20
To tak jak z obwodnicą dzielnicy Nowy Port.Nie ma do tej pory,a tiry walą środkiem osiedla mieszkaniowego,ul.Wyzwolenia do portu gdańskiego.Ciekawe,że Nowa Letnica tak się rozbudowuje,a czy została rezerwa na nowoczesny dojazd do portu gdańskiego?
- 2 1
-
2022-04-04 13:27
Zostawcie te konsultacje, rozpocznijcie w końcu budowę.
Te konsultacje niczego nie wnoszą, tylko odwlekają czas rozpoczęcia inwestycji, której realizacja i tak jest nieunikniona.
Malkontenci zawsze byli są i będą, nie ma się czym przejmować, przeważać powinno dobro ogółu nie zaś jednostek.
Sama ankieta pod artykułem daje do zrozumienia, że ludzie chcą tej PKM-ki i że jest ona potrzebna.- 16 20
-
2022-04-04 13:27
Kolej hałasuje (1)
A mieszkańcy chcą spokoju.
- 22 31
-
2022-04-04 13:28
Spokoju?
To zapraszam na łostowice, tam jest wieczny spokój...- 12 4
-
2022-04-04 13:28
Kiedy kolej dla PCD, Witomina, Kacka...
- 4 2
-
2022-04-04 13:36
Opinia wyróżniona
Tramwaj poprowadzony w takiej formie (w oddzielnym, bezkolizyjnym pasie niż ruch drogowy) byłby tańszy i bardziej realny do (30)
Czas jazdy byłby taki sam, dodatkowo możliwa wyższa częstotliwość i mnogość powstani linii o różnych relacjach, brak ograniczeń w taborze - w porównaniu ile jest droższych zespołów trakcyjnych a ile tańszych tramwajów w całym Gdańsku.
A no i gdzie się podział przystanek przy Wielkopolskiej? xD
Nadal uważacie, że to nie jest wał?- 83 155
-
2022-04-04 14:16
Odp. (14)
Nie rozumiesz jednego, w Gdańsku wymyślono centrum biznesowe na przymorzu, ludzie walą w tysiącach każdego poranka, tramwaje nie zdołają przewiać takiej ilości osób w tak krótkim czasie, wiec mało kto będzie tym zainteresowany. PKM to jedyne wyjście dostać się w akceptowalnym czasie na drugi koniec Gdańska. Zagadka rozwiązana.
- 58 4
-
2022-04-04 16:26
super co taniej postawić ? (3)
kilka biurowców przy obwodnicy / przy obecnej PKM + parkingi czy wybudować 40-50 km linii kolejowej (cena od 25 do 70 mln za kilometr w zależności od ukształtowania terenu i infrastruktury dodatkowej)
- 8 25
-
2022-04-04 16:50
A jak postawisz biurowce przy obwodnicy, ludzie z Południa się do nich teleportują?
- 31 1
-
2022-04-04 18:02
Najtaniej to będzie wozić ludzi furmankami.
- 14 1
-
2022-04-04 20:20
zle postawione pytanie. nie "co taniej" a "komu sie to oplaca".
Postawiono OBC, bo ktos mial "sile perswazji" aby szybko uruchomic strumien zwrotu kapitalu. A ze ludzie maja z tego powodu problem, to nikogo nie obchodzi.
Teoretycznie mozliwe jest budowanie takich miejsc w okolicach PKM i obwodnicy, ale nikt nie dopusci do powstania konkurencji. Szczegolnie, ze czasy ida dla biur trudne...
No i nikt z zarabiajacych na biurowym wynajmie nie ma zamiaru partycypowac w kosztach infrastruktury oraz sprowadzenia "robola". On ma byc i od tego jest partnerstwo publiczno-prywatne... Czyli kapitalizacja zyskow a socjalizacja kosztow...- 16 2
-
2022-04-04 16:26
(5)
w Bydgoszczy tysiące ludzi każdego poranka jeździ tramwajami z Fordonu do Centrum - czyli jednak można! Po za tym Gdańsk to nie tylko Centrum Biznesowe na Przymorzu - wyobraź sobie że więcej ludzi wysiada w Centrum
- 12 22
-
2022-04-04 18:34
ale Gdańsk to również Trójmiasto. (4)
Czy bydgoszczanie do Torunia też jeżdżą tramwajem? A Teri typu przejazdy to w Trójmieście codzienność
- 22 2
-
2022-04-04 19:05
(1)
Są plany zrobienia linii tramwajowej z Torunia do Bydgoszczy to jedno a drugie nie do każdej dzielnicy w Gdańsku i Gdyni masz pociąg.
- 2 10
-
2022-04-05 22:59
Tramwaj z Torunia do Bydgoszczy?
Trzy godziny podróży jak obszył.
- 0 0
-
2022-04-04 19:11
(1)
A ty chcesz budować PKM dla mieszkańców Gdańska i okolic czy dla mieszkańców Gdyni? To może też dla Skarszew odbudujesz linie kolejową?
- 7 4
-
2022-04-04 20:28
na pewno ma kolej wiekszy sens dla Skarszew
Niz dla samego Gdanska.
Caly sukces PKM polega na komunikacji z sasiednimi miejscowosciami. Jak to jest wazne i potrzebne mozna zobaczyc w piatek i niedziele na linii z Tczewa do Szczecinka, ktora komunikuje polodnie wojewodztwa.
W Gdansku, Trojmiescie te linie moga/powinny sie koncentrowac.- 7 2
-
2022-04-04 17:57
Już to widze, ze PKM z Kowal będzie jeździła aż do Oliwy (3)
Tak jak PKM zamiast do Wrzeszcza jeździ do Głównego :))))
- 13 6
-
2022-04-04 19:06
(1)
Na takiej samej zasadzie możesz zapytać czemu PKM nie kursuje do Chyloni?
- 4 3
-
2022-04-04 20:34
z polaczeniem do Chyloni nie ma problemu
Nie ma jednak takiej potrzeby...
- 3 1
-
2022-04-04 20:33
na pewno latwiej jest zrobic na linii PKM lacznice w kierunku Gdyni
Niz zwiekszyc mozliwosci i przepustowosc magistrali kolejowej na odcinku Wrzeszcz - Glowny.
Jednak latwiej to zapewnic przez synchronizacje z komunikacja miejska i sprawne przesiadki na dedykowane OBC autobusowe (elektryczne?) wahadlo.- 3 0
-
2022-04-04 15:56
Jak beznadziejne sa tramwaje w miescie widzimy co dziennie (1)
Tramwaj kosztuje 5 razy więcej niż bus pas
- 17 7
-
2022-04-04 16:02
Ale w przeciwieństwie do buspasa, nie zamienia się w parking dla hołoty, która myśli że ktoś łyka ich "tylko na chwilę"
- 8 8
-
2022-04-04 17:21
Czas jazdy tramwaju taki sam jak pkm? (8)
Jedyna zaleta tramwaju to brak stania w korku oraz w miare rozsadna czestotliwosc kursowania. Na tym zalety sie konczą. Nawet w sporym ruchu ale jeszcze nie paralizu, autobus wygrywa z tramwajem. Co do pkm to nie ma co sie podniecac. Czas przejazdu jest atrakcyjny ale nie jest to powazny transport skoro czestotliwosc kursowania w szczycie to 30min, po za szczytem raz na 1h. Gdzie ostatni kurs jest okolo 21:00 :) Zart nie alternatywa dla auta. Dla kogo to? Jak nie zdazysz na 7:30, czekasz 30min lub po prostu korzystasz z auta. Aby to mialo sens, czestotliwosc kursowania powinna byc minimum co 15min w szczycie i do 23:00.
- 27 5
-
2022-04-04 17:38
Żartem jest Twoja wypowiedź (5)
pokazująca, że o PKM Południe nie masz zielonego pojęcia.
PKM Południe to bezpośrednie przedłużenie SKMki od Śródmieścia. Z zachowaniem częstotliwości SKMki.- 7 9
-
2022-04-04 17:49
Chyba sobie jaja robisz,że pkm będzie jeździła co 5minut (1)
Nie życzę sobie tego. Tramwaj tak, pociąg nie.
- 5 23
-
2022-04-04 17:51
Nooo, jak Ty sobie nie życzysz, to na pewno nie będzie jeździć :D
- 25 1
-
2022-04-04 20:24
Tia :)
- 1 0
-
2022-04-05 23:01
Istniejąca PKM też miała często jeździć
A jeździ jak osobowy do Zamościa
- 1 0
-
2022-04-06 16:14
jechałeś kiedyś na te śródmieście tą PKM ?
tak miało być według założeń, ale zrobili ostatni przystanek we Wrzeszczu i jak chcesz jechać dalej to kupuj drugi bilet i się przesiadaj
- 1 0
-
2022-04-04 19:44
Jak napisałem wyżej, gdyby linia tramwajowa została poprowadzona trasą planowanej PKM (mosty,wykopy, bezkolizyjność, przystanki (1)
- 1 4
-
2022-04-04 20:56
...to by woziła powietrze :)
- 3 3
-
2022-04-05 07:45
(2)
A jeździsz tramwajem przez centrum w godzinach szczytu? Wąskie gardło centrum nie przyjmie kolejnych pojazdów, już są korki tramwajowe, dlatego należy rozwijać także inne komunikacje, zwłaszcza ze i ościenne gminy skorzystają. Będzie mi podziać pod nosem przejeżdżał :/ takie koszty życia w centrum.
- 10 1
-
2022-04-05 10:56
(1)
a wiesz ile linii przebiega przez centrum? i dlaczego linia tramwajowa na 3 Maja nie jest praktycznie użytkowana? Skoro jest taka polityka by posłać niemal wszystkie tramwaje pod dworzec to masz korki
- 5 1
-
2022-04-06 16:16
Wały Jagiellońskie i Podwale Grodzkie powinny być pod ziemię wrzucone w tunel
o takie były plany lata wstecz
- 0 0
-
2022-04-05 22:07
Są przymiarki, aby wzorem inny h wprowadzać tramwaj dwusystemowy dlatego lepiej robić torowisko pod kej z późniejszym dostosowaniem pod tramwaj
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.