- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (446 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (27 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (153 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (178 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (277 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (61 opinii)
Najdłuższy buspas w Trójmieście. Który wariant najlepszy?
Za rok dowiemy się, który z czterech wariantów buspasa na ul. Spacerowej okaże się najlepszym rozwiązaniem. Dwie firmy zgłosiły chęć opracowania koncepcji, ale tylko jedna mieści się w budżecie. Liczący 5,8 km buspas będzie najdłuższy w całym Trójmieście.
Dla porównania: w Gdyni istnieją buspasy o łącznej długości ok. 8,8 km, a kilka nowych jest w budowie lub w planach.
Gdańsk planuje za jednym zamachem zwiększyć niemal dwukrotnie ich długość za sprawą budowy buspasa wzdłuż ul. Spacerowej. Ma tam powstać dodatkowy pas wyłącznie dla autobusów na odcinku o długości 5,8 km: od ul. Opackiej do węzła Wysoka na Obwodnicy Trójmiasta.
Czytaj też: Paraliż Spacerowej przez remont Opackiej
Cztery warianty przebiegu buspasa i ścieżki rowerowej
- trzy pasy ruchu i ścieżka rowerowa, środkowy pas będzie buspasem o zmiennym kierunku ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia
- trzy pasy ruchu i ścieżka rowerowa, zewnętrzny pas ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia/nocy będzie buspasem
- buspasy w obu kierunkach oraz wyodrębniona ścieżka rowerowa
- trzy pasy ruchu, środkowy pas będzie buspasem, po którym może zostać dopuszczona jazda rowerem, nie będzie osobnej ścieżki dla rowerzystów
Różnica w ofertach wynosi 0,5 mln zł
Właśnie otwarte zostały koperty z ofertami na wykonanie kompleksowej koncepcji programowo-przestrzennej. Zgłosiły się dwie firmy.
- Poldukt Projekt - 239,8 tys.
- Europrojekt Gdańsk - 725,7 tys. zł
DRMG zarezerwowała na ten cel 300 tys. zł, co oznacza, że tylko jedna propozycja mieści się w budżecie.
Wybrany wykonawca będzie miał osiem miesięcy na opracowanie analizy i prognozy ruchu, a kolejne cztery miesiące na opracowanie kompleksowej koncepcji programowo-przestrzennej. To oznacza, że za rok poznamy, który wariant przebiegu buspasa jest najkorzystniejszy.
Opinie (143) 4 zablokowane
-
2022-06-03 13:30
Zrobić ze Spacerowej drogę płatną i skończą się korki. (1)
- 15 4
-
2022-06-03 13:43
Ta i cały ruch przeniesienie sie na odcinki nieodpłatnie
- 3 2
-
2022-06-03 13:36
Fajnie, że będzie droga rowerowa. Niedługo (2)
litr benzyny po 15 zł i jeszcze podatek od samochodów spalinowych. Trzeba będzie polubić rower.
- 17 7
-
2022-06-03 13:53
(1)
A może zamiast polubić daną sytuację, warto się zastanowić jakie jeszcze zakazy nas czekają w tym eurokołchozie?
Może w końcu czas jest pokazać jaja i wyjść na ulicę? Pokazać kto tutaj jest dla kogo, czy my dla tych 460 darmozjazdów i jeszcze kilku tysięcy darmozjadów w Brukseli, czy też oni są dla nas, milionów ludzi.- 11 5
-
2022-06-05 14:30
Tyle, że KPO z podatkiem od samochodów spalinowych wymyślił akurat PiS a nie UE.
- 0 0
-
2022-06-03 13:50
nie tędy droga (10)
problemem nie jest sama spacerowa, a miejsca, gdzie się ona kończy. Być może z oliwskim końcem nie da się nic zrobić, ale węzeł Osowa nadaje się tylko do wyburzenia i odbudowy w układzie dwupasmowym i ze zjazdami typu koniczyna w każdym kierunku
- 165 15
-
2022-06-03 14:06
(3)
no i do zbudowania kladka dla pieszych i rowerzystow, troche samochodow by pewnie ubylo. Jak sie odcina ludzi i zostawia im tylko samochod.... gdansk
- 51 6
-
2022-06-03 15:55
kładka? przecież pomysł ten został storpedowany przez mieszkancow osowy (1)
- 25 5
-
2022-06-03 21:32
warto spróbować ponownie
ludziom zdarza się zmieniać poglądy pod wpływem oglądu zmian w otoczeniu
- 8 2
-
2022-06-03 16:15
Gdańsk swoją metodą zrobi jakieś zakazy wjazdu aut i problem z głowy. Do tego dorobi się teoryjkę o uspokajaniu ruchu, ekologii, czy coś.
- 16 3
-
2022-06-03 15:51
Z oliwskim końcem nie da się nic zrobić (4)
przynajmniej jeśli nie mówimy o wyburzaniu tej dzielnicy.
- 12 3
-
2022-06-03 19:06
Da się. (2)
Tunel pod pachołkiem
- 19 5
-
2022-06-03 22:18
bzdura. To nie rozwiąże problemów, a je zmultiplikuje wpychając dodatkowe 100k samochodów do miasta. (1)
Nie mówiąc o tym, że ta inwestycja miałaby kosztować 2 mld złotych. To był kosztorys sprzed 5 lat.
Każdy kosztorys dużych inwestycji był w ostatniej dekadzie przebijany w realnych ofertach. NIe mówimy zatem o 2mld ale pewnie.o 4-5 mld.
Za te pieniędze można każdemu mieszkańcowi Osowy kupić 4-pokojowe mieszkanie w dowolnym cywilizowanym miejscu, a z Osowy zrobić jeden wielki las.
Można też zbudować tanio buspas i puścić autobus co 2 minuty. Nadal będzie dużo taniej i skuteczniej.
Przestańcie leczyć pacjenta chorego na otyłość kupnem szerszych spodni.- 6 10
-
2022-06-04 10:12
Bzdura.
Tunel rozładuje korki w Oliwie, bo samochody rozjadą się w 3 kierunkach: Grunwaldzka (tunel), Opata Rybińskiego i Polanki w stronę Gdańska. A Opacka zostanie zmarginalizowana. Poza tym, Zielona Droga nawet w wersji 1x1 sporo rozładowałaby w tej części miasta.
- 3 1
-
2022-06-03 20:15
teren pod i nad Grunwaldzką i pętlą daje pewne możliwości
Lepiej by było gdyby ł McDonaldsa posadowić bardziej subtelnie - np nad stawem. Ale nawet teraz można wyprostować ruch na skrzyzowaniu
- 1 0
-
2022-06-03 20:52
co do Oliwy
to nie masz racji. Wystarczy zburzyć katedrę i znajdzie się miejsce na nowy w pełni funkcjonalny zjazd ze Spacerowej. Żartowałem.
- 10 1
-
2022-06-03 13:51
Po co męczyli nas ponad rok remontem żeby znowu rozwalać.
Miał-być przekop od Czyżewskiego,droga zielona i co?
- 10 2
-
2022-06-03 14:00
Dramat z tym buspasem.
nie ma tam na to miejsca. Co za bezsensowny pomysł.
- 11 9
-
2022-06-03 14:01
Ciekawe kto będzie egzekwować kary od tych, co nie powinni jeździć buspasen (10)
Bo na pewno nie Policja. Jeszcze nie widziałem w Gdańsku Policji przy buspasie. A na Podwalu to mogliby zrobić sobie zatoczkę ze stałym punktem. Bloczków mandatowych by im zabrakło po godzinie
- 124 17
-
2022-06-03 14:14
samochody zawierajaca min. 4 pasazerow tez powinny miec prawo jechac buspasem (3)
- 17 26
-
2022-06-03 14:26
Bardzo słusznie ,jednak nie po myśli cemBałów urzędniczych wysokiego szczebla i lampasów umundurowanych
- 7 4
-
2022-06-03 14:59
Gdzieś w Azji jest podobny przepis. (1)
Wykształcił się zawód pasażera, który dostaje kasę za wsiadanie do samochodu, żeby kierowca mógł bezproblemowo wjechać.
- 14 2
-
2022-06-03 22:20
Za oceanem też jest
i nie ma takiego zawodu
- 1 3
-
2022-06-03 15:02
Sprawa jest szersza - policji po prostu NIE MA w ruchu ulicznym (2)
czasem stają obok ulicy, jak suszą, czasem coś pojeździ po obwodnicy, Ale na ulicach miejskich w ruchu - hulaj dusza piekła nie ma...
- 15 0
-
2022-06-03 20:54
A po co mają stac w korku
- 3 1
-
2022-06-04 14:28
Nie ma bo na papier do drukarki nie maja a co dopiero na paliwo
..
- 2 0
-
2022-06-03 22:24
Kamera i odczytywanie numerów rejestracyjnych
zadanie dla studentów 3 roku ETI.
- 10 1
-
2022-06-04 07:52
Mało widziałeś
Z tego autobusu ,ja już widziałem kilkanaście razy jak są zatrzymywani.
- 0 0
-
2022-06-04 11:30
A ja widziałem wielokrotnie przy Chmielnej jak łapali cwaniaków na buspasie
- 0 0
-
2022-06-03 14:03
ścieżka
Ścieżka dla rowerów, hulajnóg powinna być oddzielna od buspasa. I oby jak najszybciej powstała.
- 14 4
-
2022-06-03 14:10
Długi buspas (2)
Tak coś widzę dwa autobusy jadące na czołówkę jadące w przeciwnych kierunkach tym buspasem
- 4 2
-
2022-06-03 14:12
Częstotliwość autobusów jest taka, że to nie grozi (1)
- 7 0
-
2022-06-03 19:00
A szkoda, bo byłoby śmiesznie :D
Gdyby doszło do takiego spotkania dwóch autobusów jadących w przeciwną stronę, na jednym buspasie, powinny być walki pasażerów. Jak zaloga wygra yo może dalej jechać buspasem.
- 1 0
-
2022-06-03 14:12
Droga dla rowerów (8)
Bardzo blisko spacerowej z dala od spalin i hałasu biegnie przez las utwardzona droga, którą poruszają się rowerzyści. Po co budować w ogóle drogę rowerową koło jezdni ?
- 22 9
-
2022-06-03 14:16
utwadzona? (2)
Jechałeś nia czy tylko widziałeś rowerzystów z oddali?
poza tym ta droga nigdzie nie prowadzi tak naprawdę Służy do wywożenia drewna z lasu.- 4 5
-
2022-06-03 16:04
(1)
Jeździłem, problem jest że trzeba jeździć przez Owczarnie
- 5 0
-
2022-06-04 13:50
Na owczarnię to prowadzi koscierska
Ta droga w lesie nie prowadzi nigdzie choć na owczarnię da się nią dojechać.
- 0 0
-
2022-06-03 14:30
po co?
bo rowerzysta tak jak ty woli jezdzić równym asfaltem niż poruszać sie po dziurawych szutrach rozjeżdżonych ciężkim sprzętem?
pomyśl trochę- 5 7
-
2022-06-03 14:56
to sobie tam jeździj. Ja tam wole jezdnie
- 5 5
-
2022-06-03 15:07
Ta droga byłaby spoko dla części rowerów, ale ona nie wjeżdża na wiadukt nad obwodnicą na końcu spacerowej, ale kieruje się na Owczarnię, co większości niestety nie jest po drodze.
- 6 0
-
2022-06-03 16:13
Bardzo blisko? Utwardzona? A przejedź się tam po deszczu...
- 5 2
-
2022-06-05 14:36
Bo jak projekt zawiera drogę dla rowerów to można wystąpić o dofinansowanie unijne
a nie płacić całość z budżetu miasta?
- 0 0
-
2022-06-03 14:18
droga rowerowa po środku. (1)
to poważna propozycja czy trolling?
- 23 0
-
2022-06-03 21:13
Stawiam na infantylizm intelektualny.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.