- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (445 opinii)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (153 opinie)
- 3 Szybko odzyskali skradzione auto (24 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (176 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (277 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (61 opinii)
Najdłuższy buspas w Trójmieście. Który wariant najlepszy?
Za rok dowiemy się, który z czterech wariantów buspasa na ul. Spacerowej okaże się najlepszym rozwiązaniem. Dwie firmy zgłosiły chęć opracowania koncepcji, ale tylko jedna mieści się w budżecie. Liczący 5,8 km buspas będzie najdłuższy w całym Trójmieście.
Dla porównania: w Gdyni istnieją buspasy o łącznej długości ok. 8,8 km, a kilka nowych jest w budowie lub w planach.
Gdańsk planuje za jednym zamachem zwiększyć niemal dwukrotnie ich długość za sprawą budowy buspasa wzdłuż ul. Spacerowej. Ma tam powstać dodatkowy pas wyłącznie dla autobusów na odcinku o długości 5,8 km: od ul. Opackiej do węzła Wysoka na Obwodnicy Trójmiasta.
Czytaj też: Paraliż Spacerowej przez remont Opackiej
Cztery warianty przebiegu buspasa i ścieżki rowerowej
- trzy pasy ruchu i ścieżka rowerowa, środkowy pas będzie buspasem o zmiennym kierunku ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia
- trzy pasy ruchu i ścieżka rowerowa, zewnętrzny pas ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia/nocy będzie buspasem
- buspasy w obu kierunkach oraz wyodrębniona ścieżka rowerowa
- trzy pasy ruchu, środkowy pas będzie buspasem, po którym może zostać dopuszczona jazda rowerem, nie będzie osobnej ścieżki dla rowerzystów
Różnica w ofertach wynosi 0,5 mln zł
Właśnie otwarte zostały koperty z ofertami na wykonanie kompleksowej koncepcji programowo-przestrzennej. Zgłosiły się dwie firmy.
- Poldukt Projekt - 239,8 tys.
- Europrojekt Gdańsk - 725,7 tys. zł
DRMG zarezerwowała na ten cel 300 tys. zł, co oznacza, że tylko jedna propozycja mieści się w budżecie.
Wybrany wykonawca będzie miał osiem miesięcy na opracowanie analizy i prognozy ruchu, a kolejne cztery miesiące na opracowanie kompleksowej koncepcji programowo-przestrzennej. To oznacza, że za rok poznamy, który wariant przebiegu buspasa jest najkorzystniejszy.
Opinie (143) 4 zablokowane
-
2022-06-03 16:42
Wszyscy mieszkańcy Osowy zrobią sobie licencję na taxi
- 6 0
-
2022-06-03 17:08
Kiedy w Gdańsku (1)
Strefa bezemisyjnego transportu ? Powinna być w centrum Oliwy, Wrzeszcza i Śródmieścia. Do tego eliminacja pasa na Grunwaldzkiej pod indywidualny transport hulajnóg i rowerów
- 3 5
-
2022-06-03 17:34
I próg zwalniający co 100 m na Grunwaldzkiej
Oj, można pomarzyć!
- 3 2
-
2022-06-03 18:22
ścieżka rowerowa powinna biec przez las
- 5 0
-
2022-06-03 19:28
Eh
Nikt nie potrzebuje buspasow. Zacznijcie w końcu budować skmki, pkmki.
- 4 1
-
2022-06-03 19:43
Dewastacja przyrody. Na sloganach EKO, zrównowazony rozwój. W praktyce wycinka drzew, samochody dla urzędników
Europejczycy
- 1 3
-
2022-06-03 19:46
Carpool (3)
W USA mają dużo lepsze rozwiązanie - pas dla carpool czyli pojazdów którymi podróżuje minimum 2 lub 3 osoby. Nawet pusty autobus tylko z kierowcą nie może jechać po tym pasie.
- 28 24
-
2022-06-03 22:23
USA to jedno z najgorszych miejsc do czerpania jakichkolwiek wzorców urbanistycznych czy komunikacyjnych (2)
Nie, carpooling to nie rozwiązanie. Finalnie powoduje jeszcze większe korki, bo ludzie kręcą się w kółko po osiedlach odbierając się nawzajem.
- 16 5
-
2022-06-04 09:07
Lub jeżdżą z manekinami
- 8 0
-
2022-06-04 11:23
A co złego jest w tym, że np. wezmę po drodze koleżankę / kolegę i pojedziemy razem do pracy 1 samochodem?
Zamiast osobno dwoma autami?
- 5 1
-
2022-06-03 20:47
Ile jeszce razy mozna te głupote prtezentowac wiadomo ze tylko 4 jest mozliwy Inne to totalna kompromitacja urzedników
na wariant trzeci głosowali tylko piraci drogowi co ciekawe w poprzednim arcie własnie 4 był wiekszosci wybierany!
- 0 2
-
2022-06-03 21:34
Błagam,
Po wybudowaniu drogi dla rowerow niech w polowie Spacerowej stoi policja. Zobaczycie jak mozna na rowerzystach majatek w mandatach zebrac
- 0 0
-
2022-06-03 21:38
Wariant 4.
Czy ja dobrze widzę, że jest pomysł żeby na środkowym pasie, pomiędzy dwoma pasami dla aut, mieli jeździć rowerzyści wspólnie z autobusami??
- 1 0
-
2022-06-03 21:53
Najlepszy byłby wariant bez autobusów !!!! (1)
- 3 1
-
2022-06-04 13:07
I bez ped**arzy.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.