- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Najdłuższy buspas w Trójmieście. Który wariant najlepszy?
Za rok dowiemy się, który z czterech wariantów buspasa na ul. Spacerowej okaże się najlepszym rozwiązaniem. Dwie firmy zgłosiły chęć opracowania koncepcji, ale tylko jedna mieści się w budżecie. Liczący 5,8 km buspas będzie najdłuższy w całym Trójmieście.
Dla porównania: w Gdyni istnieją buspasy o łącznej długości ok. 8,8 km, a kilka nowych jest w budowie lub w planach.
Gdańsk planuje za jednym zamachem zwiększyć niemal dwukrotnie ich długość za sprawą budowy buspasa wzdłuż ul. Spacerowej. Ma tam powstać dodatkowy pas wyłącznie dla autobusów na odcinku o długości 5,8 km: od ul. Opackiej do węzła Wysoka na Obwodnicy Trójmiasta.
Czytaj też: Paraliż Spacerowej przez remont Opackiej
Cztery warianty przebiegu buspasa i ścieżki rowerowej
- trzy pasy ruchu i ścieżka rowerowa, środkowy pas będzie buspasem o zmiennym kierunku ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia
- trzy pasy ruchu i ścieżka rowerowa, zewnętrzny pas ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia/nocy będzie buspasem
- buspasy w obu kierunkach oraz wyodrębniona ścieżka rowerowa
- trzy pasy ruchu, środkowy pas będzie buspasem, po którym może zostać dopuszczona jazda rowerem, nie będzie osobnej ścieżki dla rowerzystów
Różnica w ofertach wynosi 0,5 mln zł
Właśnie otwarte zostały koperty z ofertami na wykonanie kompleksowej koncepcji programowo-przestrzennej. Zgłosiły się dwie firmy.
- Poldukt Projekt - 239,8 tys.
- Europrojekt Gdańsk - 725,7 tys. zł
DRMG zarezerwowała na ten cel 300 tys. zł, co oznacza, że tylko jedna propozycja mieści się w budżecie.
Wybrany wykonawca będzie miał osiem miesięcy na opracowanie analizy i prognozy ruchu, a kolejne cztery miesiące na opracowanie kompleksowej koncepcji programowo-przestrzennej. To oznacza, że za rok poznamy, który wariant przebiegu buspasa jest najkorzystniejszy.
Opinie (143) 4 zablokowane
-
2022-06-03 22:24
zamknijcie całkiem spacerową (1)
Przerobić ją na bus pas i ścieżkę rowerową :P
- 2 0
-
2022-06-04 13:07
Wybory już niedługo - masz szansę coś zmienić w tym mieście absurdów.
- 0 0
-
2022-06-03 22:32
Rowerofilia
Z tymi rowerami to już jakaś -filia. Podobno chodzi o udrożnienie tego ciągu dla pojazdów silnikowych, a tu z każdej strony po prostu musi być specjalne rozwiązanie i dyskusja o rowerach, bo to takie postępowe i politycznie poprawne. Najlepiej żeby każdy autobus jechał za i w tempie roweru żeby było wiadomo kto tu rządzi. Problem jest z korkami które wywołują pojazdy silnikowe czy rowery? Patrząc na proponowane rozwiązania nie jest to oczywiste. Tyle środków z UE skonsumowało miasto ale zrobić drogę pełnowymiarową drogę dwujezdniową z rezerwą pod tramwaj na tą nieszczęsną Osowę i dogadać się z GDDKiA na przebudowę węzła to jest przecież problem ideologicznie nie do przeskoczenia...
- 4 0
-
2022-06-03 23:23
Wersja 1 jest najlogiczniejsza
Na Spacerowej nie występują korki w obie strony jednocześnie. Więc buspas o zmiennym kierunku ma sens
- 0 1
-
2022-06-04 00:33
A jest gdzieś wariant z 5 pasami (środkowy buspas) i ścieżką rowerową?
Czy tylko rozbudowa tak na 25%? W końcu to ul. Spacerowa.
- 1 0
-
2022-06-04 03:36
Ten bus pas to dobie wsadzccie w d... tylko 2x2 pasy a w srodku tramwaj ma sens aby odkorkowac spacerowa!
- 3 0
-
2022-06-04 06:44
Poldukt...to już lepiej unieważnić ten przetarg
- 1 0
-
2022-06-04 06:55
Buspas na Kielnieńskiej ?
Ale buspas na ul. Kielnieńskiej też będzie (+ ścieżka rowerowa)? Pewnie że tak, bo jak inaczej autobus dojedzie do Spacerowej? Pytanie zadałem, oj, oj, ....
- 2 0
-
2022-06-04 07:36
Zamiast drogę do 4 pasów powiększyć (1)
Co za bzdura co z tego że jest obwodnica jak nie idzie do niej dojechać I zniej zjechać
- 2 1
-
2022-06-04 13:05
Lewactwo psuje miasto!
- 0 0
-
2022-06-04 09:29
a co dla samochodów, żeście poszaleli z tymi buspasami.
- 2 1
-
2022-06-04 09:33
autobusy i rowery, jak na wsi, a urzednicy i szlachta limuzynami po mieście.
kogo wy z ludzi robicie, a ty narodzie nie widzisz że z ciebie pasarzera robia od podpierania przystanków? ludzie co sie dzieje. każdy normalny człowiek ma prawo do luksusu, kupujcie samochody i miejcie w d,,ie to co wam cwaniacy nazucają.
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.