• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nie będzie zmian po wypadku na kontrbuspasie

Michał Sielski
9 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Do wypadku bezsprzecznie doszło z winy kierowcy samochodu osobowego.
  • Do wypadku bezsprzecznie doszło z winy kierowcy samochodu osobowego.
  • Do wypadku bezsprzecznie doszło z winy kierowcy samochodu osobowego.

Nie będzie zmian na kontrbuspasie po czołowym zderzeniu autobusu z samochodem, w efekcie którego ucierpiały cztery osoby. - Oznakowanie jest jednoznaczne i bardzo dobrze widoczne - podkreśla Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.



Jakie zmiany należy wprowadzić na kontrbuspasie?

Przypomnijmy: do czołowego zderzenia autobusu z samochodem osobowym na kontrapasie na ul. ChwarznieńskiejMapka w Gdyni doszło w piątek, 5.03.21 r.

Jako pierwsi poinformowali nas o nich czytelnicy Raportu z Trójmiasta przez panel poinformuj nas.

Ranne zostały cztery osoby: kierowca i pasażer samochodu oraz pasażerka i kierowca autobusu. Dwie osoby trafiły z obrażeniami do szpitala.

- Z kamer monitoringu wynika, że na jezdnię, którą jechał autobus w stronę centrum, korzystając z włączonego kontrapasa, wjechał kierujący autem, próbując wyprzedzać inne auto. Doszło do czołowego zderzenia - informuje Hanna Wyszyńska z ZDiZ w Gdyni.
W czasie wypadku włączony był kontrbuspas, którym autobusy jeżdżą w stronę centrum głównie podczas porannych godzin szczytu. Zajmują wtedy lewy pas jezdni, która poza szczytem prowadzi w kierunku Chwarzna. O wszystkim informuje oznakowanie pionowe i poziome, a także powtarzane co kilkaset metrów znaki nad oboma pasami ruchu.

Już w czasie wdrażania tego rozwiązania słychać było wątpliwości co do tego rozwiązania. Niektórzy komentatorzy twierdzili, że przyzwyczajeni do lekceważenia znaków polscy kierowcy doprowadzą tam wcześniej czy później do tragedii. Przez wiele miesięcy nie doszło tam jednak do żadnego wypadku, choć kierowcy nie raz łamali tam przepisy.

Władze Gdyni: kontrbuspas jest bezpieczny



Mimo tego władze Gdyni nie planują zmian na kontrbuspasie. Na pewno z niego nie zrezygnują, nie będzie też nowego oznakowania.

- Oznakowanie jest bardzo jednoznaczne i bardzo dobrze widoczne. Świadczy o tym choćby fakt, że przez cały czas funkcjonowania kontrbuspasa, czyli przez prawie dwa lata, nie doszło wcześniej do podobnego zdarzenia. Nawet w newralgicznym okresie, gdzie zmieniona organizacja ruchu w tym miejscu była nowością - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Opinie (360) ponad 20 zablokowanych

  • Co ten buspas za 5 mln daje? (1)

    Można było wytyczyć normalny. I tak przed witominem jest zwężenie, więc czy auta będą stały na dwóch pasach czy na jednym, to wyjdzie na to samo. Byłoby za to bezpiecznie i o kilka milionów zł. taniej. Ale Łucyk musi się dowartościować pomysłem z Ameryki.

    • 10 6

    • Nie wyjdzie na to samo dzbanie

      • 2 0

  • Ponad 20% czytelników nie rozumie działania sygnalizacji świetlnej ?

    Jakie macie wątpliwości ?! Tak trudno zrozumieć ze czerwony X oznacza zakaz wjazdu na pas ?

    • 17 1

  • Prawidłowo, dwa lata, jeden d**il się trafił, gdzie na odcinku Gdynia Centrum - Chwarzno zdarzyło się przez ten czas dużo więcej wypadków, ale nie na kontrapasie, tylko na "normalnych" odcinkach ulic.

    • 13 0

  • Jakby co to zagrożeniem i tak są rtowerzyści

    kierowcy jadący na czołówkę z autobusem pełnym ludzi oczywiście nie są.
    czepiamy się bezsensu. przecież mają prawo jazdy i oc ;) kilka trupoów w tą czy w tamta to żaden problem. mamy 38mln innych obywateli jeszcze

    • 5 4

  • Nie żebym się specjalnie czepiał oznakowania (2)

    ale orientuje się ktoś co oznacza czerwony X? Powszechnie wiadomo co oznaczają trzy X ale jeden? Albo blado czerwone koło z ciemną kreską w środku? W kodeksie drogowym nie ma takich znaków.

    Poprawcie oznakowanie na zgodne z kodeksem drogowym, z rzucajacym sie w oczy zakazem wyprzedzania na czas zamknięcia wjazdu, a może ocalicie jakieś istnienia a przynajmniej blachy.

    • 6 8

    • S4 sygnalizator z sygnałami dla pasów ruchu

      Zielony oznacza zezwolenie na wjazd na pas ruchu, czerwony zakaz.

      Wszystko jest w przepisach. Masz prawko z czipsów?

      • 5 0

    • Oznakowani3 jest wyraźne i naprawdę znaki są na tyle duże żeby je zauważyć a zlokalizowane są tam gdzie powinny być; na początku tego , jak się niektórym wydaje, rozwiązania. Patrzeć a nie jechać z klapkami na oczach jak koń bez woźnicy.

      • 2 0

  • chciałem odpowiedzieć komus pod moim wpisem, ale się nie da?? (2)

    cxo do pasów, które w zależności od godzin sa w jedna lub drugą stronę

    ktos napisał, że tam to działa inaczej, bo on widział na Discovery...

    cóż ja widziałem to na własne oczy, bo w różnych krajach mieszkałem i zapewniam, ze 'przestawiane betonowe barierki przez maszynę z dokumentu Discovery' to wyjątek - gdy powstawał ten film był to jedyny taki przykład i dopiero mieli sprzedać pomysł do paru miejsc

    natomiast pasy ruchu ze zmiennym kierunkiem istnieją od dziesiątek lat,

    • 6 3

    • dziękuję trollu za minusa, ale wolałbym żebyś wydukał te dwa słowa, skoro masz inny poglad (1)

      • 0 1

      • portal trolli i dzieci

        • 0 0

  • Prosiłbym urzędników miejskich o wpisy po a nie w trakcie

    godzin pracy. No, chyba ze te wpisy zlecono im w ramach obowiązków.

    • 8 3

  • Nie jest dobrze

    Jak czytam wypowiedzi pana z nazwiskiem na Ł...to od jakiegoś czasu mam odruchy wymiotne.

    • 9 3

  • Ten kontrbuspas jest niebezpieczny. Rozwiązanie komunikacyjne powinno być tak projektowane by były bezpieczne i to dla wszystkich użytkownikow dróg, a nie kazdy kierujący jest geniuszem inteligencji, Poza tym sporo kierujacych to osoby spoza terenu nie znajace drogi Takie osoby mogą przeoczyc znaki kontrbuspasa lub ich nie zrozumiec i na dwupasmowce jachac lewym pasem. Takie ryzyko istnieje tym bardziej ze kontrbuspas obowiazuje tylko w okreslonych godzinach. Innymi slowy dla wielu zrozumienie zasady kontrbuspasa moze sie okazac zbyt trudne lub nie zauwazyc ich na drodze i wypadek gotowy. Wogole samochod jadacy pod prąd to zawsze potencjalne zagrozenie i nalezy z takich trozwiazac rezygnowac a nie wprowadzać. Drugi przypadek to Swietojanska gdzie autobusy i slużby miejskie moga jechac prąd. To nie jest bezpieczne i kilka wyadkwó pewnie już było/ sam widzialem na Swietojanskiej jeden/

    • 7 6

  • ~~powtórny egzamin kierowcy!!!! trzeba "czytać" znaki a nie jeżdzić na pamięć!!!!

    • 8 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane