• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nierzetelny dostawca internetu

Dariusz
7 października 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 

Kilka miesięcy temu pisaliśmy o problemach, jakie mają klienci dostawcy internetu, firmy Homenet Technologies. Nic się jednak w tej sprawie nie zmieniło, a użytkownicy dalej pozostawieni są sami sobie.



Przejęcie firmy internetowej przez jej konkurenta nie powinno odbywać się kosztem klientów. Jednak naszego czytelnika, pana Dariusza, którego dostawca internetu zmienił właściciela, spotkały nieprzyjemne perypetie. Oto jego historia:

Do niedawna internet dostarczała mi firma Homenet Technologies, która zdaje się w ostatnim czasie została przejęta przez firmĘ Stream Communication z siedziba w Krakowie. Podobnie zresztą stało się z telewizją kablową "Satra" działająca na Żabiance i Przymorzu.

Piszę, bo jako klient Homenet Technologies, o tym przejęciu nie zostałem poinformowany. W ostatnich dniach w swojej skrzynce znalazłem faktury z informacją, że zmienił się numer rachunku bankowego na jaki należy dokonywać wpłat. Zaznaczam, że zmienił się nie tylko numer rachunku ale i odbiorca na Stream Communications, jednak o tym nikt nie wspomniał, sam odszukałem tą informację.

Jako, że nie dostałem żadnej informacji od firmy o zmianach, dalej płatności dokonuje tak jak dotychczas czyli na Homenet. Jednocześnie wysłałem e-mail do Stream Communication z pytaniem co to za praktyki, że klientów nie informuje się o takich sprawach.

Ponadto zastanawiam się nad złożeniem zawiadomienia w prokuraturze o próbie wyłudzenia pieniędzy – poinformowano jedynie o zmianie rachunku bankowego, nie operatora.

Kolejną rzeczą jest drastyczny spadek jakości świadczonych usług przez firmę, a w tym przede wszystkim brak kontaktu z nią i co za tym idzie brak możliwości zgłaszania do Biura Obsługi Klienta awarii po godzinach pracy. Trzeba dodać, że firma informuje, że świadczy usługi 24 godziny na dobę, do nikogo jednak po "urzędowych" godzinach pracy nie sposób się dodzwoni. Na e-mail firma też nie odpowiada miesiącami.

Zdaje się, też, że zwolnieni zostali opiekunowie sieci którym można było zgłaszać awarie na telefony komórkowe czy umówić się na podpisanie umowy/aneksu w domu – teraz trzeba fatygować się bezpośrednio do BOK-u.

Drastycznie spadł też transfer, a awarie nie są usuwane tygodniami.

Podobnie jak nie można się dodzwonić do BOK, nie można dodzwonić się do centrali firmy w Krakowie aby porozmawiać z kimś kompetentnym. A jeśli już ktoś odbierze są tylko słowne zapowiedzi i czekanie aż ktoś raczy odebrać telefon, a ze nikt nie odbiera dzwoniłem po kilku minutach i... scenariusz ten sam.

Póki co wysłałem drogą mailową wypowiedzenie, bo nie zamierzam się godzić na takie traktowanie.

I tak oto z dobrej sieci w ciągu kilku miesięcy zrobiono kiepską sieć.

Firma Homenet Technologies nie odpowiedziała na wysłane przez nas tydzień temu pytania dotyczące całej sprawy.
Dariusz

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (137) 2 zablokowane

  • Czy ta siec jest również na Zakoniczynie? (4)

    Wieżycka, Huenefelda itd. ? Bo jeśli tak to jest mega syf !!!

    • 17 0

    • (1)

      słuchajcie ja też jestem w Homenet , agdybym chciała zrezygnować to jaki mi internet byście polecili? jestem z żabianki

      • 0 0

      • upc

        i nie baw się w żadne sieci osiedlowe czy inne szemranki

        • 1 0

    • TYLKO UPC

      mam internet od paru dobrych lat i bez zastrzezeń, ich przedstawiciele potrafią taka promocje wyszukać ze klient zawsze zadowoleni a oni maja kaskę, upc się chwali i bardzo dobrze ze wciaż przyśpiesza z internetem i to jest prawda podpisując umowę w kwietniu mialem jeszcze 2 Mb co automatycznie mi podniosło po miesiącu na 5 Mb a teraz 8Mb i to w zaledwie rok !! infolinia non stop, tv analogowe wystarczające, telefonu nie posiadam. A bylem klientem osiedlówki, jak awaria to trwała w nieskończoność a jak platność to telefon o każdej porze dzień po terminie.

      • 0 0

    • na zakoniczynie tez syf.. dolanczam sie z ul. porebskiego

      • 0 0

  • luuuuuuuuudzzieeeeeeeeeeeee TYLKO UPC (14)

    Najlepsze jest upc chello !!!! zasięg wszędzie i tyle w tej sprawie..

    • 30 36

    • potwierdzam (4)

      w Homenecie kiedyś byłem i do dziś mam traumę:)
      UPC obecnie nie ma konkurencji, szczególnie po wprowadzeniu Fibera

      • 8 10

      • troszkę się ceni (2)

        to UPC

        • 2 0

        • wcale nie, homenet był na podobnym poziomie cenowym, a jakość beznadziejna

          uciekłem z Hnetu do UPC i juz nie mam problemów.

          • 2 0

        • ceni się? z obsługa 24 na dobę i internetem który rzadko kiedy pada? to zapraszam do mnie na słupską na przymorze korzystam z osiedlowego internetu zdzierają 60zl miesięcznie internet chodzi jak ślimak obsługa zerowa, po 16 albo 17 jak coś ci padnie to możesz im się nagrać na poczte głosową i modlić się żeby ktoś się z tobą kolejnego dnia rano skontaktował- marni są i ja osobiście wracam do UPC miałam ich internet i jest bez porównania

          • 3 0

      • śmieszne

        Jakiego Fibera :) prędkości rzenujące porównując do ethernetu a cena kosmos. Nadal mizerny upload. No i zobacz w ilu miejscach jest taka usługa...

        • 0 2

    • POPIERAM 100% RACJI.

      • 5 6

    • jasne (2)

      wszystko jest fajnie dopóki Internet z UPC chodzi. a gdy jest awaria to się zaczyna jazda - zgłaszanie do BOKu z drugiego końca Polski itd. parę lat temu korzystałem z usługi UPC i awarie występowały dość często.

      • 8 11

      • ja tez korzystam dobre pare lat z UPC i jedynie chyba raz zdarzylo sie zebym dluzej nie mial internetu (dluzej mam na mysli ponad 30 minut), wiec nie rozumiem wypowiedzi powyzej, moze sasiedzi otwierali skrzynke i kablowke sobie podlaczali na lewo i dlatego miales przerwy w dostawie internetu :)

        • 9 3

      • rachunki w UPC to tragedia

        wprowadzają zmiany, przesyłają źle naliczone sumy. Po rezygnacji z internetu pyskówka, kto ma dostarczyć im modem z powrotem. No i w ogóle cena tragicznie wysoka. Za cenę telewizji w UPC mam w multimedii tv cyfrową i zwykłą, telefon ze 100 minutami, internet. Na razie- 5 miesięcy - nie mam zastrzeżeń.

        • 3 5

    • ciekawe kiedy UOKiK się nimi zajmnie (1)

      mają tańsze usługi tylko tam gdzie mają konkurencję

      • 5 0

      • nie zajmą się tym

        do momentu kiedy nie zaczniemy ich nękać meilami ze skargami na dostawców internetu

        • 1 0

    • Tyle że nie każdy ma dostęp to tej sieci ...

      • 0 0

    • Pech, ...

      ...że NIE wszędzie ten zasięg. Ale kłopotów większych z nimi, w czasach kiedy Internecik mi dostarczali, nie miałem, to prawda.

      • 0 0

    • Jasne, tylko, że na moim osiedlu nie mają możliwości....

      Nie posiadają okablowania na Oruni Górnej i nie można się do nich podłączyć WIęc co z tego, że najlepsi, skoro skazana jestem i tak na Stream Communications, żenująco chamską w podejściu do klienta firmę. Uważajcie na nich - to dranie z premedytacją unikające kontaktu.

      • 0 0

  • A JA MAM W "UPC" I NIENARZEKAM. TAKŻE POLECAM TYLKO UPC, A NIE JAKIEŚ WYNALAZKI. (9)

    • 26 20

    • MIAŁO BYĆ "NIE NARZEKAM" PRZEPRASZAM ZA BŁĄD.

      • 7 1

    • popieram

      od 6 lat w upc - nie zawodzi!

      • 8 4

    • a ja uważam że UPC jest koszmarnie droga (3)

      w stosunku do proponowanych usług. Używałem 5 lat, technicznie ok, ale obsługa rozliczenia do niczego.

      • 1 2

      • droga bo UPC to moloch-monopolista ot co, coś jak dobry supermarket z lobbingiem i chińszczyzną zamiast jakości

        ale póki co lepszy jest tylko biall-net
        ale to nie jest globalny dostawca.
        Multimenda też moloch a praktykami przypomina TPSA i PKOBP.

        • 0 0

      • droga? (1)

        89 zlotych za 25 Mbps to drogo? Może wracaj do Japonii, tu chyba ogólnie internet jest dla Ciebie za drogi.

        • 3 0

        • Droga.

          Zanim hnet się popsuł miał ponad 50 Mbps za 50 zł.

          • 0 0

    • hnet nie był wynalazkiem była to zajefajna sieć zanim stream jej nie wykupił, dobry serwis bezpośrednio z opiekunem sieci, zmiana mac odbywała się w 5 minut nawet przez sms, bardzo rozległa sieć, lan którego UPC nie posiada był zasadniczą przewagą nad innymi ofertami netu, ceny stosunkowo dobre no ale cóż rozwalili tą firmę monopolistycznym podejściem nienastawionym na klienta tylko na kasę...

      • 1 0

    • fajny masz wynalazek :) (1)

      firma ktora przejela homenet jest kilka razy wieksza niz ta twoja upc :) poczytaj se troszke :)

      • 0 0

      • właśnie poczytaj sobie troszkę

        W szczególności pod tym adresem: http://www.upc.pl/o_upc/ UPC jest częścią międzynarodowego konsorcjum i obsługuje ok 17 mln klientów a Stream Communication ile? Mi osobiście wydaje się że z każdą chwilą mniej.

        • 0 0

  • niestety to prawda i dotyczy wszytskich klientów homenet (2)

    ja również jestem klientem pechowego homenet i moja historia wygląda identycznie jak Pana Dariusza. Totalny brak kontaktu z dostawcą, nowe numery konta i faktury od innej firmy niż ta z którą podpisywałem umowę. Miesiąc temu wysłałem rezygnację listem poleconym za potwierdzeniem, do tej por nie dostałem żadnej odpowiedzi. Nie zapłacę tych faktur i już !!!

    • 28 3

    • S.am na stream

      Cześć. Rezygnacje z usług zgłosiłem 23.07 br po idiotycznej awarii z powodu burzy nie miałem neta przez tydzień. nie było szans na dodzwonienie się pod jakikolwiek numer. Byłem klientem Nettena, potem Homenetten przez dobrych kilka lat a o zmianach dowiedziałem się od innych ludzi.bo po co przysyłać pismo. Odłączono mi dopiero teraz tj wraz z początkiem października już mam UPC Fiber Power 25Mb/s za 90 zl. trochę drogo ale ta prędkość...nikt nie przebija.

      • 0 0

    • ja w ogole faktur nie dostaje

      za to przyslali mi odsetki do zaplaty!!!! cale 1.22.

      • 0 0

  • Niech nikt nie uzna mojej wypowiedzi jako kadzenia jakiejś firmie, (1)

    ale na Żabiance i Przymorzu działa UPC i bije na łeb te wszystkie dziadowskie osiedlowe sieci.Podobne problemy z jakością i kontaktem z BOK miałem na Zaspie z jakąś dziadowską osiedlową siecią,po przejściu do UPC odczuwam znaczną różnicę w jakości świadczonych usług.Oczywiście też zdarzają się czasami problemy ale ale są o wiele prostsze do rozwiązania.

    • 15 5

    • Na Przymorzu jest też NSM

      Mam NSM od 3 lat i nigdy nie miałem z nimi problemów. Kontakt praktycznie całą dobę - do 18:00 włącza się biuro, a po 18 przekierowuje od razu na serwis. Płacę obecnie 74zł/mc i mam 10mbit z serwerów zagranicznych i bez ograniczeń z polskich, czyli teoretycznie 100mbit (prędkość sieci lokalnej), niestety nie wszystkie serwery mają taki upload aby wykorzystać taką prędkość. Mój rekord to 4,5MB/s rzeczywistego transferu. Do tego stały IP bez dodatkowych kosztów. Do tego mam bramke VOIP i numer we Freeconet i płacę 1,95/mc abonament i śmiesznie niskie koszty rozmów w całej europie rzędu 5-8gr/min z sekundowym naliczaniem i bez dodatkowych umów abonamentowych. Do tego osiedlowa kablówka za 90zł/kwartał z tymi samymi programami co UPC za 64zł/mc. Dlatego to całe UPC na w głebokim poważaniu.

      • 0 1

  • luuuuuuuuudzzieeeeeeeeeeeee TYLKO UPC (8)

    Z UPC jest jak z dobrej marki autem.. też czasami się psuje, ale jak zrobisz to jeździsz dłuugo bezawaryjnie. Dobra marka czyli Toyota, Mazda, Subaru, Volvo, VW, a nie jakieś tam Kia, Fiat, Hyunday czy Peugeot..

    • 13 27

    • buuuhhhhhaaaa (1)

      tylko peugeot ...tylko pugi

      nie jeździłes to sie nie wypowiadaj

      • 5 1

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • (2)

      volvo?
      mam 4-letnie i usterkę, z którą nie może sobie ich serwis poradzić

      • 2 3

      • bo kupiłeś/łaś już amerykańskie volvo (czyli folfo) (1)

        te szwedzkie były nie do zdarcia

        • 2 0

        • racja!

          • 0 0

    • chłopie... marka to była HomeNet .. UPC długo by ich nie dogoniło gdyby nie stream... nie ma porównania.. prędkości rzędu 70-80mbps to była norma !!

      • 1 1

    • (1)

      dobra marka jak nie wiesz to merc, BMW, Audi!!!

      • 0 3

      • Tata nano!

        • 2 0

  • Radiówka rządzi....!

    Olać tam jakieś jupisi czy tam innych wieśniackich firm, żal mi ludzi co mają prostade albo jakieś jupisi:D

    • 5 22

  • po nagłówku pomyślałem, że chodzi o Attu (2)

    A tu się okazuje, że jeszcze "lepsi" się trafili. Współczucia dla użytkowników tych pseudofirm.

    • 14 3

    • ATTU (1)

      Też nawala mocno !!!!

      • 3 0

      • ATTU

        Ja tak samo. Pierwsze co mi przyszło na myśl to ATTU. Od dawna zastanawiam się nad przejścioem do UPC a Wasze opinie mnie coraz bardziej do tego zachęcają. ATTU strasznie zwolniło.

        • 1 0

  • zgdadzam się tylko UPC! (1)

    UPC mam od 3 lat i ani - powtarzam ani razu nie miałam awarii lub cokolwiek podobnego...

    • 11 19

    • zgdadzam się tylko UPC!

      hmm to ciekawe bo w ciągu ostatnich 3 lat bylo z 5 awarii ogólnopolskich/ Najczęściej kiedy są konkretne burze to upc potrafi nawalić ale i tak dlużej jak 5 godzin czekać na naprawę nie trzeba było.

      • 3 0

  • tylko LIMES (3)

    :P

    • 7 17

    • nie wypowiadam sie lecz (1)

      o limesie slyszalem rozne opinie , ja chcialem zalozyc na osiedlu ale jedno co sie potwierdzilo to fatalny BOK. zmuszony bylem przejsc do neti - w sumie nie narzekam , transfer i cena za 4mega OK. UPC nie ma w moim zasiegu. MM zrezygnowalem wczesniej ze wzgledu na chorrendalne stawki ale tu potwierdzam - bardzo rzadkie awarie.

      • 2 1

      • limes to tez gowno dzwonic 30 razy zeby laskawie ruszyli dupe i naprawili awarie w godzinach szczytu niema co siedziec przy kompie bo net muli niemilosiernie...

        • 2 0

    • Limes jest malutki dlatego jeszcze sobie tam coś sprzedaje po cichu. Jak zacznie mieć znaczącą ilość klientów to wtedy ktoś przyjdzie i położy kasę na stół.
      niech ma chociaż połowę tego co miał homenet to wtedy sie zainteresują wielcy
      Przypomnę ze homenet miał 7000 użytkowników.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane