• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Perony wyżej niż nowe pociągi. Dlaczego?

Patryk Szczerba
18 stycznia 2024, godz. 11:15  Raport
Opinie (208)
Najnowszy artykuł na ten temat Hybryda wozi pasażerów na linii PKM

Wsiadanie do nowych pociągów kursujących na linii SKM może być problemem.

Pasażerowie SKM zwrócili uwagę, że podłoga w nowych pociągach Impuls znajduje się poniżej krawędzi peronów. - Dla niektórych może to być problem - zauważają. SKM odpowiada, że te składy kursują po Trójmieście tylko tymczasowo, a docelowo będą obsługiwać połączenia regionalne, gdzie perony są niższe. - W 2025 roku pojawi się 20 pojazdów w wersji aglomeracyjnej, specjalnie do obsługi odcinka Gdańsk Śródmieście-Wejherowo. Na razie dodatkowo informujemy na stacjach pasażerów, by zachowali ostrożność - tłumaczą.

Czytelnicy poinformowali nas o tym w Raporcie.
Widzisz coś ciekawego? + dodaj Raport



Czy miewasz kłopoty przy wsiadaniu do pociągu SKM?

Przypomnijmy:

  • Nowe Impulsy wyjechały na tory na początku grudnia.
  • Razem jeżdżą cztery składy. Kursują zestawione z dwóch jednostek.
  • Każda jednostka pomieści ok. 500 osób, w tym około 140 na miejscach siedzących.
  • Pociągi posiadają też 16 miejsc rowerowych.


Nowe pociągi na linii SKM od czwartku Nowe pociągi na linii SKM od czwartku

- Zakup tych ośmiu nowych Impulsów to efekt porozumienia Samorządu Województwa Pomorskiego ze spółką PKP SKM w Trójmieście podpisanego w marcu 2023 r., dotyczącego wspólnego wykorzystania pozyskanego przez przewoźnika dofinansowania unijnego w kwocie ok. 154 mln zł. Właścicielem pojazdów jest samorząd, a ich użytkownikiem przez najbliższe 5 lat (do końca trwałości projektu) spółka PKP SKM - wskazuje Tomasz Złotoś, rzecznik Szybkiej Kolei Miejskiej.

Nowe pociągi dla SKM. Film z grudnia





Pasażerowie chwalą pociągi, ale narzekają na próg



Pasażerowie chwalą nowe pociągi, ale jest jeden szkopuł - różnica w wysokości krawędzi peronu i pociągu, która wynosi 20 cm. Zwrócił na to uwagę nasz czytelnik w Raporcie z Trójmiasta.

09:46 16 STYCZNIA

Pociąg Impuls 2 - różnica wysokości peronu (62 opinie)

Dziś (ze względu na zimowe warunki na drogach) postanowiłem wybrać się do pracy SKM. Trafiłem na nowego Impulsa 2. Przeskok w technologii (w porównaniu do E47)jest ogromny, komfort i poziom hałasu też super, natomiast wątpliwości mam do różnic wysokości peronów. Dla młodego zdrowego człowieka to nie jest jakiś problem, ale dla osób które mają problem z poruszaniem może być to nieakceptowalne. Dlaczego więc inwestując w nowe pociągi, nie została wzięta pod uwagę tak istotną rzecz? Zobacz więcej
Dziś (ze względu na zimowe warunki na drogach) postanowiłem wybrać się do pracy SKM. Trafiłem na nowego Impulsa 2. Przeskok w technologii (w porównaniu do E47)jest ogromny, komfort i poziom hałasu też super, natomiast wątpliwości mam do różnic wysokości peronów. Dla młodego zdrowego człowieka to nie jest jakiś problem, ale dla osób które mają problem z poruszaniem może być to nieakceptowalne. Dlaczego więc inwestując w nowe pociągi, nie została wzięta pod uwagę tak istotną rzecz? Zobacz więcej


- Przeskok w technologii (w porównaniu do EN57) jest ogromny, komfort i poziom hałasu też super, natomiast wątpliwości mam do różnic wysokości peronów. Dla młodego, zdrowego człowieka to nie jest jakiś problem, ale dla osób, które mają problem z poruszaniem, może być to nieakceptowalne. Dlaczego więc, inwestując w nowe pociągi, nie została wzięta pod uwagę tak istotna rzecz? - pyta jeden z naszych czytelników.

SKM: te impulsy docelowo na połączeniach regionalnych



Przedstawiciele SKM przypominają, że pociągi nie będą docelowo jeździć po linii SKM.

- Zgodnie z zapowiedziami władz województwa pojazdy te zostaną skierowane do obsługi połączeń regionalnych, na których większość peronów ma wysokość 76 cm, a na takiej właśnie wysokości jest podłoga w tych Impulsach - odpowiada Tomasz Złotoś.
Zwraca uwagę, że poza linią PKP SKM, ale na trasie obsługiwanej przez SKM (odcinek Rumia-Lębork), perony mają niższą wysokość niż na linii PKP SKM. Tam wsiadanie do tych Impulsów jest wygodniejsze niż do pojazdów z podłogą o wysokości 96 cm.

Od 2025 roku pociągi do obsługi linii SKM. Problemu wysokości nie będzie



Przy kolejnych pociągach, które dotrą do Trójmiasta, takich problemów już nie będzie.

Przypomnijmy, że w połowie 2025 roku ma się rozpocząć dostawa 20 pojazdów w wersji aglomeracyjnej do obsługi odcinka Gdańsk Śródmieście-Wejherowo. Jak zapowiada rzecznik SKM, będzie to zupełnie nowy typ pojazdu, zbudowany specjalnie dla województwa pomorskiego.

W nich podłoga będzie już na wysokości 96 cm - czyli takiej, jaką mają perony na linii PKP SKM.

- Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że te 20 centymetrów różnicy wysokości pomiędzy peronami na linii PKP SKM a podłogą w nowych Impulsach dla niektórych pasażerów, np. tych poruszających się na wózkach, jest niedogodnością. Pojazdy te wyposażone są w kilka rodzajów ramp umożliwiających wjazd i wyjazd. Jak w każdym pociągu PKP SKM osoby korzystające z wózków, które czekają na wyznaczonych miejscach, przy których zatrzymuje się czoło pojazdu, mogą liczyć na pomoc kierownika pociągu - opowiada.


Kampania informacyjna dla pasażerów



Jak zaznacza, SKM przygotowało również multimedialną kampanię informacyjną dla naszych pasażerów informującą o konieczności zachowania ostrożności przy wsiadaniu i wysiadaniu. Komunikaty emitowane są zarówno na peronach, jak i w pojazdach.

- Te Impulsy eksploatujemy od 7 grudnia i po tych kilku tygodniach możemy już stwierdzić, że ta kampania jest skuteczna, a skargi na tę różnicę wysokości są nieliczne. Natomiast z różnych źródeł wiemy, że wielu pasażerów docenia korzyści wynikające z możliwości podróży tymi pojazdami - kończy Złotoś.
Quiz Kolejowe Trójmiasto Średni wynik 68%

Kolejowe Trójmiasto

Rozpocznij quiz

Opinie (208) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Proponuję na te 5 lat wypożyczenia obniżyć perony...albo podwyższyć te nowoczesne składy,jakieś poduszki powietrzne,względnie można też i to jest najprostsze obniżyć tory,tylko wtedy zwykle skmki...będą za nisko...ehh Bareja wiecznie żywy.

    • 20 15

  • Opinia wyróżniona

    Chciałbym zauważyć, że (13)

    drzwi są jednocześnie relatywnie o 20 cm niższe!!! Mając wysoki wzrost trzeba uważać na głowę zwłaszcza przy wsiadaniu, a komunikaty związane są tylko z progiem.

    • 139 16

    • trzeba było nie jeść tyle kurczaków na sterydach jak się dzieckiem było (4)

      wysocy w tak wielu rzeczach mają łatwiej że czasem się cieszę jak któryś sobie głowę obije

      • 12 52

      • Wybacz, ale twój komentarz sugeruje, że ty sobie głowę obiłeś nawet nie będąc wysokim.

        • 51 4

      • Trzeba było w życiu do czegoś dojść

        to byś durnowatych komentarzy nie pisał

        • 8 0

      • nie trzeba głosować na PIS, to wtedy nie pisze się takich głupot

        • 2 4

      • w czym? XD
        Mowie to jaki niski typ

        • 1 0

    • Zycie (2)

      Mało się o tym mówi ale mając ponad 190 cm wzrostu niemalże cała infrastruktura jest mecząca w użyciu

      • 17 3

      • nic nie mów...mam 203, do tramwajów w ogolę nie wsiadam szkoda karku :D

        • 12 2

      • Podobnie jak wszystko jest dostosowane do osób praworęcznych

        Niestety świat dopasowuje się do większości, nie można tworzyć czegoś dla mas ludzi z uwzględnieniem potrzeb każdego z nich

        • 11 0

    • Wiesz, każde rozwiązanie ma jakieś wady (1)

      Na pocieszenie powiem, że w londyńskim metrze nawet jak ma człowiek 180 cm to się często schylać musi, więc naprawdę nie mamy tak źle :)

      • 14 0

      • Metro w Londku

        Racja, ale przyczyną jest, że mało jest hindusów i pakistańczyków ze wzrotsem powyżej 180 cm.

        • 3 2

    • Uwaga , uwaga

      Jak wchodzi wysoki jak brzoza a głupi jak koza to ma baniak opuscić

      • 3 9

    • Uważaj na głowę. Zawsze.

      • 1 0

    • Miejmy nadzieję, że wysocy sobie poradzą.

      • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    (3)

    Najważniejsze, że sytuacja jest tymczasowa oraz pasażerowie i inni ludzie są ostrzegani przed tą różnicą wysokości. Problemy bywały też i niedogodności przy pięknych i moich ulubionych wagonach Ew58 ale niestety oni już nie jeżdżą :( Pamiętam zapach majowego powietrza, wysiadka ze wspomnianego składu w Chyloni. Chwilę stałem ponieważ lubiłem patrzeć jak pojazd ten odstawiany jest na tory postojowe na tej stacji docelowej i na rynek szedłem po zakupy , ryby, zegarek itd. Piękne czasy :(

    • 58 14

    • panie mikol (1)

      Proszę sobie iść na forum mikoli, tam będziecie mogli się oddawać zbiorowej stymulacji wonią impregnatu do podkładów. Tutaj ludzie chcą normalnie wsiąść i wysiąść bez łamania nóg

      • 7 31

      • Pisałem o zapachu majowym a nie podkładów ( które też ładnie pachną swoją drogą). Rozumiem te obawy o wsiadanie i wysiadanie szczególnie dla matek z wózkami i osób starszych. Podobna sytuacja tylko odwrotna była w Ew58 ( one były wyższe). Na szczęście ten nowy impuls może wozić uprzejmych pasażerów , którzy w razie trudnej sytuacji pomogą komuś innemu. Pozdrawiam i mam nadzieję, że temat wyjaśniłem należycie. A moja tęsknota za rynkiem pozostanie.

        • 20 2

    • Niedopuszczalne

      Zbyt duże ryzyko...że ktoś w padnie...argument dla babci o kulach że mają rampę bezpieczny.. ... Dla argumentującego,do tego młodzież niech przy wsiadaniu i wysiadaniu nie zapomni wyłączyć dźwięk w słuchawkach i schować na moment telefon często jeżdżę i często widuję przypadki pal licho że ktoś się zasiedział w telefonie czy zagadał po czym przejechał przystanek na którym miał wysiąść .a kiedy już wysiada na następnym.. z telefonem w pośpiechu .czeka go nie lada próg...

      • 0 2

  • Składy EN57 wprowdzone w 1997 roku po zmianie napięcia w sieci miały być też na "okres przejsciowy" (8)

    A jeżdżą do dzisiaj po torach SKM i nie tylko
    nawet ostatnio jechałem takim wyprodukowanym w ... 1972 roku

    • 23 7

    • Źródło - no stary mówię Ci xD

      En57 nie były planowane do tymczasowej eksploatacji

      • 6 3

    • Ciebie na świecie jeszcze nie bylo... (1)

      unifikacja zasilania byla w XII 76 r

      • 8 1

      • Oj - dwa tygodnie się pomyliłem, dziadkowie ci podpowiedzieli?

        Zrobiono to faktycznie w sobotę i niedzielę - jak na tamte czasy - błyskawicznie
        dziś pewno taka akcja trwałaby tydzień

        • 0 6

    • XII 1976 unifikacja napiecia

      • 5 1

    • (1)

      jeszcze niedawno był taki z 1969 roku

      • 0 0

      • Rok 2281

        Ostatnia En57 w Polsce zostaje wycofana z ruchu.

        • 0 0

    • (1)

      Widzisz jakie to ekologiczne podejście - dzięki temu mniej odpadów z utylizacji, mniej co2 przy produkcji nowych. Same zalety.

      • 3 0

      • Z autobusami tez kiedys tak bylo

        Ikarusy dawały radę po 30 lat z odpowiednim utrzymaniem i bieżącymi remontami. Jelcze trochę mniej.

        • 0 0

  • (3)

    I nikt o tym wcześniey nie POmyslał...a takie niby mądre głowy w zarządach...proponuję im wsiąść na inwalidzki wózek i zachować jak to mówią ostrożność...

    Dr Sevencjusz

    • 18 19

    • To pewnie jakiś sPiSek.

      • 11 1

    • To druga strona medalu. Niby piękny, nowoczesny zespół trakcyjny ale stwarza niedogodności. Na szczęście jest tam rampa i pomocny kierownik pociągu. Miejmy nadzieję, że docelowe pociągi rzeczywiście będą już dopasowane do krawędzi i wszyscy z uśmiechem wsiądą i wysiądą a może i nawet szczęśliwi. Tego wszystkim życzę !

      • 4 0

    • Na wózku jedzie się na przód pociągu.

      Tam jest rampa najazdowa i pomaga kierownik. Przecież to jest opisane w artykule.

      • 1 1

  • nie to jak planowanie (6)

    Polska - kraj, który nie jest w stanie uzgodnić jednej wysokości peronów dla całego kraju, a potem dobierać tabor do takiego standardu. Oczywiści ta wysokość powinna być dostosowana do najczęściej stosowanych wysokości w pociągach. A tak, to wolna amerykanka

    • 27 12

    • linia SKM to system metro. Reszta to region. Kompletnie inne potrzeby (5)

      • 10 4

      • zgadza się

        W regionie mają potrzeby tarabanić się po schodkach pociągu z klamotami

        • 5 5

      • Na linii SKM (2)

        sa dwie wysokosci peronow.

        • 0 2

        • czemu nie trzy?

          • 0 0

        • Na linii SKM jest jedna wysokość

          Na trasie SKM są dwie.

          • 3 0

      • A Ty chociaż wiesz chociaż co to jest metro?

        • 0 4

  • (3)

    ladnie, ladnie, ale w ciagu 70 lat jescze sie nie udalo spasowac taboru bez przepasci w standardzie starych skladow z berlina.........

    • 20 2

    • te stare składy berlińskie były super (2)

      Pamietam je za dzieciaka, miały klase i fajne wykończenie w porównaniu z tymi późniejszymi ewt.

      • 2 1

      • S - Bahn w Berlinie. (1)

        Wszystkie perony na trasie Gdynia - Gdańsk, przystosowane były do tej kolei.

        • 1 0

        • Tylko do Gdyni Stoczni.

          Tu była przesiadka na zwykłe EN57.

          • 0 0

  • a jakie ładne komunikaty 'po angielsku' są

    google płakał jak tłumaczył

    • 16 1

  • Turyści znajomi z europy pytali mnie czy to jest muzeum kolejnictwa ? (1)

    Takie ceny przejazdòw tyle dziesiątek lat i skm nie zmieniła siẹ od 40 lat ? To jest najwiẹkszy przewożnik albo jeden z najwiẹkszych w kraju w prestigowej lokalizacji przynoszący ogromne zyski mimo kosmicznych pensji dyrektoròw i kosztòw i ludzie w tych czasach płacã za przewòz bydła w 40 letnich metalowych wagonach ? A co z czẹstotlieością to jest skandal żeby w niedziele skm kursowało co 30 minut w nocy co godzinẹ ludzie to jest epoka kamienia łupanego. Zapytajcie jak Renoma okradała skm przez lata jakie znajpmosci i rozkradanie było - dzisiaj renoma robi to samo u boku lisickiego w gait

    • 32 6

    • Nie masz najmniejszego pojęcia o czym mowisz

      • 6 5

  • Pod artykułem widać (6)

    najwięcej krzyku w komentarzach dają starsze, niedołężne panie. One serio nie potrafią kroku 20cm zrobić. Tylko ciekawe jak do domu wchodzą, na pewno mają windy

    • 12 42

    • Jaki masz problem z tym że starsze niedołężne panie chcą jeździć pociągami?

      • 18 3

    • (1)

      Nie martw się, ty też kiedyś będziesz starszy i niedołężny. Trzymaj kciuki żeby do tego czasu SKM dało radę dopasować wysokość peronu do taboru.

      • 20 1

      • Najpierw muszą rozwiązać fundamentalną zagadkę czy dostosowywać peron do pociągu czy pociąg do peronu

        Za jakieś 20 lat się jorgną, że mają dwa departamenty: jeden od dostosowywania wysokości peronów, drugi od dostosowywania wysokości pociągów. Jeszcze z następne 30 lat dywagacji jak powinno być i po powstaniu departamentu komunikacji międzydepartamentotwej może jakoś pójdzie

        • 10 2

    • Twój kłopot

      to twoja niedołężność umysłowa I obyś starości doczekał zły człowieku

      • 6 0

    • obyś po jakimś wypadku utracil sprawność fizyczną, może zmądrzejesz

      • 2 2

    • .

      Chodzi o to że ktoś wydał kupę kasy na bubel. Po to produkuje się wagony o różnej wysokości podłogi. Na szczęście w tym przypadku jest to rozwiązani podobno tymczasowe. A swoją drogą jestem ciekaw jak się zestarzejesz?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane