• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Perony wyżej niż nowe pociągi. Dlaczego?

Patryk Szczerba
18 stycznia 2024, godz. 11:15  Raport
Opinie (208)
Najnowszy artykuł na ten temat Hybryda wozi pasażerów na linii PKM

Wsiadanie do nowych pociągów kursujących na linii SKM może być problemem.

Pasażerowie SKM zwrócili uwagę, że podłoga w nowych pociągach Impuls znajduje się poniżej krawędzi peronów. - Dla niektórych może to być problem - zauważają. SKM odpowiada, że te składy kursują po Trójmieście tylko tymczasowo, a docelowo będą obsługiwać połączenia regionalne, gdzie perony są niższe. - W 2025 roku pojawi się 20 pojazdów w wersji aglomeracyjnej, specjalnie do obsługi odcinka Gdańsk Śródmieście-Wejherowo. Na razie dodatkowo informujemy na stacjach pasażerów, by zachowali ostrożność - tłumaczą.

Czytelnicy poinformowali nas o tym w Raporcie.
Widzisz coś ciekawego? + dodaj Raport



Czy miewasz kłopoty przy wsiadaniu do pociągu SKM?

Przypomnijmy:

  • Nowe Impulsy wyjechały na tory na początku grudnia.
  • Razem jeżdżą cztery składy. Kursują zestawione z dwóch jednostek.
  • Każda jednostka pomieści ok. 500 osób, w tym około 140 na miejscach siedzących.
  • Pociągi posiadają też 16 miejsc rowerowych.


Nowe pociągi na linii SKM od czwartku Nowe pociągi na linii SKM od czwartku

- Zakup tych ośmiu nowych Impulsów to efekt porozumienia Samorządu Województwa Pomorskiego ze spółką PKP SKM w Trójmieście podpisanego w marcu 2023 r., dotyczącego wspólnego wykorzystania pozyskanego przez przewoźnika dofinansowania unijnego w kwocie ok. 154 mln zł. Właścicielem pojazdów jest samorząd, a ich użytkownikiem przez najbliższe 5 lat (do końca trwałości projektu) spółka PKP SKM - wskazuje Tomasz Złotoś, rzecznik Szybkiej Kolei Miejskiej.

Nowe pociągi dla SKM. Film z grudnia





Pasażerowie chwalą pociągi, ale narzekają na próg



Pasażerowie chwalą nowe pociągi, ale jest jeden szkopuł - różnica w wysokości krawędzi peronu i pociągu, która wynosi 20 cm. Zwrócił na to uwagę nasz czytelnik w Raporcie z Trójmiasta.

09:46 16 STYCZNIA

Pociąg Impuls 2 - różnica wysokości peronu (62 opinie)

Dziś (ze względu na zimowe warunki na drogach) postanowiłem wybrać się do pracy SKM. Trafiłem na nowego Impulsa 2. Przeskok w technologii (w porównaniu do E47)jest ogromny, komfort i poziom hałasu też super, natomiast wątpliwości mam do różnic wysokości peronów. Dla młodego zdrowego człowieka to nie jest jakiś problem, ale dla osób które mają problem z poruszaniem może być to nieakceptowalne. Dlaczego więc inwestując w nowe pociągi, nie została wzięta pod uwagę tak istotną rzecz? Zobacz więcej
Dziś (ze względu na zimowe warunki na drogach) postanowiłem wybrać się do pracy SKM. Trafiłem na nowego Impulsa 2. Przeskok w technologii (w porównaniu do E47)jest ogromny, komfort i poziom hałasu też super, natomiast wątpliwości mam do różnic wysokości peronów. Dla młodego zdrowego człowieka to nie jest jakiś problem, ale dla osób które mają problem z poruszaniem może być to nieakceptowalne. Dlaczego więc inwestując w nowe pociągi, nie została wzięta pod uwagę tak istotną rzecz? Zobacz więcej


- Przeskok w technologii (w porównaniu do EN57) jest ogromny, komfort i poziom hałasu też super, natomiast wątpliwości mam do różnic wysokości peronów. Dla młodego, zdrowego człowieka to nie jest jakiś problem, ale dla osób, które mają problem z poruszaniem, może być to nieakceptowalne. Dlaczego więc, inwestując w nowe pociągi, nie została wzięta pod uwagę tak istotna rzecz? - pyta jeden z naszych czytelników.

SKM: te impulsy docelowo na połączeniach regionalnych



Przedstawiciele SKM przypominają, że pociągi nie będą docelowo jeździć po linii SKM.

- Zgodnie z zapowiedziami władz województwa pojazdy te zostaną skierowane do obsługi połączeń regionalnych, na których większość peronów ma wysokość 76 cm, a na takiej właśnie wysokości jest podłoga w tych Impulsach - odpowiada Tomasz Złotoś.
Zwraca uwagę, że poza linią PKP SKM, ale na trasie obsługiwanej przez SKM (odcinek Rumia-Lębork), perony mają niższą wysokość niż na linii PKP SKM. Tam wsiadanie do tych Impulsów jest wygodniejsze niż do pojazdów z podłogą o wysokości 96 cm.

Od 2025 roku pociągi do obsługi linii SKM. Problemu wysokości nie będzie



Przy kolejnych pociągach, które dotrą do Trójmiasta, takich problemów już nie będzie.

Przypomnijmy, że w połowie 2025 roku ma się rozpocząć dostawa 20 pojazdów w wersji aglomeracyjnej do obsługi odcinka Gdańsk Śródmieście-Wejherowo. Jak zapowiada rzecznik SKM, będzie to zupełnie nowy typ pojazdu, zbudowany specjalnie dla województwa pomorskiego.

W nich podłoga będzie już na wysokości 96 cm - czyli takiej, jaką mają perony na linii PKP SKM.

- Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że te 20 centymetrów różnicy wysokości pomiędzy peronami na linii PKP SKM a podłogą w nowych Impulsach dla niektórych pasażerów, np. tych poruszających się na wózkach, jest niedogodnością. Pojazdy te wyposażone są w kilka rodzajów ramp umożliwiających wjazd i wyjazd. Jak w każdym pociągu PKP SKM osoby korzystające z wózków, które czekają na wyznaczonych miejscach, przy których zatrzymuje się czoło pojazdu, mogą liczyć na pomoc kierownika pociągu - opowiada.


Kampania informacyjna dla pasażerów



Jak zaznacza, SKM przygotowało również multimedialną kampanię informacyjną dla naszych pasażerów informującą o konieczności zachowania ostrożności przy wsiadaniu i wysiadaniu. Komunikaty emitowane są zarówno na peronach, jak i w pojazdach.

- Te Impulsy eksploatujemy od 7 grudnia i po tych kilku tygodniach możemy już stwierdzić, że ta kampania jest skuteczna, a skargi na tę różnicę wysokości są nieliczne. Natomiast z różnych źródeł wiemy, że wielu pasażerów docenia korzyści wynikające z możliwości podróży tymi pojazdami - kończy Złotoś.
Quiz Kolejowe Trójmiasto Średni wynik 68%

Kolejowe Trójmiasto

Rozpocznij quiz

Opinie (208) ponad 10 zablokowanych

  • (1)

    Tymczasowo można się zabić no istny bareja

    • 4 4

    • Sorry taki mamy peron!

      • 0 0

  • Ludzie, co z wami! Naprawdę już nie potraficie myśleć i uważać na siebie? Wszystko musi być regulowane przepisami, a

    a szczelina większa niż centymetr, to dla was przepaść?

    • 2 12

  • Te pociągi są koszmarne. (2)

    Jechałem takim po zmroku i wnętrze wygląda jak tandetna dekoracja filmu science fiction z lat 80 ubiegłego wieku.

    • 4 6

    • (1)

      I w dodatku jest tak jasno - że jak się nie zna peronów po modernizacji, to nic nie widać na stacjach Czy w super nowoczesnych dworcach nie można zrobić podświetlanych tablic z nazwą peronu równolegle do kolejki? Do tego oczywiście pomylone lub nie działające komunikaty i logo na monitorach gdzie powinna wyświetlać się stacja. Wsiadasz do takiego pociągu i zastanawiasz się wieczorem gdzie jesteś.....czy już przejechałeś swoją stację czy nie. Kiedyś za czasów studenckich to człowiek na czuja wiedział gdzie jest, ale po modernizacji peronów w nowym super obniżonym nowoczesnym składzie czujesz się nieco zagubiony, jak turysta, tyle że we własnym mieście.

      • 2 1

      • Przecież następna stacja oraz trasa a nawet możliwe przesiadki są wyświetlane na ekranach w pociągu.

        Dodatkowo najbliższy przystanek jest zapowiadany przez głośniki. Ech...życiowe niedojdy.

        • 0 0

  • Progi nie są jedynym problemem Impulsów2

    Ilość miejsc siedzących w porównaniu z poprzednimi modelami EN zmniejszyła się o 100 (sto). Przy tzw. spocznikach w przestrzeni dla rowerów nie może stanąć osoba pow 175 cm., bo się tam zwyczajnie nie mieści. Pólka na bagaże jest zbyt nisko. Wyświetlacze umieszczone na środku też są nisko. Tu osoby 190 cm mają już problem.

    • 6 2

  • nowe SKM

    W 1976r i pózniej wyjeżdżałam z SKM ki wózkiem z synem bez żadnego problemu na peron. Równo było.
    W zeszłym roku grupa seniorów potrzebowała pomocy żeby wyjść z kolejki.
    Za o decydenci biorą kasę?

    • 6 1

  • Gdyby było po modernizacji 201 to by te impulsy tam już jeździły

    To że marszałek zrobił z SKM warsztat prototypów do wykazania usterek jest tylko na plus dla PolRegio w późniejszej eksploatacji. Na otwarcie 201 maszyny będą już na tyle oblatane, że problemów nie będzie.

    • 3 1

  • Naprawdę AŻ 20cm? Przecież to jest bardzo dużo - to dyskwalifikuje je do obsługi SKM (1)

    Jak można w ogóle coś takiego, nawet tymczasowo, wprowadzać?

    Przecież inne składy (nie z SKM w Trójmieście ale ogólnie) nie mają niższych podłóg. A skoro tak to daj tamte do uzupełnienia SKM a nowe dać na linie regionalne.

    • 8 1

    • Jakie np?

      Poza EN57?

      • 1 0

  • To są tymczasowo wykorzystywane przez SKM pociągi. (2)

    Czytając komentarze pod tym artykułem utwierdzam się w przekonaniu, że ludzie to idioci.

    • 3 7

    • i**otom wszystko pasuje, nawet przepaść..

      • 2 1

    • to napisz jeszcze ekspercie, jak długo bedzie trwać ta tymczasowość?

      może do końca 5-letniego projektu?

      • 0 0

  • A w Polsce żadna norma nie określa wysokości... (1)

    peronu i pociągów, tak by w całej Polsce było jednakowo i bez problemu??? Ot 2024 rok a tu 100 lat za...

    • 4 0

    • A ministry się zmieniają i co robią???

      Najpierw o swoje dbają haha kieszenie...

      • 2 2

  • SKM tylko dla młodych i sprawnych

    Reszta na rowery i riksze! ;) Co bogatsi samochodami.

    • 7 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane