• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Perony wyżej niż nowe pociągi. Dlaczego?

Patryk Szczerba
18 stycznia 2024, godz. 11:15  Raport
Opinie (208)
Najnowszy artykuł na ten temat Hybryda wozi pasażerów na linii PKM

Wsiadanie do nowych pociągów kursujących na linii SKM może być problemem.

Pasażerowie SKM zwrócili uwagę, że podłoga w nowych pociągach Impuls znajduje się poniżej krawędzi peronów. - Dla niektórych może to być problem - zauważają. SKM odpowiada, że te składy kursują po Trójmieście tylko tymczasowo, a docelowo będą obsługiwać połączenia regionalne, gdzie perony są niższe. - W 2025 roku pojawi się 20 pojazdów w wersji aglomeracyjnej, specjalnie do obsługi odcinka Gdańsk Śródmieście-Wejherowo. Na razie dodatkowo informujemy na stacjach pasażerów, by zachowali ostrożność - tłumaczą.

Czytelnicy poinformowali nas o tym w Raporcie.
Widzisz coś ciekawego? + dodaj Raport



Czy miewasz kłopoty przy wsiadaniu do pociągu SKM?

Przypomnijmy:

  • Nowe Impulsy wyjechały na tory na początku grudnia.
  • Razem jeżdżą cztery składy. Kursują zestawione z dwóch jednostek.
  • Każda jednostka pomieści ok. 500 osób, w tym około 140 na miejscach siedzących.
  • Pociągi posiadają też 16 miejsc rowerowych.


Nowe pociągi na linii SKM od czwartku Nowe pociągi na linii SKM od czwartku

- Zakup tych ośmiu nowych Impulsów to efekt porozumienia Samorządu Województwa Pomorskiego ze spółką PKP SKM w Trójmieście podpisanego w marcu 2023 r., dotyczącego wspólnego wykorzystania pozyskanego przez przewoźnika dofinansowania unijnego w kwocie ok. 154 mln zł. Właścicielem pojazdów jest samorząd, a ich użytkownikiem przez najbliższe 5 lat (do końca trwałości projektu) spółka PKP SKM - wskazuje Tomasz Złotoś, rzecznik Szybkiej Kolei Miejskiej.

Nowe pociągi dla SKM. Film z grudnia





Pasażerowie chwalą pociągi, ale narzekają na próg



Pasażerowie chwalą nowe pociągi, ale jest jeden szkopuł - różnica w wysokości krawędzi peronu i pociągu, która wynosi 20 cm. Zwrócił na to uwagę nasz czytelnik w Raporcie z Trójmiasta.

09:46 16 STYCZNIA

Pociąg Impuls 2 - różnica wysokości peronu (62 opinie)

Dziś (ze względu na zimowe warunki na drogach) postanowiłem wybrać się do pracy SKM. Trafiłem na nowego Impulsa 2. Przeskok w technologii (w porównaniu do E47)jest ogromny, komfort i poziom hałasu też super, natomiast wątpliwości mam do różnic wysokości peronów. Dla młodego zdrowego człowieka to nie jest jakiś problem, ale dla osób które mają problem z poruszaniem może być to nieakceptowalne. Dlaczego więc inwestując w nowe pociągi, nie została wzięta pod uwagę tak istotną rzecz? Zobacz więcej
Dziś (ze względu na zimowe warunki na drogach) postanowiłem wybrać się do pracy SKM. Trafiłem na nowego Impulsa 2. Przeskok w technologii (w porównaniu do E47)jest ogromny, komfort i poziom hałasu też super, natomiast wątpliwości mam do różnic wysokości peronów. Dla młodego zdrowego człowieka to nie jest jakiś problem, ale dla osób które mają problem z poruszaniem może być to nieakceptowalne. Dlaczego więc inwestując w nowe pociągi, nie została wzięta pod uwagę tak istotną rzecz? Zobacz więcej


- Przeskok w technologii (w porównaniu do EN57) jest ogromny, komfort i poziom hałasu też super, natomiast wątpliwości mam do różnic wysokości peronów. Dla młodego, zdrowego człowieka to nie jest jakiś problem, ale dla osób, które mają problem z poruszaniem, może być to nieakceptowalne. Dlaczego więc, inwestując w nowe pociągi, nie została wzięta pod uwagę tak istotna rzecz? - pyta jeden z naszych czytelników.

SKM: te impulsy docelowo na połączeniach regionalnych



Przedstawiciele SKM przypominają, że pociągi nie będą docelowo jeździć po linii SKM.

- Zgodnie z zapowiedziami władz województwa pojazdy te zostaną skierowane do obsługi połączeń regionalnych, na których większość peronów ma wysokość 76 cm, a na takiej właśnie wysokości jest podłoga w tych Impulsach - odpowiada Tomasz Złotoś.
Zwraca uwagę, że poza linią PKP SKM, ale na trasie obsługiwanej przez SKM (odcinek Rumia-Lębork), perony mają niższą wysokość niż na linii PKP SKM. Tam wsiadanie do tych Impulsów jest wygodniejsze niż do pojazdów z podłogą o wysokości 96 cm.

Od 2025 roku pociągi do obsługi linii SKM. Problemu wysokości nie będzie



Przy kolejnych pociągach, które dotrą do Trójmiasta, takich problemów już nie będzie.

Przypomnijmy, że w połowie 2025 roku ma się rozpocząć dostawa 20 pojazdów w wersji aglomeracyjnej do obsługi odcinka Gdańsk Śródmieście-Wejherowo. Jak zapowiada rzecznik SKM, będzie to zupełnie nowy typ pojazdu, zbudowany specjalnie dla województwa pomorskiego.

W nich podłoga będzie już na wysokości 96 cm - czyli takiej, jaką mają perony na linii PKP SKM.

- Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że te 20 centymetrów różnicy wysokości pomiędzy peronami na linii PKP SKM a podłogą w nowych Impulsach dla niektórych pasażerów, np. tych poruszających się na wózkach, jest niedogodnością. Pojazdy te wyposażone są w kilka rodzajów ramp umożliwiających wjazd i wyjazd. Jak w każdym pociągu PKP SKM osoby korzystające z wózków, które czekają na wyznaczonych miejscach, przy których zatrzymuje się czoło pojazdu, mogą liczyć na pomoc kierownika pociągu - opowiada.


Kampania informacyjna dla pasażerów



Jak zaznacza, SKM przygotowało również multimedialną kampanię informacyjną dla naszych pasażerów informującą o konieczności zachowania ostrożności przy wsiadaniu i wysiadaniu. Komunikaty emitowane są zarówno na peronach, jak i w pojazdach.

- Te Impulsy eksploatujemy od 7 grudnia i po tych kilku tygodniach możemy już stwierdzić, że ta kampania jest skuteczna, a skargi na tę różnicę wysokości są nieliczne. Natomiast z różnych źródeł wiemy, że wielu pasażerów docenia korzyści wynikające z możliwości podróży tymi pojazdami - kończy Złotoś.
Quiz Kolejowe Trójmiasto Średni wynik 68%

Kolejowe Trójmiasto

Rozpocznij quiz

Opinie (208) ponad 10 zablokowanych

  • Newag (1)

    Poziom podłogi będzie najmniejszym problemem i Impulsami. Poczekajcie jak się wam zatrzyma w szczerym polu, bo zadziałają różne myki w oprogramowaniu.

    • 3 1

    • nie zatrzymają się w szczerym polu, ale w "obcym" serwisie.

      • 0 0

  • Wiadomo już na kiedy te impulsy mają ustawioną awarię?

    Coby się człowiek do pracy nie spóźnił.

    • 1 0

  • Tak się kończą kombinacje marszałka Struka robiącego na złość SKM.

    Teraz pojeździmy dwa lata z obniżonymi progami.

    • 4 1

  • Rok 2024

    Ludzkość nie potrafi pokonać stopnia.

    • 0 3

  • Trochę dziwne, że perony na SKM są w innym standardzie od regionalnych. Przecież to, jak widać, utrudnia zastosowanie zunifikowanego taboru na tych liniach.
    Jest zakupiony tabor, ale specjalnie dla regio i specjalnie dla SKM i problem mamy. A można było tego uniknąć i modernizować perony i przystanki w tym samym standardzie...

    • 3 0

  • nie powinni (1)

    tego że sie tak wyrażę puścic na miasto ! ludzie starsi ,ludzie młodzi z jakimiś niepełnosprawnościami, kobiety z dziecmi w wózkach, kobiety w ciązy taż jeżdżą .Niedoróbki do poprawki a potem dopuścic do ruchu

    • 4 1

    • masz rację .To samo jest z Metropolitarną.Bardzo cięzko zeskakiwac z walizką w reku żeby dojechać na lotnisko starszej osobie.

      • 1 0

  • Caly czas cos tymczasowo

    To jest właśnie skm nic nie robią od razu tylko tymczasowo. Niech tymczasowo zmienia zarząd firmy i sterownie ruchem oraz niech zmienia firmę do odśnieżania peronow a nie ze można się zabić. Niech zaczną robić coś w jednym kierunku aby było ok a później dalej. A nie wszystko na raz.

    • 1 1

  • gdanskie perony

    To dno i kilo mulu..juz dawno powinny byc zakryte..tak jak jest to np we Wroclawiu czy Gliwicach..nie mamy tu chociazby temo jak na Teneryfie..

    • 1 3

  • Bo za komuny nikt nie myślał o inwalidach i osobach na wózkach

    I stad takie perony i brak wind. Tacy właśnie byli mądrzy i empatyczni. Nie byloby tego problemu i perony nie musiałyby być remontowane w celu przystosowania ich do potrzeb niepełnosprawnych.

    • 0 1

  • Marudzenie

    Lepiej w tą stronę niż gdyby peron był niższy niż wagon, wtedy byłoby to niebezpieczne.

    • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane