• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Perony wyżej niż nowe pociągi. Dlaczego?

Patryk Szczerba
18 stycznia 2024, godz. 11:15  Raport
Opinie (208)
Najnowszy artykuł na ten temat Hybryda wozi pasażerów na linii PKM

Wsiadanie do nowych pociągów kursujących na linii SKM może być problemem.

Pasażerowie SKM zwrócili uwagę, że podłoga w nowych pociągach Impuls znajduje się poniżej krawędzi peronów. - Dla niektórych może to być problem - zauważają. SKM odpowiada, że te składy kursują po Trójmieście tylko tymczasowo, a docelowo będą obsługiwać połączenia regionalne, gdzie perony są niższe. - W 2025 roku pojawi się 20 pojazdów w wersji aglomeracyjnej, specjalnie do obsługi odcinka Gdańsk Śródmieście-Wejherowo. Na razie dodatkowo informujemy na stacjach pasażerów, by zachowali ostrożność - tłumaczą.

Czytelnicy poinformowali nas o tym w Raporcie.
Widzisz coś ciekawego? + dodaj Raport



Czy miewasz kłopoty przy wsiadaniu do pociągu SKM?

Przypomnijmy:

  • Nowe Impulsy wyjechały na tory na początku grudnia.
  • Razem jeżdżą cztery składy. Kursują zestawione z dwóch jednostek.
  • Każda jednostka pomieści ok. 500 osób, w tym około 140 na miejscach siedzących.
  • Pociągi posiadają też 16 miejsc rowerowych.


Nowe pociągi na linii SKM od czwartku Nowe pociągi na linii SKM od czwartku

- Zakup tych ośmiu nowych Impulsów to efekt porozumienia Samorządu Województwa Pomorskiego ze spółką PKP SKM w Trójmieście podpisanego w marcu 2023 r., dotyczącego wspólnego wykorzystania pozyskanego przez przewoźnika dofinansowania unijnego w kwocie ok. 154 mln zł. Właścicielem pojazdów jest samorząd, a ich użytkownikiem przez najbliższe 5 lat (do końca trwałości projektu) spółka PKP SKM - wskazuje Tomasz Złotoś, rzecznik Szybkiej Kolei Miejskiej.

Nowe pociągi dla SKM. Film z grudnia





Pasażerowie chwalą pociągi, ale narzekają na próg



Pasażerowie chwalą nowe pociągi, ale jest jeden szkopuł - różnica w wysokości krawędzi peronu i pociągu, która wynosi 20 cm. Zwrócił na to uwagę nasz czytelnik w Raporcie z Trójmiasta.

09:46 16 STYCZNIA

Pociąg Impuls 2 - różnica wysokości peronu (62 opinie)

Dziś (ze względu na zimowe warunki na drogach) postanowiłem wybrać się do pracy SKM. Trafiłem na nowego Impulsa 2. Przeskok w technologii (w porównaniu do E47)jest ogromny, komfort i poziom hałasu też super, natomiast wątpliwości mam do różnic wysokości peronów. Dla młodego zdrowego człowieka to nie jest jakiś problem, ale dla osób które mają problem z poruszaniem może być to nieakceptowalne. Dlaczego więc inwestując w nowe pociągi, nie została wzięta pod uwagę tak istotną rzecz? Zobacz więcej
Dziś (ze względu na zimowe warunki na drogach) postanowiłem wybrać się do pracy SKM. Trafiłem na nowego Impulsa 2. Przeskok w technologii (w porównaniu do E47)jest ogromny, komfort i poziom hałasu też super, natomiast wątpliwości mam do różnic wysokości peronów. Dla młodego zdrowego człowieka to nie jest jakiś problem, ale dla osób które mają problem z poruszaniem może być to nieakceptowalne. Dlaczego więc inwestując w nowe pociągi, nie została wzięta pod uwagę tak istotną rzecz? Zobacz więcej


- Przeskok w technologii (w porównaniu do EN57) jest ogromny, komfort i poziom hałasu też super, natomiast wątpliwości mam do różnic wysokości peronów. Dla młodego, zdrowego człowieka to nie jest jakiś problem, ale dla osób, które mają problem z poruszaniem, może być to nieakceptowalne. Dlaczego więc, inwestując w nowe pociągi, nie została wzięta pod uwagę tak istotna rzecz? - pyta jeden z naszych czytelników.

SKM: te impulsy docelowo na połączeniach regionalnych



Przedstawiciele SKM przypominają, że pociągi nie będą docelowo jeździć po linii SKM.

- Zgodnie z zapowiedziami władz województwa pojazdy te zostaną skierowane do obsługi połączeń regionalnych, na których większość peronów ma wysokość 76 cm, a na takiej właśnie wysokości jest podłoga w tych Impulsach - odpowiada Tomasz Złotoś.
Zwraca uwagę, że poza linią PKP SKM, ale na trasie obsługiwanej przez SKM (odcinek Rumia-Lębork), perony mają niższą wysokość niż na linii PKP SKM. Tam wsiadanie do tych Impulsów jest wygodniejsze niż do pojazdów z podłogą o wysokości 96 cm.

Od 2025 roku pociągi do obsługi linii SKM. Problemu wysokości nie będzie



Przy kolejnych pociągach, które dotrą do Trójmiasta, takich problemów już nie będzie.

Przypomnijmy, że w połowie 2025 roku ma się rozpocząć dostawa 20 pojazdów w wersji aglomeracyjnej do obsługi odcinka Gdańsk Śródmieście-Wejherowo. Jak zapowiada rzecznik SKM, będzie to zupełnie nowy typ pojazdu, zbudowany specjalnie dla województwa pomorskiego.

W nich podłoga będzie już na wysokości 96 cm - czyli takiej, jaką mają perony na linii PKP SKM.

- Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że te 20 centymetrów różnicy wysokości pomiędzy peronami na linii PKP SKM a podłogą w nowych Impulsach dla niektórych pasażerów, np. tych poruszających się na wózkach, jest niedogodnością. Pojazdy te wyposażone są w kilka rodzajów ramp umożliwiających wjazd i wyjazd. Jak w każdym pociągu PKP SKM osoby korzystające z wózków, które czekają na wyznaczonych miejscach, przy których zatrzymuje się czoło pojazdu, mogą liczyć na pomoc kierownika pociągu - opowiada.


Kampania informacyjna dla pasażerów



Jak zaznacza, SKM przygotowało również multimedialną kampanię informacyjną dla naszych pasażerów informującą o konieczności zachowania ostrożności przy wsiadaniu i wysiadaniu. Komunikaty emitowane są zarówno na peronach, jak i w pojazdach.

- Te Impulsy eksploatujemy od 7 grudnia i po tych kilku tygodniach możemy już stwierdzić, że ta kampania jest skuteczna, a skargi na tę różnicę wysokości są nieliczne. Natomiast z różnych źródeł wiemy, że wielu pasażerów docenia korzyści wynikające z możliwości podróży tymi pojazdami - kończy Złotoś.
Quiz Kolejowe Trójmiasto Średni wynik 68%

Kolejowe Trójmiasto

Rozpocznij quiz

Opinie (208) ponad 10 zablokowanych

  • Czy prawdą jest, ze docelowe impulsy nie bedą miały WC? Bo jeski tak to w XXI w. zakrawa to na kpinę.

    ?

    • 0 0

  • Pociągi technicznie wydaja się być dobre, ale projektowane dla karłów i ludzi niskich

    Już ludzie o wzroście 180 cm mogą uderzyć głową nad drzwiami, bo są takie niskie. Przechodzą też tuż pod ekranami na siłę podwieszonymi w przejściach.
    Okna i przyciski do otwierania drzwi też są bardzo nisko nad posadzką. Do otwierania drzwi sporo osób musi się schylić.

    • 1 0

  • Ten sam problem jest w pociągach PKM .Kłopot powstaje jak starsza osoba z walizka ma wsiąść i jechac na lotnisko. Nie dosc ,że ślisko ( zawieja śnieżna)) to jeszcze zeskoczyc trzeba z peronu z ciężką walizka ,żeby wsiąść.Właśnie to mnie spotkało ostatnio a dodam ,ze dla utrudnienia jest duza przestrzen między peronem a wagonem .

    • 0 0

  • Życiowe doświadczenia moje...

    I zapewne wielu innych osób wskazują, że nie ma nic bardziej stałego i trwałego, niż rozwiązania tymczasowe. Obym się myliła!

    • 2 0

  • Ludziom z wygody odwala (1)

    Już zapomnieli jak trzeba się wspinać do wagonów z niskich peronów, że o wysiadaniu nie wspomnę? Już zapomnieli jak jeździły autobusy wysokopodłogowe? Teraz tragedia, bo trzeba zejść schodek 20 cm. Wiem, może to być problem dla starszej osoby, ale nie przesadzajmy, jakoś na peron dotarli.

    • 4 6

    • w środę byłem swiadkiem jak osoba niewidoma próbowała wejść do takiego nowego pociągu:

      Była to starsza kobieta z opiekunem - prawdopodobnie mężem. Sytuacja na stacji Rumia Janowo. Opiekun powiedział pani, że pociąg jest niżej od peronu, ale pani prawie wpadła do pociągu, bo nie wiedziała jaka jest wysokość. Komentujący, zwróćcie uwagę, że nie każdy korzystający z skm jest młody i wysportowany i miejcie trochę empatii i wyobraźni, że wy też będziecie starzy.

      • 0 0

  • nie wiem jak można uznawać że te pociągi są lepsze. jak tam nawet nie ma miejsca dla kierownika pociągu i biedak musi wysiadać drzwiami pasażera. po drugie co rozumieć przez tymczasowe? tymczasowe czyli do kiedy? do 2025 r. ?! pojęcie tymczasowe jest relatywistyczne. po trzecie to nie prościej było już lata temu dostosować wysokość peronów do jakiegoś jednolitego standardu aby nie było takich problemów?!

    • 2 1

  • Kto chwali, chyba naiwni? (2)

    jedynymi zaletami tych pociągów jest cisza i działajaca klimatyzacja. Do czasu, aż klima bez serwisu zdechnie jak w autobusach i tramwajach, a elemetny tłumiące się zużyją i będzie tłukło. Ciasno w tych potworkach niesamowicie, a platformy dla wózków przeszczepione ze starych składów to też nieśmieszny żart.

    • 4 2

    • Strasznie wąskie przejścia między siedzeniami. (1)

      To bardzo utrudnia i spowalnia wymianę pasażerów.

      • 1 0

      • najmniej miejsca jest między toaletą a siedzeniami.

        Tam jest na serio chyba z 50 cm prześwitu. Widać, że projektant nie korzysta ze zbiorkomu.

        • 0 0

  • ale na kieorwczyków codziennie miliony, dziesiątki milionów a nawet miliardy.

    a na komunikację zbiorową jakieś ochłapy i wadliwe pociągi.

    • 0 0

  • Ding dong

    Uprasza się inwalidów o niekorzystanie ze składów SKM do czasu wymiany taboru na właściwy.

    Diiing doooong

    • 2 1

  • Nikt nie napisał o błędach skm i UMWP które dopuściły do tego by jedna linia w województwie miała inne parametry niż cała (1)

    Wszystkie perony w województwie będą zaraz miały 76 cm wysokości, a jedną linią skm 96. UMWP kupuje tabor który będzie mógł być używany wyłącznie na jednej linii, w razie problemow gdy wjedzie na tory dalekobieżne nie będzie z nimi w pełni interoperacyjny, nikomu go nie sprzedamy, bo w PL nie będzie żadnego przewoźnika nim zainteresowanego. Gratuluje panie Marszałku!

    • 1 1

    • własnie chciałem napisać czaemu ktoś wymyśla różne wysokości.

      czemu musi być inaczej i zawsze drożej....? To jest chore

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane