• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Perony wyżej niż nowe pociągi. Dlaczego?

Patryk Szczerba
18 stycznia 2024, godz. 11:15  Raport
Opinie (208)
Najnowszy artykuł na ten temat Hybryda wozi pasażerów na linii PKM

Wsiadanie do nowych pociągów kursujących na linii SKM może być problemem.

Pasażerowie SKM zwrócili uwagę, że podłoga w nowych pociągach Impuls znajduje się poniżej krawędzi peronów. - Dla niektórych może to być problem - zauważają. SKM odpowiada, że te składy kursują po Trójmieście tylko tymczasowo, a docelowo będą obsługiwać połączenia regionalne, gdzie perony są niższe. - W 2025 roku pojawi się 20 pojazdów w wersji aglomeracyjnej, specjalnie do obsługi odcinka Gdańsk Śródmieście-Wejherowo. Na razie dodatkowo informujemy na stacjach pasażerów, by zachowali ostrożność - tłumaczą.

Czytelnicy poinformowali nas o tym w Raporcie.
Widzisz coś ciekawego? + dodaj Raport



Czy miewasz kłopoty przy wsiadaniu do pociągu SKM?

Przypomnijmy:

  • Nowe Impulsy wyjechały na tory na początku grudnia.
  • Razem jeżdżą cztery składy. Kursują zestawione z dwóch jednostek.
  • Każda jednostka pomieści ok. 500 osób, w tym około 140 na miejscach siedzących.
  • Pociągi posiadają też 16 miejsc rowerowych.


Nowe pociągi na linii SKM od czwartku Nowe pociągi na linii SKM od czwartku

- Zakup tych ośmiu nowych Impulsów to efekt porozumienia Samorządu Województwa Pomorskiego ze spółką PKP SKM w Trójmieście podpisanego w marcu 2023 r., dotyczącego wspólnego wykorzystania pozyskanego przez przewoźnika dofinansowania unijnego w kwocie ok. 154 mln zł. Właścicielem pojazdów jest samorząd, a ich użytkownikiem przez najbliższe 5 lat (do końca trwałości projektu) spółka PKP SKM - wskazuje Tomasz Złotoś, rzecznik Szybkiej Kolei Miejskiej.

Nowe pociągi dla SKM. Film z grudnia





Pasażerowie chwalą pociągi, ale narzekają na próg



Pasażerowie chwalą nowe pociągi, ale jest jeden szkopuł - różnica w wysokości krawędzi peronu i pociągu, która wynosi 20 cm. Zwrócił na to uwagę nasz czytelnik w Raporcie z Trójmiasta.

09:46 16 STYCZNIA

Pociąg Impuls 2 - różnica wysokości peronu (62 opinie)

Dziś (ze względu na zimowe warunki na drogach) postanowiłem wybrać się do pracy SKM. Trafiłem na nowego Impulsa 2. Przeskok w technologii (w porównaniu do E47)jest ogromny, komfort i poziom hałasu też super, natomiast wątpliwości mam do różnic wysokości peronów. Dla młodego zdrowego człowieka to nie jest jakiś problem, ale dla osób które mają problem z poruszaniem może być to nieakceptowalne. Dlaczego więc inwestując w nowe pociągi, nie została wzięta pod uwagę tak istotną rzecz? Zobacz więcej
Dziś (ze względu na zimowe warunki na drogach) postanowiłem wybrać się do pracy SKM. Trafiłem na nowego Impulsa 2. Przeskok w technologii (w porównaniu do E47)jest ogromny, komfort i poziom hałasu też super, natomiast wątpliwości mam do różnic wysokości peronów. Dla młodego zdrowego człowieka to nie jest jakiś problem, ale dla osób które mają problem z poruszaniem może być to nieakceptowalne. Dlaczego więc inwestując w nowe pociągi, nie została wzięta pod uwagę tak istotną rzecz? Zobacz więcej


- Przeskok w technologii (w porównaniu do EN57) jest ogromny, komfort i poziom hałasu też super, natomiast wątpliwości mam do różnic wysokości peronów. Dla młodego, zdrowego człowieka to nie jest jakiś problem, ale dla osób, które mają problem z poruszaniem, może być to nieakceptowalne. Dlaczego więc, inwestując w nowe pociągi, nie została wzięta pod uwagę tak istotna rzecz? - pyta jeden z naszych czytelników.

SKM: te impulsy docelowo na połączeniach regionalnych



Przedstawiciele SKM przypominają, że pociągi nie będą docelowo jeździć po linii SKM.

- Zgodnie z zapowiedziami władz województwa pojazdy te zostaną skierowane do obsługi połączeń regionalnych, na których większość peronów ma wysokość 76 cm, a na takiej właśnie wysokości jest podłoga w tych Impulsach - odpowiada Tomasz Złotoś.
Zwraca uwagę, że poza linią PKP SKM, ale na trasie obsługiwanej przez SKM (odcinek Rumia-Lębork), perony mają niższą wysokość niż na linii PKP SKM. Tam wsiadanie do tych Impulsów jest wygodniejsze niż do pojazdów z podłogą o wysokości 96 cm.

Od 2025 roku pociągi do obsługi linii SKM. Problemu wysokości nie będzie



Przy kolejnych pociągach, które dotrą do Trójmiasta, takich problemów już nie będzie.

Przypomnijmy, że w połowie 2025 roku ma się rozpocząć dostawa 20 pojazdów w wersji aglomeracyjnej do obsługi odcinka Gdańsk Śródmieście-Wejherowo. Jak zapowiada rzecznik SKM, będzie to zupełnie nowy typ pojazdu, zbudowany specjalnie dla województwa pomorskiego.

W nich podłoga będzie już na wysokości 96 cm - czyli takiej, jaką mają perony na linii PKP SKM.

- Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że te 20 centymetrów różnicy wysokości pomiędzy peronami na linii PKP SKM a podłogą w nowych Impulsach dla niektórych pasażerów, np. tych poruszających się na wózkach, jest niedogodnością. Pojazdy te wyposażone są w kilka rodzajów ramp umożliwiających wjazd i wyjazd. Jak w każdym pociągu PKP SKM osoby korzystające z wózków, które czekają na wyznaczonych miejscach, przy których zatrzymuje się czoło pojazdu, mogą liczyć na pomoc kierownika pociągu - opowiada.


Kampania informacyjna dla pasażerów



Jak zaznacza, SKM przygotowało również multimedialną kampanię informacyjną dla naszych pasażerów informującą o konieczności zachowania ostrożności przy wsiadaniu i wysiadaniu. Komunikaty emitowane są zarówno na peronach, jak i w pojazdach.

- Te Impulsy eksploatujemy od 7 grudnia i po tych kilku tygodniach możemy już stwierdzić, że ta kampania jest skuteczna, a skargi na tę różnicę wysokości są nieliczne. Natomiast z różnych źródeł wiemy, że wielu pasażerów docenia korzyści wynikające z możliwości podróży tymi pojazdami - kończy Złotoś.
Quiz Kolejowe Trójmiasto Średni wynik 68%

Kolejowe Trójmiasto

Rozpocznij quiz

Opinie (208) ponad 10 zablokowanych

  • A kiedy koniec remontu dworca SKM w Gdyni Głównej? (1)

    Miał być gotowy wiosną 2023...

    • 3 0

    • tam jest wymiana czerwonej kostki brukowej na szarą kostkę brukową (lub odwrotnie), więc sam rozumiesz po co ten remont.

      • 0 0

  • No... (1)

    Albo obniżyć perony albo podwyższyć...
    tory. Bez szans: wózki inwalidzkie, wózki
    dziecięce, starsze osoby.....Jednym słowem brawo Wy!

    • 4 2

    • Zmiany.

      Ktoś zaproPOnował zmienić koła.

      • 0 1

  • Fajnie, a czy kiedyś ktoś coś zrobi z Polregio i przepełnionymi porannymj składami? (1)

    To co się rano dzieje w tych pociągach, szczególnie od strony Pruszcza Gdańskiego to urąga godności ludzkiej

    • 5 0

    • Zapytaj Tureckiego Kuriera i Eugeniusza z UMWP

      Oni się "dogadują" w materii

      • 3 0

  • Prowizorki sa najbardziej trwale, tak więc z tym tymczasowym rozwiązaniem, to bym się nie cieszył (2)

    Dzisiaj przechodziłem Starowiejską w Gdyni, oddano po remoncie ledwie parę miesięcy temu.

    Już wtedy ostrzegałem, że wykonano prace na odwal się i sa dziury i krzywa nawierzchnia.

    A teraz już są nowe dziury na wyniesionych przejściach....

    Za rok wyremontują znowu na parę miesięcy i tak tradycyjnie, jak zwykle w Gdyni, geszeft kręci się, a my mieszkańcy płacimy. Aż dziwne, że to nie PIS rządzi w tym mieście, bo oni sa sławni z okradania budżetu...

    • 3 1

    • Na Starowiejskiej był jakiś remont??? (1)

      Szedłem tą ulicą po bardzo długim czasie - to jakiś koszmar, ciągle lata 70-75

      • 0 1

      • był - chodniki raczej równe i nowe, jezdnia taka sama jak była

        sa tez nowe nasadzenia, no i takie pokłady restauracyjne

        • 0 0

  • Problem wysokości peronów i odstępu do pociągu jest w Polsce nierozwiązywalny. To transcendencja (1)

    Inne narody polecą na Marsa i wrócą, zapanują nad fuzją jądrową i wygrają 10 razy z rządu konkurs Eurowizji, a w Polsce wciąż trzeba będzie drapać się do pociągu lub na peron i uważać żeby nie wpaść w dziurę między nimi. Pomysł z różną wysokością peronów na różnych trasach jest wielkim polskim wkładem w światowy rozwój kolejnictwa.

    • 5 1

    • paryski RER - odpowiednik SKM, tylko "trochę" wiekszy

      Jest 20cm (albo i więcej) wyższy niż jego perony. Również mają solidny odstęp od peronu.
      Więc może nie jest to problem światowy ale nie taki aż unikalny.

      Nie mylić z metrem (RATP) zarządzanym razem z autobusami.

      • 2 0

  • Te perony to buble (1)

    Albo za długie albo za wysokie

    • 3 2

    • To nie peron,

      to pociąg jest bublem.

      • 0 0

  • Bo tak!

    Cieszę się że pomogłem.

    • 1 0

  • Do poprawki...

    SKM powinna dostosować perony i składy. Przecież kolejką nie jeżdżą tylko młodzi i zdrowi ludzie. Obecnie różnica wysokości i często ziejąca przepaść nawet ok 50cm między składem, a peronem to zagrożenie życia i zdrowia dla seniorów i inwalidów.

    • 5 2

  • Bardziej mnie wkurza (1)

    że w tych pociągach jest dużo wolnej przestrzeni bez siedzeń, ale za to jakiś mózg wymyślił podpórki. Często ludzie wracają zmęczeni z pracy a miejsc siedzących mogło być więcej . Czy teraz nastała moda na podpórki? Nie wiem kto to zaprojektował i kto to dopuścił do produkcji. Lepiej niech wogule wywalą wszystkie siedzenia i upcha się więcej pasażerów.

    • 8 1

    • Podópórki są przy miejscach dla rowerów.

      I to dobry patent , bo skończyły się wojny o miejsca siedzące przy stojakach na rowery.

      • 0 1

  • Polskie narzekanie (2)

    Zawsze źle tylo narzekacie , można spokojnie sobie poradzić . Fajne nowe składy.

    • 1 11

    • Ino narzekata

      No jo, a tobie pasuje

      • 1 0

    • Beznadziejne są te pociągi.

      Nie wiem co w nich widzisz fajnego?

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane