- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (171 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Perony wyżej niż nowe pociągi. Dlaczego?
Wsiadanie do nowych pociągów kursujących na linii SKM może być problemem.
Pasażerowie SKM zwrócili uwagę, że podłoga w nowych pociągach Impuls znajduje się poniżej krawędzi peronów. - Dla niektórych może to być problem - zauważają. SKM odpowiada, że te składy kursują po Trójmieście tylko tymczasowo, a docelowo będą obsługiwać połączenia regionalne, gdzie perony są niższe. - W 2025 roku pojawi się 20 pojazdów w wersji aglomeracyjnej, specjalnie do obsługi odcinka Gdańsk Śródmieście-Wejherowo. Na razie dodatkowo informujemy na stacjach pasażerów, by zachowali ostrożność - tłumaczą.
- Pasażerowie chwalą pociągi, ale narzekają na próg
- SKM: te impulsy docelowo na połączeniach regionalnych
- Od 2025 roku pociągi do obsługi linii SKM. Problemu wysokości nie będzie
- Kampania informacyjna dla pasażerów
Przypomnijmy:
- Nowe Impulsy wyjechały na tory na początku grudnia.
- Razem jeżdżą cztery składy. Kursują zestawione z dwóch jednostek.
- Każda jednostka pomieści ok. 500 osób, w tym około 140 na miejscach siedzących.
- Pociągi posiadają też 16 miejsc rowerowych.
Nowe pociągi na linii SKM od czwartku
- Zakup tych ośmiu nowych Impulsów to efekt porozumienia Samorządu Województwa Pomorskiego ze spółką PKP SKM w Trójmieście podpisanego w marcu 2023 r., dotyczącego wspólnego wykorzystania pozyskanego przez przewoźnika dofinansowania unijnego w kwocie ok. 154 mln zł. Właścicielem pojazdów jest samorząd, a ich użytkownikiem przez najbliższe 5 lat (do końca trwałości projektu) spółka PKP SKM - wskazuje Tomasz Złotoś, rzecznik Szybkiej Kolei Miejskiej.
Nowe pociągi dla SKM. Film z grudnia
Pasażerowie chwalą pociągi, ale narzekają na próg
Pasażerowie chwalą nowe pociągi, ale jest jeden szkopuł - różnica w wysokości krawędzi peronu i pociągu, która wynosi 20 cm. Zwrócił na to uwagę nasz czytelnik w Raporcie z Trójmiasta.
Pociąg Impuls 2 - różnica wysokości peronu (62 opinie)
- Przeskok w technologii (w porównaniu do EN57) jest ogromny, komfort i poziom hałasu też super, natomiast wątpliwości mam do różnic wysokości peronów. Dla młodego, zdrowego człowieka to nie jest jakiś problem, ale dla osób, które mają problem z poruszaniem, może być to nieakceptowalne. Dlaczego więc, inwestując w nowe pociągi, nie została wzięta pod uwagę tak istotna rzecz? - pyta jeden z naszych czytelników.
SKM: te impulsy docelowo na połączeniach regionalnych
Przedstawiciele SKM przypominają, że pociągi nie będą docelowo jeździć po linii SKM.
- Zgodnie z zapowiedziami władz województwa pojazdy te zostaną skierowane do obsługi połączeń regionalnych, na których większość peronów ma wysokość 76 cm, a na takiej właśnie wysokości jest podłoga w tych Impulsach - odpowiada Tomasz Złotoś.
Zwraca uwagę, że poza linią PKP SKM, ale na trasie obsługiwanej przez SKM (odcinek Rumia-Lębork), perony mają niższą wysokość niż na linii PKP SKM. Tam wsiadanie do tych Impulsów jest wygodniejsze niż do pojazdów z podłogą o wysokości 96 cm.
Od 2025 roku pociągi do obsługi linii SKM. Problemu wysokości nie będzie
Przy kolejnych pociągach, które dotrą do Trójmiasta, takich problemów już nie będzie.
Przypomnijmy, że w połowie 2025 roku ma się rozpocząć dostawa 20 pojazdów w wersji aglomeracyjnej do obsługi odcinka Gdańsk Śródmieście-Wejherowo. Jak zapowiada rzecznik SKM, będzie to zupełnie nowy typ pojazdu, zbudowany specjalnie dla województwa pomorskiego.
W nich podłoga będzie już na wysokości 96 cm - czyli takiej, jaką mają perony na linii PKP SKM.
- Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że te 20 centymetrów różnicy wysokości pomiędzy peronami na linii PKP SKM a podłogą w nowych Impulsach dla niektórych pasażerów, np. tych poruszających się na wózkach, jest niedogodnością. Pojazdy te wyposażone są w kilka rodzajów ramp umożliwiających wjazd i wyjazd. Jak w każdym pociągu PKP SKM osoby korzystające z wózków, które czekają na wyznaczonych miejscach, przy których zatrzymuje się czoło pojazdu, mogą liczyć na pomoc kierownika pociągu - opowiada.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Po ile rowery poza sezonem?
Kampania informacyjna dla pasażerów
Jak zaznacza, SKM przygotowało również multimedialną kampanię informacyjną dla naszych pasażerów informującą o konieczności zachowania ostrożności przy wsiadaniu i wysiadaniu. Komunikaty emitowane są zarówno na peronach, jak i w pojazdach.
- Te Impulsy eksploatujemy od 7 grudnia i po tych kilku tygodniach możemy już stwierdzić, że ta kampania jest skuteczna, a skargi na tę różnicę wysokości są nieliczne. Natomiast z różnych źródeł wiemy, że wielu pasażerów docenia korzyści wynikające z możliwości podróży tymi pojazdami - kończy Złotoś.
Kolejowe Trójmiasto
Rozpocznij quizOpinie (208) ponad 10 zablokowanych
-
2024-01-18 11:58
Inżynieria kosmiczna
Ustalić jedną wysokość peronów dla wszystkich dworców. Mieli na to 34 lata, a oni do dziś w obrębie jednego miasta mają dwa różne wysokości. W skali kraju pewnie co stacja to inny rozmiar. Żenada.
- 12 2
-
2024-01-18 12:03
(2)
Zamiast wreszcie przejść na standard 760, to SKM zrobiła remont już prawie wszystkich przystanków pod 960 i chyba kolejne składy metra z Berlina. Kompletny absurd.
- 16 8
-
2024-01-18 13:00
Nawet nie masz pojęcia (1)
o tym, jaką dużą inwestycją jest zmiana względnej wysokości peronów. Albo trzeba to robić przez podnoszenie torowisk (i to na dużej długości), albo obniżanie peronów, czyli ich kompletną dewastację. Już nawet nie mówimy o okresie "przejściowym". Tak więc nie wypowiadaj się o sprawach o których nie masz pojęcia. Berlin nie ma tutaj nic do rzeczy.
- 2 3
-
2024-01-18 13:15
Przecież każdy remont peronów to była "dewastacja". Rozbierano je do gleby i stawiano od zera. Wtedy należało obniżyć do 760.
- 5 2
-
2024-01-18 12:16
A tym okropnym S-Bahn-Berlinie odstęp pomiędzy wagonem a peronem to kilka centymetrów (3)
nawet wpaść butem się tam nie da
- 8 0
-
2024-01-18 12:19
Trzeba nosic mniejsze buty, lub chodzić na paluszkach jak baletnice to jest szansa, że sie uda. Ale ty wolisz narzekać, zamiast wziąć sprawy we własne ręce (nogi).
- 1 3
-
2024-01-18 12:24
Trzeba patrzeć dumnie i pozytywnie
U (tfu) niemców nie da się wpaść butem a u nas się da! Kraj wielkich możliwości!
- 6 0
-
2024-01-18 12:32
Bo dbają o własnych obywateli aby byli bezpieczni!
- 1 0
-
2024-01-18 12:25
Dobra, ale ja wolę mieć próg niżej ale jechać tym nowym pociągiem
Komfort podróży jest nieporównywalnie wyższy. Chociaż szkoda, że Newag zrobił tą krzywą akcję z serwisowaniem swoich pociągow.
- 9 2
-
2024-01-18 12:29
Tyle się mówiło
O tej przepaści w SKM jednak w PKM to samo moja koleżanka jadąc na lotnisko miała problem wsiasc z walizką bała się że wpadnie jej gdzieś na tory była taka duża luka. Jeździe w świat podpatrzyć jak tam jest równo w tu zawsze big problem
- 10 1
-
2024-01-18 12:31
Dramat! (2)
Znowu ktoś nie pomyślał i żadna kampania tego nie zmieni. Pełno jest niedołężnych i dzieci którzy poprzez nieuwagę lub roztargnienie mogą niechcąco wpaść pomiędzy pociąg a peron! Czy są jakieś zabezpieczenia w tym względzie zrobione?
- 8 2
-
2024-01-18 14:18
Tym wpisem udowodniłeś, że faktycznie niedołężnych nie brak. (1)
Zwłaszcza na umyśle. Schowaj telefon przy wsiadaniu i będzie git.
- 2 1
-
2024-01-18 15:14
Ty za to się rozkraczaj na każdym peronie, szczególnie jak jest ślisko ;)
- 0 1
-
2024-01-18 12:34
(1)
To mnie zszokowalo, nie moga zaplanowac i wybudowac cos zeby mialo rece i nogi ??W Hamburgu odstep od kolejki do peronu kilka centymetrow i wysokosc idealna, matki z wozkami i ludzie na wozkach nie maja problemow ale to Polska nie Hamburg!!!!!
- 11 2
-
2024-01-18 14:16
Jedź do Hamburga
i już nie opowiadaj humbugów.
- 1 1
-
2024-01-18 12:35
Sportowe zawieszenie
- 4 0
-
2024-01-18 12:36
Zawsze będzie coś, tutaj to dość ważna sprawa ale
Zwykle coś i tak nie pasuje, a to za ladnez w to za krzywe a za mało krzeseł, a za krótkie siedzisko a za długie siedzisko a za mało okien za dużo okien otd
- 3 0
-
2024-01-18 12:46
We Włoszech są wysuwane platformy (2)
Automatycznie się wysuwa, bez obsługi pociągu, walizkę się przeciąga po tej platformie między peronem a podłogą pociągu. Południowe Włochy, bida, a można.
- 9 2
-
2024-01-18 12:52
Co ma Ci się wysunąć, jak problem dotyczy różnicy w pionie, a nie poziomie, a podłoga jest niżej niż peron? (1)
- 1 0
-
2024-01-18 13:56
Bo wysokość to jeden problem a odległość od krawędzi drugi. Módl się, żeby jakiemuś Mietkowi się coś nie pokićkało i do SIWZ wpisze drzwi z jednej strony, bo będziesz miał jeszcze trzeci problem
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.