- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (171 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Perony wyżej niż nowe pociągi. Dlaczego?
Wsiadanie do nowych pociągów kursujących na linii SKM może być problemem.
Pasażerowie SKM zwrócili uwagę, że podłoga w nowych pociągach Impuls znajduje się poniżej krawędzi peronów. - Dla niektórych może to być problem - zauważają. SKM odpowiada, że te składy kursują po Trójmieście tylko tymczasowo, a docelowo będą obsługiwać połączenia regionalne, gdzie perony są niższe. - W 2025 roku pojawi się 20 pojazdów w wersji aglomeracyjnej, specjalnie do obsługi odcinka Gdańsk Śródmieście-Wejherowo. Na razie dodatkowo informujemy na stacjach pasażerów, by zachowali ostrożność - tłumaczą.
- Pasażerowie chwalą pociągi, ale narzekają na próg
- SKM: te impulsy docelowo na połączeniach regionalnych
- Od 2025 roku pociągi do obsługi linii SKM. Problemu wysokości nie będzie
- Kampania informacyjna dla pasażerów
Przypomnijmy:
- Nowe Impulsy wyjechały na tory na początku grudnia.
- Razem jeżdżą cztery składy. Kursują zestawione z dwóch jednostek.
- Każda jednostka pomieści ok. 500 osób, w tym około 140 na miejscach siedzących.
- Pociągi posiadają też 16 miejsc rowerowych.
Nowe pociągi na linii SKM od czwartku
- Zakup tych ośmiu nowych Impulsów to efekt porozumienia Samorządu Województwa Pomorskiego ze spółką PKP SKM w Trójmieście podpisanego w marcu 2023 r., dotyczącego wspólnego wykorzystania pozyskanego przez przewoźnika dofinansowania unijnego w kwocie ok. 154 mln zł. Właścicielem pojazdów jest samorząd, a ich użytkownikiem przez najbliższe 5 lat (do końca trwałości projektu) spółka PKP SKM - wskazuje Tomasz Złotoś, rzecznik Szybkiej Kolei Miejskiej.
Nowe pociągi dla SKM. Film z grudnia
Pasażerowie chwalą pociągi, ale narzekają na próg
Pasażerowie chwalą nowe pociągi, ale jest jeden szkopuł - różnica w wysokości krawędzi peronu i pociągu, która wynosi 20 cm. Zwrócił na to uwagę nasz czytelnik w Raporcie z Trójmiasta.
Pociąg Impuls 2 - różnica wysokości peronu (62 opinie)
- Przeskok w technologii (w porównaniu do EN57) jest ogromny, komfort i poziom hałasu też super, natomiast wątpliwości mam do różnic wysokości peronów. Dla młodego, zdrowego człowieka to nie jest jakiś problem, ale dla osób, które mają problem z poruszaniem, może być to nieakceptowalne. Dlaczego więc, inwestując w nowe pociągi, nie została wzięta pod uwagę tak istotna rzecz? - pyta jeden z naszych czytelników.
SKM: te impulsy docelowo na połączeniach regionalnych
Przedstawiciele SKM przypominają, że pociągi nie będą docelowo jeździć po linii SKM.
- Zgodnie z zapowiedziami władz województwa pojazdy te zostaną skierowane do obsługi połączeń regionalnych, na których większość peronów ma wysokość 76 cm, a na takiej właśnie wysokości jest podłoga w tych Impulsach - odpowiada Tomasz Złotoś.
Zwraca uwagę, że poza linią PKP SKM, ale na trasie obsługiwanej przez SKM (odcinek Rumia-Lębork), perony mają niższą wysokość niż na linii PKP SKM. Tam wsiadanie do tych Impulsów jest wygodniejsze niż do pojazdów z podłogą o wysokości 96 cm.
Od 2025 roku pociągi do obsługi linii SKM. Problemu wysokości nie będzie
Przy kolejnych pociągach, które dotrą do Trójmiasta, takich problemów już nie będzie.
Przypomnijmy, że w połowie 2025 roku ma się rozpocząć dostawa 20 pojazdów w wersji aglomeracyjnej do obsługi odcinka Gdańsk Śródmieście-Wejherowo. Jak zapowiada rzecznik SKM, będzie to zupełnie nowy typ pojazdu, zbudowany specjalnie dla województwa pomorskiego.
W nich podłoga będzie już na wysokości 96 cm - czyli takiej, jaką mają perony na linii PKP SKM.
- Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że te 20 centymetrów różnicy wysokości pomiędzy peronami na linii PKP SKM a podłogą w nowych Impulsach dla niektórych pasażerów, np. tych poruszających się na wózkach, jest niedogodnością. Pojazdy te wyposażone są w kilka rodzajów ramp umożliwiających wjazd i wyjazd. Jak w każdym pociągu PKP SKM osoby korzystające z wózków, które czekają na wyznaczonych miejscach, przy których zatrzymuje się czoło pojazdu, mogą liczyć na pomoc kierownika pociągu - opowiada.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Po ile rowery poza sezonem?
Kampania informacyjna dla pasażerów
Jak zaznacza, SKM przygotowało również multimedialną kampanię informacyjną dla naszych pasażerów informującą o konieczności zachowania ostrożności przy wsiadaniu i wysiadaniu. Komunikaty emitowane są zarówno na peronach, jak i w pojazdach.
- Te Impulsy eksploatujemy od 7 grudnia i po tych kilku tygodniach możemy już stwierdzić, że ta kampania jest skuteczna, a skargi na tę różnicę wysokości są nieliczne. Natomiast z różnych źródeł wiemy, że wielu pasażerów docenia korzyści wynikające z możliwości podróży tymi pojazdami - kończy Złotoś.
Kolejowe Trójmiasto
Rozpocznij quizOpinie (208) ponad 10 zablokowanych
-
2024-01-18 11:35
(1)
"Polskim marudom" zawsze wszystko przeszkadza. Dobrze, że są wreszcie jakieś nowe składy i można podróżować komfortowo. Nie mam najmniejszego problemu ze wsiadaniem. Po pierwszym razie już wiadomo, że jest niżej i to tyle.
- 6 15
-
2024-01-18 11:45
Kolega chyba jeszcze przed pierwszym razem, skoro tak się ekscytuje kolejkami
- 3 4
-
2024-01-18 11:37
Opinia wyróżniona
Pamiętam pomarańczowe pociągi SKM. (13)
To był następca EN57. Próg był tak wysoki, ze moja babcia po wylewie nie była w stanie go pokonać. Czekała na następny pociąg. Ludzie chcieli jej pomagać, ale wolała czekać bo nie była pewna, czy przy wysiadaniu znajdzie się jakaś dobra dusza. Ale skoro to tymczasowe.... Bo tak poważnie to te stare gruchoty dożyły już swoich ostatnich dni.
- 53 10
-
2024-01-18 11:51
(6)
To były EW58. SKM sprzedało je ostatecznie Kolejom Mazowieckim.
- 10 4
-
2024-01-18 12:02
A skąd taki pomysł?
- 3 0
-
2024-01-18 13:39
EW58 miały zostać zmodernizowane do standardu AKM zamiast EN57. Ale wyszło że modernizacja EW58 jest za droga - więc je pocięli. (3)
Kolejom Mazowieckim sprzedali unowocześnione EW60 wyprodukowane pod koniec lat 80.
- 10 0
-
2024-01-18 14:03
Do EW58 nie było części ( importowane z Zachodu) , były straszliwie prądożerne, a kilka spłonęło. (2)
Nie wiadomo, czy podpalenia czy samozapłon.
- 6 0
-
2024-01-18 21:04
...
Jak się rozpędzały to prądu brakowało :)
A i lubiły się czasem same zapalić.- 2 0
-
2024-01-21 12:55
Szkoda, fajne były
Nawet nie wiem czy mi się zdarzyło jechać.
- 0 0
-
2024-01-18 21:02
EW
To były nie EW58 a EW60 w liczbie dwóch sztuk zostały sprzedane KM.
:)- 2 0
-
2024-01-18 11:55
Mowa o EN58 - one były specjalne zaprojektowane do obsługi linii SKM Trojmiaato. Na yt jest film o nich
- 4 0
-
2024-01-18 12:05
(1)
Przecież EW58 miały całkiem dobrze spasowane wysokości
- 10 2
-
2024-01-18 12:15
Bo były przeznaczone na linię SKM
- 6 1
-
2024-01-18 13:01
Czyli to nic takiego?
tymczasowo będzie trochę wypadków z udziałem pasażerów. Normalne działanie to jest?!
- 8 5
-
2024-01-18 15:57
Stare gruchoty czyli pociągi czy babcia?
- 2 5
-
2024-01-18 21:56
a babcia miała wonsy i na imie miała bolek
a babcia miała wonsy i na imie miała bolek
- 1 4
-
2024-01-18 11:38
Jak byłam młoda
Skakałam do SKM teraz dobijam do siedemdziesiątki nadal muszę skakać nawet w nowej PKM peron nie jest zgrany z wagonami nie wiem co będzie jak już ze skakaniem będzie u mnie kiepsko, może dobrzy ludzie pomogą wsiąść i wysiąść bo oni chyba nigdy nie zrobią nic tak jak powinno być zrobione
- 22 4
-
2024-01-18 11:39
No nie jest to takie złe
Przynajmniej nikt wsiadając nie wpadnie w dziure pod pociągiem, tylko prosto do pociągu :)
- 12 4
-
2024-01-18 11:40
Odpowiedź brzmi:
Bo problem wysokości peronów i odległości od krawędzi jest kanonicznie nierozwiązywalny w Polskiej Rzeczpospolitej WąsatoKolejowej
- 13 3
-
2024-01-18 11:40
Warto zauwazyc ze na polaczeniach regionalnych sa podnoszone perony (2)
I za pare lat te pociagi rowniez na polaczeniach regionalnych beda niedopasowane. A mowiono ze tylko tory i szyny za zle...
- 8 10
-
2024-01-18 11:47
Tak - są podnoszone perony. Właśnie do wysokości 76cm (1)
Więc nie opowiadaj bajek
- 8 0
-
2024-01-18 11:59
Najlepsze są i tak osoby które to polubiają
Napisał rzecz wyssaną z palca a reszta mu wierzy
- 6 0
-
2024-01-18 11:41
(7)
Bez sensu. Zamiast kupić odpowiednie dla SKM składy teraz, a za dwa lata kupic dedykowane do przewozów regionalnych to zrobili całkiem odwrotnie i teraz trzeba sie gimnastykowac. Ot, urzednicza logika.
- 14 5
-
2024-01-18 11:49
Inżynierem to Ty nie jesteś? (3)
Nowe składy trzeba zaprojektować, certyfikować itp. Te z podłogą na wysokości 76 cm są dostępne "od ręki".
- 7 0
-
2024-01-18 11:56
(2)
trzeba... To dlaczego tego nie zrobiono?
- 0 4
-
2024-01-18 12:03
A myślisz, że to się we dwa dni zrobi? (1)
- 3 0
-
2024-01-18 12:13
Czyli przyznajesz ze planowanie czy tam zarządzanie tym projektem całkowicie zawiodło i zakupy robiono ad hoc, byle by coś kupic bo czas nagli i pieniądze przepadną? Pewnie znowu ktoś się obudził na ostatnią chwilę.
- 0 4
-
2024-01-18 11:50
Tak wyszło, bo gdyby nie kupiono tych składów dla województwa, to przepadła by kasa z unijnych dopłat. Było o tym pisane na trójmieście miesiące temu.
- 7 0
-
2024-01-18 11:56
A wystarczyło przeczytać artykuły, żeby dowiedzieć się że taka tymczasową sytuacja wynika z tego aby nie stracić dofinansowania do tak dużej ilości zakupionych składów :)
- 5 0
-
2024-01-18 20:19
Kupilim to, na co byli piniendze.
- 0 0
-
2024-01-18 11:49
Za niskie progi na moje nogi, bom ja szlachcic, choc ubogi.
- 15 1
-
2024-01-18 11:52
to specjalny zabieg aby utrudnic zycie niepelnosprawnym
- 18 0
-
2024-01-18 11:57
No bo czemu perony SKM modernizowano na wysokość inną niż wszystkie inne? (1)
żeby dopasować do starych klamotów EN57 po nich jeżdżących? Mistrzowie z SKM zapewne klosze w lampach też mają dopasowane do lamp naftowych...
- 11 2
-
2024-01-18 14:13
Ciekawe ze nikt o to nie pyta decydenów ta kwestia wogle nie istnieje.
Ale moze plan jest taki ze teraz beda modernizowac znowu ale pod 760 no bo takie pociagi teraz w standarcie. Znowu bedzie praca , stanowiska i kasa do wydania.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.