• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy właściciel - gorszy internet

21 lipca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Po przejęciu przez nową firmę coraz częściej pojawiają się problemy z siecią. Po przejęciu przez nową firmę coraz częściej pojawiają się problemy z siecią.

Duży dostawca Internetu w Trójmieście zmienił właściciela. Od tego czasu wyraźnie spadła jakość usług, a kilka tysięcy użytkowników traktowanych jest po macoszemu - skarży się nasz czytelnik.



Sprawa dotyczy się firmy HomeNet Technologies, a właściwie tego co z niej zostało. Firma dostarcza Internetu do ponad 7 tys. (przynajmniej taką informację mają na swojej stronie) użytkowników z terenu Gdańska i Sopotu. Sieć jaką stworzyła jest bardzo rozległa, rozciąga się na większość dzielnic Gdańska od Oruni do samego Sopotu. Jak każda sieć miała swoje wzloty i upadki. Wiadomo sprzęt bywa awaryjny - nic nie działa wiecznie.

Początki były trudne, ale jak już sieć została zmodernizowana i skupiała coraz większą liczbę użytkowników problemy ustały. Kontakt z firmą był zawsze bezproblemowy tzn. każda dzielnica miała swojego lokalnego administratora, który był dostępny pod numerem telefonu komórkowego. Awarie były szybko naprawiane, jakiekolwiek porady, pomoc odbywała się bardzo sprawnie. Niestety ale sielanka się skończyła w momencie gdy firma HomeNet została sprzedana firmie Stream z południa Polski.

Od tego momentu zaczęły się problemy. Firma zwolniła wszystkich administratorów z którymi klient mógł się w kontaktować w sytuacjach awaryjnych. Coraz częściej zdarza się, że Internetu nie ma parę dni a użytkownicy nie mają żadnej informacji co się dzieje. W poprzedniej firmie w momencie, gdy nie było Internetu była zamieszczana informacja na stronie www o przyczynach awarii i ewentualnie czasie naprawy usterek.

W chwili obecnej nie ma możliwości kontaktu z osobami kompetentnymi w temacie. Zatrudniona została pani do obsługi klientów, a ta niestety nie wie co się dzieje, kiedy zostanie awaria usunięta itp. Na 7 tys. użytkowników pracuje jedna pani, która zajmuje się całą siecią firmy HomeNet - trochę to śmieszne. Do niej klienci mają wysyłać zapytania i zgłaszać problemy.

Klienci nie dostali żadnej informacji o zmianie właściciela firma. Nie przyszły żadne aneksy do umów, nie wspominając już o tym że nie dostaliśmy żadnej informacji o tym że już nie będzie administratorów dzielnicowych (a taka klauzula znajdowała się w umowach jakie zawierane były z firmą HomeNet - nie było mowy o biurze obsługi klienta, ani jakiś infoliniach, miał być bezpośredni kontakt z opiekunem sieci).

Swoich klientów nowa firma HomeNet traktuje w sposób skandaliczny - ma po prostu ich gdzieś. Sporo ludzi rezygnuje z usług tej firmy. W umowach jakie mamy jest wyraźnie napisane że każda awaria ma być usunięta bardzo sprawnie w dokładnie przewidzianym czasie. Ostatnio Internetu nie było przez ponad 8 dni, także naprawa nie mieściła się nawet w maksymalnie wydłużonym czasie ich reakcji.

Temat postanowiłem opisać bo może firma Stream w końcu uzmysłowi sobie jak zraża do siebie klientów obecnych i przeszłych chociaż wątpię żeby takowych znalazła. Chciałbym aby przedstawiciele Stream zastanowili się co jest dla nich ważniejsze, większe zyski na skutek zwolnień osób, które służyły pomocą klientom czy dobro klientów. Bo te dwie rzeczy, czyli sprawdzona kadra HomeNet plus zadowolenie klientów idą jak najbardziej w parze.

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (248) 5 zablokowanych

  • Bynajmniej macie inernet, a że czasami zdarzają się trudne usterki? (16)

    USterki są wszędzie tak naprawdę, 20 lat temu nikt by nie myślał o internecie, pozdrawiam kumatych

    • 5 165

    • Kumaci wiedza, co oznacza slowo bynajmniej. Ty bynajmniej nie wiesz.

      • 38 1

    • poczytaj kumata (7)

      Historia Internetu zaczyna się 29 września 1969 roku, kiedy to w Uniwersytecie Kalifornijskim w Los Angeles (UCLA)......

      zdanie z wikipedii.

      ps:jak masz głupoty opowiadać,to lepiej zamilcz.

      • 16 3

      • nie znasz nie wypowiadaj się (3)

        nie jesteś w temacie to się nie udzielaj kolego

        • 3 13

        • to jest ogólnodostępna przestrzeń do komentowania kolego (2)

          a jak sobie urządzacie pogaduszki,to spadajcie na chat wp.pl

          tam takich potrzebują.

          • 7 1

          • (1)

            a ty kolego zrozum że to jest konkretny temat a nie jakieś wywody na temat tego ile czasu istnieje internet, i właśnie jak chcesz prowadzić dywagację na takie tematy do adres widzę że już dobrze znasz gdzie możesz się z tym zgłosić

            • 0 10

            • to czemu nie piszesz na temat ośla łąko

              a twój przedmówca pisze na temat
              a ty się go czepiasz o coś czego on nie robi a sam to robisz,
              hmm, jestes retardem?

              • 7 0

      • do fatal (2)

        hahah, specjalnie pofatygowałeś się, zajrzałes do wikipedii, by tylko dopiec sandi. i co, podleczyłeś troche kompleksy..?
        a jeszcze zabawniejsze, że masz grupkę fanów, którzy popierają twoje mądre wywody.

        • 6 12

        • hahah

          Mam bo piszę właśnie na temat.nie mam kompleksów,ale Ty za to masz bo nawet się podpisać pod postem wstydzisz.Nie masz żadnych konkretnych kontrargumentów to się tylko na złośliwości zdobywasz.

          • 5 2

        • dobrze napisałe ty neostradowy niedorozwinięty pryszczu

          głupie niepiśmienne dzieci neostrady,
          zdegenerowani słabeusze i zniewieściali onaniści
          żywiący się czipsami i kolą,
          liż mi stopy nędzo intelektualna

          • 2 6

    • jeśli już ktoś chce oferować usługi związane z dostawą internetu musi się liczyć z tym iż internet musi być non stop a ewentualne usterki należy szybko likwidować.
      Niestety nie którzy nie rozumieją że internet wielu ludziom służy nie tylko do przeglądania kont na naszej klasie czy grania w warcaby na kurniku.Internet to bardzo często narzędzie pracy w moim przypadku nawet 10-15 godzin dziennie

      • 13 0

    • Jesli usterka trwa bez przerwy od 1 lipca, jak w moim przypadku, to mnie juz nic nie obchodzi. W lipcu mialem dostep do internetu przez jakies 3 dni. Jesli przez ostatni tydzien lipca nie bede mial internetu przynajmniej przez 1 dzien to rezygnuje z ich "uslug". O tym, ze juz nie ma mozliwosci kontaktu z "wlasnym" adminem dowiedzialem sie, kiedy napisalem maila do hnet. Wczesniej to z nim zalatwialem wszystkie problemy, a obsluga byla jesli nawet nie szybka to profesjonalna i bylem gotow nie miec internetu nawet przez 2 dni. Ale jesli ja place regularnie co miesiac to mnie malo obchodzi czy jest awaria czy nie. Do biura obslugi dodzwonic sie nie mozna, a biuro obslugi oficjalnego maila nie ma. Trzeba pisac na adresy wygrzebane gdzies na stronie w nadziei, ze ktos odpisze. Wiec, drodzy wlasciciele firmy HomeNet, w moim przypadku macie jeszcze tylko kilka dni na ostateczne usuniecie awarii :|

      • 10 0

    • przynajmniej!

      nie bynajmniej

      • 7 0

    • taaaak, a 100 lat temu nie było pralek, 150 lat temu - samochodów, a parę tysięcy lat temu - nawet koła (1)

      I w związku z tym ze zrozumieniem (w końcu jesteśmy kumaci) przyjmiemy każdą obniżkę jakości wyrobów i usług. Bez protestu zniesiemy odebranie nam naszych umownych praw i zgodzimy się na takie warunki, jakie nam sprzedawca podyktuje.

      • 7 1

      • dokładnie BAM

        widać Sindi należy do prawdziwego i rasowego plebsu co daje się dymać każdemu kto potrafi to wykorzystać.

        • 3 2

    • kumata, nie wiesz nawet o co chodzi

      ty chyba nawet artykułu nie czytałaś. jestem jednym z klientów tej firmy. w momencie przejęcia jakość usług drastycznie spadła. zwolniono wszystkich administratorów - teraz tak naprawdę nie wiadomo kto się zajmuje siecią. awarie można zgłaszać od poniedziałku do piątku w godzinach... 10:00-15:30. kiedyś mogłem zadzwonić do admina i zapytać co się dzieje. Hnet jako swój atut podawał fakt, że klient w razie awarii nie korzysta "z poniżających kolorowych linii" tylko rozmawia bezpośrednio z osobą odpowiedzialną za dany teren. a teraz o ile zauważę awarię w ciągu tych 5,5h na dobę mogę zadzwonić do pani która w ogóle nie wie co się dzieje. w sobote internetu nie było 7h, teraz codziennie sa jakieś przerwy. jakość usług spadła dramatycznie a w dodatku praktycznie z dnia na dzień. a płacę tyle samo....

      • 3 0

    • to co piszesz to pochwała miernoty. tak samo mogę powiedzieć że brak zasięgu w komórce jest do zniesienia bo 20 lat temu nikt nie miał komórki. co za bzdura. świat idzie do przodu i pojawiają się nowe rzeczy. a skoro się pojawiły i ktoś je oferuje za pieniądze to POWINNY DZIAŁAĆ i to bez łaski!!! a jak mi zakręcą wodę to też nie mogę mieć pretensji - bo przecież 200 lat temu ludzie wode ze studni brali?

      • 2 0

  • podobnie (6)

    Podobnie jest z firmą UPC. Potrafią wyłączyć telefon bez podania przyczyny, nie mówiąc już o braku dostępu do internetu. Dodzwonić się nie można, a jak już łaskawie ktoś odbierze telefon to udaje zdziwionego - jak to nie ma Pani/Pan internetu ?? i wtedy zaczyna się: Proszę wyjąć kabelek z modemu itp itd... paranoja...

    • 48 6

    • UPC (1)

      UPC dopóki działa, to działa rewelacyjnie...
      Ale jak już coś walnie, to lepiej przeczekać niż tracić nerwy na serwis...

      • 6 2

      • ale drogie jest i szczwane

        jak tylko pojawi się inne to rezygnuję z UPC

        • 7 2

    • internet

      działa dobrze. a jak już się coś czasami popsuje, to serwis zawsze jest wtedy kiedy ma być i nigdy nie miałam z nimi problemów. w przeciwieństwie do Jarsatu (mieszkam na Morenie). ich telewizja to totalna porażka i jak tylko będę mogła to zmieniam z powrotem na UPC

      • 1 0

    • Przeszedłem z HomeNet-u do UPC (2)

      i nie żałuję. Nie miałem ani jednej awarii, a net śmiga jak ta lala. A HomeNecie za cholerę nie mogłem się doprosić o zew. IP

      • 0 0

      • to było dawno temu (1)

        od blisko roku każdy uzytkownik HNetu miał zewn IP.

        • 2 0

        • i to kazdy swoje stałe.... teraz pewnie się to zmieni

          • 0 0

  • (2)

    szkoda - bo homenet działał do tej pory super, ostatnio były problemy z internetem na ujeścisku, w takich sytuacjach dzwoniłam do osoby z firmy, która była odpowiedzialna za dany region i ona od razu mówiła, ile potrwa usuwanie usterki albo doradzała, co trzeba zrobić... kontakt z klientem po prostu był, a teraz? nawet niewiadomo, gdzie zadzwonić

    • 29 1

    • (1)

      Niestety się skończyło... Sieć nie dość, że proponowała najszybszy Internet w Polsce to jeszcze miała nowatorską obsługę klienta. Prawdę mówiąc wzorowaną na kliencie biznesowym - każdy miał swojego Opiekuna do którego mógł zadzwonić w praktycznie każdej sprawie. Opiekun wiedział o stanie awarii. Miał potężną wiedzę techniczną o swoim rejonie bo sam go projektował i budował. Dodatkowo zawsze dbał o klienta aby ten miał dobrą cenę i był zadowolony z usługi. Informował o kończącej się promocji i proponował aneks do umowy. Sprawował pieczę aby sieć działała 24/7.
      Niestety Stream nie docenił tego rozwiązania będąc zapatrzony w UPC. Nawet nie zadał sobie trudu aby zrobić badania we własnym zakresie czy takie rozwiązanie jest dobre i czy czasem nie jest warto wdrożyć je do całej swojej sieci jako wyróżnik od konkurencji... dodam POTEŻNY wyróżnik.
      Niestety... dyrektor sprzedaży i marketingu jest ślepo zapatrzony na kiepskie wzorce i nie jest zdolny do własnych przemyśleń i rozwiązań...

      • 9 0

      • ja tam wolę sprawnie działającą infolinię, czynną 24/24, niż opiekuna, do którego się nie mogę dodzwonić, bo pracuje tylko do 18.
        Tylko nie wiem, czy w hnecie się tego doczekam :>

        • 0 2

  • Co ty bredzisz Sindi? (3)

    Klient płaci=klient wymaga.

    Dla wielu internet to nie tylko czytanie twoich bełkotów,ale narzędzie pracy.

    Więc zastanów się nad eutanazją kumata.

    • 50 4

    • (2)

      ojej, co za agresja.

      klienta płaci=klient wymaga... nie ma to jak polskie buractwo spod kartuz

      • 2 20

      • Stwierdziłem tylko fakt

        ale Ty spod Kartuz to chyba wszystko definiujesz jako agresje.Poza tym najwidoczniej jesteś jakimś ........ co daje sobie non stop "w kaszę dmuchać"....

        Jak płacę to mam zamiar wymagać.Takie czasy złodziejom i oszustom którzy biorą kasę i nie wywiązują się z umowy mówimy NIE!

        • 13 1

      • kto się przezywa....

        naucz się polski mondziole, że na całym świecie, jak sie za cos płaci, to się wymaga i to nie jest przejaw zadnego buractwa tylko zdrowego rozsądku!!!

        tylko u nas w kraju, płacisz komuś za usługe, a on ci jeszcze robi łaskę. to jest sytuacja raczej nierealna, ale gdyby tak każdy, przy karygodnej odsłudze, rezygował z usługi, to by sie szybko zreflektowali gdyby zer na koncie zaczęło ubywać.

        no ale skoro, źle jest walczyc o swoje, to ja nie wiem dokąd ten kraj zmierza...:)

        • 1 0

  • w MULTIMEDIA tez slabszy net juz jest (4)

    to samo w multimedia jest - tez lipa z tym netem

    • 17 1

    • co ty piszesz ? (2)

      ja jestem w MM , ani razu od kilku lat nie bylo awarii w gdyni, zastanow sie...to ze trasnfer spada i ceny sa kosmiczne to druga sprawa.

      • 1 1

      • MM, jeszcze większe cwaniaki i bydlaki niż UPC i TPSA razem (1)

        wsioki tam takie kudłate pracują że cholera,
        uciekłęm stanmtąd gdy tylko pojawiła się pierwsza okazja,
        spychologicznie traktują klienta i oszukują z transferami
        licząc że większośc się nie zorientuje

        • 2 0

        • masz w sumie racje ale

          niektore lokacje sa takie ze nie za bardzo jest wybor gdzie uciec , u mnie opcja byla tylko TPSA , NETIA , obecnie uciekam do limesu z dusza na ramieniu czytajac informacje o awariach...zobaczymy ,multimedia wykancza mnie chorymi cenami i spadajacym transferem kazdego wieczora , ale fakt faktem ze awaryjnosc prawie zerowa , ostatnio TV cyfrowa czasem sie zacina.

          • 0 0

    • z tego co mi wiadomo to właścicielem multimedii także jest Stream...

      • 0 0

  • TP najlepsze (4)

    choć najdroższe

    • 8 39

    • TP

      ...szybko sprawnie i na temat.

      • 2 2

    • słaba prowokacja, wszyscy we wsi wiedzą że TPSA śmierdzi i jest najgorsza (1)

      komunistyczny buraku

      • 1 3

      • jezeli ja jestem prowokacyjnym wieśniakiem

        to ty chińskim mandarynem.

        • 1 1

    • gdzie ty żyjesz te neo to se morza ale tam gdzie wrony zawracają a i psy du... szczekają

      • 0 1

  • u mnie na chełmie jest EIA

    Cały czas net jest-ok 5mb/s . wszystko ładnie śmiga,aż miło.Dodzwonić się można i obsługa miła.

    i nie jest to kryptoreklama---- po prostu chciałem się podzielić faktem,iż jestem zadowolony z usługi! ;)

    • 14 5

  • proste i skuteczne (4)

    skarżyć ich do sądu o odszkodowanie.

    • 14 1

    • (2)

      ciężko będzie bo z nimi praktycznie nie ma żadnego kontaktu mają swoich klientów w d...

      • 2 0

      • (1)

        jak bedzie to bedzie ale nalezy sie zdecydowac na działanie a nie tylko narzekanie

        • 0 1

        • działania są takie że każdy chce załatwić to z samą firmą żeby zobaczyli co się dzieje bez odpowiedniego sztabu ludzi a firma ma nas wszystkich gdzieś tylko kasa się liczy

          • 1 0

    • Za 67 zl mam isc do sadu? Na prawnikow wydam kilkadziesiat razy wiecej, strace mnostwo czasu (ktory tez kosztuje) a efekt bedzie zaden. Sady w Polsce to kpiny wieksze niz robi sobie HomeNet. Jeszcze kilka dni nie bede mial netu i po prostu zrezygnuje.

      • 8 0

  • Ja od nich uciekłem ze 1.5 roku temu (2)

    Mieli czy mają też sieć w Pruszczu GD. bardzo awaryjna siec :(

    • 5 0

    • wydaje mi się, że awaryjna to taka na zastępstwo, w razie jakiejś awarii. więc coś chyba nie może być bardzo awaryjne!!

      • 0 2

    • sieć w pruszczu to była sieć softlabu... fuszerka pełną gębą....

      • 0 0

  • tylko UPC! Najlepszy internet, tani, niezawodny. (9)

    • 14 31

    • faktycznie UPC (6)

      1mb za jedyne 50zł ha ha ha

      ja za tyle w Gdańskim "lokalu" z DC-tem mam ok10mb.

      • 2 6

      • a co z jego niezawodnością? (1)

        I czy faktycznie miałeś 10mb czy max 10mb bo to sporo różnica :D

        • 4 1

        • ja wiele lat temu pogoniłem takie pseudo firemki od internetu, od tamtego czasu mam UPC, i to już na kolejnej lokalizacji, usterki odeszły w zapomnienie, tanio nie jest ale mam ąwiety spokój, nigdy więcej małych pseudofiremek

          • 8 1

      • 1 MB za 50zł ? Nie wiem stary skąd masz takie informacje.
        Ja płacę 70 zł za 5 MB =14PLN/1Mb

        • 2 0

      • jedyny minus UPC to to, że nie pozwalają na połączenia DC

        • 2 0

      • Niewiem skąd masz taka informację.Ja mam internet w UPC i razem z telewizją kablową płacę 59 zł.

        • 1 2

      • osle

        ja w upc mam 10mb i pakiet , tel i place 132 zl/miesiac
        oczywiscie 10mb lacze czyli download ok 1.3mb

        • 0 1

    • POPIERAM !!!!! 100% racji !!!

      • 0 1

    • niewiesz co mówisz

      sam sie pewnie jeszcze przekonasz

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane