• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

OPAT już po konsultacjach

Michał Sielski
16 września 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Jeśli w Gdyni zbudowana zostanie estakada, zostanie ogrodzona ekranami akustycznymi - takimi jak Trasa Kwiatkowskiego. Mieszkańców to nie przekonuje. Jeśli w Gdyni zbudowana zostanie estakada, zostanie ogrodzona ekranami akustycznymi - takimi jak Trasa Kwiatkowskiego. Mieszkańców to nie przekonuje.

Większość jest za, ale jest też aktywna w protestach mniejszość. Dlatego powstało sześć wariantów drogi, które... cały czas mogą zostać zmienione. Przedłużenie obwodnicy posunęło się o krok, ale przed nami jeszcze cały maraton.



Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej ma przede wszystkim odciążyć drogę krajową nr 6, która, zwłaszcza w sezonie letnim, jest permanentnie zakorkowana. Jadąc w stronę Szczecina lub półwyspu helskiego, trzeba najpierw przebić się przez korki przy zjeździe z istniejącej obecnie obwodnicy oraz ogromne zatory w Rumi i Redzie.
Wariant A. Wariant A.
Wariant B. Wariant B.
Wariant C. Wariant C.
Od lat mówi się o planach rozwiązania tego problemu, tylko że teraz mówi się już oficjalnie. We wtorek zakończyły się konsultacje społeczne w sprawie budowy drogi. Na ich podsumowaniu licznie zjawili się mieszkańcy ul. Południowej w Gdyni, którzy nie chcą, by przy ich domach droga przebiegała przez estakadę.

- Nasze domy stracą na wartości, będzie więcej hałasu, okna będą zacienione, wzrośnie ilość spalin, a zamiast zbudować np. plac zabaw, staną filary estakady. Chcemy ciszy i spokoju - wyliczali mieszkańcy. - Kto nam da odszkodowanie za stratę wartości mieszkań? - pytali inni.
Wariant D. Wariant D.
Wariant E. Wariant E.
Wariant F. Wariant F.
Na odszkodowania mogą jednak liczyć jedynie ci, których domy zostaną fizycznie zniszczone podczas budowy. Strata wartości mieszkań spowodowana budową drogi kilkanaście metrów od okien, będzie stratą mieszkańców. Stąd pomysł, by na terenie Gdyni droga biegła głębokim tunelem.

-To dobry pomysł, ale wbrew pozorom również problematyczny. Jeśli tunel będzie płytki, przetniemy sieci techniczne: kanalizacyjne, wodociągowe itp. Gdy będzie głębszy, powstaje np. problem jego odwodnienia i oczywiście znacząco rośnie cena - mówi projektant trasy Grzegorz Długosz.

Postulaty mieszkańców, zgłaszane podczas trwających od lutego konsultacji społecznych, przyczyniły się jednak do zmian w projektowanych wariantach. - Przesunęliśmy niektóre węzły, powstały nowe warianty i w miarę możliwości odsunęliśmy trasę od zabudowań. Pojawił się też nowy wariant G, który pozwoli odsunąć trasę od ujęć wody w okolicach Rumi i Redy - mówi Grzegorz Długosz.

Zdaniem projektantów najlepszy jest wariant F - jest najłatwiejszy w realizacji, najprawdopodobniej (konkretnych wyliczeń jeszcze nie ma) najtańszy, z pewnością najszybszy dla samochodów ze względu na niewielkie nachylenie łuków i specyfikę węzłów.

Zainteresowani przebiegiem trasy wciąż mogą zgłaszać swoje uwagi. - Podpowiedzi mieszkańców znajdą się w ostatecznym raporcie, który ogłosimy 30 września. Dzięki spotkaniom powstała m.in. mapa nastrojów społecznych - mówi Wanda Stankiewicz, która jako mediator prowadziła spotkania z mieszkańcami. Okazało się bowiem, że trasa budzi spore protesty także w Redzie, gdzie w jednym z wariantów przecina osiedle domków jednorodzinnych. Jednak aż 91 proc. osób, które wypełniły ponad tysiąc ankiet, jest za budową trasy.

Koszt trasy szacowany jest na ok. 1 mld. zł. Termin realizacji? Nieznany. Trasa nie powstanie bez pieniędzy z funduszy centralnych, a na razie nie jest brana pod uwagę przy rozdziale środków, bo nie zalicza się do dróg krajowych. W lobbowanie, by została za taką uznana, włączyło się kilkanaście pomorskich samorządów.

Opinie (147) 7 zablokowanych

  • budujcie bo korki (5)

    nie budujcie bo za blisko
    ot cały problem

    • 149 3

    • (1)

      I gdzie jest trasa różowa...

      • 9 4

      • mam nadzieję, że nie powstanie

        Szkoda pięnych Kolibek

        • 4 22

    • a co maja powiedziec ludzie ktorzy mieszkaja przy obecnej drodze w rumi, redzie?

      przeciez to jest KONIECZNE rozwiazanie!!

      • 29 2

    • ludziom za dobrze się żyje (1)

      nie mają problemów a budowa takiej drogi im je stwarza
      w końcu są szczęśliwi, spotykają się, debatują, krzyczą uprawiając przy tym marszobiegi....

      Od lat mieszkam przy ujściu obwodowej do ul. Morskiej, dokończenie Estakady Kwiatkowskiego zmniejszyło ruch...
      Marzę o chwili w której to nie trzeba będzie przez Morska do krajowej 6 jechać

      cena mieszkań im spadnie wielkie mi co...
      paradoksalnie cena im wzrośnie bo połączenie z trójmiastem będzie lepsze...

      • 1 0

      • muss

        >Od lat mieszkam przy ujściu obwodowej do ul. Morskiej, dokończenie Estakady Kwiatkowskiego zmniejszyło ruch...<

        Do czasu jak ilość samochodów wzrośnie tak, że dalej będziesz słyszał szum otwierając okno. Ilość samochodów wzrasta i nieunikniesz hałasu.

        • 0 0

  • fajnie :) (4)

    w końcu będzie dobry dojazd warszawki na półwysep

    • 47 39

    • (2)

      a po co nam tych burakow ze stolicy ?;/tylko trzode robia i sie panoszą

      • 8 6

      • no tak - po co... (1)

        a pewnie ponad połowa całego utargu handlarzy na półwyspie pochodzi od nich...

        po co nam oni????

        • 3 0

        • Chrznić utarg od buraków. Pieniądze to nie wszystko. Wolę cichy, zielony i spokojny Hel, a nie buraczano-warszawsko-samochodowy. Niech warsiafka jedzie sobie na betonowe plaże hiszpanii

          • 2 1

    • ??

      Warszawka niech sie wezmie za swoja obwodnice ! nikt tu nie chce waszych zatorow.

      • 0 0

  • (10)

    Ja uważam, że problem letni bo głównie w tym okresie jest problem rozwiązało by połączenie trasy Kaszubskie z trasą na półwysep helski - Czy jest potrzeba budowa nowej obwodnicy myślę, że nie dużo barzdiej potrzebne są bezkolizyjne zjazdy i wjazdy na trójmiejską obwodnicę tak żeby nie korkowała się!!!!!!!!!!!!!

    • 17 69

    • (7)

      Wszystkie zjazdy na obwodnicy trójmiejskiej są bezkolizyjne - chyba, że piszesz o jakiejś innej obwodnicy.

      • 13 3

      • (4)

        Zjazdy tak ale ni do końca np. Karwiny od strony Gdańska powinien być przed wiaduktem żeby można było bezkolizyjnie wjechać na Chwaszczyńską a obecny zjazd był by dla kierunku Kościerzyna i tak we wszystkich kierunkach

        • 14 0

        • (2)

          i gdzie niby miał powstać na zjazd przed mostem w Wielkim Kacku? tam nie ma takiej możliwości

          • 3 3

          • Jeżeli między blokami można przeprowadzić obwodnicę to tym bardziej obok domku można zrobić zjazd

            • 6 3

          • jest nawet w necie gdzieś są plany dla trasy leborskiej!!!

            • 0 0

        • dobrze prawi

          polać mu

          • 0 1

      • Mario chodzi o pełną koniczynkę i zgadzam się z nim, że to bardzo ważne.

        • 3 0

      • zjazd z kierunku Gdyni w stronę Osowy - jakby nie patrzeć, osoby które nie wiedzą o zjeździe przez stację ladują się w kolizyjne skrzyżowanie, a miejsce do zrobienia ślimaka po drugiej stronie jest.

        • 4 0

    • (1)

      Po co OPAT ?
      Po to ze jak sie mieszkany Redy zdenerwują to nie przejedziecie nigdzie.
      W Redzie ludzi emają DOŚĆ ruchu na Berlin , Wejherowo, hel, Wladka itd itp.
      Aby przejsc przez jezdnie MUSZE odstac 1:20 min , Aby dojechac do Auchan, Rumi , Gdyni rowerem mam JEDYNA drogę jaka mogę jechać dk nr 6 i tysiące samochodów notorycznie jadących 80-120km na drodze gdzie jest 50km/h.
      I setki TIRow w centrum Redy , po to jest opat.

      Przypomnijcie sobie mieszkańcy Chyloni (kiedyś tam mieszkałem) jak świetnie było bez Kwiatkowskiego a mieliście raptem 50% tego ruchu co my mamy od lat.

      • 9 0

      • Zgadzam się w 100%

        • 4 0

  • Plac zabaw lepszy niż filary estakady bo przynajmniej byłoby gdzie psy wyprowadzać.

    ps. Rozumiem że protestujący nigdy nie pojadą do hali widowiskowej czy na stadion - nie chcą przecież hałasować mieszkańcom tych okolic.

    • 60 11

  • po co OPAT skoro tuż obok będzie Trasa Kaszubska? (19)

    tym bardziej, że TK będzie się zaczynała w Wielkim Kacku!

    • 11 95

    • M (18)

      Po to by dogonić świat w tzw. „postępie”. Czyli zabetonować i wyasfaltować co się da. Więcej ludzi, więcej samochodów, więcej spalin, mniej zieleni. Oto „postęp”.
      Nie trzeba się cofać cywilizacyjnie by zachować środowisko.

      • 6 35

      • (17)

        czyli wg Ciebie postęp powinien charakteryzować się zakorkowanymi wąskimi uliczkami? jesli sądzisz że nagle ludzkość przesiądzie sie z samochodów do transportu publicznego to jesteś zwyczajnie naiwny

        • 11 4

        • (11)

          nie ludzkosc tylko Polacy. ludzkosc zachodnia dawno sie juz przesiadła. u nas jest teraz ten etap co na zachodzie 30 lat temu, drogi drogi i drogi.

          • 5 12

          • (8)

            nie widziales chyba zakorkowanych czteropasmowych autostrad w holandii.... ale to nie wazne, wazny jest ten etap sprzed 30 lat. otoz my tez musimy go przejsc

            • 8 0

            • szy (6)

              I mieć takie środowisko jak Holandia, gdzie nie ma miejsca z któego nie słychać szumu samochodów. Jestem za.

              • 6 1

              • (1)

                jesteś głupi albo niedouczony. spójrz na gęstość zaludnienia w holandii...

                • 3 1

              • Ogromna. I co z tego. Przecież Polaków też przybywa. No i każdy będzie musiał wszędzie dojechać samochodem.

                • 1 2

              • (3)

                widać że w Holandii nie byłeś... tydzień spędzony w Amsterdamie wyrobił mi o tym mieście i drogach w Holandii, że naszej Polsce jeszcze daleko do takich rozwiązań (drogi i komunikacja miejska, w której wszyscy kasują bilety, brak złodziei rowerów - tysiące stoi na ulicach i jakoś nie giną -tylko nie mówcie ze same gruchoty, bo nie jeden z was pewnie w domu nie ma lepszego...)

                • 3 0

              • Keran

                Brak złodzieji rowerów w Amsterdamie? He, he. Dobre. Tam nawet policja nie przyjmuje takich zgłoszeń.

                Ale poza tym zgadzam się, że jeśłi chodzi rowerowe rozwiązania w Holandii to są lata świetlne.

                • 2 0

              • Wat?

                Dat is toch onzin. In Amsterdam ga ik nooit mijn fiets laten zonder aansluiting. Dat is de stad met de hoogste aantal fietsensteller en hondespoepen op de straten in Europa. Ik denk dat Je ligt.

                • 1 3

              • W Amsterdamie rocznie ginie 2 x więcej rowerów niż jest mieszkańców w mieście. Nie wiem z kąd wziąłeś informację, że tam nie kradną.

                • 0 2

            • Nie widziałeś chyba rowerów w Holandii!!!

              • 1 0

          • (1)

            moze i sie przesiada, ale musze cie zapewnic ze niestety komunikacja publiczna kosztuje mnie drozej niz przejazd tej samej trasy samochodem. Mamy najdrozszy transport publiczny w polsce, moze czas o tym pomyslec

            • 3 3

            • bzdury piszesz

              Dojeżdżam 50km do pracy codziennie do Gdańska.Bilet miesięczny na SKM kosztuje mnie 136zł. Samochodem musiałbym przejechać 100km, to jest (biorąc nawet najmniejsze wartości) 5l oleju napędowego albo 8l gazu. Zakładając 4zł za litr oleju i 2 zł za gaz to jest 20zł za dojazd samochodem na olej i 16zł samochodem z instalacją na gaz na dzień. Zakładając 5 dni roboczych w tygodniu i 4 tygodnie w miesiącu to wychodzi 400zł miesięcznie za olej i 320zł za gaz. Oczywiście do pracy jadę dłużej. Za komfort się płaci. Chociaż nie wiem za jaki komfort, skoro muszę non stop uważać na drodze, żeby jakiegoś kogoś nie potrącić. Jeśli twierdzisz, że to się nie opłaca to jest w bardzo dużym błędzie, albo nigdy tego nie liczyłeś. Komunikacja miejska zawsze się będzie opłacać, tylko jeszcze niektórzy do tego nie dorośli albo uważają się za lepszych dojeżdżając prywatnym transportem. Są w ogromnym błędzie.

              • 4 1

        • anonimie (4)

          Przepraszam ale wydaje mi się, że naiwny to jesteś Ty. Skoro przybywa ludzi i samochodów, korki są coraz więsze mimo rozbudowywanej infrastruktury (tak jest na całym Bożym świecie) to nie jest postęp. Jak ludzie będą się przesiadać do transportu publicznego, nie jeździć tyle samochodami, a przede wszystkim nie rozmnażać się w takim tempie, to korków w ciasnych uliczkach nie będzie. Musiałbyś budować bez końca drogi i autostrady aby uciekać przed korkami, pogarszając wtedy stan środowiska, czyli w następstwie tego jakość naszego życia. A ile chcesz budować? Jak długo chcesz uciekać przed korkami. Przecież jak tak dalej pójdzie to za parę lat na Półwysep Helski będzie jeździło 10 mln osób. Chore.

          • 5 2

          • dobrze myślisz. (1)

            Ludzie niech przestaną się rozmnażać bo chcesz zieloną trawkę.. Może się powieś, wtedy będzie więcej miejsca w mieście..

            • 0 4

            • Jak będzie za dużo to sam będziesz sie wkurzał. W końcu takie jest prawo natury, że jak jest czegoś za dużo to się zaczyna zagryzać. Nie namawiam nikogo do morderstw, wieszania się, itd. To pozostawiam ludziom o mentalności taka jak Twoja, którzy będą wywoływać wojny aby zdobyć surowce i przestrzeń. Na tym polega rozwój.

              • 3 0

          • (1)

            spokojna głowa, nie ma tam aż takich atrakcji.

            a poważnie, zrób prawo jazdy, kup sobie samochód, pojeździj nim i wtedy się wypowiadaj na temat użytkowania samochodów, bo twoje oderwane od rzeczywistości, ociekające eko-idealizmem, naiwne opinie stają się denerwujące.

            • 1 3

            • anonimie

              Ależ ja mam prawo jazdy, mam samochód i umiem nim jeździć.
              A to, że nie widzisz przyrostu samochodów i rozjeżdżania Półwyspu to trudno. Nikt Ci nie zabrania korzystać z samochodu, ale nie narzekaj wtedy na korki. Co jest w tych samochodach, że nawet przedstawienie problemu, a nie jakichś nakaz wkurza samochodziarza?
              To nie eko-idealizm. Najgorsze jest to, że jestem realistą i widzę co się dzieje niestety. Nie mogę niestety nazwać tego eko-idealizmem, a chciałbym

              • 2 0

  • Rzeczywiście, wariant F jest najlepszy.

    • 14 6

  • Yes yes yes :)

    Estakada jest konieczna bo korki na Chylońskiej przy przejazdach kolejowych są koszmarne!

    • 37 7

  • Jestem za...

    brakiem korków.

    • 37 2

  • Nawet graficznie sensownie artykuł sporządzony.

    • 20 5

  • Decyzję trzeba podjąć ! (2)

    Albo dobrze skomunikowane albo ciche i spokojne ...

    • 13 3

    • (1)

      Jakis glupi jestem bo nie wiedzialem, ze samochody stojace w korku sa ciche i nie wydalaja spalin.

      • 0 3

      • Droga zmienia otoczenie - sprzyja osiedlaniu w jej okolicy a co z tym idzie zmienia charakter z "cichego, spokojnego" na ...

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane