• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

OPAT już po konsultacjach

Michał Sielski
16 września 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Jeśli w Gdyni zbudowana zostanie estakada, zostanie ogrodzona ekranami akustycznymi - takimi jak Trasa Kwiatkowskiego. Mieszkańców to nie przekonuje. Jeśli w Gdyni zbudowana zostanie estakada, zostanie ogrodzona ekranami akustycznymi - takimi jak Trasa Kwiatkowskiego. Mieszkańców to nie przekonuje.

Większość jest za, ale jest też aktywna w protestach mniejszość. Dlatego powstało sześć wariantów drogi, które... cały czas mogą zostać zmienione. Przedłużenie obwodnicy posunęło się o krok, ale przed nami jeszcze cały maraton.



Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej ma przede wszystkim odciążyć drogę krajową nr 6, która, zwłaszcza w sezonie letnim, jest permanentnie zakorkowana. Jadąc w stronę Szczecina lub półwyspu helskiego, trzeba najpierw przebić się przez korki przy zjeździe z istniejącej obecnie obwodnicy oraz ogromne zatory w Rumi i Redzie.
Wariant A. Wariant A.
Wariant B. Wariant B.
Wariant C. Wariant C.
Od lat mówi się o planach rozwiązania tego problemu, tylko że teraz mówi się już oficjalnie. We wtorek zakończyły się konsultacje społeczne w sprawie budowy drogi. Na ich podsumowaniu licznie zjawili się mieszkańcy ul. Południowej w Gdyni, którzy nie chcą, by przy ich domach droga przebiegała przez estakadę.

- Nasze domy stracą na wartości, będzie więcej hałasu, okna będą zacienione, wzrośnie ilość spalin, a zamiast zbudować np. plac zabaw, staną filary estakady. Chcemy ciszy i spokoju - wyliczali mieszkańcy. - Kto nam da odszkodowanie za stratę wartości mieszkań? - pytali inni.
Wariant D. Wariant D.
Wariant E. Wariant E.
Wariant F. Wariant F.
Na odszkodowania mogą jednak liczyć jedynie ci, których domy zostaną fizycznie zniszczone podczas budowy. Strata wartości mieszkań spowodowana budową drogi kilkanaście metrów od okien, będzie stratą mieszkańców. Stąd pomysł, by na terenie Gdyni droga biegła głębokim tunelem.

-To dobry pomysł, ale wbrew pozorom również problematyczny. Jeśli tunel będzie płytki, przetniemy sieci techniczne: kanalizacyjne, wodociągowe itp. Gdy będzie głębszy, powstaje np. problem jego odwodnienia i oczywiście znacząco rośnie cena - mówi projektant trasy Grzegorz Długosz.

Postulaty mieszkańców, zgłaszane podczas trwających od lutego konsultacji społecznych, przyczyniły się jednak do zmian w projektowanych wariantach. - Przesunęliśmy niektóre węzły, powstały nowe warianty i w miarę możliwości odsunęliśmy trasę od zabudowań. Pojawił się też nowy wariant G, który pozwoli odsunąć trasę od ujęć wody w okolicach Rumi i Redy - mówi Grzegorz Długosz.

Zdaniem projektantów najlepszy jest wariant F - jest najłatwiejszy w realizacji, najprawdopodobniej (konkretnych wyliczeń jeszcze nie ma) najtańszy, z pewnością najszybszy dla samochodów ze względu na niewielkie nachylenie łuków i specyfikę węzłów.

Zainteresowani przebiegiem trasy wciąż mogą zgłaszać swoje uwagi. - Podpowiedzi mieszkańców znajdą się w ostatecznym raporcie, który ogłosimy 30 września. Dzięki spotkaniom powstała m.in. mapa nastrojów społecznych - mówi Wanda Stankiewicz, która jako mediator prowadziła spotkania z mieszkańcami. Okazało się bowiem, że trasa budzi spore protesty także w Redzie, gdzie w jednym z wariantów przecina osiedle domków jednorodzinnych. Jednak aż 91 proc. osób, które wypełniły ponad tysiąc ankiet, jest za budową trasy.

Koszt trasy szacowany jest na ok. 1 mld. zł. Termin realizacji? Nieznany. Trasa nie powstanie bez pieniędzy z funduszy centralnych, a na razie nie jest brana pod uwagę przy rozdziale środków, bo nie zalicza się do dróg krajowych. W lobbowanie, by została za taką uznana, włączyło się kilkanaście pomorskich samorządów.

Opinie (147) 7 zablokowanych

  • (3)

    Bzdury opowiadacie .
    OPAT.. czy rozwiąże problem korków w kierunku półwyspu czy Szczecina? Bzdura.. Nie rozładuje.. OPAT jest robiony pod TIRy!!! Stąd łagodne łuki itp...
    A Wy maluczkie turysty co na Hel pędzą (wątpię w to) nie cieszcie się za bardzo...bo to nie dla Was.
    Zjazd z Estakady Kwiatkowskiego też niby bezkolizyjny... hehh.. tylko, że auta zjeżdżające z Hutniczej na Estakadę i z Estakady na Morską krzyżują się .. wyjątkowo kolizyjne miejsce...
    Ale kto zyskał..? TIRY...maja gładką traskę.. w sam raz do wyjeżdżenia kolein za nasze pieniądze...
    pśśśś... z matołami to zrobią wszystko.

    • 6 17

    • a czy nie zauwazyles towarzyszu, ze brak tych tirow bardzo ulatwia zycie kierowcom osobowek? mimo, ze obecna postac estakady nie jest doskonala to roznica w stosunku do tego co dzialo sie w tym miejscu jest bardzo duza.

      • 7 2

    • bzdury?

      łagodne łuki przez/dla tirów? glupku jeden. Klasa drogi wymusza wg przepisów prawa o drogach publicznych i ich usytuowaniu łagodne łuki min 1200m dla S, więc nie mów nie dla turystów, bo znów się pomylisz.

      • 3 1

    • wyjeżdżenia kolein za nasze pieniądze :) heh, jak zaczną przestrzegać prawa i nie będą jeździły przeładowane to nie będzie żadnej koleiny ;)

      • 2 1

  • Od ukonczenia obwodnicy bylo wiadomo, ze sa to tereny przeznaczone na jej przedluzenie. Ale zawsze znajdzie sie grupa oszolomow co udaje zaskoczonych i probuje krecic lody. Inna sprawa to jakas nieodgadniona niechec obywateli do nowych drog w sasiedztwie. Dla mnie korzystny uklad komunikacyjny w poblizu to atut a nie czynnik obnizajacy wartosc mieszkania. Czy lepiej jest wachac smrody aut stojacych w korkach na morskiej i chylonskiej? To podwyzsza "wartosc" mieszkania? Znajmi mieszkaja na leszczynkach niedaleko nowej estakady. Przedtem byla to brzydka niezagospodarowana okolica, nawet droga nie byla utwardzona. Teraz jest wszystko pieknie zagospodarowane, asfalcik pod sam dom, niedaleko las i robiace wrazenie filary. I co z tego, ze w poblizu jest estakada? Zapewniam, ze przejezdzajacych samochodow kompletnie nie slychac. Czy ktokolwiek z mieszkancow zaluje - NIE.

    • 15 4

  • Tylko wariant F (2)

    Co prawda mieszkam w Gdańsku, ale często pokonuję trasę w kierunku Słupska.
    Chcę się poruszać wariantem F. Wydaje się najbardziej sensowny dla rozprowadzenia ruchu w Redzie.

    • 5 4

    • (1)

      Uważam że dużo szybciej będzie w Wielkim Kacku zjechać na drogę Kaszubską więc po co masz jechać OPAT???

      • 1 3

      • jeszcze nie wiadomo

        czy węzeł będzie w Wielkim Kacku... i co wtedy zrobią mieszkańcy centrum/północy Gdyni - pojadą do Gdańska by dalej jechać trasą kaszubską?

        • 0 0

  • po co droga

    stare sa lepiej dac ludziom za raka po wislince i chorym bez rehabilitacji to skandal

    • 0 5

  • Po co OPAT? Przecież 95 % mieszkańców i wyborców Szczurka twierdzi że w Gdyni nie ma korków. W takim razie zamykamy temat z OPAT !

    • 5 6

  • wariant F?

    Wariant F jest moze i latwy ale wycieli z niego wezel na Hutniczej... przeciez bez tego to Hutnicza bedzie sie dalej "gotowac" bez bezkolizyjnych przejazdow z torami...

    • 5 0

  • "strata wartości mieszkań spowodowana budową drogi kilkanaście metrów od okien" (1)

    a to ciekawe, jeżdżąc po Polsce zauważam, że ludzie uwielbiają stawiać domy tuż przy drodze, nawet jeśli działka sięga 200 w głąb pola czy lasu.

    • 7 1

    • HEHE dokładnie zauważyłem to samo.

      majątek całego zycia, dom stawiają przy drodze żeby do konca życia słuchać przejeżdżających aut. Głupota i tyle.

      • 3 1

  • proponuję zmiane nazwy na POTATO (1)

    Północna Obwodnica Trójmiasta Ale Także Okolic

    • 15 2

    • albo OPATRUNEK
      obwodnica północna aglomeracji trującej rezerwat unikalnej nowej ekologicznej komórki zwanej potocznie protestującymi

      • 5 1

  • Brak dróg jeszcze tylko przez 30 lat...

    Trójmiasto - korki i dziura na dziurze!...

    • 3 2

  • Podoba mi się wariant E (1)

    Po pierwsze nie trzeba będzie jeździć dokokoła Redy, aby dojechać do Wejherowa. Można by było pójść krok dalej i pociągnąć OPAT do Wejherowa.

    • 4 6

    • Tobie moze sie podobac , ale jest niewykonalny tak samo jak wariant b - nie w wiem po co wogole pokazuja warianty niewykonalne - droga przebiega przez budujace sie duze osiedle semeko na d rzeka w redzie

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane