• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

OPAT już po konsultacjach

Michał Sielski
16 września 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Jeśli w Gdyni zbudowana zostanie estakada, zostanie ogrodzona ekranami akustycznymi - takimi jak Trasa Kwiatkowskiego. Mieszkańców to nie przekonuje. Jeśli w Gdyni zbudowana zostanie estakada, zostanie ogrodzona ekranami akustycznymi - takimi jak Trasa Kwiatkowskiego. Mieszkańców to nie przekonuje.

Większość jest za, ale jest też aktywna w protestach mniejszość. Dlatego powstało sześć wariantów drogi, które... cały czas mogą zostać zmienione. Przedłużenie obwodnicy posunęło się o krok, ale przed nami jeszcze cały maraton.



Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej ma przede wszystkim odciążyć drogę krajową nr 6, która, zwłaszcza w sezonie letnim, jest permanentnie zakorkowana. Jadąc w stronę Szczecina lub półwyspu helskiego, trzeba najpierw przebić się przez korki przy zjeździe z istniejącej obecnie obwodnicy oraz ogromne zatory w Rumi i Redzie.
Wariant A. Wariant A.
Wariant B. Wariant B.
Wariant C. Wariant C.
Od lat mówi się o planach rozwiązania tego problemu, tylko że teraz mówi się już oficjalnie. We wtorek zakończyły się konsultacje społeczne w sprawie budowy drogi. Na ich podsumowaniu licznie zjawili się mieszkańcy ul. Południowej w Gdyni, którzy nie chcą, by przy ich domach droga przebiegała przez estakadę.

- Nasze domy stracą na wartości, będzie więcej hałasu, okna będą zacienione, wzrośnie ilość spalin, a zamiast zbudować np. plac zabaw, staną filary estakady. Chcemy ciszy i spokoju - wyliczali mieszkańcy. - Kto nam da odszkodowanie za stratę wartości mieszkań? - pytali inni.
Wariant D. Wariant D.
Wariant E. Wariant E.
Wariant F. Wariant F.
Na odszkodowania mogą jednak liczyć jedynie ci, których domy zostaną fizycznie zniszczone podczas budowy. Strata wartości mieszkań spowodowana budową drogi kilkanaście metrów od okien, będzie stratą mieszkańców. Stąd pomysł, by na terenie Gdyni droga biegła głębokim tunelem.

-To dobry pomysł, ale wbrew pozorom również problematyczny. Jeśli tunel będzie płytki, przetniemy sieci techniczne: kanalizacyjne, wodociągowe itp. Gdy będzie głębszy, powstaje np. problem jego odwodnienia i oczywiście znacząco rośnie cena - mówi projektant trasy Grzegorz Długosz.

Postulaty mieszkańców, zgłaszane podczas trwających od lutego konsultacji społecznych, przyczyniły się jednak do zmian w projektowanych wariantach. - Przesunęliśmy niektóre węzły, powstały nowe warianty i w miarę możliwości odsunęliśmy trasę od zabudowań. Pojawił się też nowy wariant G, który pozwoli odsunąć trasę od ujęć wody w okolicach Rumi i Redy - mówi Grzegorz Długosz.

Zdaniem projektantów najlepszy jest wariant F - jest najłatwiejszy w realizacji, najprawdopodobniej (konkretnych wyliczeń jeszcze nie ma) najtańszy, z pewnością najszybszy dla samochodów ze względu na niewielkie nachylenie łuków i specyfikę węzłów.

Zainteresowani przebiegiem trasy wciąż mogą zgłaszać swoje uwagi. - Podpowiedzi mieszkańców znajdą się w ostatecznym raporcie, który ogłosimy 30 września. Dzięki spotkaniom powstała m.in. mapa nastrojów społecznych - mówi Wanda Stankiewicz, która jako mediator prowadziła spotkania z mieszkańcami. Okazało się bowiem, że trasa budzi spore protesty także w Redzie, gdzie w jednym z wariantów przecina osiedle domków jednorodzinnych. Jednak aż 91 proc. osób, które wypełniły ponad tysiąc ankiet, jest za budową trasy.

Koszt trasy szacowany jest na ok. 1 mld. zł. Termin realizacji? Nieznany. Trasa nie powstanie bez pieniędzy z funduszy centralnych, a na razie nie jest brana pod uwagę przy rozdziale środków, bo nie zalicza się do dróg krajowych. W lobbowanie, by została za taką uznana, włączyło się kilkanaście pomorskich samorządów.

Opinie (147) 7 zablokowanych

  • (1)

    Budujmy OPAT zamiast Trasy Lęborskiej - to lepsze i tańsze rozwiązanie, Za zaoszczędzone pieniądze poszerzajmy istniejącą obwodnicę o trzeci pas

    • 5 5

    • narek

      A potem, oczwarty, piąty, szósty itd. Nie tędy droga.

      Pozdrawiam

      • 0 1

  • (4)

    korki byly,
    sa
    i beda
    jeszcze,
    wieksze

    • 3 1

    • gnatrix (3)

      Niestety nie rozumieją tego zwolenicy budowania dróg ile wlezie, a dziwne to. Przecież wielu z nich było na Zachodzie i widzieli to. Nie wyciągają wniosków?

      • 1 1

      • Gdyby sluchac twoich argumentow jezdzilibysmy drogami z czasow II RP. Korki sa dlatego, ze dopiero zaczyna sie tworzyc sensowne rozwiazania komunikacyjne. Jestesmy 100lat za murzynami. Rozwiazania komunikacyjne to nie tylko nowe drogi. Rownolegle powinno sie tworzyc lewo i prawo skrety na istniejacych drogach. Nigdy nie bedzie idealnie bo w pewnych okolicznosciach natezenie ruchu jest tak duze ze bedzie jakJesli ktos twierdzi ze np ukonczenie estakady nie udroznilo w duzym stopniu okolicy radmoru to jest dla mnie oszolomem.

        • 1 0

      • (1)

        Dobrze że starożytni Rzymianie nie sluchali argumentów Antypolityków i zbudowali drogi.

        • 0 0

        • anonimie

          W Starożytnym Rzymie nie jeździły samochody.
          Wtedy mieszkało na świecie 100 mln ludzi, a nie 7 mld, a w 2050 9 mld
          Wtedy człowiek walczył z przyrodą by przeżyć, dziś ją zwalcza nie żeby przeżyć, ale dla swojej wygody.
          Pomyśl najpierw i wyvciągnij wnioski zanim zacznieć pisać głupoty.

          • 0 0

  • jeszcze sie taki nie urodził co by wszystkim dogodził:-) (1)

    nieprawdaż:-)
    jechać z koksem & burakami i nadawać na tefałenie przez 25 godzin na dobe pacyfikacje oPOrników wAdzy:-)
    i na ten jeden raz w sondażach POprzeć łżestacje:-)
    niezłe co??

    • 3 1

    • nie pal wiecej tego świństwa,

      • 0 1

  • Mój pomysł (1)

    zróbcie estakade nad torami eskaemki :)

    • 4 0

    • GreGxter

      Jeżeli już dodatkowa droga ma postać to jestem za

      • 0 0

  • TRZEBA BUDOWAĆ POD ZIEMIĄ JEDYNA OPCJA!

    Myśle że nie głupia :) droga i co z tego i tak mamy najdroższe :)

    • 0 4

  • Dobry pomysł ale jak zwykle..

    zawsze będzie coś. To jakiś dom stanie na drodze, to pieniędzy zabraknie itd. Pomysł ok. Mieszkam w Rumi i żeby dostać się do Wejherowa w korku staliśmy... 3H. Jedyna droga do Wejherowa to ta przez Bieszkowice. Inaczej się nie da

    • 5 1

  • drogi i ulice. (1)

    Chyba czas skończyć z kaprysami lokalnych mieszkańców.
    Metropolia, wymaga drożnych dróg i ulic.
    jeżeli sie nie popdoba to brutalnie mówiąc -WYNOCHA.
    jak by wygłądały miasta j.np. Hamburg, Moskwa....itp gdyby żaby miały pierwszeństwo przed NAMI... pytam?

    • 3 1

    • ed-WMG

      Jak się nie podaba WYNOCHA do Hamburga albo do Moskwy i tam się realizuj, a nam daj spokój.

      A jak nie podoba się lokalna demokracja to WYNOCHA do Szanghaju. Też się budują

      • 0 1

  • To do Pana Panie SZCZUREK....

    S 6.....się kłania....

    • 0 0

  • Niby chcemy nowych dróg, obwodnic, autostrad (3)

    a jak już przyjdzie budować, to pojawia się zawsze grupa malkontentów szukająca dziury w całym. "budujcie, budujcie, byle nie w promieniu 10km od mojej posesji, a najlepiej zabetonujcie posesję sąsiada" tyle w skrócie to wygląda.

    • 5 1

    • as

      Ja nie chcę nowych dróg, obwodnic, autostrad ani pod moim oknem, ani pod oknem sąsiada, ani nigdzie. Więc mnie do tego nie mieszaj

      • 0 0

    • Dokładnie. Jesteśmy specjalistami w narzekaniu i zwalaniu winy na innych (1)

      • 0 0

      • Martini

        Ja nie zwalam i nie chcę NOWYCH dróg nigdzie. Niech zostaną te które są.

        • 0 0

  • Dla mnie tylko wariant B

    Uważam że wariant B jest najkorzystniejszy Pozdrawiam

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane