- 1 Nowy projekt 120-metrowego wysokościowca (250 opinii)
- 2 Jaki powinien być nowy Manhattan? (65 opinii)
- 3 200 tys. zł odpraw wiceprezydentów (193 opinie)
- 4 Strzały podczas domowej awantury (79 opinii)
- 5 Protestowali ws. pyłu nad Gdańskiem (228 opinii)
- 6 Poważny wypadek w Gdyni. Lądowało LPR (160 opinii)
OPAT już po konsultacjach
Większość jest za, ale jest też aktywna w protestach mniejszość. Dlatego powstało sześć wariantów drogi, które... cały czas mogą zostać zmienione. Przedłużenie obwodnicy posunęło się o krok, ale przed nami jeszcze cały maraton.
Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej ma przede wszystkim odciążyć drogę krajową nr 6, która, zwłaszcza w sezonie letnim, jest permanentnie zakorkowana. Jadąc w stronę Szczecina lub półwyspu helskiego, trzeba najpierw przebić się przez korki przy zjeździe z istniejącej obecnie obwodnicy oraz ogromne zatory w Rumi i Redzie.
- Nasze domy stracą na wartości, będzie więcej hałasu, okna będą zacienione, wzrośnie ilość spalin, a zamiast zbudować np. plac zabaw, staną filary estakady. Chcemy ciszy i spokoju - wyliczali mieszkańcy. - Kto nam da odszkodowanie za stratę wartości mieszkań? - pytali inni.
-To dobry pomysł, ale wbrew pozorom również problematyczny. Jeśli tunel będzie płytki, przetniemy sieci techniczne: kanalizacyjne, wodociągowe itp. Gdy będzie głębszy, powstaje np. problem jego odwodnienia i oczywiście znacząco rośnie cena - mówi projektant trasy Grzegorz Długosz.
Postulaty mieszkańców, zgłaszane podczas trwających od lutego konsultacji społecznych, przyczyniły się jednak do zmian w projektowanych wariantach. - Przesunęliśmy niektóre węzły, powstały nowe warianty i w miarę możliwości odsunęliśmy trasę od zabudowań. Pojawił się też nowy wariant G, który pozwoli odsunąć trasę od ujęć wody w okolicach Rumi i Redy - mówi Grzegorz Długosz.
Zdaniem projektantów najlepszy jest wariant F - jest najłatwiejszy w realizacji, najprawdopodobniej (konkretnych wyliczeń jeszcze nie ma) najtańszy, z pewnością najszybszy dla samochodów ze względu na niewielkie nachylenie łuków i specyfikę węzłów.
Zainteresowani przebiegiem trasy wciąż mogą zgłaszać swoje uwagi. - Podpowiedzi mieszkańców znajdą się w ostatecznym raporcie, który ogłosimy 30 września. Dzięki spotkaniom powstała m.in. mapa nastrojów społecznych - mówi Wanda Stankiewicz, która jako mediator prowadziła spotkania z mieszkańcami. Okazało się bowiem, że trasa budzi spore protesty także w Redzie, gdzie w jednym z wariantów przecina osiedle domków jednorodzinnych. Jednak aż 91 proc. osób, które wypełniły ponad tysiąc ankiet, jest za budową trasy.
Koszt trasy szacowany jest na ok. 1 mld. zł. Termin realizacji? Nieznany. Trasa nie powstanie bez pieniędzy z funduszy centralnych, a na razie nie jest brana pod uwagę przy rozdziale środków, bo nie zalicza się do dróg krajowych. W lobbowanie, by została za taką uznana, włączyło się kilkanaście pomorskich samorządów.
Opinie (147) 7 zablokowanych
-
2009-09-16 19:25
(1)
Budujmy OPAT zamiast Trasy Lęborskiej - to lepsze i tańsze rozwiązanie, Za zaoszczędzone pieniądze poszerzajmy istniejącą obwodnicę o trzeci pas
- 5 5
-
2009-09-16 19:39
narek
A potem, oczwarty, piąty, szósty itd. Nie tędy droga.
Pozdrawiam- 0 1
-
2009-09-16 19:26
(4)
korki byly,
sa
i beda
jeszcze,
wieksze- 3 1
-
2009-09-16 19:40
gnatrix (3)
Niestety nie rozumieją tego zwolenicy budowania dróg ile wlezie, a dziwne to. Przecież wielu z nich było na Zachodzie i widzieli to. Nie wyciągają wniosków?
- 1 1
-
2009-09-17 08:40
Gdyby sluchac twoich argumentow jezdzilibysmy drogami z czasow II RP. Korki sa dlatego, ze dopiero zaczyna sie tworzyc sensowne rozwiazania komunikacyjne. Jestesmy 100lat za murzynami. Rozwiazania komunikacyjne to nie tylko nowe drogi. Rownolegle powinno sie tworzyc lewo i prawo skrety na istniejacych drogach. Nigdy nie bedzie idealnie bo w pewnych okolicznosciach natezenie ruchu jest tak duze ze bedzie jakJesli ktos twierdzi ze np ukonczenie estakady nie udroznilo w duzym stopniu okolicy radmoru to jest dla mnie oszolomem.
- 1 0
-
2009-09-17 10:00
(1)
Dobrze że starożytni Rzymianie nie sluchali argumentów Antypolityków i zbudowali drogi.
- 0 0
-
2009-09-17 12:55
anonimie
W Starożytnym Rzymie nie jeździły samochody.
Wtedy mieszkało na świecie 100 mln ludzi, a nie 7 mld, a w 2050 9 mld
Wtedy człowiek walczył z przyrodą by przeżyć, dziś ją zwalcza nie żeby przeżyć, ale dla swojej wygody.
Pomyśl najpierw i wyvciągnij wnioski zanim zacznieć pisać głupoty.- 0 0
-
2009-09-16 19:30
jeszcze sie taki nie urodził co by wszystkim dogodził:-) (1)
nieprawdaż:-)
jechać z koksem & burakami i nadawać na tefałenie przez 25 godzin na dobe pacyfikacje oPOrników wAdzy:-)
i na ten jeden raz w sondażach POprzeć łżestacje:-)
niezłe co??- 3 1
-
2009-09-16 21:59
nie pal wiecej tego świństwa,
- 0 1
-
2009-09-16 20:03
Mój pomysł (1)
zróbcie estakade nad torami eskaemki :)
- 4 0
-
2009-09-16 20:07
GreGxter
Jeżeli już dodatkowa droga ma postać to jestem za
- 0 0
-
2009-09-16 21:59
TRZEBA BUDOWAĆ POD ZIEMIĄ JEDYNA OPCJA!
Myśle że nie głupia :) droga i co z tego i tak mamy najdroższe :)
- 0 4
-
2009-09-16 22:02
Dobry pomysł ale jak zwykle..
zawsze będzie coś. To jakiś dom stanie na drodze, to pieniędzy zabraknie itd. Pomysł ok. Mieszkam w Rumi i żeby dostać się do Wejherowa w korku staliśmy... 3H. Jedyna droga do Wejherowa to ta przez Bieszkowice. Inaczej się nie da
- 5 1
-
2009-09-16 22:30
drogi i ulice. (1)
Chyba czas skończyć z kaprysami lokalnych mieszkańców.
Metropolia, wymaga drożnych dróg i ulic.
jeżeli sie nie popdoba to brutalnie mówiąc -WYNOCHA.
jak by wygłądały miasta j.np. Hamburg, Moskwa....itp gdyby żaby miały pierwszeństwo przed NAMI... pytam?- 3 1
-
2009-09-16 22:40
ed-WMG
Jak się nie podaba WYNOCHA do Hamburga albo do Moskwy i tam się realizuj, a nam daj spokój.
A jak nie podoba się lokalna demokracja to WYNOCHA do Szanghaju. Też się budują- 0 1
-
2009-09-16 22:34
To do Pana Panie SZCZUREK....
S 6.....się kłania....
- 0 0
-
2009-09-16 22:40
Niby chcemy nowych dróg, obwodnic, autostrad (3)
a jak już przyjdzie budować, to pojawia się zawsze grupa malkontentów szukająca dziury w całym. "budujcie, budujcie, byle nie w promieniu 10km od mojej posesji, a najlepiej zabetonujcie posesję sąsiada" tyle w skrócie to wygląda.
- 5 1
-
2009-09-16 22:51
as
Ja nie chcę nowych dróg, obwodnic, autostrad ani pod moim oknem, ani pod oknem sąsiada, ani nigdzie. Więc mnie do tego nie mieszaj
- 0 0
-
2009-09-17 01:45
Dokładnie. Jesteśmy specjalistami w narzekaniu i zwalaniu winy na innych (1)
- 0 0
-
2009-09-17 12:44
Martini
Ja nie zwalam i nie chcę NOWYCH dróg nigdzie. Niech zostaną te które są.
- 0 0
-
2009-09-16 22:59
Dla mnie tylko wariant B
Uważam że wariant B jest najkorzystniejszy Pozdrawiam
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.