• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

OPAT już po konsultacjach

Michał Sielski
16 września 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Jeśli w Gdyni zbudowana zostanie estakada, zostanie ogrodzona ekranami akustycznymi - takimi jak Trasa Kwiatkowskiego. Mieszkańców to nie przekonuje. Jeśli w Gdyni zbudowana zostanie estakada, zostanie ogrodzona ekranami akustycznymi - takimi jak Trasa Kwiatkowskiego. Mieszkańców to nie przekonuje.

Większość jest za, ale jest też aktywna w protestach mniejszość. Dlatego powstało sześć wariantów drogi, które... cały czas mogą zostać zmienione. Przedłużenie obwodnicy posunęło się o krok, ale przed nami jeszcze cały maraton.



Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej ma przede wszystkim odciążyć drogę krajową nr 6, która, zwłaszcza w sezonie letnim, jest permanentnie zakorkowana. Jadąc w stronę Szczecina lub półwyspu helskiego, trzeba najpierw przebić się przez korki przy zjeździe z istniejącej obecnie obwodnicy oraz ogromne zatory w Rumi i Redzie.
Wariant A. Wariant A.
Wariant B. Wariant B.
Wariant C. Wariant C.
Od lat mówi się o planach rozwiązania tego problemu, tylko że teraz mówi się już oficjalnie. We wtorek zakończyły się konsultacje społeczne w sprawie budowy drogi. Na ich podsumowaniu licznie zjawili się mieszkańcy ul. Południowej w Gdyni, którzy nie chcą, by przy ich domach droga przebiegała przez estakadę.

- Nasze domy stracą na wartości, będzie więcej hałasu, okna będą zacienione, wzrośnie ilość spalin, a zamiast zbudować np. plac zabaw, staną filary estakady. Chcemy ciszy i spokoju - wyliczali mieszkańcy. - Kto nam da odszkodowanie za stratę wartości mieszkań? - pytali inni.
Wariant D. Wariant D.
Wariant E. Wariant E.
Wariant F. Wariant F.
Na odszkodowania mogą jednak liczyć jedynie ci, których domy zostaną fizycznie zniszczone podczas budowy. Strata wartości mieszkań spowodowana budową drogi kilkanaście metrów od okien, będzie stratą mieszkańców. Stąd pomysł, by na terenie Gdyni droga biegła głębokim tunelem.

-To dobry pomysł, ale wbrew pozorom również problematyczny. Jeśli tunel będzie płytki, przetniemy sieci techniczne: kanalizacyjne, wodociągowe itp. Gdy będzie głębszy, powstaje np. problem jego odwodnienia i oczywiście znacząco rośnie cena - mówi projektant trasy Grzegorz Długosz.

Postulaty mieszkańców, zgłaszane podczas trwających od lutego konsultacji społecznych, przyczyniły się jednak do zmian w projektowanych wariantach. - Przesunęliśmy niektóre węzły, powstały nowe warianty i w miarę możliwości odsunęliśmy trasę od zabudowań. Pojawił się też nowy wariant G, który pozwoli odsunąć trasę od ujęć wody w okolicach Rumi i Redy - mówi Grzegorz Długosz.

Zdaniem projektantów najlepszy jest wariant F - jest najłatwiejszy w realizacji, najprawdopodobniej (konkretnych wyliczeń jeszcze nie ma) najtańszy, z pewnością najszybszy dla samochodów ze względu na niewielkie nachylenie łuków i specyfikę węzłów.

Zainteresowani przebiegiem trasy wciąż mogą zgłaszać swoje uwagi. - Podpowiedzi mieszkańców znajdą się w ostatecznym raporcie, który ogłosimy 30 września. Dzięki spotkaniom powstała m.in. mapa nastrojów społecznych - mówi Wanda Stankiewicz, która jako mediator prowadziła spotkania z mieszkańcami. Okazało się bowiem, że trasa budzi spore protesty także w Redzie, gdzie w jednym z wariantów przecina osiedle domków jednorodzinnych. Jednak aż 91 proc. osób, które wypełniły ponad tysiąc ankiet, jest za budową trasy.

Koszt trasy szacowany jest na ok. 1 mld. zł. Termin realizacji? Nieznany. Trasa nie powstanie bez pieniędzy z funduszy centralnych, a na razie nie jest brana pod uwagę przy rozdziale środków, bo nie zalicza się do dróg krajowych. W lobbowanie, by została za taką uznana, włączyło się kilkanaście pomorskich samorządów.

Opinie (147) 7 zablokowanych

  • W/g mnie, tylko wariant B i C .

    wg mnie wariant "b" i "c" najlepszy, ciekawe dlaczego wariant "f" ma być najtańszy skoro w Redzie, w stronę Wejherowa jest pokazany przez osiedle domów jednorodzinnych, które trzeba wykupić za gigantyczne pieniądze(odszkodowania). Wariant "b" i "c" pomijają ten odcinek drogi i to jest dobre rozwiązanie, bo w stronę Wejherowa można skręcić w ulicę Pucką, w Redzie.

    • 0 0

  • Te szesc wariantow,

    to na pierwszy rzut oka mapa Wloch.

    Felku z USA.
    W jakiej hamerykanskiej szkole nauczyli Ciebie takiej brzydkiej polszczyzny?
    I po drugie:
    Skoro juz tak na Polakow psioczysz, to po jaka cholere uczyles sie w ogole jezyka polskiego?

    • 1 0

  • (1)

    Jak całe miasta zakorokowane to ludziom źle. Ale jak chcą budowac drogi to debil jeden z drugim protestuje bo zła lokalizacja. Polakom najlepiej jakby wszystko budowano 200km od ich domów ale dogodny dojazd chcą mieć.

    • 1 0

    • Ja nie chcę nowych dróg, obwodnic, autostrad ani pod moim oknem, ani pod oknem sąsiada, ani nigdzie. Więc mnie do tego nie mieszaj.

      • 0 0

  • Mrugają światłami jak jeden normalny kierowca wyprzedza przepisowo drugiego normalnego kierowce. Mrugających debili powinno się z miejsca potopić.

    • 0 1

  • GDAŃSK BUDUJE SŁOWACKIEGO I INNE TRASY (2)

    A w gdyni tylko SIĘ GADA I GADA

    Druga OBWODNICA jest potrzebna
    od wielu lat.
    Czy przeciwnicy nowej obwodnicy
    NIE WIDZĄ JAK KORKUJE SIĘ
    stara obwodnica ?

    Młodzi pewnie nie pamiętają że
    Staruszka obwodnica ma już ponad 30 lat
    wybudowana za póżnego Gierka
    razem z dwoma rafineriami Gdańską i Płocką .

    NOWA OBWODNICA JEST KONIECZNOśCIĄ

    • 2 2

    • buduje? jakoś nie zauważyłam...

      • 1 0

    • Allstate Arena

      A 50 lat temu rosły tam lasy i szumiały łąki. I co z tego?
      Korkować będzie się wszystko ilebyś niezbudował autostrad. Puknij się w czoło. Co chcesz osiągnąć?

      • 0 1

  • tsss

    Trzeba postawić jeszcze więcej "radarów" na trasie na hel. Ruch będzie jeszcze płynniejszy :-). No i trzeba ograniczyć ruch do 50 km/h!!! A korki są w rumi i rerdzie w sezonie w godz szczytu,tak jak zawsze i wszędzie!!!! Zapewne twór "OpAt" przebije trasę kwiatkowskiego w czasie budowy-myślę że zajmie to włodarzom ze 45 lat,a i wpis do guinessa będzie :-)))...

    • 2 2

  • OPAT to mit (1)

    OPAT rozwiązuje (na niby) problem korków w Gdyni, Rumi i częściowo Redy. Częściowo, ponieważ OPAT wraca do Redy i włącza sie do drogi "6" i tam w dalszym ciągu będą się tworzyły Korki.
    Proble, rozwiązuje trasa lęborska omijająca te wszystkie miasta

    • 0 0

    • Redzianin

      Do czasu jak będą tworzyły się korki na Trasie Lęborskiej. I co dalej? Masz pomysł?

      • 0 0

  • Język polski w mowie na poziomie komunikatywnym

    "...a zamiast zbudować np. plac zabaw, staną filary estakady" rotfl.. to coś jak "idąc na pocztę przejechał pociąg" :) Nie widziałem jeszcze filarów estakady budujących place zabaw :P

    Echh polska trudna język, wiem :)

    • 0 0

  • uważam ,ze podczas budowy tego typu drogi mieszkancy w odleglosci 300 m od drogi powinni dostawać tłuste odszkodowania , wtedy nie było by problemu.

    • 3 0

  • opłaty

    opłaty za korzystanie z tego odcinka tylko dla rejestracji spoza województwa :P

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane