- 1 Poszukiwania 36-latka na Stogach (48 opinii)
- 2 Tu strach o zawieszenie. Będzie remont (108 opinii)
- 3 Rusza naprawa parkingu. Przeparkuj auto (44 opinie)
- 4 Ubywa mieszkańców i rozwodów (380 opinii)
- 5 Niespokojna noc na gdańskich drogach (178 opinii)
- 6 Od środy ruch wahadłowy na ul. Puckiej (33 opinie)
OPAT już po konsultacjach
Większość jest za, ale jest też aktywna w protestach mniejszość. Dlatego powstało sześć wariantów drogi, które... cały czas mogą zostać zmienione. Przedłużenie obwodnicy posunęło się o krok, ale przed nami jeszcze cały maraton.
Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej ma przede wszystkim odciążyć drogę krajową nr 6, która, zwłaszcza w sezonie letnim, jest permanentnie zakorkowana. Jadąc w stronę Szczecina lub półwyspu helskiego, trzeba najpierw przebić się przez korki przy zjeździe z istniejącej obecnie obwodnicy oraz ogromne zatory w Rumi i Redzie.
- Nasze domy stracą na wartości, będzie więcej hałasu, okna będą zacienione, wzrośnie ilość spalin, a zamiast zbudować np. plac zabaw, staną filary estakady. Chcemy ciszy i spokoju - wyliczali mieszkańcy. - Kto nam da odszkodowanie za stratę wartości mieszkań? - pytali inni.
-To dobry pomysł, ale wbrew pozorom również problematyczny. Jeśli tunel będzie płytki, przetniemy sieci techniczne: kanalizacyjne, wodociągowe itp. Gdy będzie głębszy, powstaje np. problem jego odwodnienia i oczywiście znacząco rośnie cena - mówi projektant trasy Grzegorz Długosz.
Postulaty mieszkańców, zgłaszane podczas trwających od lutego konsultacji społecznych, przyczyniły się jednak do zmian w projektowanych wariantach. - Przesunęliśmy niektóre węzły, powstały nowe warianty i w miarę możliwości odsunęliśmy trasę od zabudowań. Pojawił się też nowy wariant G, który pozwoli odsunąć trasę od ujęć wody w okolicach Rumi i Redy - mówi Grzegorz Długosz.
Zdaniem projektantów najlepszy jest wariant F - jest najłatwiejszy w realizacji, najprawdopodobniej (konkretnych wyliczeń jeszcze nie ma) najtańszy, z pewnością najszybszy dla samochodów ze względu na niewielkie nachylenie łuków i specyfikę węzłów.
Zainteresowani przebiegiem trasy wciąż mogą zgłaszać swoje uwagi. - Podpowiedzi mieszkańców znajdą się w ostatecznym raporcie, który ogłosimy 30 września. Dzięki spotkaniom powstała m.in. mapa nastrojów społecznych - mówi Wanda Stankiewicz, która jako mediator prowadziła spotkania z mieszkańcami. Okazało się bowiem, że trasa budzi spore protesty także w Redzie, gdzie w jednym z wariantów przecina osiedle domków jednorodzinnych. Jednak aż 91 proc. osób, które wypełniły ponad tysiąc ankiet, jest za budową trasy.
Koszt trasy szacowany jest na ok. 1 mld. zł. Termin realizacji? Nieznany. Trasa nie powstanie bez pieniędzy z funduszy centralnych, a na razie nie jest brana pod uwagę przy rozdziale środków, bo nie zalicza się do dróg krajowych. W lobbowanie, by została za taką uznana, włączyło się kilkanaście pomorskich samorządów.
Opinie (147) 7 zablokowanych
-
2009-09-16 16:24
fajnie było by te mapki trochę opisać.
ALE idea słuszna.
- 5 0
-
2009-09-16 16:26
budujcie z przyszloscia 3 paski w jedna strone minimum!!! plissssssssssss (3)
po co komu (dobre i to jak na PL)2 potrzebne sa 3 paski w usa jest tych paskow 16!!!!!
- 2 2
-
2009-09-16 16:29
A dlaczego nie budować od razu 10-ciu (2)
A w USA 30?
Byłbym wdzięczny za odpowiedź
Pozdrawiam- 1 1
-
2009-09-16 23:56
wystarczy jak na was polockow tepych 3 paski! (1)
w usa jest 300 milionow aut wiec musza byc drogi jak stoly wiec sa ,a w pl to tylko wirtualia i gadanie zobacz ile macie autostrad smiech a w usa 100 tys km kumasz???w germanach 11 tys km a w pl co 800km hahahahahahaha wiem wiem PL to syf ale zyc jakos trzeba!wspolczuje ci/wam oki nara.
- 0 0
-
2009-09-17 12:43
felek usa
Ależ felek ja nie chcę w ogóle autostrad w Polsce? Nie zrozumiałeś mojej ironii? No to widać, żeś felek z usa.
- 0 0
-
2009-09-16 16:32
Napewno wygra wariant siódmy
Zawsze tak jest
- 2 0
-
2009-09-16 16:33
Budować budować... (2)
Ułatwi to o wiele ruch wszystkim mieszkańcom trójmiasta i nie tylko. Wreszcie drogi będą wyglądać jak w Europie. Ale wiecie co jest najgorsze ? Że nadal znajdą sie tacy którym będzie za wolno ( mimo że będzie rozładowywać korki ) i już widze mrugających światłami na lewym pasie. Niestety kultura jazdy nie idzie w parze z budową dróg... pozdrawiam.
- 7 2
-
2009-09-16 16:39
anonimie
Masz racje. Drogi będą takie jak w Europie. Zawalone korkami mimo rozbudowanej infrastruktury.
- 1 1
-
2009-09-17 08:17
Mrugaja swiatlami bo w polsce jest ruch prawostronny i jak nikogo nie wyprzedzasz to masz jechac prawym pasem cieciu a nie blokowac lewy! Do slimakow blokujacych uparcie lewy pas powinno sie strzelac z jakiegos dziala albo spychac na pobocze!
- 0 0
-
2009-09-16 17:11
...
A może tak wreszcie by zacząć budować?? Bo wariantów do wyboru jak rozmiarów biustonoszy, a samochody prędzej zaczną lewitować zanim ktos to zacznie bdować...
- 3 2
-
2009-09-16 17:48
jestem za a nawet przeciw
z****iaszczy pomysłł:)
- 0 1
-
2009-09-16 18:25
żeby chociaż przedłużyli obwodnicę za tory do Hutniczej
to już by by się inaczej jeździło.
- 4 0
-
2009-09-16 18:41
A ja proponuję połączyć Hel prosto z`varśafką`- estakadą! I będzie cacy! (1)
Aż dziw,że nie lobbują za takim rozwiązaniem?
- 3 2
-
2009-09-16 19:38
kaszubka
Może najpierw niech Hel i Sopot zrobią administracyjnie zewnętrzną dzielnicą Warszawy
- 1 0
-
2009-09-16 19:09
jestem za
jestem za,wariant f jest najlepszy.estakada jest konieczna. nie rozumiem tych protestów.drogę chcą,ale........ to nie jest normalne
- 2 2
-
2009-09-16 19:15
Niech warszawiacy
za to zapłacą
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.