• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

OPAT już po konsultacjach

Michał Sielski
16 września 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Jeśli w Gdyni zbudowana zostanie estakada, zostanie ogrodzona ekranami akustycznymi - takimi jak Trasa Kwiatkowskiego. Mieszkańców to nie przekonuje. Jeśli w Gdyni zbudowana zostanie estakada, zostanie ogrodzona ekranami akustycznymi - takimi jak Trasa Kwiatkowskiego. Mieszkańców to nie przekonuje.

Większość jest za, ale jest też aktywna w protestach mniejszość. Dlatego powstało sześć wariantów drogi, które... cały czas mogą zostać zmienione. Przedłużenie obwodnicy posunęło się o krok, ale przed nami jeszcze cały maraton.



Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej ma przede wszystkim odciążyć drogę krajową nr 6, która, zwłaszcza w sezonie letnim, jest permanentnie zakorkowana. Jadąc w stronę Szczecina lub półwyspu helskiego, trzeba najpierw przebić się przez korki przy zjeździe z istniejącej obecnie obwodnicy oraz ogromne zatory w Rumi i Redzie.
Wariant A. Wariant A.
Wariant B. Wariant B.
Wariant C. Wariant C.
Od lat mówi się o planach rozwiązania tego problemu, tylko że teraz mówi się już oficjalnie. We wtorek zakończyły się konsultacje społeczne w sprawie budowy drogi. Na ich podsumowaniu licznie zjawili się mieszkańcy ul. Południowej w Gdyni, którzy nie chcą, by przy ich domach droga przebiegała przez estakadę.

- Nasze domy stracą na wartości, będzie więcej hałasu, okna będą zacienione, wzrośnie ilość spalin, a zamiast zbudować np. plac zabaw, staną filary estakady. Chcemy ciszy i spokoju - wyliczali mieszkańcy. - Kto nam da odszkodowanie za stratę wartości mieszkań? - pytali inni.
Wariant D. Wariant D.
Wariant E. Wariant E.
Wariant F. Wariant F.
Na odszkodowania mogą jednak liczyć jedynie ci, których domy zostaną fizycznie zniszczone podczas budowy. Strata wartości mieszkań spowodowana budową drogi kilkanaście metrów od okien, będzie stratą mieszkańców. Stąd pomysł, by na terenie Gdyni droga biegła głębokim tunelem.

-To dobry pomysł, ale wbrew pozorom również problematyczny. Jeśli tunel będzie płytki, przetniemy sieci techniczne: kanalizacyjne, wodociągowe itp. Gdy będzie głębszy, powstaje np. problem jego odwodnienia i oczywiście znacząco rośnie cena - mówi projektant trasy Grzegorz Długosz.

Postulaty mieszkańców, zgłaszane podczas trwających od lutego konsultacji społecznych, przyczyniły się jednak do zmian w projektowanych wariantach. - Przesunęliśmy niektóre węzły, powstały nowe warianty i w miarę możliwości odsunęliśmy trasę od zabudowań. Pojawił się też nowy wariant G, który pozwoli odsunąć trasę od ujęć wody w okolicach Rumi i Redy - mówi Grzegorz Długosz.

Zdaniem projektantów najlepszy jest wariant F - jest najłatwiejszy w realizacji, najprawdopodobniej (konkretnych wyliczeń jeszcze nie ma) najtańszy, z pewnością najszybszy dla samochodów ze względu na niewielkie nachylenie łuków i specyfikę węzłów.

Zainteresowani przebiegiem trasy wciąż mogą zgłaszać swoje uwagi. - Podpowiedzi mieszkańców znajdą się w ostatecznym raporcie, który ogłosimy 30 września. Dzięki spotkaniom powstała m.in. mapa nastrojów społecznych - mówi Wanda Stankiewicz, która jako mediator prowadziła spotkania z mieszkańcami. Okazało się bowiem, że trasa budzi spore protesty także w Redzie, gdzie w jednym z wariantów przecina osiedle domków jednorodzinnych. Jednak aż 91 proc. osób, które wypełniły ponad tysiąc ankiet, jest za budową trasy.

Koszt trasy szacowany jest na ok. 1 mld. zł. Termin realizacji? Nieznany. Trasa nie powstanie bez pieniędzy z funduszy centralnych, a na razie nie jest brana pod uwagę przy rozdziale środków, bo nie zalicza się do dróg krajowych. W lobbowanie, by została za taką uznana, włączyło się kilkanaście pomorskich samorządów.

Opinie (147) 7 zablokowanych

  • Musi być zbudowana!!! (4)

    Jestem w 100% za budową, obojętnie którego wariantu. W wakacje dotrzeć do Redy czy Wejherowa autem graniczy niemal z cudem.
    Ci co nie chcą, bo za blisko okien itp - wyprowadźcie się na wieś jak chcecie mieć ciszę i spokój!!!

    • 20 8

    • (1)

      głupi jesteś. oni teraz mieszkają na wsi.

      • 2 6

      • to wszystko to jedna wielka wiocha :)

        • 0 4

    • Kej (1)

      To jedź SKM-ką. Nie będziesz stał w korkach wygodnisiu

      • 5 2

      • a co ze służbowymi samochodami?

        spróbuj służbowo jeździć skm-ką, szczególnie z kilkoma walizkamispecjalistycnego sprzętu

        • 0 0

  • (5)

    no oczywiście. Biedni upośledzeni informacyjnie nigdy się nie kapnęli, że ten spłacheć ziemi na przedłużeniu obwodnicy jest pod jej przedłużenie. To ja jako dziecko wiedziałam takie rzeczy mieszkając w innej dzielnicy a teraz banda półidiotów usiłuje mi wmówić że ich brak zainteresowania sprawami własnej okolicy jest godzien współczucia i zrozumienia oraz rekompensat. Pazerne buce.

    • 37 3

    • dosadnie, ale konkretnie.

      • 7 1

    • popieram !!! Nie od dzisiaj wiadomo ze bedzie tam budowana droga tak wiec cwaniakom i naciągaczom mówimy NIE !!!

      • 8 1

    • (2)

      a kiedy budowano Obwodnicę?Chyba z dobre 35 lat temu.Nic się nie działo koło tej sprawy od conajmniej 20 kilku lat to nic dzwinego że się ludzie pobudowali.należy wybudować tunel i koniec.Niech jest zrobione raz a dobrze na lata.

      • 0 4

      • (1)

        A widział żeby miasto coś zbudowało na tym terenie? Zawsze było mówione że to pod rozwój obwodnicy. Tunel sobie sam zbuduj do zdrowego rozsądku. W tej ziemi budowa tunelu tej długości jest tak droga, że zablokuje możliwość zbudowania przedłużenia. A jako mieszkanka Gdyni mająca mieszkanie przy obwodnicy, zaręczam, że spaliny czy hałas to mit wymyślony tylko po to żeby się pienić i wyciągnąć kasę.

        • 0 0

        • iga

          A skąd wiesz, że chcą wyciągnąć kasę? Masz dowody skoro ich oskarżasz?

          • 0 0

  • co za patologia... (2)

    co dwa trzy dni czytam tu o jakis nowych drogach i ich wariantach to juz naprawde robi sie nudne, a gdzie jakies postepy?(dla mnie nie jest postepem wybraniem 6 wariantow z 20 innch) kiedy ktos cos napisze o jakims otwarciu nowej drogi?
    z tego wychodzi ze nie predko, mydlenie tylko ludzia oczu

    • 9 4

    • dziadostwo

      Właśnie. Ciągle o tych drogach i autpstardach. Może czas najwyższy na stwierdzenie, że motoryzacja w dzisiejszym wydaniu grozi cywilizacyjną zapaścią i że nie tędy droga.

      • 2 2

    • kiedyś wogole nie czytałeś o tych drogach, a teraz masz trojmiasto.pl i czytasz czesto, widzisz jak ładnie :)
      pracuj przy projektowaniu, lobbowaniu i budowaniu takiej drogi to moze szybciej powstanie. Powiedz mi kto komu mydli oczy?
      Portal ktory chce poinformowac o mozliwosci wyboru wariantu, czy ty mowiąc ze to patologia.. A może z PISu jestes i lubisz takie hasełka poruszające frustratów i ludzi ktorzy od panstwa nie dostali mercedesa

      • 0 4

  • (1)

    Bezkolizyjny zjazd? Buahahahaa... a widział ktoś żeby zjazd był kolizyjny? Bezkolizyjny węzeł to co innego... ale to dobre rozwiązanie żeby u nas było popularne.

    • 1 4

    • No to teraz błysnełaś

      • 2 0

  • Panie redaktorze...był pan wczoraj na spotkaniu w Urzędzie Miata w Gdyni? Odnoszę wrazenie, że nie!
    Powiela pan błędne dane podane w zestawieniu prezentowanym przez p.Wandę.
    Gdzie uczciwość i rzetelność dziennikarska?
    Kolejną sprawą jest podejście włodaży do uczestników spotkania. Mimo braku konkretów brneli oni w snucie opowieści na temet wariantów przebiegów i kilku innych wersji bez żadnego pokrycia w ekspertyzach opiniach oraz badaniach.
    Po rozmowie z uczestnikami spotkania możne je podsumować jednym dosadnym słowem: F A R S A !!!

    • 3 6

  • "Tunel" napowietrzny !!!

    Przecież można wybudować "tunel" jako estakadę.
    Samochody jeździły by po prostu rurą szczelną akustycznie.

    Swoją drogą taki widok z okna w mieście to byłby hicior na miarę XXI wieku !!!

    • 15 1

  • (1)

    temat widmo. Trasa ma kosztowac miliard a kasy nie ma i zakładając wielkachną dziurę budżetową (A srodki musza byc centralne) tak szybko nie bedzie.
    Po co wiec to wszystko?
    Projekty, konsultacje, bicie piany, jak za kilka lat realia mogą być inne.

    • 7 5

    • opinia z kosmosu

      a jakie mogą być za kilka lat? nie będzie sznurka samochodów przez Rumie i Redę?

      miliard złotych to trasa kosztowała ponad rok temu, teraz jest okazja by zrobić ją dużo taniej...

      • 0 0

  • Paranoja! (3)

    Ludzie, którzy protestują, muszą liczyć się z tym, że mieszkają w mieście. Miasto musi się rozwijać i na przeszkodzie tego nie może stanąć garstka protestujących, którzy chcą placu zabaw dla dzieci.

    Mieszkam we wrzeszczu, w cichej i malo ruchliwej okolicy. W najbliższym czasie przed moimi oknami zbudują Nową słowackiego. I bardzo dobrze!! Miasto ma się rozwijać, a jeśli by mi było za głośno to mogę się wyprowadzić za Kolbudy, w góry albo na Syberie.

    Mam dosyć ludzi, którzy przez brak wyobraźni blokują najważniejsze dla Pomorskiego inwestycje.

    • 46 5

    • masz racje kolego

      • 4 2

    • Pewnie miasto ma się rozwijać a ludzie umierać z powodu chorób nerwic skażenia chemicznego.

      • 0 3

    • mmm

      To wyprowadź się na Syberię od razu, bo niedługo Kolbudy będą miastem z korkami, hałasme i megaruchem ulicznym, a góry rozdeptane przez masowych turystów. Ale przecież to rozwój, prawda?

      • 0 1

  • HEJA

    Hej tam załogo! Jestem za działaniem a nie biadoleniem o pomysłach. Robi się naprawdę ciasno!!!!!!!Jak mam tam dotrzeć ????? Kraulem????

    • 4 6

  • Hej tam

    Tylko bez chiciorów, niech będzie chociaż standard, ale niech w końcu zaczną coś robić bo dosyć mam pływania tam i do Gdyni kraulem!!!!!!

    • 3 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane