- 1 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (247 opinii)
- 2 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (55 opinii)
- 3 "Mężczyzna z wężem" z zarzutami (121 opinii)
- 4 Będzie pył, nie będzie premii? (46 opinii)
- 5 Osiedle zamiast KFC w Sopocie (328 opinii)
- 6 Biegli zbadali list Grzegorza B. (187 opinii)
Po co progi zwalniające tylko na jednym pasie?
Takie pytanie o nowy odcinek ul. Rdestowej w Gdyni zadał nasz czytelnik przedstawicielom Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad po zakończeniu prac na Trasie Kaszubskiej. Urzędnicy w odpowiedzi przekazali, że montaż był możliwy tylko na jednym kierunku. - Dla drugiego kierunku zamontowanie progu wyszłoby na środku skrzyżowania, co jest niebezpieczne - odpowiadają.
- Jeden próg zwalniający, więc kierowcy go objeżdżają
- Dlaczego jednak nie zamontowano progów po drugiej stronie jezdni?
- Uwagi związane z przekraczaniem przepisów do zarządcy drogi
- Trasa Kaszubska: wszystko o inwestycji
- Światła przy skrzyżowaniu z masztem telewizyjnym będą włączone
Jeden próg zwalniający, więc kierowcy go objeżdżają
- Kierowcy objeżdżają je drugim pasem, stwarzając zagrożenie dla pojazdów jadących z naprzeciwka. Czy to prawidłowa budowa pasów spowalniających? Tylko na jednym pasie ruchu? A co z drugim pasem? - takie pytanie zadał pan Marcin przedstawicielom Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Podzielił się z nami odpowiedzią, którą przekazali urzędnicy.
- Jako inwestor nie przewidywaliśmy progów zwalniających na tej inwestycji. Przy uzgadnianiu projektu stałej organizacji ruchu z zarządcą tej drogi, postawione zostało oczekiwanie w zakresie zastosowania progów zwalniających przed przejściem dla pieszych - odpowiada Mateusz Brożyna, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
Dodaje, że próg zwalniający jest najbardziej efektywny w odległości 5-10 m przed przejściem dla pieszych, gdyż fizycznie wymusza redukcję prędkości na przejściu dla pieszych.
Dlaczego jednak nie zamontowano progów po drugiej stronie jezdni?
- Efektywne zamontowanie progu zwalniającego przed przejściem dla pieszych możliwe było tylko na jednym kierunku: dla drugiego kierunku zamontowanie progu wyszłoby na środku skrzyżowania, a to jest niebezpieczne. Siły skrętne od kół powodowałyby notoryczne uszkadzanie urządzenia. Z kolei montaż za przejściem dla pieszych jest nieefektywny - pojazdy zwalniałyby za przejściem, a nie przed przejściem - przekazuje czytelnikowi rzecznik GDDKiA.
Przypomina, że omijanie progów zwalniających drugą jezdnią z przekroczeniem linii P-4 (podwójna ciągła) jest niedozwolone.
Uwagi związane z przekraczaniem przepisów do zarządcy drogi
- GDDKiA nie sprawuje nadzoru nad ruchem drogowym. Uwagi w tym zakresie należy kierować do odpowiednich służb uprawnionych do kontroli ruchu drogowego - przypomina Brożyna.
Kontrowersyjna dla czytelnika okazała się też sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Chwaszczyńskiej i Rewerenda tuż przy granicy z Gdynią. Obecnie jest wyłączona.
- Nie ma aż tam tak dużego ruchu w okolicy ul. Rewerenda. Jest przystanek ZKM, ale linia 171 jeździ rzadko. Mimo to światła nie działają. Czyżby postawiono je na wyrost, a teraz nie wiadomo, co z nimi dalej zrobić? Czy nie są potrzebne gdzieś o wiele bardziej? - pyta pan Marcin.
Trasa Kaszubska: wszystko o inwestycji
Światła przy skrzyżowaniu z masztem telewizyjnym będą włączone
- Obecnie ruch na drodze z Chwaszczyna do Gdyni Dąbrowy jest możliwy zarówno tymczasowym łącznikiem do Trasy Kaszubskiej, jak i przez ul. Brunona Synaka. Ruch na ul. Synaka jest mniejszy niż docelowy, gdyż większość kierowców wybiera wygodniejszą możliwość przejazdu przez Trasę Kaszubską - wskazują urzędnicy.
Podkreśla, że w momencie oddania do użytkowania Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej najkrótszą drogą łączącą Chwaszczyno z Gdynią Dąbrową będzie właśnie ul. Brunona Synaka. Wówczas sygnalizacja świetlna będzie w pełni uzasadniona.
- Przedmiotowa sygnalizacja jest na etapie odbiorów technicznych i w niedługim czasie zostanie prawdopodobnie uruchomiona w tryb trójkolorowy - kończy Mateusz Brożyna.
![Nietypowe budowle Trójmiasta. Czy rozpoznasz wszystkie?](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/69/2833/405x405/2833556__kr.webp)
Nietypowe budowle Trójmiasta. Czy rozpoznasz wszystkie?
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (183) 8 zablokowanych
-
2024-01-15 08:07
Opinia wyróżniona
bezmyślność urzędników poraża (5)
Ktoś wykoncypował, że do Chwaszczyna z Gdyni tysiące samochodów będzie jeździło dookoła boczną drogą. To teraz potrzebne progi zwalniające do 20 km/h. Po to się robi drogę szybkiego ruchu, żeby odciążyć właśnie takie boczne drogi. Dlaczego nie ma zjazdu na Chwaszczyno? Kto jest odpiwiedzialny za ten bajzel?
- 56 4
-
2024-01-15 15:59
Rece opadają (1)
Progi zwalniające, zwężenia ulic przecież to jakaś paranoia.
- 1 0
-
2024-01-15 16:42
Szkoda zawieszenia nawet w nowych samochodach.
- 0 0
-
2024-01-15 10:28
Ul.Rdestowa nie jest drogą szybkiego ruchu ,więc progi zwalniające nie przeszkadzają.
- 4 7
-
2024-01-15 10:24
Pisowcy takie babole wcielają w zycie. Masz efekt poprzedników u wladzy
- 3 2
-
2024-01-15 08:52
I tak będą jeździli bocznymi i tak.
- 1 3
-
2024-01-14 18:15
Opinia wyróżniona
Progi zwalniające a piesi (14)
Prawda jest taka, że kierowcy widząc taki próg przed przejściem bardziej skupiają się na samym progu niż na pieszych. Nie uważam, żeby progi zwalniające zwiększały bezpieczeństwo. Podobnie fotoradary - kierowy patrzą się na prędkościomierz zamiast na przejście. Natomiast nowe oświetlenie przejść - pozytyw!
- 266 55
-
2024-01-15 11:33
A guzik prawda, niech progi będą, bo w strefie 30 to 30 jeżdżą jedynie rowerzyści
Jedyna uwaga - niech to nie będą te plastikowe progi, które w obecnych warunkach zimowych powodują, że auto ma małe szanse wyhamować i po prostu ślizga się po oblodzonym plastiku.
- 2 2
-
2024-01-15 10:12
Ile to trzeba się nakombinować, żeby wymyślić argumenty za jazdą szybko ale bezpiecznie
- 4 2
-
2024-01-15 06:57
To o czym piszesz, to problem z kompleksową obserwacją drogi i pojazdu, który prowadzisz. W trakcie dużego ruchu miejskiego odbieramy z drogi 200 sygnałów na sekundę. A Ty ledwie ogarniasz dwa?!
- 4 4
-
2024-01-14 21:09
Jeśli kierowca nie jest w stanie ogarnąć progu i przejścia, to czy powinien mieć uprawnienia do kierowania?
Jak nie będę w stanie napisać zdania poprawnie, to powinienem być zwolniony z j.polskiego na egzaminie maturalnym?- 18 11
-
2024-01-14 20:28
Nieprawda. Jest dokładnie odwrotny skutek.
Patrzysz na próg a to wymusza koncentrację także wokół progu.
- 13 21
-
2024-01-14 19:28
O matko ileż wy możecie jeszcze takich mądrości wygenerować
Najbezpieczniej jest wtedy, gdy kierowcy przealtują 80 przez przejście. Wtedy jest czas na skupienie się na pieszym i w ogóle.
- 18 19
-
2024-01-14 18:58
Co do fotoradarów (5)
to masz coś lepszego do zaproponowania? Bo bez nich jest jeszcze gorzej - idioci zagrażają zdrowiu i życiu pieszych
- 24 5
-
2024-01-15 16:44
Żaden próg nie pomoże
Pieszy przechodzący przez przejście bez odwrócenia nawet głowy i krokiem ślimaka bulwarowego to sam się prosi o wypadek.
- 2 0
-
2024-01-14 23:35
Też mam
Radar połączony z sygnalizatorem, który zatrzymuje na chwilę auto przy przekroczeniu prędkości. Jest kilka takich w okolicach Gdańska.
- 4 1
-
2024-01-14 19:41
lepszy pomysł
tak, ja mam. odcinkowe pomiary prędkości - jak juz zaczynaja na początku jechać 50km/h to jada tak do końca rozglądając się dookoła.
- 9 6
-
2024-01-14 19:21
Ja mam (1)
Całkowita separacja ruchu samochodów, pieszych i rowerów. Najbezpieczniejsze drogi to autostrady i drogi ekspresowe, mimo że samochody jeżdżą tam znacznie szybciej niż w terenie zabudowanym. Dlaczego? Bo jest całkowita separacja i nikt nie ma głupich pomysłów typu przejścia naziemne obok tuneli.
- 20 20
-
2024-01-14 20:08
też jestem za zakazem ruchu dla transportu indywidualnego w miastach
tylko autostrady i ekspresówki
- 20 18
-
2024-01-14 18:45
Tak
Bo piesi ich nie obchodzą, a przynajmniej dużo bardziej obchodzą kierowców wahacze
- 22 17
-
2024-01-14 18:39
Otóż to
Wiem z autopsji ;)
- 14 6
Wszystkie opinie
-
2024-01-14 18:02
Wytłumaczenie wręcz komiczne,wystarczy przecież zamontować po drugiej stronie mniejszy zwalniacz..o wyłączoney sygnalizacji szkoda w ogóle mówić...to po co ją montowali?Absurd goni absurd.
- 5 15
-
2024-01-14 18:06
Jeszcze niegdy w życiu nie widziałem kontroli prędkości na jakieś osiedlowej ulicy (6)
Tylko same garby, SUV przeleci a inni niech zwalniają do zera
- 47 2
-
2024-01-14 18:11
w swoim aucie mam niskie zawieszenie i zawsze zatrzymuję się prawie do zera przed progiem i zawsze widzę w lusterku zniecierpliwionych kierowców SUVów których blokuje
- 15 1
-
2024-01-14 18:19
A potem aktywiści miejscy płaczą że ludzie kupują SUVy (2)
A sami stawiają te i**otyczne poduszki które tępią samochody klasy A i B na rzecz jak najwyżej zawieszonych SUVów o jak największym rozstawie kół
- 19 3
-
2024-01-14 18:46
SUVy to kupują ci z małymi cohones.
SUV to nie jest auto terenowe, takim jest Nissan Patrol, uaz, gaz 69..
- 8 5
-
2024-01-15 11:02
suv dobry na progi? no to się uśmiałem
przecież to jest spuchnięta osobówka dla typów z kompleksami, terenowe możliwości 1/10, na dobrym progu rozwalisz suva tak samo jak jakieś inne nowoczesne auto, kiedyś najtańsza mała osobówka lepiej te przeszkody pokonywała
- 1 0
-
2024-01-14 18:21
A ja widziałem - mieszkańcy ulicy się skarżyli na piratów
więc postawiono mobilny fotoradar - w parę godzin złapano kilkadziesiąt osób - wszyscy bez wyjątku to mieszkańcy tejże ulicy.
- 10 4
-
2024-01-14 18:33
Niom
Ja jeżdżę peugeot boxer i nie zwalniam bo rozstaw kół jest taki że nie robi.
Bezsensu te progi- 3 2
-
2024-01-14 18:08
(1)
Tylko w polsce sa tak porabane progi w zadnym kraju nie ma takich wymyslow
- 59 9
-
2024-01-15 10:29
To raczej w Holandii ,czy Belgii byś się nieodnalazł .
- 0 1
-
2024-01-14 18:13
Wyprzedanie na podwójnej ciągłej hmmm (8)
- 19 14
-
2024-01-14 18:40
wyprzedzanie kogo? (7)
ducha?
- 16 4
-
2024-01-14 19:08
(2)
Wyprzedzanie spowalniacza ;)
- 7 0
-
2024-01-14 19:29
(1)
spowalniacz za wolno jechał?
- 5 0
-
2024-01-15 09:23
Chyba za szybko stał :)
- 0 0
-
2024-01-14 20:26
Nie jest to wyprzedzanie a omijanie (1)
Kodeks drogowy mówi że nie można omijać spowialniaczy, gdy jest podwójna ciągła jest to wykroczenie.
- 9 0
-
2024-01-15 15:58
jak będziesz miał/miała przeszkodę na drodze i podwójną ciągłą to też nie ominiesz przeszkody tylko będziesz czekać aż ktoś usunie daną przeszkodę? taki próg jest przeszkoda którą należy ominąć w miarę możliwości. jak sam pracownik GDDKiA powiedział że one są nieskuteczne, to po co to stawiać ( zwłaszcza tylko po jednej stronie ) i chyba są nie do końca legalne. Prościej by było zrobić przejscie na podwyższeniu zamiast jednego progu tak jak robi się to na osiedlowych drogach, ale o tym nikt nie myślał xD
- 0 1
-
2024-01-14 20:29
(1)
Zgodnie z przepisami za niezastosowanie się do znaku P-4 (podwójna linia ciągła) grozi do 200 zł mandatu i 5 punktów karnych. Gdy linia była tylko jedna, grozi nam jedynie mandat w wysokości 100 zł.
Nie łap za słówka czy to jest wyprzedzanie. Jest kara w taryfikatorze na to.- 5 4
-
2024-01-14 22:06
To taniej niż naprawianie zawieszenia co chwilę
- 7 0
-
2024-01-14 18:15
Progi ... (3)
- 3 4
-
2024-01-14 18:16
Progi... (2)
Te progi zwalniające to sa tak potrzebne, że aż nie potrzebne. Np ulica hodowlana WItomino. Nigdy nie było tam żadnego wypadku, po remoncie na odcinku moze 0,5 km sa 4 albo 5 progów i to takich, ze trzeba zwolnić do 20km/h. Jak juz obowiazuje 50km/h i chca stawiać te progi to niech stawiaja takie przez które mozna normalnie przejechać z dozwoloną prędkościa.
- 14 3
-
2024-01-14 18:29
Tak zwiększają bezpieczeństwo
Że każdy startuje z pełnym gazem zaraz za progiem. Nie można jechać sobie jednostajnie tylko szarpać od progu do progu. Więc but w podłogę i tyle.
- 5 2
-
2024-01-15 00:43
I bardzo dobrze że są na Hodowlanej progi.
Nie jesteś jedynym kierowcą gościu na niej. I na 20 jadących w miarę wolno znajdzie się taki co pojedzie znacznie szybciej.
Progi prawdę mówiąc pośrednio montują piraci drogowi. Tak samo inne podobne rzeczy (np. sygnalizacje świetlne).- 1 5
-
2024-01-14 18:15
Opinia wyróżniona
Progi zwalniające a piesi (14)
Prawda jest taka, że kierowcy widząc taki próg przed przejściem bardziej skupiają się na samym progu niż na pieszych. Nie uważam, żeby progi zwalniające zwiększały bezpieczeństwo. Podobnie fotoradary - kierowy patrzą się na prędkościomierz zamiast na przejście. Natomiast nowe oświetlenie przejść - pozytyw!
- 266 55
-
2024-01-14 18:39
Otóż to
Wiem z autopsji ;)
- 14 6
-
2024-01-14 18:45
Tak
Bo piesi ich nie obchodzą, a przynajmniej dużo bardziej obchodzą kierowców wahacze
- 22 17
-
2024-01-14 18:58
Co do fotoradarów (5)
to masz coś lepszego do zaproponowania? Bo bez nich jest jeszcze gorzej - idioci zagrażają zdrowiu i życiu pieszych
- 24 5
-
2024-01-14 19:21
Ja mam (1)
Całkowita separacja ruchu samochodów, pieszych i rowerów. Najbezpieczniejsze drogi to autostrady i drogi ekspresowe, mimo że samochody jeżdżą tam znacznie szybciej niż w terenie zabudowanym. Dlaczego? Bo jest całkowita separacja i nikt nie ma głupich pomysłów typu przejścia naziemne obok tuneli.
- 20 20
-
2024-01-14 20:08
też jestem za zakazem ruchu dla transportu indywidualnego w miastach
tylko autostrady i ekspresówki
- 20 18
-
2024-01-14 19:41
lepszy pomysł
tak, ja mam. odcinkowe pomiary prędkości - jak juz zaczynaja na początku jechać 50km/h to jada tak do końca rozglądając się dookoła.
- 9 6
-
2024-01-14 23:35
Też mam
Radar połączony z sygnalizatorem, który zatrzymuje na chwilę auto przy przekroczeniu prędkości. Jest kilka takich w okolicach Gdańska.
- 4 1
-
2024-01-15 16:44
Żaden próg nie pomoże
Pieszy przechodzący przez przejście bez odwrócenia nawet głowy i krokiem ślimaka bulwarowego to sam się prosi o wypadek.
- 2 0
-
2024-01-14 19:28
O matko ileż wy możecie jeszcze takich mądrości wygenerować
Najbezpieczniej jest wtedy, gdy kierowcy przealtują 80 przez przejście. Wtedy jest czas na skupienie się na pieszym i w ogóle.
- 18 19
-
2024-01-14 20:28
Nieprawda. Jest dokładnie odwrotny skutek.
Patrzysz na próg a to wymusza koncentrację także wokół progu.
- 13 21
-
2024-01-14 21:09
Jeśli kierowca nie jest w stanie ogarnąć progu i przejścia, to czy powinien mieć uprawnienia do kierowania?
Jak nie będę w stanie napisać zdania poprawnie, to powinienem być zwolniony z j.polskiego na egzaminie maturalnym?- 18 11
-
2024-01-15 06:57
To o czym piszesz, to problem z kompleksową obserwacją drogi i pojazdu, który prowadzisz. W trakcie dużego ruchu miejskiego odbieramy z drogi 200 sygnałów na sekundę. A Ty ledwie ogarniasz dwa?!
- 4 4
-
2024-01-15 10:12
Ile to trzeba się nakombinować, żeby wymyślić argumenty za jazdą szybko ale bezpiecznie
- 4 2
-
2024-01-15 11:33
A guzik prawda, niech progi będą, bo w strefie 30 to 30 jeżdżą jedynie rowerzyści
Jedyna uwaga - niech to nie będą te plastikowe progi, które w obecnych warunkach zimowych powodują, że auto ma małe szanse wyhamować i po prostu ślizga się po oblodzonym plastiku.
- 2 2
-
2024-01-14 18:17
Odbieram je jak karę zbiorową
Może jakiś zbiorowy pozew niech wypieprzą takie stolec i radary postawia.
- 22 5
-
2024-01-14 18:17
stalowe płyty te nie są żadne progi zwalniające (1)
to jest extra biznes dla wykonawcy, a katastrofa dla zawieszeń aut
- 43 4
-
2024-01-14 19:30
i biznes dla warsztatów samochodowych
a kierowcę zawsze stać na naprawę
- 9 0
-
2024-01-14 18:23
Na zdjęciu najgorszy model "progu", kanciaste małe g... (5)
Po pierwsze - małym autem zawsze tam tłucze, choćbym jechał 15 km/h a nie przepisowe 30.
Po drugie - ciężarówki i autobusy i tak w tym miejscy nie zwalniają (szerszy rozstaw kół) , jednoślady podobnie.
Po trzecie - po kilku miesiącach i tak trzeba montować nowy.- 75 7
-
2024-01-14 21:44
Yess (2)
W krajach zachodnich da sie zrobic prog ktory skutecznie ogranicza predkosc nie niszczac podzespolow auta w Polsce wszystko jakies takie na odpier..sie Panie.
- 14 0
-
2024-01-14 22:04
(1)
Bo najtańsze - wygrała najtańsza oferta w przetargu ale za naprawę swoich aut to już my zapłacimy.
- 8 0
-
2024-01-15 10:31
ale urzednik moze w przetargu wpisac ze prog ma miec ksztalt sinusoidalny. to urzednika wina ze nie potrafi zrobic zapytania ofertowego
- 4 0
-
2024-01-15 11:04
właśnie o to chodzi żeby autobusy nie zwalniały (1)
po co ma zwalniać pojazd jadący bezpiecznie i przepisowo? te progi są typowo na zakompleksionych bandytów w osobówkach
- 1 7
-
2024-01-15 11:21
autobus bezpiecznie i przepisowo buhahahaha
widać to w strefie tempo 30
jeszcze nie widziałam autobusu jadącego tam 30 km /h- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.