• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po co progi zwalniające tylko na jednym pasie?

Patryk Szczerba
14 stycznia 2024, godz. 18:00 
Opinie (183)
  • Próg zwalniający na ulicy Rdestowej w Gdyni kierowcy często po prostu omijają.
  • Próg zwalniający na ulicy Rdestowej w Gdyni kierowcy często po prostu omijają.

Takie pytanie o nowy odcinek ul. RdestowejMapka w Gdyni zadał nasz czytelnik przedstawicielom Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad po zakończeniu prac na Trasie Kaszubskiej. Urzędnicy w odpowiedzi przekazali, że montaż był możliwy tylko na jednym kierunku. - Dla drugiego kierunku zamontowanie progu wyszłoby na środku skrzyżowania, co jest niebezpieczne - odpowiadają.




Co sądzisz o progach zwalniających?

Podczas przebudowy Trasy Kaszubskiej między Gdynią i Chwaszczynem na nowym odcinku ul. Rdestowej, pomiędzy nowym marketem i masztem telewizyjnym, zamontowano po jednym progu zwalniającym.

Jeden próg zwalniający, więc kierowcy go objeżdżają



- Kierowcy objeżdżają je drugim pasem, stwarzając zagrożenie dla pojazdów jadących z naprzeciwka. Czy to prawidłowa budowa pasów spowalniających? Tylko na jednym pasie ruchu? A co z drugim pasem? - takie pytanie zadał pan Marcin przedstawicielom Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.


Podzielił się z nami odpowiedzią, którą przekazali urzędnicy.

- Jako inwestor nie przewidywaliśmy progów zwalniających na tej inwestycji. Przy uzgadnianiu projektu stałej organizacji ruchu z zarządcą tej drogi, postawione zostało oczekiwanie w zakresie zastosowania progów zwalniających przed przejściem dla pieszych - odpowiada Mateusz Brożyna, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
Dodaje, że próg zwalniający jest najbardziej efektywny w odległości 5-10 m przed przejściem dla pieszych, gdyż fizycznie wymusza redukcję prędkości na przejściu dla pieszych.

Dlaczego jednak nie zamontowano progów po drugiej stronie jezdni?



- Efektywne zamontowanie progu zwalniającego przed przejściem dla pieszych możliwe było tylko na jednym kierunku: dla drugiego kierunku zamontowanie progu wyszłoby na środku skrzyżowania, a to jest niebezpieczne. Siły skrętne od kół powodowałyby notoryczne uszkadzanie urządzenia. Z kolei montaż za przejściem dla pieszych jest nieefektywny - pojazdy zwalniałyby za przejściem, a nie przed przejściem - przekazuje czytelnikowi rzecznik GDDKiA.


Przypomina, że omijanie progów zwalniających drugą jezdnią z przekroczeniem linii P-4 (podwójna ciągła) jest niedozwolone.

Uwagi związane z przekraczaniem przepisów do zarządcy drogi



- GDDKiA nie sprawuje nadzoru nad ruchem drogowym. Uwagi w tym zakresie należy kierować do odpowiednich służb uprawnionych do kontroli ruchu drogowego - przypomina Brożyna.
  • Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ulic Rdestowa i Rewerenda na granicy Gdyni i Chwaszczyna ma zacząć działa niebawem. W pełni spełni swoją rolę po tym, jak powstanie Obwodnica Metropolitalna.
  • Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ulic Rdestowa i Rewerenda na granicy Gdyni i Chwaszczyna ma zacząć działa niebawem. W pełni spełni swoją rolę po tym, jak powstanie Obwodnica Metropolitalna.
  • Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ulic Rdestowa i Rewerenda na granicy Gdyni i Chwaszczyna ma zacząć działa niebawem. W pełni spełni swoją rolę po tym, jak powstanie Obwodnica Metropolitalna.
  • Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ulic Rdestowa i Rewerenda na granicy Gdyni i Chwaszczyna ma zacząć działa niebawem. W pełni spełni swoją rolę po tym, jak powstanie Obwodnica Metropolitalna.
Kontrowersyjna dla czytelnika okazała się też sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Chwaszczyńskiej i Rewerenda tuż przy granicy z Gdynią. Obecnie jest wyłączona.

- Nie ma aż tam tak dużego ruchu w okolicy ul. Rewerenda. Jest przystanek ZKM, ale linia 171 jeździ rzadko. Mimo to światła nie działają. Czyżby postawiono je na wyrost, a teraz nie wiadomo, co z nimi dalej zrobić? Czy nie są potrzebne gdzieś o wiele bardziej? - pyta pan Marcin.


Trasa Kaszubska: wszystko o inwestycji



Światła przy skrzyżowaniu z masztem telewizyjnym będą włączone



- Obecnie ruch na drodze z Chwaszczyna do Gdyni Dąbrowy jest możliwy zarówno tymczasowym łącznikiem do Trasy Kaszubskiej, jak i przez ul. Brunona Synaka. Ruch na ul. Synaka jest mniejszy niż docelowy, gdyż większość kierowców wybiera wygodniejszą możliwość przejazdu przez Trasę Kaszubską - wskazują urzędnicy.
Podkreśla, że w momencie oddania do użytkowania Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej najkrótszą drogą łączącą Chwaszczyno z Gdynią Dąbrową będzie właśnie ul. Brunona Synaka. Wówczas sygnalizacja świetlna będzie w pełni uzasadniona.

- Przedmiotowa sygnalizacja jest na etapie odbiorów technicznych i w niedługim czasie zostanie prawdopodobnie uruchomiona w tryb trójkolorowy - kończy Mateusz Brożyna.
Quiz Nietypowe budowle Trójmiasta. Czy rozpoznasz wszystkie? Średni wynik 57%

Nietypowe budowle Trójmiasta. Czy rozpoznasz wszystkie?

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (183) 8 zablokowanych

  • Przecież przekraczają linię ciągłą (1)

    Ustawić patrol na tydzień lub dwa i się oduczą, a i budżet sie podreperuje

    • 5 10

    • pislasm rozwalił milicję i nie ma ludzi teraz. Wszystko umarzają na maksa.

      • 0 1

  • po co?

    Zastanawiam się po co w ogóle ludzie płacą za progi zwalniające , żeby później płacić za remont zawieszenia w aucie???
    Głupota totalna bo większość ludzi i tak nie zwalnia na tym czymś. Ja się pytam po co??

    • 16 1

  • Te poduszki są kompletnie zbędne

    Równie dobrze możecie je zamontować w całym mieście, co 20 metrów

    • 11 1

  • Niech juz będą te progi (3)

    ale niech ich kształt będzie lekko zaokrąglony ! Niektóre są tak twarde i kanciaste lub tak wysokie ,że można uszkodzić sobie pojazd.

    • 46 10

    • Jak będą zaokrąglone to nie zdejmiesz nogi z gazu (2)

      • 2 15

      • Ja mam terenowe auto i nie zwalniam. (1)

        • 5 0

        • Kolejna zmora naszych dróg

          • 1 1

  • Nierówności się omija (1)

    Jak by była dziura, też tak bym omijał.
    Codziennie tam jadę i omijam tą nierówność.

    • 25 2

    • Ja równiez omijam, chyba, że jedzie coś z przeciwka. Nie będę sobie niszczył auta.

      • 8 0

  • Po to jeden, bo jest tam linia ciągła. (2)

    W zestawie powinna być kamera, która rejestrowałaby kierowców łamiących przepis i przekraczających ciągłą linię, zapewne bez nawet oznakowania manewru. Szybko urządzenie brd by się zwróciło, a miasto zarabiałoby na gląbach.

    • 6 17

    • U Ciebie w domu tez zamontować kamerę by słuzby wiedziały co robisz.

      • 5 2

    • Mam lepszy pomysł łom i wylamujemy śruby o nara progu zwalniający

      • 1 3

  • Dzięki popularności progów najpopularniejsze są SUVy (4)

    Władze miasta dbają o ekologię zmuszając kierowców do zakupu jakże ekologicznych SUVów.

    • 12 1

    • Gdyby jeździli przepisowo (3)

      Nie byłoby progów, widzisz gdzie leży problem czy nadal nie?

      • 0 8

      • (2)

        No ja nie wiem czy taka relacją zachodzi. Poza tym w wielu miejscach nie da się jeździć przepisowo - połowa miasta to "strefa 30".

        • 3 0

        • W sensie, że auta nie potrafią jechać 30km/h? (1)

          • 1 3

          • W sensie, że nie ma sensu konstruować samochodów, by się toczyły...

            • 2 0

  • HIT: Na ul. Polanki w Gdansku prog jest za przejsciem. (3)

    Na wysokosci domu spokojnej starosci jeden z progow jest za przejsciem.

    • 3 1

    • Musisz zwolnić? No musisz, w czym problem

      • 0 5

    • Czyli nieprzepisowo! Do demontażu!

      • 1 0

    • Ale

      Między nimi można spokojnie przejechać osobówką, testowane codziennie

      • 0 0

  • Dlaczego (1)

    Progi nie dotyczą śmieciarek i autobusów i dużych ciężarówek które nie zwalniają nic?
    Czy ktoś to wyjasni ?
    Dlaczego te progi montuje się pod górkę? Vide Chełm?
    Trzeba zatrzymać prawie pojazd i rozpędzać pod górę trując okrutnie okolice

    • 12 1

    • Dokładnie!

      Podobnie jest na Niepołomickiej. Ogromny ruch samochodów ciężarowych, których naczepy podskakują i generują hałas, a autobusy wcale nie wpasowują zawsze idealnie pomiędzy nie

      • 2 0

  • Progi zwalniające to zmora tych, których budynki są blisko nich

    Takie progi są w porządku jeżeli realnie wpływają na uspokojenie ruchu. Jednak są miejsca w których progi przyczyniają się do większego hałasu niż zwykły szum samochodów. Wiele aut dostawczych oraz samochodów ciężarowych powoduje ogromny hałas gdy przejeżdżają tymi progami, zwłaszcza gdy nie dostosowują prędkości!!

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane