- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (99 opinii)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (288 opinii)
- 3 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (135 opinii)
- 4 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (65 opinii)
- 5 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (46 opinii)
- 6 "Mężczyzna z wężem" z zarzutami (135 opinii)
Po co progi zwalniające tylko na jednym pasie?
Takie pytanie o nowy odcinek ul. Rdestowej w Gdyni zadał nasz czytelnik przedstawicielom Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad po zakończeniu prac na Trasie Kaszubskiej. Urzędnicy w odpowiedzi przekazali, że montaż był możliwy tylko na jednym kierunku. - Dla drugiego kierunku zamontowanie progu wyszłoby na środku skrzyżowania, co jest niebezpieczne - odpowiadają.
- Jeden próg zwalniający, więc kierowcy go objeżdżają
- Dlaczego jednak nie zamontowano progów po drugiej stronie jezdni?
- Uwagi związane z przekraczaniem przepisów do zarządcy drogi
- Trasa Kaszubska: wszystko o inwestycji
- Światła przy skrzyżowaniu z masztem telewizyjnym będą włączone
Jeden próg zwalniający, więc kierowcy go objeżdżają
- Kierowcy objeżdżają je drugim pasem, stwarzając zagrożenie dla pojazdów jadących z naprzeciwka. Czy to prawidłowa budowa pasów spowalniających? Tylko na jednym pasie ruchu? A co z drugim pasem? - takie pytanie zadał pan Marcin przedstawicielom Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Podzielił się z nami odpowiedzią, którą przekazali urzędnicy.
- Jako inwestor nie przewidywaliśmy progów zwalniających na tej inwestycji. Przy uzgadnianiu projektu stałej organizacji ruchu z zarządcą tej drogi, postawione zostało oczekiwanie w zakresie zastosowania progów zwalniających przed przejściem dla pieszych - odpowiada Mateusz Brożyna, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
Dodaje, że próg zwalniający jest najbardziej efektywny w odległości 5-10 m przed przejściem dla pieszych, gdyż fizycznie wymusza redukcję prędkości na przejściu dla pieszych.
Dlaczego jednak nie zamontowano progów po drugiej stronie jezdni?
- Efektywne zamontowanie progu zwalniającego przed przejściem dla pieszych możliwe było tylko na jednym kierunku: dla drugiego kierunku zamontowanie progu wyszłoby na środku skrzyżowania, a to jest niebezpieczne. Siły skrętne od kół powodowałyby notoryczne uszkadzanie urządzenia. Z kolei montaż za przejściem dla pieszych jest nieefektywny - pojazdy zwalniałyby za przejściem, a nie przed przejściem - przekazuje czytelnikowi rzecznik GDDKiA.
Przypomina, że omijanie progów zwalniających drugą jezdnią z przekroczeniem linii P-4 (podwójna ciągła) jest niedozwolone.
Uwagi związane z przekraczaniem przepisów do zarządcy drogi
- GDDKiA nie sprawuje nadzoru nad ruchem drogowym. Uwagi w tym zakresie należy kierować do odpowiednich służb uprawnionych do kontroli ruchu drogowego - przypomina Brożyna.
Kontrowersyjna dla czytelnika okazała się też sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Chwaszczyńskiej i Rewerenda tuż przy granicy z Gdynią. Obecnie jest wyłączona.
- Nie ma aż tam tak dużego ruchu w okolicy ul. Rewerenda. Jest przystanek ZKM, ale linia 171 jeździ rzadko. Mimo to światła nie działają. Czyżby postawiono je na wyrost, a teraz nie wiadomo, co z nimi dalej zrobić? Czy nie są potrzebne gdzieś o wiele bardziej? - pyta pan Marcin.
Trasa Kaszubska: wszystko o inwestycji
Światła przy skrzyżowaniu z masztem telewizyjnym będą włączone
- Obecnie ruch na drodze z Chwaszczyna do Gdyni Dąbrowy jest możliwy zarówno tymczasowym łącznikiem do Trasy Kaszubskiej, jak i przez ul. Brunona Synaka. Ruch na ul. Synaka jest mniejszy niż docelowy, gdyż większość kierowców wybiera wygodniejszą możliwość przejazdu przez Trasę Kaszubską - wskazują urzędnicy.
Podkreśla, że w momencie oddania do użytkowania Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej najkrótszą drogą łączącą Chwaszczyno z Gdynią Dąbrową będzie właśnie ul. Brunona Synaka. Wówczas sygnalizacja świetlna będzie w pełni uzasadniona.
- Przedmiotowa sygnalizacja jest na etapie odbiorów technicznych i w niedługim czasie zostanie prawdopodobnie uruchomiona w tryb trójkolorowy - kończy Mateusz Brożyna.
![Nietypowe budowle Trójmiasta. Czy rozpoznasz wszystkie?](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/69/2833/405x405/2833556__kr.webp)
Nietypowe budowle Trójmiasta. Czy rozpoznasz wszystkie?
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (183) 8 zablokowanych
-
2024-01-14 19:05
Przecież przekraczają linię ciągłą (1)
Ustawić patrol na tydzień lub dwa i się oduczą, a i budżet sie podreperuje
- 5 10
-
2024-01-15 06:51
pislasm rozwalił milicję i nie ma ludzi teraz. Wszystko umarzają na maksa.
- 0 1
-
2024-01-14 19:06
po co?
Zastanawiam się po co w ogóle ludzie płacą za progi zwalniające , żeby później płacić za remont zawieszenia w aucie???
Głupota totalna bo większość ludzi i tak nie zwalnia na tym czymś. Ja się pytam po co??- 16 1
-
2024-01-14 19:06
Te poduszki są kompletnie zbędne
Równie dobrze możecie je zamontować w całym mieście, co 20 metrów
- 11 1
-
2024-01-14 19:08
Niech juz będą te progi (3)
ale niech ich kształt będzie lekko zaokrąglony ! Niektóre są tak twarde i kanciaste lub tak wysokie ,że można uszkodzić sobie pojazd.
- 46 10
-
2024-01-14 19:17
Jak będą zaokrąglone to nie zdejmiesz nogi z gazu (2)
- 2 15
-
2024-01-14 20:17
Ja mam terenowe auto i nie zwalniam. (1)
- 5 0
-
2024-01-14 20:42
Kolejna zmora naszych dróg
- 1 1
-
2024-01-14 19:12
Nierówności się omija (1)
Jak by była dziura, też tak bym omijał.
Codziennie tam jadę i omijam tą nierówność.- 25 2
-
2024-01-14 19:44
Ja równiez omijam, chyba, że jedzie coś z przeciwka. Nie będę sobie niszczył auta.
- 8 0
-
2024-01-14 19:13
Po to jeden, bo jest tam linia ciągła. (2)
W zestawie powinna być kamera, która rejestrowałaby kierowców łamiących przepis i przekraczających ciągłą linię, zapewne bez nawet oznakowania manewru. Szybko urządzenie brd by się zwróciło, a miasto zarabiałoby na gląbach.
- 6 17
-
2024-01-14 19:44
U Ciebie w domu tez zamontować kamerę by słuzby wiedziały co robisz.
- 5 2
-
2024-01-14 20:38
Mam lepszy pomysł łom i wylamujemy śruby o nara progu zwalniający
- 1 3
-
2024-01-14 19:17
Dzięki popularności progów najpopularniejsze są SUVy (4)
Władze miasta dbają o ekologię zmuszając kierowców do zakupu jakże ekologicznych SUVów.
- 12 1
-
2024-01-14 20:44
Gdyby jeździli przepisowo (3)
Nie byłoby progów, widzisz gdzie leży problem czy nadal nie?
- 0 8
-
2024-01-15 07:21
(2)
No ja nie wiem czy taka relacją zachodzi. Poza tym w wielu miejscach nie da się jeździć przepisowo - połowa miasta to "strefa 30".
- 3 0
-
2024-01-15 08:38
W sensie, że auta nie potrafią jechać 30km/h? (1)
- 1 3
-
2024-01-15 09:44
W sensie, że nie ma sensu konstruować samochodów, by się toczyły...
- 2 0
-
2024-01-14 19:30
HIT: Na ul. Polanki w Gdansku prog jest za przejsciem. (3)
Na wysokosci domu spokojnej starosci jeden z progow jest za przejsciem.
- 3 1
-
2024-01-14 21:05
Musisz zwolnić? No musisz, w czym problem
- 0 5
-
2024-01-14 22:00
Czyli nieprzepisowo! Do demontażu!
- 1 0
-
2024-01-14 23:00
Ale
Między nimi można spokojnie przejechać osobówką, testowane codziennie
- 0 0
-
2024-01-14 20:20
Dlaczego (1)
Progi nie dotyczą śmieciarek i autobusów i dużych ciężarówek które nie zwalniają nic?
Czy ktoś to wyjasni ?
Dlaczego te progi montuje się pod górkę? Vide Chełm?
Trzeba zatrzymać prawie pojazd i rozpędzać pod górę trując okrutnie okolice- 12 1
-
2024-01-14 20:42
Dokładnie!
Podobnie jest na Niepołomickiej. Ogromny ruch samochodów ciężarowych, których naczepy podskakują i generują hałas, a autobusy wcale nie wpasowują zawsze idealnie pomiędzy nie
- 2 0
-
2024-01-14 20:38
Progi zwalniające to zmora tych, których budynki są blisko nich
Takie progi są w porządku jeżeli realnie wpływają na uspokojenie ruchu. Jednak są miejsca w których progi przyczyniają się do większego hałasu niż zwykły szum samochodów. Wiele aut dostawczych oraz samochodów ciężarowych powoduje ogromny hałas gdy przejeżdżają tymi progami, zwłaszcza gdy nie dostosowują prędkości!!
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.