• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po co progi zwalniające tylko na jednym pasie?

Patryk Szczerba
14 stycznia 2024, godz. 18:00 
Opinie (183)
  • Próg zwalniający na ulicy Rdestowej w Gdyni kierowcy często po prostu omijają.
  • Próg zwalniający na ulicy Rdestowej w Gdyni kierowcy często po prostu omijają.

Takie pytanie o nowy odcinek ul. RdestowejMapka w Gdyni zadał nasz czytelnik przedstawicielom Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad po zakończeniu prac na Trasie Kaszubskiej. Urzędnicy w odpowiedzi przekazali, że montaż był możliwy tylko na jednym kierunku. - Dla drugiego kierunku zamontowanie progu wyszłoby na środku skrzyżowania, co jest niebezpieczne - odpowiadają.




Co sądzisz o progach zwalniających?

Podczas przebudowy Trasy Kaszubskiej między Gdynią i Chwaszczynem na nowym odcinku ul. Rdestowej, pomiędzy nowym marketem i masztem telewizyjnym, zamontowano po jednym progu zwalniającym.

Jeden próg zwalniający, więc kierowcy go objeżdżają



- Kierowcy objeżdżają je drugim pasem, stwarzając zagrożenie dla pojazdów jadących z naprzeciwka. Czy to prawidłowa budowa pasów spowalniających? Tylko na jednym pasie ruchu? A co z drugim pasem? - takie pytanie zadał pan Marcin przedstawicielom Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.


Podzielił się z nami odpowiedzią, którą przekazali urzędnicy.

- Jako inwestor nie przewidywaliśmy progów zwalniających na tej inwestycji. Przy uzgadnianiu projektu stałej organizacji ruchu z zarządcą tej drogi, postawione zostało oczekiwanie w zakresie zastosowania progów zwalniających przed przejściem dla pieszych - odpowiada Mateusz Brożyna, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
Dodaje, że próg zwalniający jest najbardziej efektywny w odległości 5-10 m przed przejściem dla pieszych, gdyż fizycznie wymusza redukcję prędkości na przejściu dla pieszych.

Dlaczego jednak nie zamontowano progów po drugiej stronie jezdni?



- Efektywne zamontowanie progu zwalniającego przed przejściem dla pieszych możliwe było tylko na jednym kierunku: dla drugiego kierunku zamontowanie progu wyszłoby na środku skrzyżowania, a to jest niebezpieczne. Siły skrętne od kół powodowałyby notoryczne uszkadzanie urządzenia. Z kolei montaż za przejściem dla pieszych jest nieefektywny - pojazdy zwalniałyby za przejściem, a nie przed przejściem - przekazuje czytelnikowi rzecznik GDDKiA.


Przypomina, że omijanie progów zwalniających drugą jezdnią z przekroczeniem linii P-4 (podwójna ciągła) jest niedozwolone.

Uwagi związane z przekraczaniem przepisów do zarządcy drogi



- GDDKiA nie sprawuje nadzoru nad ruchem drogowym. Uwagi w tym zakresie należy kierować do odpowiednich służb uprawnionych do kontroli ruchu drogowego - przypomina Brożyna.
  • Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ulic Rdestowa i Rewerenda na granicy Gdyni i Chwaszczyna ma zacząć działa niebawem. W pełni spełni swoją rolę po tym, jak powstanie Obwodnica Metropolitalna.
  • Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ulic Rdestowa i Rewerenda na granicy Gdyni i Chwaszczyna ma zacząć działa niebawem. W pełni spełni swoją rolę po tym, jak powstanie Obwodnica Metropolitalna.
  • Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ulic Rdestowa i Rewerenda na granicy Gdyni i Chwaszczyna ma zacząć działa niebawem. W pełni spełni swoją rolę po tym, jak powstanie Obwodnica Metropolitalna.
  • Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ulic Rdestowa i Rewerenda na granicy Gdyni i Chwaszczyna ma zacząć działa niebawem. W pełni spełni swoją rolę po tym, jak powstanie Obwodnica Metropolitalna.
Kontrowersyjna dla czytelnika okazała się też sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Chwaszczyńskiej i Rewerenda tuż przy granicy z Gdynią. Obecnie jest wyłączona.

- Nie ma aż tam tak dużego ruchu w okolicy ul. Rewerenda. Jest przystanek ZKM, ale linia 171 jeździ rzadko. Mimo to światła nie działają. Czyżby postawiono je na wyrost, a teraz nie wiadomo, co z nimi dalej zrobić? Czy nie są potrzebne gdzieś o wiele bardziej? - pyta pan Marcin.


Trasa Kaszubska: wszystko o inwestycji



Światła przy skrzyżowaniu z masztem telewizyjnym będą włączone



- Obecnie ruch na drodze z Chwaszczyna do Gdyni Dąbrowy jest możliwy zarówno tymczasowym łącznikiem do Trasy Kaszubskiej, jak i przez ul. Brunona Synaka. Ruch na ul. Synaka jest mniejszy niż docelowy, gdyż większość kierowców wybiera wygodniejszą możliwość przejazdu przez Trasę Kaszubską - wskazują urzędnicy.
Podkreśla, że w momencie oddania do użytkowania Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej najkrótszą drogą łączącą Chwaszczyno z Gdynią Dąbrową będzie właśnie ul. Brunona Synaka. Wówczas sygnalizacja świetlna będzie w pełni uzasadniona.

- Przedmiotowa sygnalizacja jest na etapie odbiorów technicznych i w niedługim czasie zostanie prawdopodobnie uruchomiona w tryb trójkolorowy - kończy Mateusz Brożyna.
Quiz Nietypowe budowle Trójmiasta. Czy rozpoznasz wszystkie? Średni wynik 57%

Nietypowe budowle Trójmiasta. Czy rozpoznasz wszystkie?

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (183) 8 zablokowanych

  • nie audi,nie bmw samodyscyplina kierowcow i nie poblazanie przewinien!,przklad audi,ginie czworo malolatow,winny kierowca peugeota bo nie ustapil 18to latkowi pedzacemu 120km\h w terenie zabudowanym!

    • 8 0

  • Wyniesione przejścia - świetne rozwiązanie (1)

    ale za zlecenie budowy tych badziewnych progów powinni urzędnika który wpadł na jego montaż zwalniać dyscyplinarnie

    • 20 4

    • No

      Ale tu odpowiedzialny jest w gddkia, oni to budowali, nie Gdynia

      • 1 0

  • Progi przy Galerii Szperk to dopiero paranoja.

    Samo ich istnienie ok. Ale zrobili tak niewymiarowe i wypukle, ze nawet suvy tam zwalniaja do zera.
    Kostka, beton i jazda.
    To przerost formy nad trescia, wystarczyly by zwykle uspakajajace.

    • 17 2

  • Szanowni Państwo, (1)

    myślę, że większość progów zwalniających powinna wylądować w prokuraturze. Szczególnie te wielgaśne. Wyobraźcie sobie Państwo siebie, dziecko, kogoś bliskiego w stanie zagrożenia życia i wiezionego karetką. Przed każdym progiem karetka musi zwolnić, a na każdym progu, gdy samochód podskakuje, nasz bliski może stracić życie. Te progi to totalna głupota. Widzieliście próg na Stogach w stronę Górek? Nie wiem gdzie miał mózg ten co to wymyślił, według jakich norm jest to zbudowane? Zastanawiam się nad zgłoszeniem możliwości popełnienia przestępstwa.

    • 35 6

    • A jakie śliskie są te progi jak popada deszczyk ;)

      Ładujesz za pasami a pieszy pod spodem ;) nawet przy prędkości 20km

      • 6 1

  • (3)

    A dlaczego nie ma wiat autobusowych ,lub chociaż ławek na nowym odcinku ul.Rdestowej ?

    • 13 1

    • (2)

      Są przecież

      • 0 4

      • Chyba w Twojej pustej głowie.

        • 3 0

      • Nie ma !

        • 2 0

  • Po co w ogóle te progi?

    Jak ktoś będzie chciał to i tak się nie zatrzyma i nie zwolni ... A po drugie po co progi zamontowane za pasami!! Jak to ma miejsce w wielu lokalizacjach ? Hmmm

    • 12 4

  • U kierowczyków to standard. (3)

    takich mamy obywateli.
    Roszczeniowi, pijani, majþący wszystko gdzieś, trujący ludzi na potęgę, zabijający pieszych na chodnikach i przejściach dla pieszych, jeżdżący po chodnikach jak po ulicy, itd., itp.
    Lobby samochodowe to dobrzy sponsorzy.

    • 8 36

    • Zgoda

      Ale te progi to przegięcie, służą tylko warsztatom samochodowym. Jeden się buduje tuż obok

      • 7 1

    • Piszesz o rowerzystach? (1)

      Policz ile rowerzystów jeździ po pijanemu, jeździ po deptakach zagrażając pieszym i ma tak silne lobby w Gdańsku, że nie muszą robić nic i mogą wszystko i nawet mają pierwszeństwo przed pieszymi, bo GZDiZ "zapomniało" postawić znaków pionowych i wszystkie przejścia są tylko sugerowane.

      • 10 2

      • ty nie umiesz czytać, nie dziwi mnie to.

        to kiedy ten morderca z A1, który uciekł do Dubaju, wróci do Polski? Ilu ludzi zamordował?
        Lobby samo0chodowe płaci miastom, żeby ci jak najwięcej kierowczyków wpuszczali do miasta bo wtedy więcej kierowczyków kupuje samochody a producenci więcej zarabiają. Aż tak prymitywnie to działa.

        • 0 6

  • Odpowiedzialność i kara zbiorowa (2)

    Bo mimo osiagniec techniki i podatków, służby nie potrafią ( nie chcą ) karać tylko niezdyscyplinowanych. Jeśli na jezdni jest np ograniczenie 50 km/h dlaczego musimy hamować do 20 km/h. Unia zastanawia się nad ograniczeniem pyłów od hamulców, sprzęgieł o spalinach nie wspominając. Trochę konsekwencji

    • 102 17

    • czego ty wymagasz od rządzących nieuków?

      • 4 3

    • Progi zwalniające nie byłyby złe

      Gdyby ktoś poszedł w końcu po rozum do głowy i przestał stawiać te durnowate poduszki berlińskie. Na Litwie, w Szwecji czy Norwegii robi się często asfaltowe progi, które robią też np. za wyniesione przejścia dla pieszych. Odpowiedni kąt takiego progu powoduje, że jak ktoś jedzie przepisową prędkością to w zasadzie nie odczuje różnicy, a jak jedzie za szybko to zahaczy o asfalt. A ta głupkowata ruda poduszka berlińska kara wszystkich, nawet jakbyś 5 km/h przez nią przejeżdżał. A najgorsze są te przed przejściami dla pieszych, bo jak jest mokro i ślisko to auto traci przyczepność na takim progu i można ześlizgnąć się wprost pod pieszych.

      • 8 2

  • Wita Stwosza Gdańsk

    Próg pomiędzy ulicami Derdowskiego a Kaprów, nawet przez policję licznie obecna na tej drodze dojazdowej , jest traktowany jak przeszkoda, która omijają z nadzwyczajna pasja .

    • 2 1

  • Gupota po gdyńsku (1)

    • 6 1

    • To gddkia zrobiła, nie gdynia. Część tych progów jest poza granicą Gdyni

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane