- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (92 opinie)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (284 opinie)
- 3 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (129 opinii)
- 4 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (60 opinii)
- 5 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (46 opinii)
- 6 "Mężczyzna z wężem" z zarzutami (135 opinii)
Po co progi zwalniające tylko na jednym pasie?
Takie pytanie o nowy odcinek ul. Rdestowej w Gdyni zadał nasz czytelnik przedstawicielom Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad po zakończeniu prac na Trasie Kaszubskiej. Urzędnicy w odpowiedzi przekazali, że montaż był możliwy tylko na jednym kierunku. - Dla drugiego kierunku zamontowanie progu wyszłoby na środku skrzyżowania, co jest niebezpieczne - odpowiadają.
- Jeden próg zwalniający, więc kierowcy go objeżdżają
- Dlaczego jednak nie zamontowano progów po drugiej stronie jezdni?
- Uwagi związane z przekraczaniem przepisów do zarządcy drogi
- Trasa Kaszubska: wszystko o inwestycji
- Światła przy skrzyżowaniu z masztem telewizyjnym będą włączone
Jeden próg zwalniający, więc kierowcy go objeżdżają
- Kierowcy objeżdżają je drugim pasem, stwarzając zagrożenie dla pojazdów jadących z naprzeciwka. Czy to prawidłowa budowa pasów spowalniających? Tylko na jednym pasie ruchu? A co z drugim pasem? - takie pytanie zadał pan Marcin przedstawicielom Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Podzielił się z nami odpowiedzią, którą przekazali urzędnicy.
- Jako inwestor nie przewidywaliśmy progów zwalniających na tej inwestycji. Przy uzgadnianiu projektu stałej organizacji ruchu z zarządcą tej drogi, postawione zostało oczekiwanie w zakresie zastosowania progów zwalniających przed przejściem dla pieszych - odpowiada Mateusz Brożyna, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
Dodaje, że próg zwalniający jest najbardziej efektywny w odległości 5-10 m przed przejściem dla pieszych, gdyż fizycznie wymusza redukcję prędkości na przejściu dla pieszych.
Dlaczego jednak nie zamontowano progów po drugiej stronie jezdni?
- Efektywne zamontowanie progu zwalniającego przed przejściem dla pieszych możliwe było tylko na jednym kierunku: dla drugiego kierunku zamontowanie progu wyszłoby na środku skrzyżowania, a to jest niebezpieczne. Siły skrętne od kół powodowałyby notoryczne uszkadzanie urządzenia. Z kolei montaż za przejściem dla pieszych jest nieefektywny - pojazdy zwalniałyby za przejściem, a nie przed przejściem - przekazuje czytelnikowi rzecznik GDDKiA.
Przypomina, że omijanie progów zwalniających drugą jezdnią z przekroczeniem linii P-4 (podwójna ciągła) jest niedozwolone.
Uwagi związane z przekraczaniem przepisów do zarządcy drogi
- GDDKiA nie sprawuje nadzoru nad ruchem drogowym. Uwagi w tym zakresie należy kierować do odpowiednich służb uprawnionych do kontroli ruchu drogowego - przypomina Brożyna.
Kontrowersyjna dla czytelnika okazała się też sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Chwaszczyńskiej i Rewerenda tuż przy granicy z Gdynią. Obecnie jest wyłączona.
- Nie ma aż tam tak dużego ruchu w okolicy ul. Rewerenda. Jest przystanek ZKM, ale linia 171 jeździ rzadko. Mimo to światła nie działają. Czyżby postawiono je na wyrost, a teraz nie wiadomo, co z nimi dalej zrobić? Czy nie są potrzebne gdzieś o wiele bardziej? - pyta pan Marcin.
Trasa Kaszubska: wszystko o inwestycji
Światła przy skrzyżowaniu z masztem telewizyjnym będą włączone
- Obecnie ruch na drodze z Chwaszczyna do Gdyni Dąbrowy jest możliwy zarówno tymczasowym łącznikiem do Trasy Kaszubskiej, jak i przez ul. Brunona Synaka. Ruch na ul. Synaka jest mniejszy niż docelowy, gdyż większość kierowców wybiera wygodniejszą możliwość przejazdu przez Trasę Kaszubską - wskazują urzędnicy.
Podkreśla, że w momencie oddania do użytkowania Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej najkrótszą drogą łączącą Chwaszczyno z Gdynią Dąbrową będzie właśnie ul. Brunona Synaka. Wówczas sygnalizacja świetlna będzie w pełni uzasadniona.
- Przedmiotowa sygnalizacja jest na etapie odbiorów technicznych i w niedługim czasie zostanie prawdopodobnie uruchomiona w tryb trójkolorowy - kończy Mateusz Brożyna.
![Nietypowe budowle Trójmiasta. Czy rozpoznasz wszystkie?](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/69/2833/405x405/2833556__kr.webp)
Nietypowe budowle Trójmiasta. Czy rozpoznasz wszystkie?
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (183) 8 zablokowanych
-
2024-01-14 18:24
nie audi,nie bmw samodyscyplina kierowcow i nie poblazanie przewinien!,przklad audi,ginie czworo malolatow,winny kierowca peugeota bo nie ustapil 18to latkowi pedzacemu 120km\h w terenie zabudowanym!
- 8 0
-
2024-01-14 18:28
Wyniesione przejścia - świetne rozwiązanie (1)
ale za zlecenie budowy tych badziewnych progów powinni urzędnika który wpadł na jego montaż zwalniać dyscyplinarnie
- 20 4
-
2024-01-14 19:12
No
Ale tu odpowiedzialny jest w gddkia, oni to budowali, nie Gdynia
- 1 0
-
2024-01-14 18:29
Progi przy Galerii Szperk to dopiero paranoja.
Samo ich istnienie ok. Ale zrobili tak niewymiarowe i wypukle, ze nawet suvy tam zwalniaja do zera.
Kostka, beton i jazda.
To przerost formy nad trescia, wystarczyly by zwykle uspakajajace.- 17 2
-
2024-01-14 18:32
Szanowni Państwo, (1)
myślę, że większość progów zwalniających powinna wylądować w prokuraturze. Szczególnie te wielgaśne. Wyobraźcie sobie Państwo siebie, dziecko, kogoś bliskiego w stanie zagrożenia życia i wiezionego karetką. Przed każdym progiem karetka musi zwolnić, a na każdym progu, gdy samochód podskakuje, nasz bliski może stracić życie. Te progi to totalna głupota. Widzieliście próg na Stogach w stronę Górek? Nie wiem gdzie miał mózg ten co to wymyślił, według jakich norm jest to zbudowane? Zastanawiam się nad zgłoszeniem możliwości popełnienia przestępstwa.
- 35 6
-
2024-01-14 18:43
A jakie śliskie są te progi jak popada deszczyk ;)
Ładujesz za pasami a pieszy pod spodem ;) nawet przy prędkości 20km
- 6 1
-
2024-01-14 18:36
(3)
A dlaczego nie ma wiat autobusowych ,lub chociaż ławek na nowym odcinku ul.Rdestowej ?
- 13 1
-
2024-01-14 19:13
(2)
Są przecież
- 0 4
-
2024-01-14 19:37
Chyba w Twojej pustej głowie.
- 3 0
-
2024-01-14 21:44
Nie ma !
- 2 0
-
2024-01-14 18:37
Po co w ogóle te progi?
Jak ktoś będzie chciał to i tak się nie zatrzyma i nie zwolni ... A po drugie po co progi zamontowane za pasami!! Jak to ma miejsce w wielu lokalizacjach ? Hmmm
- 12 4
-
2024-01-14 18:47
U kierowczyków to standard. (3)
takich mamy obywateli.
Roszczeniowi, pijani, majþący wszystko gdzieś, trujący ludzi na potęgę, zabijający pieszych na chodnikach i przejściach dla pieszych, jeżdżący po chodnikach jak po ulicy, itd., itp.
Lobby samochodowe to dobrzy sponsorzy.- 8 36
-
2024-01-14 19:15
Zgoda
Ale te progi to przegięcie, służą tylko warsztatom samochodowym. Jeden się buduje tuż obok
- 7 1
-
2024-01-14 19:25
Piszesz o rowerzystach? (1)
Policz ile rowerzystów jeździ po pijanemu, jeździ po deptakach zagrażając pieszym i ma tak silne lobby w Gdańsku, że nie muszą robić nic i mogą wszystko i nawet mają pierwszeństwo przed pieszymi, bo GZDiZ "zapomniało" postawić znaków pionowych i wszystkie przejścia są tylko sugerowane.
- 10 2
-
2024-01-15 06:54
ty nie umiesz czytać, nie dziwi mnie to.
to kiedy ten morderca z A1, który uciekł do Dubaju, wróci do Polski? Ilu ludzi zamordował?
Lobby samo0chodowe płaci miastom, żeby ci jak najwięcej kierowczyków wpuszczali do miasta bo wtedy więcej kierowczyków kupuje samochody a producenci więcej zarabiają. Aż tak prymitywnie to działa.- 0 6
-
2024-01-14 18:48
Odpowiedzialność i kara zbiorowa (2)
Bo mimo osiagniec techniki i podatków, służby nie potrafią ( nie chcą ) karać tylko niezdyscyplinowanych. Jeśli na jezdni jest np ograniczenie 50 km/h dlaczego musimy hamować do 20 km/h. Unia zastanawia się nad ograniczeniem pyłów od hamulców, sprzęgieł o spalinach nie wspominając. Trochę konsekwencji
- 102 17
-
2024-01-15 00:03
czego ty wymagasz od rządzących nieuków?
- 4 3
-
2024-01-15 01:17
Progi zwalniające nie byłyby złe
Gdyby ktoś poszedł w końcu po rozum do głowy i przestał stawiać te durnowate poduszki berlińskie. Na Litwie, w Szwecji czy Norwegii robi się często asfaltowe progi, które robią też np. za wyniesione przejścia dla pieszych. Odpowiedni kąt takiego progu powoduje, że jak ktoś jedzie przepisową prędkością to w zasadzie nie odczuje różnicy, a jak jedzie za szybko to zahaczy o asfalt. A ta głupkowata ruda poduszka berlińska kara wszystkich, nawet jakbyś 5 km/h przez nią przejeżdżał. A najgorsze są te przed przejściami dla pieszych, bo jak jest mokro i ślisko to auto traci przyczepność na takim progu i można ześlizgnąć się wprost pod pieszych.
- 8 2
-
2024-01-14 18:56
Wita Stwosza Gdańsk
Próg pomiędzy ulicami Derdowskiego a Kaprów, nawet przez policję licznie obecna na tej drodze dojazdowej , jest traktowany jak przeszkoda, która omijają z nadzwyczajna pasja .
- 2 1
-
2024-01-14 19:02
Gupota po gdyńsku (1)
- 6 1
-
2024-01-14 19:15
To gddkia zrobiła, nie gdynia. Część tych progów jest poza granicą Gdyni
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.