• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po co progi zwalniające tylko na jednym pasie?

Patryk Szczerba
14 stycznia 2024, godz. 18:00 
Opinie (183)
  • Próg zwalniający na ulicy Rdestowej w Gdyni kierowcy często po prostu omijają.
  • Próg zwalniający na ulicy Rdestowej w Gdyni kierowcy często po prostu omijają.

Takie pytanie o nowy odcinek ul. RdestowejMapka w Gdyni zadał nasz czytelnik przedstawicielom Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad po zakończeniu prac na Trasie Kaszubskiej. Urzędnicy w odpowiedzi przekazali, że montaż był możliwy tylko na jednym kierunku. - Dla drugiego kierunku zamontowanie progu wyszłoby na środku skrzyżowania, co jest niebezpieczne - odpowiadają.




Co sądzisz o progach zwalniających?

Podczas przebudowy Trasy Kaszubskiej między Gdynią i Chwaszczynem na nowym odcinku ul. Rdestowej, pomiędzy nowym marketem i masztem telewizyjnym, zamontowano po jednym progu zwalniającym.

Jeden próg zwalniający, więc kierowcy go objeżdżają



- Kierowcy objeżdżają je drugim pasem, stwarzając zagrożenie dla pojazdów jadących z naprzeciwka. Czy to prawidłowa budowa pasów spowalniających? Tylko na jednym pasie ruchu? A co z drugim pasem? - takie pytanie zadał pan Marcin przedstawicielom Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.


Podzielił się z nami odpowiedzią, którą przekazali urzędnicy.

- Jako inwestor nie przewidywaliśmy progów zwalniających na tej inwestycji. Przy uzgadnianiu projektu stałej organizacji ruchu z zarządcą tej drogi, postawione zostało oczekiwanie w zakresie zastosowania progów zwalniających przed przejściem dla pieszych - odpowiada Mateusz Brożyna, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
Dodaje, że próg zwalniający jest najbardziej efektywny w odległości 5-10 m przed przejściem dla pieszych, gdyż fizycznie wymusza redukcję prędkości na przejściu dla pieszych.

Dlaczego jednak nie zamontowano progów po drugiej stronie jezdni?



- Efektywne zamontowanie progu zwalniającego przed przejściem dla pieszych możliwe było tylko na jednym kierunku: dla drugiego kierunku zamontowanie progu wyszłoby na środku skrzyżowania, a to jest niebezpieczne. Siły skrętne od kół powodowałyby notoryczne uszkadzanie urządzenia. Z kolei montaż za przejściem dla pieszych jest nieefektywny - pojazdy zwalniałyby za przejściem, a nie przed przejściem - przekazuje czytelnikowi rzecznik GDDKiA.


Przypomina, że omijanie progów zwalniających drugą jezdnią z przekroczeniem linii P-4 (podwójna ciągła) jest niedozwolone.

Uwagi związane z przekraczaniem przepisów do zarządcy drogi



- GDDKiA nie sprawuje nadzoru nad ruchem drogowym. Uwagi w tym zakresie należy kierować do odpowiednich służb uprawnionych do kontroli ruchu drogowego - przypomina Brożyna.
  • Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ulic Rdestowa i Rewerenda na granicy Gdyni i Chwaszczyna ma zacząć działa niebawem. W pełni spełni swoją rolę po tym, jak powstanie Obwodnica Metropolitalna.
  • Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ulic Rdestowa i Rewerenda na granicy Gdyni i Chwaszczyna ma zacząć działa niebawem. W pełni spełni swoją rolę po tym, jak powstanie Obwodnica Metropolitalna.
  • Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ulic Rdestowa i Rewerenda na granicy Gdyni i Chwaszczyna ma zacząć działa niebawem. W pełni spełni swoją rolę po tym, jak powstanie Obwodnica Metropolitalna.
  • Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ulic Rdestowa i Rewerenda na granicy Gdyni i Chwaszczyna ma zacząć działa niebawem. W pełni spełni swoją rolę po tym, jak powstanie Obwodnica Metropolitalna.
Kontrowersyjna dla czytelnika okazała się też sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Chwaszczyńskiej i Rewerenda tuż przy granicy z Gdynią. Obecnie jest wyłączona.

- Nie ma aż tam tak dużego ruchu w okolicy ul. Rewerenda. Jest przystanek ZKM, ale linia 171 jeździ rzadko. Mimo to światła nie działają. Czyżby postawiono je na wyrost, a teraz nie wiadomo, co z nimi dalej zrobić? Czy nie są potrzebne gdzieś o wiele bardziej? - pyta pan Marcin.


Trasa Kaszubska: wszystko o inwestycji



Światła przy skrzyżowaniu z masztem telewizyjnym będą włączone



- Obecnie ruch na drodze z Chwaszczyna do Gdyni Dąbrowy jest możliwy zarówno tymczasowym łącznikiem do Trasy Kaszubskiej, jak i przez ul. Brunona Synaka. Ruch na ul. Synaka jest mniejszy niż docelowy, gdyż większość kierowców wybiera wygodniejszą możliwość przejazdu przez Trasę Kaszubską - wskazują urzędnicy.
Podkreśla, że w momencie oddania do użytkowania Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej najkrótszą drogą łączącą Chwaszczyno z Gdynią Dąbrową będzie właśnie ul. Brunona Synaka. Wówczas sygnalizacja świetlna będzie w pełni uzasadniona.

- Przedmiotowa sygnalizacja jest na etapie odbiorów technicznych i w niedługim czasie zostanie prawdopodobnie uruchomiona w tryb trójkolorowy - kończy Mateusz Brożyna.
Quiz Nietypowe budowle Trójmiasta. Czy rozpoznasz wszystkie? Średni wynik 57%

Nietypowe budowle Trójmiasta. Czy rozpoznasz wszystkie?

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (183) 8 zablokowanych

  • Dochodzi już do absurdów

    A jak większość będzie już miała SUV-y to będą kopać rowy przeciwczołgowe?! i**otyzm!

    • 4 2

  • Mi progi nie przeszkadzają.

    • 2 6

  • (1)

    No bajka, kamera na prog i w tydzien sie na remont ulicy zarobi jak dla kogos tak te 3 sec takie cenne.

    • 3 3

    • Wybroni się tym że próg nieprzepisowy, że stwarza niebezpieczeństwo.

      • 0 0

  • Ten próg jak i wiele innych to istne buble drogowe (2)

    Wystarczy przyjrzeć się białej farbie pokrywającą tzw. poduszkę która tuż po zamontowaniu zaczyna schodzić. Farba powinna być nieścieralna i najlepiej odblaskową aby już z daleka przeszkoda była widoczna. Większość spowalniaczy widać w nocy w ostatniej chwili ponieważ nie mają na sobie nawet tej białej zwykłej farby. Dziękuję za uwagę i zapraszam do działania odpowiednie służby.

    • 6 1

    • progi montowane są na drogach gdzie masz ograniczenie do max 30 km/h (1)

      lub gdy masz wyższa prędkość ale jest wtedy znak uwaga próg zwalniający A-11a
      jeżeli przejedziesz przez próg zwalniający z prędkością taką jaka obowiązuje to nie uszkodzisz auta, 30 km/h to prędkość przy której poczujesz próg ale nie uszkodzisz podwozia
      wystarczy jeździć zgodnie z przepisami

      • 0 1

      • Teoria a praktyka mówi zupełnie co innego. strach jeździć przez to szybciej niż 5 - 10 km/h.

        • 0 0

  • Jakby jednak szukali drugiego....

    ... to niech wezmą sobie ten z Brzechwy - pajace postawili go 15 metrów za wyniesionym przejściem dla pieszych zupełnie bez sensu.

    • 2 1

  • Zamiast progów zwalniających, w to miejsce postawili by fotoradar.

    • 1 1

  • Progi zwalniające to absurd

    Ludzie którzy przestrzegają przepisy, nie potrzebnie zużywają części swojego samochodu, a szaleńcy i tak jadą przez te progi 2x szybciej niż ograniczenie prędkości i mają je w nosie!
    Totalna glupota.

    • 10 2

  • za progi zwalniajace powinny byc dyby

    • 7 2

  • Jęczymy ładnie w kòłeczku,pan pani

    • 1 0

  • Pytanie jest inne. Po co w ogole pakowac kase w bzdurne progi skoro nie zapewniono remontów..

    Ile kraterów powstalo w ostatnim tygodniu w gdyni? Jak wygladaja drogi? W tym Zdiz kompletnie odbija już tym urzędnikom

    A drogi w gdyni wygladaja jak zbombardowany (dziury) disneyland (progi)

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane