- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (99 opinii)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (286 opinii)
- 3 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (133 opinie)
- 4 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (63 opinie)
- 5 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (46 opinii)
- 6 "Mężczyzna z wężem" z zarzutami (135 opinii)
Po co progi zwalniające tylko na jednym pasie?
Takie pytanie o nowy odcinek ul. Rdestowej w Gdyni zadał nasz czytelnik przedstawicielom Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad po zakończeniu prac na Trasie Kaszubskiej. Urzędnicy w odpowiedzi przekazali, że montaż był możliwy tylko na jednym kierunku. - Dla drugiego kierunku zamontowanie progu wyszłoby na środku skrzyżowania, co jest niebezpieczne - odpowiadają.
- Jeden próg zwalniający, więc kierowcy go objeżdżają
- Dlaczego jednak nie zamontowano progów po drugiej stronie jezdni?
- Uwagi związane z przekraczaniem przepisów do zarządcy drogi
- Trasa Kaszubska: wszystko o inwestycji
- Światła przy skrzyżowaniu z masztem telewizyjnym będą włączone
Jeden próg zwalniający, więc kierowcy go objeżdżają
- Kierowcy objeżdżają je drugim pasem, stwarzając zagrożenie dla pojazdów jadących z naprzeciwka. Czy to prawidłowa budowa pasów spowalniających? Tylko na jednym pasie ruchu? A co z drugim pasem? - takie pytanie zadał pan Marcin przedstawicielom Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Podzielił się z nami odpowiedzią, którą przekazali urzędnicy.
- Jako inwestor nie przewidywaliśmy progów zwalniających na tej inwestycji. Przy uzgadnianiu projektu stałej organizacji ruchu z zarządcą tej drogi, postawione zostało oczekiwanie w zakresie zastosowania progów zwalniających przed przejściem dla pieszych - odpowiada Mateusz Brożyna, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
Dodaje, że próg zwalniający jest najbardziej efektywny w odległości 5-10 m przed przejściem dla pieszych, gdyż fizycznie wymusza redukcję prędkości na przejściu dla pieszych.
Dlaczego jednak nie zamontowano progów po drugiej stronie jezdni?
- Efektywne zamontowanie progu zwalniającego przed przejściem dla pieszych możliwe było tylko na jednym kierunku: dla drugiego kierunku zamontowanie progu wyszłoby na środku skrzyżowania, a to jest niebezpieczne. Siły skrętne od kół powodowałyby notoryczne uszkadzanie urządzenia. Z kolei montaż za przejściem dla pieszych jest nieefektywny - pojazdy zwalniałyby za przejściem, a nie przed przejściem - przekazuje czytelnikowi rzecznik GDDKiA.
Przypomina, że omijanie progów zwalniających drugą jezdnią z przekroczeniem linii P-4 (podwójna ciągła) jest niedozwolone.
Uwagi związane z przekraczaniem przepisów do zarządcy drogi
- GDDKiA nie sprawuje nadzoru nad ruchem drogowym. Uwagi w tym zakresie należy kierować do odpowiednich służb uprawnionych do kontroli ruchu drogowego - przypomina Brożyna.
Kontrowersyjna dla czytelnika okazała się też sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Chwaszczyńskiej i Rewerenda tuż przy granicy z Gdynią. Obecnie jest wyłączona.
- Nie ma aż tam tak dużego ruchu w okolicy ul. Rewerenda. Jest przystanek ZKM, ale linia 171 jeździ rzadko. Mimo to światła nie działają. Czyżby postawiono je na wyrost, a teraz nie wiadomo, co z nimi dalej zrobić? Czy nie są potrzebne gdzieś o wiele bardziej? - pyta pan Marcin.
Trasa Kaszubska: wszystko o inwestycji
Światła przy skrzyżowaniu z masztem telewizyjnym będą włączone
- Obecnie ruch na drodze z Chwaszczyna do Gdyni Dąbrowy jest możliwy zarówno tymczasowym łącznikiem do Trasy Kaszubskiej, jak i przez ul. Brunona Synaka. Ruch na ul. Synaka jest mniejszy niż docelowy, gdyż większość kierowców wybiera wygodniejszą możliwość przejazdu przez Trasę Kaszubską - wskazują urzędnicy.
Podkreśla, że w momencie oddania do użytkowania Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej najkrótszą drogą łączącą Chwaszczyno z Gdynią Dąbrową będzie właśnie ul. Brunona Synaka. Wówczas sygnalizacja świetlna będzie w pełni uzasadniona.
- Przedmiotowa sygnalizacja jest na etapie odbiorów technicznych i w niedługim czasie zostanie prawdopodobnie uruchomiona w tryb trójkolorowy - kończy Mateusz Brożyna.
![Nietypowe budowle Trójmiasta. Czy rozpoznasz wszystkie?](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/69/2833/405x405/2833556__kr.webp)
Nietypowe budowle Trójmiasta. Czy rozpoznasz wszystkie?
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (183) 8 zablokowanych
-
2024-01-14 22:03
Dochodzi już do absurdów
A jak większość będzie już miała SUV-y to będą kopać rowy przeciwczołgowe?! i**otyzm!
- 4 2
-
2024-01-14 22:03
Mi progi nie przeszkadzają.
- 2 6
-
2024-01-14 22:05
(1)
No bajka, kamera na prog i w tydzien sie na remont ulicy zarobi jak dla kogos tak te 3 sec takie cenne.
- 3 3
-
2024-01-15 07:18
Wybroni się tym że próg nieprzepisowy, że stwarza niebezpieczeństwo.
- 0 0
-
2024-01-14 22:11
Ten próg jak i wiele innych to istne buble drogowe (2)
Wystarczy przyjrzeć się białej farbie pokrywającą tzw. poduszkę która tuż po zamontowaniu zaczyna schodzić. Farba powinna być nieścieralna i najlepiej odblaskową aby już z daleka przeszkoda była widoczna. Większość spowalniaczy widać w nocy w ostatniej chwili ponieważ nie mają na sobie nawet tej białej zwykłej farby. Dziękuję za uwagę i zapraszam do działania odpowiednie służby.
- 6 1
-
2024-01-15 12:17
progi montowane są na drogach gdzie masz ograniczenie do max 30 km/h (1)
lub gdy masz wyższa prędkość ale jest wtedy znak uwaga próg zwalniający A-11a
jeżeli przejedziesz przez próg zwalniający z prędkością taką jaka obowiązuje to nie uszkodzisz auta, 30 km/h to prędkość przy której poczujesz próg ale nie uszkodzisz podwozia
wystarczy jeździć zgodnie z przepisami- 0 1
-
2024-01-19 20:15
Teoria a praktyka mówi zupełnie co innego. strach jeździć przez to szybciej niż 5 - 10 km/h.
- 0 0
-
2024-01-14 22:14
Jakby jednak szukali drugiego....
... to niech wezmą sobie ten z Brzechwy - pajace postawili go 15 metrów za wyniesionym przejściem dla pieszych zupełnie bez sensu.
- 2 1
-
2024-01-14 22:15
Zamiast progów zwalniających, w to miejsce postawili by fotoradar.
- 1 1
-
2024-01-14 22:50
Progi zwalniające to absurd
Ludzie którzy przestrzegają przepisy, nie potrzebnie zużywają części swojego samochodu, a szaleńcy i tak jadą przez te progi 2x szybciej niż ograniczenie prędkości i mają je w nosie!
Totalna glupota.- 10 2
-
2024-01-14 23:04
za progi zwalniajace powinny byc dyby
- 7 2
-
2024-01-15 02:06
Jęczymy ładnie w kòłeczku,pan pani
- 1 0
-
2024-01-15 05:27
Pytanie jest inne. Po co w ogole pakowac kase w bzdurne progi skoro nie zapewniono remontów..
Ile kraterów powstalo w ostatnim tygodniu w gdyni? Jak wygladaja drogi? W tym Zdiz kompletnie odbija już tym urzędnikom
A drogi w gdyni wygladaja jak zbombardowany (dziury) disneyland (progi)- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.